Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVeganism, wat vind jij ervan?

Veganism, wat vind jij ervan?

553 antwoorden
118 weergaven
18-5-2026
M
MuditaLid
01-01-2024, 00:00
#1
ZERO- zei:

Wat vinden jullie hiervan? Het is een short movie m.b.t. veganisme, duurt 12 minuten. Ik vind 'm wel sterk, hoewel het wel een extreem beeld is. Lichte trigger warning.. Ik weet niet of ik de vergelijking überhaupt passend vind, anderzijds is het maken van de vergelijking wellicht juist noodzakelijk om de ernst van de huidige situatie te doen inzien. Maar de meeste mensen zien mensen en dieren echt compleet los van elkaar, dus dan is het niet zo vergelijkbaar.
Klik om te vergroten...

Zal het filmpje van de week eens gaan bekijken!
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Mudita zei:
Dat is eigenlijk het probleem met een groot deel van de veganisten, niet om "jullie" de grond in te trappen. Maar ze komen altijd veel te aan opdringerig over. Het is altijd precies hetzelfde verhaal met precies dezelfde argumenten en precies dezelfde referenties. Het kom 9 van 10 keer over als 'Als jij nu niet veganist word ben je een super walgelijk mens' en dit geeft het dus vooral een slechte naam.

Nou bedoel ik hier niet iedereen mee natuurlijk maar er zitten er wel genoeg van tussen.
Klik om te vergroten...
Dat is dan weer precies de reden waarom ik het lastig vind om aan te geven bij mensen dat ik liever veganistisch eet, omdat ik dan weer gezien wordt als zo'n irritante zeikerige kutvegan. :-P Ben wel blij dat nu de mensen met wie ik af en toe samen eet (huisgenoten, paar vrienden) het wel weten, maar verder.. vervelend zeg, pfff. Ik heb ook weer geen zin om moeilijk te doen.
Ik moest voor een training vandaag m'n dieetwensen doorgeven ivm de lunch en toen toch maar vegetarisch gekozen ipv veganistisch omdat me dat makkelijker leek.. Zat ik daar met tegenzin een broodje kaas te eten, hehe.
K
KropSlaLid
01-01-2024, 00:00
#3
Mudita zei:
Dat is eigenlijk het probleem met een groot deel van de veganisten, niet om "jullie" de grond in te trappen. Maar ze komen altijd veel te aan opdringerig over. Het is altijd precies hetzelfde verhaal met precies dezelfde argumenten en precies dezelfde referenties. Het kom 9 van 10 keer over als 'Als jij nu niet veganist word ben je een super walgelijk mens' en dit geeft het dus vooral een slechte naam.

Nou bedoel ik hier niet iedereen mee natuurlijk maar er zitten er wel genoeg van tussen.
Klik om te vergroten...

Ik denk dat, ook gezien Zero's post hierboven, dit een beetje een probleem van twee kanten is. Veganisten voelen zich gauw 'de zeikerige kutvegan' en carnisten vinden dat veganisten 'altijd veel te opdringerig overkomen'.

Ik merk (uit mijn persoonlijke ervaring hoor) vaak dat je als veganist vragen of opmerkingen krijgt als mensen eenmaal doorhebben dat je iets niet wilt eten. (Soms zijn de vragen/opmerkingen uit interesse, soms lijkt het bijna alsof het is omdat iemand je er op wilt pakken dat je op de heenweg misschien op een mier hebt gestaan, zucht). Als je deze vragen beantwoordt of op deze opmerkingen in gaat, en dat juist uit goede wil zo uitgebreid mogelijk doet, krijg je soms een beetje de feeling dat mensen je 'opdringerig' vinden. Terwijl (nogmaals, mijn ervaring) het gesprek vaak niet gestart wordt door de vega(n), maar andersom.
l
lotske1984-Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik eet helemaal geen vlees..maar kaas en van die dingen eet ik dan wel weer..
S
Sally TessioLid
01-01-2024, 00:00
#5
ZERO- zei:

