Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsUpdate Fenrir

Update Fenrir

73 antwoorden
19 weergaven
18-5-2026
S
Sally TessioLid
01-01-2024, 00:00
#1
Fenrir zei:
Update: er is mij een betaalde functie aangeboden op mijn vrijwilligerswerk! :)
Ik twijfel nog of ik hem aanneem, aangezien dat wel meteen heel veel verantwoordelijkheid is voor iemand die pas een maand weer actief is. Maar het voelt goed om gewaardeerd te worden!
Klik om te vergroten...
Gefeliciteerd man, supergoed nieuws! Maar proberen een realistische afweging te maken en dan gewoon de beste keuze maken. Dat zal jou vast goed af gaan.
Ik ben een beetje druk, maar zal binnenkort ook inhaken op dit topic. Veel succes!
F
FenrirLid
01-01-2024, 00:00
#2
Psychedelibee zei:
Leuk man! Waardering is altijd goed natuurlijk. Ik snap dat je twijfelt na zo'n lange tijd thuis gezeten te hebben, maar wat heb je te verliezen met die baan aannemen? In het ergste geval zeg je die baan toch weer op en dan sta je weer precies waar je nu staat, je kunt er niet echt op achteruit gaan lijkt me.
Klik om te vergroten...
Sally Tessio zei:
Gefeliciteerd man, supergoed nieuws! Maar proberen een realistische afweging te maken en dan gewoon de beste keuze maken. Dat zal jou vast goed af gaan.
Ik ben een beetje druk, maar zal binnenkort ook inhaken op dit topic. Veel succes!
Klik om te vergroten...
Goed advies heren, bedankt :)
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#3
Gefeliciteerd @Fenrir !

Fijn dat het steeds beter met je gaat en super dat je waardering krijgt op je werk!
F
FenrirLid
01-01-2024, 00:00
#4
Eik zei:
Gefeliciteerd @Fenrir !

Fijn dat het steeds beter met je gaat en super dat je waardering krijgt op je werk!
Klik om te vergroten...

Dank je wel Eik!


Ik heb trouwens besloten dat deze functie, met alle verantwoordelijkheid die erbij hoort, momenteel nog niet aan mij besteed is. Pessimisme? Wijsheid? Ik ben in ieder geval trots op mezelf dat ik mijn twijfel herken en erken, en ook nog "Nee" heb durven zeggen.
Baby steps, maar wel in de goede richting :)
P
PsilocylonerLid
01-01-2024, 00:00
#5
Fenrir zei:
Ik heb trouwens besloten dat deze functie, met alle verantwoordelijkheid die erbij hoort, momenteel nog niet aan mij besteed is. Pessimisme? Wijsheid? Ik ben in ieder geval trots op mezelf dat ik mijn twijfel herken en erken, en ook nog "Nee" heb durven zeggen.
Baby steps, maar wel in de goede richting :)
Klik om te vergroten...
Soms is het vermijding. Dan kan het goed zijn te proberen om dat te doorbreken. Soms is het echter noodzakelijke voorzichtigheid om te voorkomen dat je in overhaasting of het willen ''forceren'' van verder herstel dat wat je nu heb opgebouwd weer dreigt te verliezen. Ik hoop dat je de juiste beslissing hebt genomen door voor nu nog even ''nee'' te zeggen.
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Fenrir zei:
Het beste antwoord dat ik kan geven, stom als het klinkt, is dat ik het gewoon zat was en de beslissing heb genomen om niet meer vast te zitten. Dat antwoord is onvolledig, en eigenlijk zelfs onjuist, maar verklaart het beste de verandering die in gang is gezet. Ik ga er nog eens over nadenken, en als ik een beter antwoord heb pen ik het hier wel neer :)
Klik om te vergroten...
Dit klinkt logisch hoor. Hoewel een heleboel narigheden je kunnen overkomen, moet je toch echt ook zelf stappen zetten om je weer beter te gaan voelen. Je hebt zelf de keuze om de rest van je leven depressief op je slaapkamer te zitten, of toch één ander te proberen; niemand anders gaat je eruit sleuren. Dit even náást dat depressief zijn natuurlijk ook heel zwaar en heftig is.

