Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsUpdate Fenrir

Update Fenrir

73 antwoorden
21 weergaven
18-5-2026
F
FenrirLid
01-01-2024, 00:00
#1
Casaan zei:
Groot respect. Jouw situatie ken ik niet. Het gevecht tegen depressie wel.

I salute you!
Klik om te vergroten...

Depressie is gewoon kut. Hoe gaat het momenteel met jou - ben je het gevecht aan het winnen/heb je al gewonnen?

ZERO- zei:
Wat fijn dat het in de tussentijd al beter gaat. Sterkte! Gaat goed komen :) Remember dat herstel geen schuine stijgende lijn is, maar heel rommelig gaat met betere perioden en terugval er tussendoor.. Ik was (en ben) vaak bang om opnieuw depressief te worden als ik me weer een week slecht voel, en het is natuurlijk goed om alert daarop te zijn, maar wees daarin ook een beetje mild voor jezelf (ook goed advies voor mezelf hehe)
Klik om te vergroten...

Altijd lief voor jezelf zijn :)
Ik verwacht geen perfecte stijgende lijn, maar als het voorlopig geen plateau (of dalende lijn) wordt ben ik allang tevreden!

acht.zes zei:
Top @Fenrir!

Een heel open en eerlijke post, fijn om te horen dat het weer de goede kant op gaat met je. :)
Klik om te vergroten...

Hartstikke fijn! Bedankt :)

Generaal_Grafsteen zei:
Ik heb ervaring met jarenlang depressie en ik moet zeggen dat je zeker een grote stap hebt gemaakt, en ookal ken ik je niet zo goed ik heb wel respect voor je en ik hoop dat het steeds beter met je zal gaan.
lekker bezig!
Klik om te vergroten...

Dank je wel, en bedankt voor het delen. Hoe gaat het met jou? Hopelijk ben jij er ondertussen al lang klaar mee.

Roze olifant zei:
Wat een eerlijk en open bericht Fenrir. Mooi om te zien dat het forum er niet alleen is om te posten hoe space/stoned/high we zijn en wat voor domme acties we nu weer uitgevoerd hebben. :wink:

Depressie is een asshole, en slapeloosheid ook, en samen zijn ze al helemaal geen prettig gezelschap. Goed om te horen dat er licht aan het einde van de tunnel is. Sterkte kerel! En veel geluk en nog meer beterschap gewenst voor de komende tijd en in de toekomst, keep us updated.

P.S. Hoe was de eerste keer op de weekendschool?

P.S. 2: Waar vind je de motivatie om iedere dag te koken? Is daar een techniek voor? Ik ben daar dus echt al 12 jaar te lui voor. :')
Klik om te vergroten...

Heerlijk dat gesprekken hier over alles mogen gaan, en dat mensen ook advies en steun bieden aan anderen met een probleem, of een verslaving, of een chronische ziekte, of ...

De eerste keer weekendschool was top! De werknemers en vrijwilligers zijn tof, en de leerlingen ook heel lief (in mijn herinnering zijn pubers assholes maar dat is helemaal niet zo). Uit het werk dat ik verricht heb haalde ik ook veel voldoening. Tja, ik kan een minder cryptische omschrijving op pb gooien als je héél nieuwsgierig bent.

Ieder dag koken komt door een heleboel redenen, namelijk:
- Ik kook al sinds ik bij het aanrecht kan dus het is geen moeilijk karwei
- Sinds mijn 17de of zo heb ik sowieso minstens de helft van de tijd gekookt om mijn moeder te ontzien vanwege haar gezondheid (en nu dus elke dag, tot ze klaar zijn met bestralen in ieder geval)
- Ik vind het leuk om interessante dingen op tafel te zetten
én natuurlijk:
- Ik hou enorm van lekker eten, en bijna niemand kookt zo lekker als ik (het is niet arrogant als het waar is, toch? :wink: )

Bedankt voor je lieve reactie RO, en alle anderen ook trouwens! :redheart:
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#2
Veel geluk voor de komende tijd toegewenst @Fenrir . Ik zal je hier missen maar hoop meer dat het snel weer beter gaat met je.
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik ben hier nog niet zo lang lid en ken je niet echt, maar net het topic een beetje doorgelezen. Wel herkenbaar van de depressies. Rot dat het nu weer wat minder gaat. Maar goed van je dat je de tijd voor jezelf neemt en weer gaat kijken naar een behandeling. Veel sterkte!
F
FenrirLid
01-01-2024, 00:00
#4
Na twee jaar depressief en werkeloos thuiszitten heb ik het idee dat ik vooruitgang aan het boeken ben. Omdat ik het goed kan vinden met de meeste DF-leden en altijd kan rekenen op steun, begrip, advies en eerlijke kritiek wil ik mijn vooruitgang en de stappen die ik aan het ondernemen ben graag delen met jullie. (Over mijn huidige en verleden mentale staat en de oorzaken en gevolgen van mijn depressie kun je halverwege dit trip report en in dit topic meer lezen.)

