Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVaccin tegen het Coronavirus

Vaccin tegen het Coronavirus

3595 antwoorden
515 weergaven
18-5-2026
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik ben normaal niet zo van de filmpjes maar deze geeft wel een heldere uitleg. Het geeft een duidelijk beeld van zowel de voordelen als de risico’s van vaccineren. Het filmpje is van voor Corona en gaat dus ook niet over dit specifieke vaccin maar geeft wel een goed algemeen beeld en is volgens mij relevant voor de discussie.

R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#2
Eik zei:
Ik ben normaal niet zo van de filmpjes maar deze geeft wel een heldere uitleg. Het geeft een duidelijk beeld van zowel de voordelen als de risico’s van vaccineren. Het filmpje is van voor Corona en gaat dus ook niet over dit specifieke vaccin maar geeft wel een goed algemeen beeld en is volgens mij relevant voor de discussie.

Klik om te vergroten...

Kurzgesagt ♄ Ik ben fan van ze, vaak heel heldere uitleg!
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#3
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#4
Mindless zei:
Klik om te vergroten...
Ik heb de eerste paar minuten gekeken maar kan me er niet toe zetten het af te kijken. Wat is het punt van dit filmpje? Laten zien dat er af en toe een keer iets fout gaat na of door een vaccinatie? Dat is toch al lang bekend? Heeft toch ook geen zin om continu filmpjes te posten van mensen die dood gaan aan Covid?

Het gaat er uiteindelijk om wat gemiddeld beter is voor een individu en voor de maatschappij. Dit filmpje komt super eenzijdig over. Groot verschil met het filmpje van Kurzgesagt die beide kanten statistisch met elkaar vergelijkt op basis van goede data.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#5
Eik zei:
Ik heb de eerste paar minuten gekeken maar kan me er niet toe zetten het af te kijken. Wat is het punt van dit filmpje? Laten zien dat er af en toe een keer iets fout gaat na of door een vaccinatie? Dat is toch al lang bekend? Heeft toch ook geen zin om continu filmpjes te posten van mensen die dood gaan aan Covid?

Het gaat er uiteindelijk om wat gemiddeld beter is voor een individu en voor de maatschappij. Dit filmpje komt super eenzijdig over. Groot verschil met het filmpje van Kurzgesagt die beide kanten statistisch met elkaar vergelijkt op basis van goede data.
Klik om te vergroten...
Als je het filmpje wel echt had gezien, dan had je ook kunnen zien hoe ongeĂŻnformeerd deze mensen waren over het vaccin en mogelijke complicaties. "Je vertrouwt erop dat het goed zou moeten zijn." Heel veel mensen staan er zo in. Heel veel mensen horen van overheid en media dat het veilig is, dat je misschien wat last van je arm zult hebben, etc. Het is daarom denk ik juist goed dat zoiets ook eens getoond wordt.

Zo'n statistische benadering van Kurzgesagt is ook heel goed, maar dit toont je even wat dit met een persoon en zijn/haar naasten kan doen. Ik zie daar wel waarde in.
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#6
Mindless zei:
Zo'n statistische benadering van Kurzgesagt is ook heel goed, maar dit toont je even wat dit met een persoon en zijn/haar naasten kan doen. Ik zie daar wel waarde in.
Klik om te vergroten...
In het belang van een evenredige vertegenwoordiging van wat er kan gebeuren als je het vaccin neemt, lijkt het me goed als je ook een paar duizend filmpjes toont van mensen die nu niet dood zijn gegaan of ernstig ziek zijn geworden door het wel nemen van het vaccin. Anders lijkt het namelijk alsof je eenzijdig propaganda aan het voeren bent tegen het vaccin.
P
ProximaLid
01-01-2024, 00:00
#7
Mindless zei:
Zo'n statistische benadering van Kurzgesagt is ook heel goed, maar dit toont je even wat dit met een persoon en zijn/haar naasten kan doen. Ik zie daar wel waarde in.
Klik om te vergroten...
Kan je wellicht ook wat filmpjes laten zien van mensen die verminkt of dood zijn gegaan aan COVID? Nu krijgen we namelijk wel een heel eenzijdig beeld te zien.

