En dat maakt het voor mij lastig om zaken die bewezen onwaar zijn zomaar voorbij te laten gaan. We hebben gewoon een hoop kwetsbare en makkelijk beinvloedbare mensen die dit forum lezen en ik wil niet graag mede-verantwoordelijk zijn voor de verspreiding van desinformatie.
Nee ik had dezelfde afweging gemaakt als jij m.b.t. tot klinklare onzin. Ik heb er echter helemaal niks van onthouden, want ik zit een beetje op het punt dat het niet uitmaakt of ik mijn nieuws van het NOS haal, of via een sketchy pop up meldingen en ad-ware mails: het is unaniem voornamelijk kut nieuws, en Ă©cht niet nodig. Heb het dan wel over mezelf, maar ik denk dat meer mensen vast zouden hebben bij de dag lekker niet te beginnen met aanhoren hoe kut het leven vandaag weer is⊠âEn ohja tot slot, het gaat ook nog regenen đ succes vandaagâ
Zoals gezegd voel ik me soms verantwoordelijk te reageren en kritische kanttekeningen te plaatsen bij bepaalde teksten. Ook als ik daar eigenlijk geen tijd voor heb door werk of gezin.
Klinkt helemaal kut man, dan begin ik liever de dag met een uur lang de Telegraaf-videoâs dan dat ik me genoodzaakt zou voelen me eigenlijk zo op te winden om mensen te corrigeren die niet naar je luisteren. 1 ding lijkt mij alleen vrij helder, en dat is dat het niet tussen je werk of gezin moet komen. Wat het staat er dan wel los van, maar die negativiteit blijft echt een tijd hangen, al helemaal als het je frustreert! Het laatste wat je wilt is dat Facebook volk (sorry Facebook gebruikers hahah) via DF toch onbewust je gemoedstoestand gedurende de dag beĂŻnvloed.
Zoals je hopelijk hebt kunnen lezen de afgelopen maanden ga ik meestal wel gemotiveerd in op dit soort zaken en weerleg ik netjes de onjuistheden die hier vaak opgeschreven worden. Het is dan heel frustrerend om te zien dat er keer op keer niets mee gedaan wordt.
Ik snap je, daarom vroeg ik je om opheldering. Je kan zeker kritisch kijken, ook naar jezelf. Dat heb ik wel gezien. En dat laatste⊠Ik snap dat het frustrerend is, en neem het me niet kwalijk dat ik hier zoân lompe opvatting over heb, niet iedereen heeft dat of kan dat, maar: probeer informatie meer te onvoorwaardelijk te verschaffen. Wat je zegt staat, je hebt je woord gedaan en iedereen die besluit het topic te bezoeken kan het lezen. Ik zou er maar vanuit gaan dat er genoeg leden zijn die wel gewoon open staan voor je mening, en deze eerlijk in overweging nemen. Deze mensen hoor je misschien niet, maar ze zijn er echt wel. Dus als je je genoodzaakt voelt in te grijpen of te verdedigen tegen een muur, weet dat er mensen in de kamer naast je zitten die je horen en ook beĂŻnvloed raken door wat je zegt. Zo probeer ik tenminste altijd voldoening uit waardeloze discussies te halen, gewoon objectief blijven en er vanuit gaan dat er andere mensen zijn die het op een waardevolle manier oppikken.
Maar daaarvoor hoef je nog niet willekeurig welke complottheorie aan te hangen.
Oh nee zeker niet, maar soms wijzen de bordjes gewoon een bepaalde richting in en dan vind ik het niet onredelijk om het er serieus over te hebben. Ik bedenkt me trouwens net, ik heb het niet specifiek over Corona complotten, want daar heb ik echt vrijwel nooit iets van mee gekregen, behalve dan hier soms kort. Over Corona wordt genoeg onzin verspreid maar ik snap hoe het handelen van onze demissionaire kabinet (serieus nog-fucking-steeds, ook best vervelend aan het worden; die formatie) soms voor nog meer wantrouwen zorgen. Maar dat praat het niet goed, ik heb er zo wel iets meer begrip voor.
Het lijkt mij een gezonde houding om uiterst argwanend te zijn richting complottheorieen. Bekijk ze met een open mindset maar hou er rekening mee dat ze vaker niet , dan wel juist blijken te zijn.
Als je ze met je een open mindset kunt bekijken, werkt uiterste argwaan je alleen maar tegen. Je hébt je open mind, gebruik die dan om een afweging te maken. Daarna kan je toch besluiten wat je er verder mee doet? Ik vind het geen gezonde houding, maar een ongezond (en ook onnodig) vooroordeel. Het maakt oordelen wel een stuk sneller en makkelijker, maar daar ben ik niet op uit.
Wederom terechte kritiek. Maar er lopen hier genoeg 'lompe Facebook anti-vaxers' rond die inderdaad geen functionele discussie kunnen voeren dat het af en toe wel heel frustrerend kan worden.
Ik heb ook makkelijk praten hĂš, ik heb hier helemaal geen verantwoordelijkheid, jij wel. Ik zal je zeker op de hoogte houden, misschien start ik zelf wel een complot! Heeft iemand toevallig 3 a 4 miljard? Dan kopen we landbouwgrond in Amerika op en gebruiken het later om controle te hebben over hun voedselvoorziening đ. Ah man, ik kan zo bij de WHO solliciteren!
Als jij een keer met een goed onderbouwde complot theorie kunt komen die jij waarschijnlijk en/of bewezen acht beloof ik je bij deze er serieus en met een open mindset naar te kijken
Hahaha fijn om te horen en geen probleem! Ik zie er anderzijds ook naar uit om gecorrigeerd te worden hoor, anders leer je niets van al die gesprekken die ik hier voer hahaha. Ik heb hier meer geleerd in een paar maanden, dan ik heb gedaan in 2 jaar. Het is alleen zoals ik zei wel makkelijker als je overal lekker buiten kunt staat op het forum.