Wat vinden jullie hiervan? Het is een short movie m.b.t. veganisme, duurt 12 minuten. Ik vind 'm wel sterk, hoewel het wel een extreem beeld is. Lichte trigger warning.. Ik weet niet of ik de vergelijking überhaupt passend vind, anderzijds is het maken van de vergelijking wellicht juist noodzakelijk om de ernst van de huidige situatie te doen inzien. Maar de meeste mensen zien mensen en dieren echt compleet los van elkaar, dus dan is het niet zo vergelijkbaar.
Klik om te vergroten...
Ik vind het wel sterk. Inderdaad wat overtrokken, maar wel slim uitgedacht. Veel van de metaforen snap je als veganist zijnde onmiddellijk en je kan je absoluut ook weleens voelen zoals de headphone dragende gozer in het filmpje. The victims are different, but the methods are the same. Ik heb gelukkig geen douchebag vrienden of kennissen, zoals deze gozer. Ik vind het filmpje verder iets te 'zalvend', geen idee of je weet wat ik daar mee bedoel. Al met al wel slim bedacht.
L
LangspeelplaatLid
01-01-2024, 00:00
#6
ZERO- zei:

Wat vinden jullie hiervan? Het is een short movie m.b.t. veganisme, duurt 12 minuten. Ik vind 'm wel sterk, hoewel het wel een extreem beeld is. Lichte trigger warning.. Ik weet niet of ik de vergelijking überhaupt passend vind, anderzijds is het maken van de vergelijking wellicht juist noodzakelijk om de ernst van de huidige situatie te doen inzien. Maar de meeste mensen zien mensen en dieren echt compleet los van elkaar, dus dan is het niet zo vergelijkbaar.
Klik om te vergroten...

Grappige short film. Mensen zijn mijns inziens gelijk aan elkaar. Dieren zijn aan mensen ondergeschikt. Dat wil niet zeggen dat ze geen rechten moeten hebben, maar ik eet zonder enig schuldgevoel een lekkere biefstuk.
Y
YaizerLid
01-01-2024, 00:00
#7
Elpee zei:
Grappige short film. Mensen zijn mijns inziens gelijk aan elkaar. Dieren zijn aan mensen ondergeschikt. Dat wil niet zeggen dat ze geen rechten moeten hebben, maar ik eet zonder enig schuldgevoel een lekkere biefstuk.
Klik om te vergroten...

Die gedachte hadden ze ook 60 jaar geleden in Amerika. Donkere zijn aan blanken ondergeschikt. Was redelijk normaal en paar mensen vonden het dus niet kunnen.

Ik wilde eigenlijk niet meer reageren op dit topic maar de opmerking: "Dieren zijn aan mensen ondergeschikt" vind ik...ja een slechte gedachte. Denk dat ook veel niet-veganisten het hier mee eens zijn. Iedereen is gelijk. Niks geeft jou het recht om je beter op te stellen als een ander. Iemand is niet meer waard als een ander.

Of ben ik nu weer de kortzichtige veganist die zich niet in vleeseters kan verplaatsen? (heb het soms namelijk niet meer door omdat dit mijn visie is)
L
LangspeelplaatLid
01-01-2024, 00:00
#8
Yaizer zei:
Die gedachte hadden ze ook 60 jaar geleden in Amerika. Donkere zijn aan blanken ondergeschikt. Was redelijk normaal en paar mensen vonden het dus niet kunnen.

Ik wilde eigenlijk niet meer reageren op dit topic maar de opmerking: "Dieren zijn aan mensen ondergeschikt" vind ik...ja een slechte gedachte. Denk dat ook veel niet-veganisten het hier mee eens zijn. Iedereen is gelijk. Niks geeft jou het recht om je beter op te stellen als een ander. Iemand is niet meer waard als een ander.

Of ben ik nu weer de kortzichtige veganist die zich niet in vleeseters kan verplaatsen? (heb het soms namelijk niet meer door omdat dit mijn visie is)
Klik om te vergroten...

Het dier wordt zolang wij mensen bestaan ingezet voor menselijke behoeften. Dierenlevens worden geofferd om mensenlevens te redden en dat is volledig toelaatbaar als dit de enige mogelijkheid is om medicijnen te produceren of behandelmethoden te testen. Dus ja, ze zijn ondergeschikt aan de mens.

Wellicht is het wat flauw van me om dit als argument aan te dragen, omdat we het over het consumeren van vlees hebben. Maar ook hier vind ik dat je het kan rechtvaardigen. Als je bijvoorbeeld een sporter bent komt een regelmatig stukje vlees zeer van pas ten behoeve van je lichaam. Kan me tegelijkertijd voorstellen dat dit voor jou redelijk egocentrisch overkomt.