Ik heb mezelf toendertijd uit wanhoop de straat op gesleept, toch maar gaan hardlopen 'want ze zeggen dat het goed voor je is'. Wat ben ik blij dat ik dat ben gaan doen. Sporten is nu juist echt mijn uitlaatklep.
L
Lytje poleLid
01-01-2024, 00:00
#7
ZERO- zei:
Ik heb mezelf toendertijd uit wanhoop de straat op gesleept, toch maar gaan hardlopen 'want ze zeggen dat het goed voor je is'. Wat ben ik blij dat ik dat ben gaan doen. Sporten is nu juist echt mijn uitlaatklep.
Klik om te vergroten...

Dat herken ik, door sporten maakt je lichaam stoffen aan waar je je beter door gaat voelen dus het positieve effect is niet alleen psychisch, je bent buiten en je wordt moe, maar ook chemisch. Het heeft mij zeker geholpen door duistere periodes heen te komen.

En goed dat je dicht bij jezelf blijft @Fenrir.
Crawl -> Walk -> Run.
F
FenrirLid
01-01-2024, 00:00
#8
ZERO- zei:
Dit klinkt logisch hoor. Hoewel een heleboel narigheden je kunnen overkomen, moet je toch echt ook zelf stappen zetten om je weer beter te gaan voelen. Je hebt zelf de keuze om de rest van je leven depressief op je slaapkamer te zitten, of toch één ander te proberen; niemand anders gaat je eruit sleuren. Dit even náást dat depressief zijn natuurlijk ook heel zwaar en heftig is.

Ik heb mezelf toendertijd uit wanhoop de straat op gesleept, toch maar gaan hardlopen 'want ze zeggen dat het goed voor je is'. Wat ben ik blij dat ik dat ben gaan doen. Sporten is nu juist echt mijn uitlaatklep.
Klik om te vergroten...

Lytje pole zei:
Dat herken ik, door sporten maakt je lichaam stoffen aan waar je je beter door gaat voelen dus het positieve effect is niet alleen psychisch, je bent buiten en je wordt moe, maar ook chemisch. Het heeft mij zeker geholpen door duistere periodes heen te komen.

En goed dat je dicht bij jezelf blijft @Fenrir.
Crawl -> Walk -> Run.
Klik om te vergroten...

You live and you learn :)

Fenrir zei:
Het beste antwoord dat ik kan geven, stom als het klinkt, is dat ik het gewoon zat was en de beslissing heb genomen om niet meer vast te zitten. Dat antwoord is onvolledig, en eigenlijk zelfs onjuist, maar verklaart het beste de verandering die in gang is gezet. Ik ga er nog eens over nadenken, en als ik een beter antwoord heb pen ik het hier wel neer :)
Klik om te vergroten...