De afgelopen maanden heb ik er hard aan gewerkt het leven leuker en gezonder te maken: vaker met vrienden afspreken en dingen buitenshuis doen, proberen een normaal slaapritme aan te houden, gezond eten en fysiek actief zijn, met social media gestopt, creatieve dingen doen, praten over wat me dwarszat, minder uitstelgedrag vertonen, tijdelijk gestopt met drugs en alcohol, ...
Het begint effect te sorteren: ik heb de afgelopen weken geen enkele dag in bed doorgebracht, elke dag gekookt en eventuele rommel opgeruimd, (bijna) elke dag gedoucht, veel minder gerookt en gesnoept, en nog meer subtiele verbeteringen opgemerkt. Volgens mij merken de mensen om me heen ook positieve veranderingen op in mijn stemming. Ik ben in ieder geval energieker, en minder lethargisch en pessimistisch. Als je bedenkt dat ik soms, in uitzonderlijk slechte periodes, een week lang alleen maar uit bed kwam om naar de wc te gaan en om snoep of junkfood te snaaien die ik vervolgens in bed opvrat dan is het een aardige vooruitgang.
Ik ben er nog niet - vooral slapeloosheid en emotionele vlakheid zijn nog aanwezig - maar er zijn veel verbeteringen om me nu op te focussen, en om voort te zetten.

Andere veranderingen:
- Ik heb sinds kort twee wekelijkse verplichtingen: 's maandags klussen, en 's zondags vrijwilligerswerk op een weekendschool (overmorgen ga ik voor het eerst!)
- Ik heb, naast mijn wekelijkse verplichtingen, ook voor het eerst in tijden weer een redelijke hoeveelheid dingen in mijn agenda staan: een pubquiz, technofeestjes, verjaardagsfeestjes, concerten, familieafspraken, ... (niet té veel, en ik sta mezelf ook toe af te zeggen indien nodig.)
- Over dingen afzeggen gesproken: ik ben ook begonnen met "nee" zeggen tegen dingen die ik niet wil of kan doen, most notably de hele dagen die ik elke week besteed aan op mijn nichtjes passen en helpen in het huishouden bij mijn twee zussen
- Ik begin binnenkort met rijles, iets waar ik al jaren tegenop zie en zelfs bang voor ben
- Ik ga beginnen met microdoseren, zodra ik het geld heb om de benodigde spullen en voorraden te halen
- Ik heb de afgelopen weken veel meer creatieve dingen ondernomen en dingen geproduceerd waar ik trots op ben: met de naaimachine aan de gang geweest, getekend, geschreven, een paisley zelf ontworpen, nu bezig met een standbeeld.

Dus, eindelijk een stijgende lijn. Updates (positief of negatief) zal ik af en toe geven als mensen geïnteresseerd zijn, en ik ben van plan over een paar weken of maanden een topic aan te maken over mijn ervaringen met microdosing en wat voor andere mensen zou kunnen werken.

Als je tot hier gekomen bent: bedankt voor het lezen! :)
B
BasLid
01-01-2024, 00:00
#5
Fenrir zei:
Als je tot hier gekomen bent: bedankt voor het lezen!
Klik om te vergroten...
Toen ik dit las, gezien ik een deel skipte, ben ik het maar helemaal gaan lezen. ;p

Lekker bezig! Blijf altijd positief, wat dan ook. (:
G
GhbeetjeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Klinkt wel alsof je een stuk voorruit gaat.
Uiteindelijk is je hele leven een projectie van je eigen gedachten.

Succes nog met je weg naar geluk!
p
pinkieLid
01-01-2024, 00:00
#7
Succes Fenrir :)
k
kapitein-xLid
01-01-2024, 00:00
#8
In mijn ervaring (hoewel ik nooit aan bed gekluisterd ben geweest) is levenskunst zoiets als balanceren tussen jezelf stapje voor stapje (denk in lange lijnen van maanden en zelfs jaren) uitdagen enerzijds en lief zijn voor jezelf anderzijds. En ik ook in dat jezelf uitdagen (zoals vrijwilligerswerk en en rijlessen): nodig jezelf uit om liefde voor jezelf te voelen.