Ik vind je zeker niet kortzichtig, eerder ruimdenkend; ik heb wel respect voor je idealen.
S
Sally TessioLid
01-01-2024, 00:00
#9
Elpee zei:
Grappige short film. Mensen zijn mijns inziens gelijk aan elkaar. Dieren zijn aan mensen ondergeschikt. Dat wil niet zeggen dat ze geen rechten moeten hebben, maar ik eet zonder enig schuldgevoel een lekkere biefstuk.
Klik om te vergroten...
Ik ben het erg eens met Mindess op dit vlak. De mens is met afstand de grootste vijand van de natuur. Alles wat wij doen gaat compleet tegen de levens- en groeicyclus in op onze aardbol. We zijn op een pittig tempo bezig met alles wat je maar kan bedenken uit te roeien. Amazonegebieden (waar de vlees- en zuivelindustrie overigens fors aan bijdraagt. In Cowspiracy wordt dit volgens mij voor 90%+ aan deze industrieën toegedicht), de uitputting van de oceanen (als het even tegen zit duurt dit nog maar twee/drie decennia op dit tempo, wederom grotendeels door dezelfde industrieën), etc.

Ik zie niet zo goed in waarom wij boven alle andere levensvormen zouden staan. Op basis waarvan? De macht die we hebben en de dominantie die we over ze uit kunnen oefenen? De drang die de mens daar naar heeft, die zo enorm is dat we zelfs uit hebzucht onze eigen destructie inleiden door alles waar wij van leven te vernietigen? Ons intellect? We zijn intelligenter dan alles om ons heen, maar maakt dat een dier meteen eindeloos minderwaardiger? Waarom zijn de cognitief zwakkeren dan niet minder dan de mensen om ze heen in onze moderne, westerse maatschappij? Wanneer je discrimineert, is het wel belangrijk om vast te grijpen aan iets feitelijks op basis waarvan je de discriminatie goed kan keuren. Ik ben benieuwd wat dit voor jou dan precies is, want aanwijzen dat we anders zijn is inderdaad hetzelfde als wat er met inboorlingen is gedaan in het verleden.

Ik vind ook je opmerking over rechten vreemd. Dieren zijn volgens jou dus ondergeschikt aan mensen, maar dat betekent niet dat ze geen rechten mogen hebben. Op het moment van spreken is een gedomesticeerd dier een product. Het hangt ervan af welke organisatie het dier bezit, voor welke industrie het dier gebruikt wordt en waar het eindproduct naar toe wordt vervoerd hoe het dier behandeld mag worden. Dit varieert dus van goelag-achtige martelingen tot iets meer bedachtzame executies. Eindstand blijft dat het dier machteloos is en tegen zijn/haar wil in van het leven wordt beroofd. Dit wordt op zijn 'humaanst' gedaan door een stalen pin door de schedel van het dier heen te schieten, het centrale zenuwstelsel deels te doorboren en dan - in de veronderstelling dat het dier geen pijnprikkels meer kan ervaren, wat zeker niet altijd het geval is - in de breedte de keel van het dier door te snijden. De term 'humane slacht', die voor dit proces wordt gebruikt, is dan ook niet humaan. In de eerste plaats omdat het in onze maatschappij überhaupt niet als humaan wordt gezien om iemand van zijn/haar leven te beroven. Ik volg je dus niet echt. Verdienen dieren wel rechten en ben jij van mening dat ze op dit moment alle rechten hebben die ze verdienen? Verdienen ze meer rechten dan ze nu krijgen?

Ik vind het overigens niet vreemd dat je geen schuldgevoelens hebt over het vlees, want in mijn optiek pas je je cognities gewoon aan ten behoeve van jezelf en je eigen gedrag. Veel belangrijker nog dan dat; je wordt in de eerste plaats niet eens geconfronteerd met het dierenleed waar je aan bijdraagt. Jouw lekkere biefstuk (dat klinkt natuurlijk beter dan koe, om welke reden er ook voor namen als burgers, frikadellen, kroketten, biefstukken en tartaartjes gekozen is; de associatie dat het een dier is is dan minder duidelijk) wordt door een ander persoon uit een veewagen meegetrokken, opgehangen aan een vleeshaak en de strot doorgesneden. Het is niet erg indrukwekkend dat je gevoel niet signaleert dat je moreel verwerpelijk bezig bent als dat allemaal in je blinde vlek gebeurt.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#10
Hee, ik doe dat ook hoor. :wink:

Of mensen beter af zijn door vlees te eten? Ik betwijfel dat. Ik eet praktisch geen vlees meer en voel me beter en energieker dan ooit. Maar ik kan niet zeggen of dat voor iedereen zo zal zijn en vind ook dat iedereen die keuze voor zichzelf moet maken.