Een iets beter antwoord: eind augustus / begin september zat ik in één van mijn donkerste periodes tot nog toe, maar was ik niet suïcidaal. Ook niet catatonisch of psychotisch of anderszijds rijp voor het gesticht. Aangezien ik al die ontsnappingsmogelijkheden niet had kón ik alleen maar kiezen tussen me kut blijven voelen of proactief zijn. Optie twee was fijner :)
P
PsilocylonerLid
01-01-2024, 00:00
#9
Fenrir zei:
Het beste antwoord dat ik kan geven, stom als het klinkt, is dat ik het gewoon zat was en de beslissing heb genomen om niet meer vast te zitten.
Klik om te vergroten...
Maar wat maakt nou dat je die beslissing hebt genomen, die beslissing überhaupt kon nemen, en daar ook echt naar bent gaan handelen? Het lijkt alsof je daar niet echt een antwoord op hebt. Toch vind ik dat totaal niet raar. Ik herken het. Na vele jaren heb ik zelf het antwoord ook nog steeds niet. Op m'n 17e/18e zwaar depressief geweest. Op een gegeven moment was ik haast geobsedeerd met zelfmoordplannen. Alles tot in de kleinste details uitgewerkt. Toen kwam het einde van de middelbare school in zicht, waar ik gewoon een ongelofelijke kuttijd heb gehad in al die jaren. Het leven had voor mij op dat punt voor mijn gevoel gewoon geen zin meer. Ik had niets, zo voelde het. Dit gaf me gaandeweg echter een soort gevoel van vrijheid, gek genoeg. Elke dag dat ik naar bed ging 's avonds, had ik weer een dag voor het leven gekozen, besefte ik me. Waarom dan? Ik had toch immers niks? Nee, nu niet... maar ik had wél een toekomst. Bovendien, als ik nu niks heb, wat heb ik dan te verliezen? Niks toch? Toen heb ik op een gegeven moment de knop omgezet. Ik had me voorgenomen na de middelbare school gewoon een nieuw leven te beginnen. Nieuwe omgeving, nieuwe mensen. Ik koos ook voor wat ik diep van binnen wilde, in plaats van wat iedereen van me verwachtte. Tot ieders verbijstering uitgeschreven voor scheikunde, ingeschreven voor psychologie. M'n ouders in verwarring, voor gek verklaard door mijn mentor, m'n scheikundeleraar over de rooie. Het boeide me allemaal niet. Ik ging nu mijn eigen weg. [Uiteindelijk was psychologie het toch ook niet voor mij, maar het heeft me desondanks wel nieuwe kansen geboden: ik bewandel nu een zijweg waarvan ik denk/verwacht dat die beter aansluit op mijn visie en levenswijze.]

Anyway, hoe je het geflikt hebt? Je komt er misschien nooit achter. Maar dát je het geflikt hebt, dat staat. Dat neemt geen mens je meer af. Ik hoop echt oprecht dat je de stijgende lijn weet vast te houden. Het leven is je gegund man, echt waar.
F
FenrirLid
01-01-2024, 00:00
#10
Psilocyloner zei:
Maar wat maakt nou dat je die beslissing hebt genomen, die beslissing überhaupt kon nemen, en daar ook echt naar bent gaan handelen? Het lijkt alsof je daar niet echt een antwoord op hebt. Toch vind ik dat totaal niet raar. Ik herken het. Na vele jaren heb ik zelf het antwoord ook nog steeds niet. Op m'n 17e/18e zwaar depressief geweest. Op een gegeven moment was ik haast geobsedeerd met zelfmoordplannen. Alles tot in de kleinste details uitgewerkt. Toen kwam het einde van de middelbare school in zicht, waar ik gewoon een ongelofelijke kuttijd heb gehad in al die jaren. Het leven had voor mij op dat punt voor mijn gevoel gewoon geen zin meer. Ik had niets, zo voelde het. Dit gaf me gaandeweg echter een soort gevoel van vrijheid, gek genoeg. Elke dag dat ik naar bed ging 's avonds, had ik weer een dag voor het leven gekozen, besefte ik me. Waarom dan? Ik had toch immers niks? Nee, nu niet... maar ik had wél een toekomst. Bovendien, als ik nu niks heb, wat heb ik dan te verliezen? Niks toch? Toen heb ik op een gegeven moment de knop omgezet. Ik had me voorgenomen na de middelbare school gewoon een nieuw leven te beginnen. Nieuwe omgeving, nieuwe mensen. Ik koos ook voor wat ik diep van binnen wilde, in plaats van wat iedereen van me verwachtte. Tot ieders verbijstering uitgeschreven voor scheikunde, ingeschreven voor psychologie. M'n ouders in verwarring, voor gek verklaard door mijn mentor, m'n scheikundeleraar over de rooie. Het boeide me allemaal niet. Ik ging nu mijn eigen weg. [Uiteindelijk was psychologie het toch ook niet voor mij, maar het heeft me desondanks wel nieuwe kansen geboden: ik bewandel nu een zijweg waarvan ik denk/verwacht dat die beter aansluit op mijn visie en levenswijze.]
Klik om te vergroten...

Supernice dat het goed voor je heeft uitgepakt! Wat voor zijweg bewandel je nu, als ik zo brutaal mag zijn?