Natuurlijk, je kunt niet op commando van jezelf gaan houden, maar misschien blijft dat ook wel altijd een werk in uitvoering. Stapje voor stapje. Die basis van liefde is in mijn beleving iig erg belangrijk voor duurzame vooruitgang.

(En ik weet dat dit voor sommigen als cheesy klinkt, maar is het niet treurig dat onze hersens vaak in eerste instantie dingen als liefde als cheesy registreren?)
F
FenrirLid
01-01-2024, 00:00
#9
Bas zei:
Toen ik dit las, gezien ik een deel skipte, ben ik het maar helemaal gaan lezen. ;p

Lekker bezig! Blijf altijd positief, wat dan ook. (:
Klik om te vergroten...

Ghbeetje zei:
Klinkt wel alsof je een stuk voorruit gaat.
Uiteindelijk is je hele leven een projectie van je eigen gedachten.

Succes nog met je weg naar geluk!
Klik om te vergroten...

pinkie zei:
Succes Fenrir :)
Klik om te vergroten...

Dank je wel guys! :)

kapitein-x zei:
In mijn ervaring (hoewel ik nooit aan bed gekluisterd ben geweest) is levenskunst zoiets als balanceren tussen jezelf stapje voor stapje (denk in lange lijnen van maanden en zelfs jaren) uitdagen enerzijds en lief zijn voor jezelf anderzijds. En ik ook in dat jezelf uitdagen (zoals vrijwilligerswerk en en rijlessen): nodig jezelf uit om liefde voor jezelf te voelen.

Natuurlijk, je kunt niet op commando van jezelf gaan houden, maar misschien blijft dat ook wel altijd een werk in uitvoering. Stapje voor stapje. Die basis van liefde is in mijn beleving iig erg belangrijk voor duurzame vooruitgang.

(En ik weet dat dit voor sommigen als cheesy klinkt, maar is het niet treurig dat onze hersens vaak in eerste instantie dingen als liefde als cheesy registreren?)
Klik om te vergroten...

Fijne inzichten k-x, ik zal het in mijn achterhoofd houden. Blijft een lastig proces.
En bedankt!
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik wist niet dat je zo diep hebt gezeten joh... Depressie is een bitch...

Fijn dat je zo goed bezig bent!
L
Lytje poleLid
01-01-2024, 00:00
#11
Wat enorm goed dat het beter gaat, vooral na zo’n lange periode. Lastig voor te stellen wat voor impact zo’n diepe depressie heeft. Maar ik krijg nu een idee.

En wat een onwijs heftig tripreport man. Erg gewaagd. Ik ben benieuwd naar de paisley! Keep me posted.
F
FenrirLid
01-01-2024, 00:00
#12
Mindless zei:
Ik wist niet dat je zo diep hebt gezeten joh... Depressie is een bitch...

Fijn dat je zo goed bezig bent!
Klik om te vergroten...

Zeker, thanks. Het is makkelijker sociaal en gezellig doen als er een scherm tussen zit :wink:

Lytje pole zei:
Wat enorm goed dat het beter gaat, vooral na zo’n lange periode. Lastig voor te stellen wat voor impact zo’n diepe depressie heeft. Maar ik krijg nu een idee.

En wat een onwijs heftig tripreport man. Erg gewaagd. Ik ben benieuwd naar de paisley! Keep me posted.
Klik om te vergroten...

Het is rot, maar ja. We blijven positief.

Bedankt! Was ook wel een heftige ervaring haha
Ik ben de komende dagen in Nijmegen en Den Bosch, als ik weer in Oss ben zal ik het patroon eens opgraven en een afbeelding delen. Is mijn eerste, dus verwacht er niet teveel van!
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#13
Het klinkt allemaal idd als een goede vooruitgang! Depressief zijn is echt een dikke bummer en dan druk ik het echt heeeeeel zachtjes uit. Je “sleept” je voort zeg maar.
Probeer deze positieve lijn aan te houden. Niet te snel willen, neem je tijd. Wat regelmaat zoals vrijwilligerswerk etc is echt goed. Ritme en regelmaat. Dan heb je iets wat MOET en dus een stok achter de deur om wat te doen. Ook is het erg leuk en zeker bevredigend. Als je iets voor een ander doet geeft dat een goed positief gevoel. In mijn geval doet dat meer goeds dan wanneer men voor mij iets doet.
Ga zo door man! The road to recovery is not allways nicely paved....
N
NiandraLadesLid
01-01-2024, 00:00
#14
Wat ben jij goed bezig zeg! Wat fijn dat je je steeds wat beter voelt en wat knap dat je daar zelf zo actief aan werkt.