Waar ik een probleem mee heb is het idee dat het dier er zou zijn om ons mensen te dienen. Om de mensheid verder te helpen. Dit zijn wanen van het menselijke verstand. Wij zijn gezien vanuit wat echt is (de fysieke natuurlijke wereld) niet speciaal en niet verheven boven andere wezens. Als de mensheid vandaag uitsterft, zal de natuur daar echt niet rouwig om zijn, niet eens een fractie van een seconde. Het gaat simpelweg door met evolueren en het zal zijn alsof we er nooit zijn geweest. Die arrogantie en verhevenheid van de menselijke psyche is wat momenteel de hele harmonie van de natuurlijke wereld verstoort. Het zou juist veel beter af zijn zonder ons. Het geeft ons vele kansen om terug te komen te komen naar die harmonie, maar wij blijven het verzieken omdat we blijven denken dat we een soort verheven wezens zijn die niet echt bij de natuurlijke wereld horen, maar het slechts gebruiken om ons zelf vooruit te helpen. Alsof de mensheid iets kan bereiken dat er nu nog niet is. Ja, technologisch kunnen we dingen bereiken, maar als dat ten koste is van de natuur zijn zowel de natuur als wij zelf de verliezer. Omdat hoe ver de mensheid het technologisch ook schopt, we zullen altijd zelf een stukje natuur blijven. Slechts een onderdeel van het geheel, maar daarom ook onafscheidelijk van het geheel.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#11
Dat is niet redelijk, maar totaal egocentrisch.:tonguewink:

Die redenatie en rechtvaardiging is er enkel en alleen om er zelf beter op te kunnen worden. Maar als je dieren ziet als gelijkwaardig aan jou. Dat je in hen een wezen ziet, net als jij, dan kunnen beide er beter op worden, zonder uitbuiting.

Niet dat ik wil zeggen dat ik niet zulke gedachten heb (zeker wel haha). Maar als je iets moet rechtvaardigen, dan weet je toch eigenlijk al dat je "verkeerd" zit. Wat mij opvalt is hoe makkelijk mensen (inclusief ikzelf) dingen rechtvaardigen voor zichzelf.
L
LangspeelplaatLid
01-01-2024, 00:00
#12
True, ik probeer mijn vleesgebruik ook te rechtvaardigen, omdat ik oprecht in de veronderstelling ben dat mensen zich lichamelijk beter ontwikkelen met dat stukje vlees. Mensen eten overigens al zo'n 1.5 miljoen jaar vlees, dus durf ik te stellen dat vlees eten een wezenlijke bijdrage heeft geleverd aan de ontwikkeling van de mens. Het dier heeft zich als het ware geofferd voor onze ontwikkeling. Dat is toch ook een mooie gedachten of ben ik mezelf weer aan het rechtvaardigen? :innocent:
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#13
Interessante discussie, ga hem vanavond eens helemaal lezen.
Ik ben opgegroeid met een vegetariër als moeder, mijn zusje is al vanaf haar twaalfde vegetariër en zelf eet ik ook al jaren amper tot geen vlees (eerst zelf heel lang vegetariër geweest, toen een paar jaar íets flexibeler geweest, en nu sinds enkele jaren weer strenger).
Van mensen die zeggen 'ik kan niet zonder mijn stukje vlees' krijg ik altijd een beetje jeuk, want wat je dus eigenlijk bedoelt is 'ik wíl niet zonder mijn stukje vlees, ongeacht het dierenleed wat daarmee gepaard gaat,' geef dat dan ook gewoon toe. Ik vind vlees van nature lekker, ook al eet ik het al jaren amper tot niet, is het toch tot op de dag van vandaag nog altijd iedere keer weer een tweestrijd. Als ik bitterballen aangeboden krijgt schreeuwt alles in mij 'JAAAA!' maar dwing ik mezelf aan het dierenleed te denken en zeg ik 'nee'. Ik ben een dierenvriend, en vind dieren in wezen niet minderwaardig aan mensen (waar baseren we dat precies op?) en ik kan het gewoon niet voor mezelf verantwoorden om iets te eten 'gewoon omdat ik dat lekker vind' waar zij voor geleden hebben. Ook ik kan zonder, ook al mis ik de smaak ervan zo nu en dan, dus kunnen anderen het ook. Of je het wil is een tweede. :confused:mile:

Ik vind trouwens dat iedereen het verder zelf moet weten, en ben absoluut niet het type vegetariër dat aan tafel gaat lopen verkondigen door wat voor wanpraktijken de biefstuk van mijn overbuurman tot stand is gekomen. Ik praat alleen over mijn motivatie om geen vlees te eten als iemand me er direct naar vraagt.

Veganisme vind ik iets heel sterks! Het gaat mij in praktisch opzicht op dit moment nog wat te ver (en ik hou van kaaaaaaas, zoals hierboven ook al door anderen gezegd werd). Maar wie weet, in de toekomst!
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#14
Yaizer zei:
Al gehoord van Vivera en de Vegetarische slager? (niet al hun producten zijn vegan!). Vivera heeft echt heerlijke zigeunerschnitzel, shoarma en filetlapjes. De vegetarische slager heeft dus smeer worst en....filet american!!! Ja het smaakt echt heerlijk. (Ongeveer even duur als normale filet american).

Ben er verslaafd aan.
Klik om te vergroten...
Ik had laatst een gehaktbal van de vegetarische slager maar die was niet vegan inderdaad. Maargoed het heet natuurlijk ook niet de vegan slager hahaha. Ik vond het best prima smaken die gehaktbal, maar leek echt totaal niet op vlees, terwijl ik wel al veel mensen heb horen zeggen dat hun producten erg op vlees zouden lijken qua smaak en structuur.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik heb in alle jaren dat ik amper/geen vlees meer eet volgens mij nog nooit een vervanger gevonden die ik écht op vlees vond lijken qua smaak en vooral structuur. Hoogstens dat het verschil niet heel erg duidelijk te proeven is als het ergens volledig in verwerkt is, gehakt ofzo. Niet erg verder, maar ben wel benieuwd of het überhaupt mogelijk is om een product te maken dat echt zowat niet te onderscheiden is van vlees.

Moet wel zeggen dat ik lang niet alle producten van de Vegetarische Slager ken, misschien mis ik hier in België belangrijke uitvindingen op het veggiefront.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#16
Roze olifant zei:
Niet erg verder, maar ben wel benieuwd of het überhaupt mogelijk is om een product te maken dat echt zowat niet te onderscheiden is van vlees.
Klik om te vergroten...
Hoeft van mij ook niet en vraag me inderdaad ook af of het überhaupt mogelijk is. Maar de vegetarische slager probeert alles wel op vlees te laten lijken (in ieder geval op het oog), wat ik persoonlijk ook maar onzin vind eigenlijk. Het is geen vlees, dus snap ook niet zo goed waarom het er dan toch op moet lijken eigenlijk.
K
KropSlaLid
01-01-2024, 00:00
#17
Psychedelibee zei:
Hoeft van mij ook niet en vraag me inderdaad ook af of het überhaupt mogelijk is. Maar de vegetarische slager probeert alles wel op vlees te laten lijken (in ieder geval op het oog), wat ik persoonlijk ook maar onzin vind eigenlijk. Het is geen vlees, dus snap ook niet zo goed waarom het er dan toch op moet lijken eigenlijk.
Klik om te vergroten...