Psilocyloner zei:
Anyway, hoe je het geflikt hebt? Je komt er misschien nooit achter. Maar dát je het geflikt hebt, dat staat. Dat neemt geen mens je meer af. Ik hoop echt oprecht dat je de stijgende lijn weet vast te houden. Het leven is je gegund man, echt waar.
Klik om te vergroten...

Bedankt :):heartsuit:
P
PsilocylonerLid
01-01-2024, 00:00
#11
Fenrir zei:
Wat voor zijweg bewandel je nu, als ik zo brutaal mag zijn?
Klik om te vergroten...
Dat mag je... :P Ik PM wel effe.
F
FenrirLid
01-01-2024, 00:00
#12
Zó moe van de afgelopen dagen! (Vandaag huisraad nichtje verhuisd en gisteren haar nieuwe huis geschilderd en gepoetst, maandag een houten barkruk gemaakt voor iemand, zondag gevrijwilligerswerkt, zaterdagmiddag/-avond vriendin gesteund die net weer met antidepressiva begonnen is, vrijdag technofeest en pas om negen uur naar bed.)
Ook heb ik @Lytje pole @Iskra @Psilocyloner @Roze olifant nog niet geantwoord. Over een paar dagen, ik heb nu geen mentale bandbreedte over voor communicatie :wink:
Morgen wéér om acht uur de wekker, argh. Welterusten DF.
k
kapitein-xLid
01-01-2024, 00:00
#13
In mijn ervaring (hoewel ik nooit aan bed gekluisterd ben geweest) is levenskunst zoiets als balanceren tussen jezelf stapje voor stapje (denk in lange lijnen van maanden en zelfs jaren) uitdagen enerzijds en lief zijn voor jezelf anderzijds. En ik ook in dat jezelf uitdagen (zoals vrijwilligerswerk en en rijlessen): nodig jezelf uit om liefde voor jezelf te voelen.

Natuurlijk, je kunt niet op commando van jezelf gaan houden, maar misschien blijft dat ook wel altijd een werk in uitvoering. Stapje voor stapje. Die basis van liefde is in mijn beleving iig erg belangrijk voor duurzame vooruitgang.

(En ik weet dat dit voor sommigen als cheesy klinkt, maar is het niet treurig dat onze hersens vaak in eerste instantie dingen als liefde als cheesy registreren?)
F
FenrirLid
01-01-2024, 00:00
#14
Bas zei:
Toen ik dit las, gezien ik een deel skipte, ben ik het maar helemaal gaan lezen. ;p

Lekker bezig! Blijf altijd positief, wat dan ook. (:
Klik om te vergroten...

Ghbeetje zei:
Klinkt wel alsof je een stuk voorruit gaat.
Uiteindelijk is je hele leven een projectie van je eigen gedachten.

Succes nog met je weg naar geluk!
Klik om te vergroten...

pinkie zei:
Succes Fenrir :)
Klik om te vergroten...

Dank je wel guys! :)

kapitein-x zei:
In mijn ervaring (hoewel ik nooit aan bed gekluisterd ben geweest) is levenskunst zoiets als balanceren tussen jezelf stapje voor stapje (denk in lange lijnen van maanden en zelfs jaren) uitdagen enerzijds en lief zijn voor jezelf anderzijds. En ik ook in dat jezelf uitdagen (zoals vrijwilligerswerk en en rijlessen): nodig jezelf uit om liefde voor jezelf te voelen.

Natuurlijk, je kunt niet op commando van jezelf gaan houden, maar misschien blijft dat ook wel altijd een werk in uitvoering. Stapje voor stapje. Die basis van liefde is in mijn beleving iig erg belangrijk voor duurzame vooruitgang.

(En ik weet dat dit voor sommigen als cheesy klinkt, maar is het niet treurig dat onze hersens vaak in eerste instantie dingen als liefde als cheesy registreren?)
Klik om te vergroten...

Fijne inzichten k-x, ik zal het in mijn achterhoofd houden. Blijft een lastig proces.
En bedankt!
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik wist niet dat je zo diep hebt gezeten joh... Depressie is een bitch...