Ik had je tripreport nog niet eerder gezien. Wat een indrukwekkende ervaring! Echt heel mooi (ik heb hem nu al twee keer gelezen).
F
FenrirLid
01-01-2024, 00:00
#15
De Dunne zei:
Het klinkt allemaal idd als een goede vooruitgang! Depressief zijn is echt een dikke bummer en dan druk ik het echt heeeeeel zachtjes uit. Je “sleept” je voort zeg maar.
Probeer deze positieve lijn aan te houden. Niet te snel willen, neem je tijd. Wat regelmaat zoals vrijwilligerswerk etc is echt goed. Ritme en regelmaat. Dan heb je iets wat MOET en dus een stok achter de deur om wat te doen. Ook is het erg leuk en zeker bevredigend. Als je iets voor een ander doet geeft dat een goed positief gevoel. In mijn geval doet dat meer goeds dan wanneer men voor mij iets doet.
Ga zo door man! The road to recovery is not allways nicely paved....
Klik om te vergroten...

NiandraLades zei:
Wat ben jij goed bezig zeg! Wat fijn dat je je steeds wat beter voelt en wat knap dat je daar zelf zo actief aan werkt.

Ik had je tripreport nog niet eerder gezien. Wat een indrukwekkende ervaring! Echt heel mooi (ik heb hem nu al twee keer gelezen).
Klik om te vergroten...

Bedankt voor de lieve woorden!


Vandaag eerste keer gevrijwilligerd, ik ben moe maar tevreden. Wil heel graag meer vertellen maar het is lastig anoniem blijven als je je locatie en functie deelt :tongueout:
C
CasaanLid
01-01-2024, 00:00
#16
Groot respect. Jouw situatie ken ik niet. Het gevecht tegen depressie wel.

I salute you!
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Wat fijn dat het in de tussentijd al beter gaat. Sterkte! Gaat goed komen :) Remember dat herstel geen schuine stijgende lijn is, maar heel rommelig gaat met betere perioden en terugval er tussendoor.. Ik was (en ben) vaak bang om opnieuw depressief te worden als ik me weer een week slecht voel, en het is natuurlijk goed om alert daarop te zijn, maar wees daarin ook een beetje mild voor jezelf (ook goed advies voor mezelf hehe)
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Top @Fenrir!

Een heel open en eerlijke post, fijn om te horen dat het weer de goede kant op gaat met je. :)
S
Sally TessioLid
01-01-2024, 00:00
#19
Fenrir zei:
Update: er is mij een betaalde functie aangeboden op mijn vrijwilligerswerk! :)
Ik twijfel nog of ik hem aanneem, aangezien dat wel meteen heel veel verantwoordelijkheid is voor iemand die pas een maand weer actief is. Maar het voelt goed om gewaardeerd te worden!
Klik om te vergroten...
Gefeliciteerd man, supergoed nieuws! Maar proberen een realistische afweging te maken en dan gewoon de beste keuze maken. Dat zal jou vast goed af gaan.
Ik ben een beetje druk, maar zal binnenkort ook inhaken op dit topic. Veel succes!
F
FenrirLid
01-01-2024, 00:00
#20
Psychedelibee zei:
Leuk man! Waardering is altijd goed natuurlijk. Ik snap dat je twijfelt na zo'n lange tijd thuis gezeten te hebben, maar wat heb je te verliezen met die baan aannemen? In het ergste geval zeg je die baan toch weer op en dan sta je weer precies waar je nu staat, je kunt er niet echt op achteruit gaan lijkt me.
Klik om te vergroten...
Sally Tessio zei:
Gefeliciteerd man, supergoed nieuws! Maar proberen een realistische afweging te maken en dan gewoon de beste keuze maken. Dat zal jou vast goed af gaan.
Ik ben een beetje druk, maar zal binnenkort ook inhaken op dit topic. Veel succes!
Klik om te vergroten...
Goed advies heren, bedankt :)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."