Omdat het vleesVERVANGERS zijn :confused:mile: Veel mensen willen ten slotte wel de smaak of structuur van vlees, maar niet per se het dierenleed of de negatieve impact op het milieu die aan vlees kleeft. Het is dus de bedoeling het vlees te vervangen, en het is makkelijk voor de consument als het duidelijk lijkt qua uiterlijk (en hopelijk op den duur ook smaak) op het vleesproduct dat het moet vervangen. Dat maakt het makkelijker voor de consument om een vega(n) alternatief te kiezen dan als het er allemaal totaal niet op lijkt qua looks of smaak.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#18
KropSla zei:
Omdat het vleesVERVANGERS zijn :confused:mile: Veel mensen willen ten slotte wel de smaak of structuur van vlees, maar niet per se het dierenleed of de negatieve impact op het milieu die aan vlees kleeft. Het is dus de bedoeling het vlees te vervangen, en het is makkelijk voor de consument als het duidelijk lijkt qua uiterlijk (en hopelijk op den duur ook smaak) op het vleesproduct dat het moet vervangen. Dat maakt het makkelijker voor de consument om een vega(n) alternatief te kiezen dan als het er allemaal totaal niet op lijkt qua looks of smaak.
Klik om te vergroten...
Als ze nou echt de smaak kunnen nabootsen zou ik dat wel top vinden, maar ik heb nog geen vleesvervanger gezien die ook maar een beetje in de buurt komt qua smaak. Wat niet wilt zeggen dat het niet lekker is natuurlijk.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#19
KropSla zei:
Omdat het vleesVERVANGERS zijn :confused:mile: Veel mensen willen ten slotte wel de smaak of structuur van vlees, maar niet per se het dierenleed of de negatieve impact op het milieu die aan vlees kleeft. Het is dus de bedoeling het vlees te vervangen, en het is makkelijk voor de consument als het duidelijk lijkt qua uiterlijk (en hopelijk op den duur ook smaak) op het vleesproduct dat het moet vervangen. Dat maakt het makkelijker voor de consument om een vega(n) alternatief te kiezen dan als het er allemaal totaal niet op lijkt qua looks of smaak.
Klik om te vergroten...

Het kan soms voor verkeerde verwachtingen en misschien teleurstellingen zorgen, omdat die vegetarische kip toch anders blijkt te smaken dan echte kip. Maar inderdaad, als je de vegetarische variant van een bepaald gerecht wil maken dan is het wel handig als je weet welke vervanger je erin moet gooien om het zoveel mogelijk bij het origineel te houden.

Het ligt er misschien ook aan wat voor soort vegetariër je bent. Mijn moeder bijvoorbeeld eet al sinds d'r jeugd geen vlees meer en kan ook helemaal niet meer tegen de smaak en geur ervan. Bij haar is het echt een combi van principes (tegen dierenleed) én vlees simpelweg niet lekker vinden. Die zal echt niet zitten te wachten op een vleesvervanger met levensechte rookworst/biefstuksmaak.

Mijn reden voor het niet eten van vlees is puur dat ik niet wil meewerken aan het dierenleed dat ermee gepaard gaat. Ik vind vlees niet vies, en mis het zo nu en dan nog wel eens een beetje. Als ze iets kunnen maken wat er exact op lijkt maar zonder de dierenleed-component, be my guest, ik sta in de rij dan.
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik vind de vleesvervangers de laatste tijd wel beter dan een paar jaar geleden, er komen steeds meer opties bij, en je moet ook een beetje ontdekken welke lekker zijn en welke niet.

Yaizer zei:
Al gehoord van Vivera en de Vegetarische slager? (niet al hun producten zijn vegan!). Vivera heeft echt heerlijke zigeunerschnitzel, shoarma en filetlapjes. De vegetarische slager heeft dus smeer worst en....filet american!!! Ja het smaakt echt heerlijk. (Ongeveer even duur als normale filet american).

Ben er verslaafd aan.
Klik om te vergroten...
Jahoor, ik hoor alles, ik volg zat vegan facebook pagina's haha, ben altijd up to date.

Psychedelibee zei:
Ik had laatst een gehaktbal van de vegetarische slager maar die was niet vegan inderdaad. Maargoed het heet natuurlijk ook niet de vegan slager hahaha. Ik vond het best prima smaken die gehaktbal, maar leek echt totaal niet op vlees, terwijl ik wel al veel mensen heb horen zeggen dat hun producten erg op vlees zouden lijken qua smaak en structuur.
Klik om te vergroten...
Ik vind de klassieke hamburgers, worstjes en gehaktballetjes e.d. juist vaak het minst lekker, maar bijv. burgers van spinazie, bieten of mais, die zijn naisss.
Overigens is de filet americain van De vegetarische slager wel echt heel erg filet americain, het stinkt zelfs en het komt tussen je tanden.. :tearsofjoy:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...1920212223...28
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."