Fijn dat je zo goed bezig bent!
L
Lytje poleLid
01-01-2024, 00:00
#16
Wat enorm goed dat het beter gaat, vooral na zo’n lange periode. Lastig voor te stellen wat voor impact zo’n diepe depressie heeft. Maar ik krijg nu een idee.

En wat een onwijs heftig tripreport man. Erg gewaagd. Ik ben benieuwd naar de paisley! Keep me posted.
F
FenrirLid
01-01-2024, 00:00
#17
Mindless zei:
Ik wist niet dat je zo diep hebt gezeten joh... Depressie is een bitch...

Fijn dat je zo goed bezig bent!
Klik om te vergroten...

Zeker, thanks. Het is makkelijker sociaal en gezellig doen als er een scherm tussen zit :wink:

Lytje pole zei:
Wat enorm goed dat het beter gaat, vooral na zo’n lange periode. Lastig voor te stellen wat voor impact zo’n diepe depressie heeft. Maar ik krijg nu een idee.

En wat een onwijs heftig tripreport man. Erg gewaagd. Ik ben benieuwd naar de paisley! Keep me posted.
Klik om te vergroten...

Het is rot, maar ja. We blijven positief.

Bedankt! Was ook wel een heftige ervaring haha
Ik ben de komende dagen in Nijmegen en Den Bosch, als ik weer in Oss ben zal ik het patroon eens opgraven en een afbeelding delen. Is mijn eerste, dus verwacht er niet teveel van!
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#18
Het klinkt allemaal idd als een goede vooruitgang! Depressief zijn is echt een dikke bummer en dan druk ik het echt heeeeeel zachtjes uit. Je “sleept” je voort zeg maar.
Probeer deze positieve lijn aan te houden. Niet te snel willen, neem je tijd. Wat regelmaat zoals vrijwilligerswerk etc is echt goed. Ritme en regelmaat. Dan heb je iets wat MOET en dus een stok achter de deur om wat te doen. Ook is het erg leuk en zeker bevredigend. Als je iets voor een ander doet geeft dat een goed positief gevoel. In mijn geval doet dat meer goeds dan wanneer men voor mij iets doet.
Ga zo door man! The road to recovery is not allways nicely paved....
N
NiandraLadesLid
01-01-2024, 00:00
#19
Wat ben jij goed bezig zeg! Wat fijn dat je je steeds wat beter voelt en wat knap dat je daar zelf zo actief aan werkt.

Ik had je tripreport nog niet eerder gezien. Wat een indrukwekkende ervaring! Echt heel mooi (ik heb hem nu al twee keer gelezen).
F
FenrirLid
01-01-2024, 00:00
#20
De Dunne zei:
Het klinkt allemaal idd als een goede vooruitgang! Depressief zijn is echt een dikke bummer en dan druk ik het echt heeeeeel zachtjes uit. Je “sleept” je voort zeg maar.
Probeer deze positieve lijn aan te houden. Niet te snel willen, neem je tijd. Wat regelmaat zoals vrijwilligerswerk etc is echt goed. Ritme en regelmaat. Dan heb je iets wat MOET en dus een stok achter de deur om wat te doen. Ook is het erg leuk en zeker bevredigend. Als je iets voor een ander doet geeft dat een goed positief gevoel. In mijn geval doet dat meer goeds dan wanneer men voor mij iets doet.
Ga zo door man! The road to recovery is not allways nicely paved....
Klik om te vergroten...

NiandraLades zei:
Wat ben jij goed bezig zeg! Wat fijn dat je je steeds wat beter voelt en wat knap dat je daar zelf zo actief aan werkt.

Ik had je tripreport nog niet eerder gezien. Wat een indrukwekkende ervaring! Echt heel mooi (ik heb hem nu al twee keer gelezen).
Klik om te vergroten...

Bedankt voor de lieve woorden!


Vandaag eerste keer gevrijwilligerd, ik ben moe maar tevreden. Wil heel graag meer vertellen maar het is lastig anoniem blijven als je je locatie en functie deelt :tongueout:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."