Het is uiteraard lekker makkelijk om alleen maar filmpjes te posten van mensen die door de vaccinatie een probleem hebben gekregen, maar de kans is groot dat dezelfde mensen er veel ernstiger aan toe zouden zijn als ze COVID hadden gekregen. Je lichaam krijgt immers door de vaccinatie een afweer reactie tegen COVID.

Ik had al eerder aangegeven dat in de ziekenhuizen de gemiddelde leeftijd sterk omlaag was gegaan al voor het goede weer. Oorzaak: vaccinaties.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#8
Eik zei:
In het belang van een evenredige vertegenwoordiging van wat er kan gebeuren als je het vaccin neemt, lijkt het me goed als je ook een paar duizend filmpjes toont van mensen die nu niet dood zijn gegaan of ernstig ziek zijn geworden door het wel nemen van het vaccin. Anders lijkt het namelijk alsof je eenzijdig propaganda aan het voeren bent tegen het vaccin.
Klik om te vergroten...
Hebben we daar de MSM al niet voor, om ons 24/7 te vertellen wat een godsgeschenk dit vaccin is en dat we dit allemaal moeten nemen? Het bestaansrecht van dit filmpje lijkt mij duidelijk: om daar wat tegenwicht aan te geven.

Maar wij gaan hier niet uitkomen. En ik heb echt geen zin in een discussie hierover.

Zelfde gaat op voor @Proxima
M
MartinusLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik lees in nieuws artikelen ook dat je van corona net zo goed bloedstolsels kan krijgen. Dus of je nou corona krijgt of een inenting. de kans is er sowieso.
Maakt het dan uit? Als je kiest om het niet te nemen dan schuif je het risico op andere mensen af of niet?
P
ProximaLid
01-01-2024, 00:00
#10
Mindless zei:
Maar wij gaan hier niet uitkomen. En ik heb echt geen zin in een discussie hierover.
Klik om te vergroten...
Als je geen discussie wilt waarom post je het dan hier op een forum?

Ja, er zijn mensen die door de vaccinatie een ernstige reactie krijgen. Gebeurt met elk medicijn (er gaan zat mensen dood aan aspirine bijvoorbeeld).

Er zijn echter nog veel meer mensen die door de vaccinatie niet op de IC belanden en een lang traject in moeten gaan door de opgelopen longschade.

Heb je de filmpjes wel eens gezien van mensen die door COVID longschade hebben opgelopen en in een lang revalidatie traject zitten? En waarvan het niet eens zeker is dat die ooit zullen herstellen?
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#11
Martinus zei:
Maakt het dan uit?
Klik om te vergroten...
Ja het maakt uit. De kans op ernstige trombose is bij Covid ongeveer 40 maal zo groot dan bij Astra Zeneca. Oh en dan hebben we het nog niet over de andere “bijwerkingen” van COVID zoals sterven
.
M
MartinusLid
01-01-2024, 00:00
#12
Eik zei:
Ja het maakt uit. De kans op ernstige trombose is bij Covid ongeveer 40 maal zo groot dan bij Astra Zeneca. Oh en dan hebben we het nog niet over de andere “bijwerkingen” van COVID zoals sterven
.
Klik om te vergroten...

Ik bedoelde het ook in de zin van, maakt het dan uit om het vaccin te nemen.
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#13
Martinus zei:
Ik bedoelde het ook in de zin van, maakt het dan uit om het vaccin te nemen.
Klik om te vergroten...
Ja dus
 ook als het om tromboses gaat ben je veiliger uit met het vaccin. 😊
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#14
Proxima zei:
Dat iets anders erger is, maakt hetgeen we het hier over hebben niet minder erg.

Sterker nog, mainstream media neemt dit soort onzin maar al te vaak over. Dus onzin zoals van McCullough moeten we gewoon niet willen.
Klik om te vergroten...
Wil ik ook niet beweren. Het is beide erg.
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#15
De Dunne zei:
Tja zo krijg je dus nepnieuws en oorlog
Klik om te vergroten...
Dat valt wel mee denk ik:tongueout: wat erger is dan nep nieuws is het totaal ontkennen van ieder tegengeluid of argument tegen het huidig beleid, of gevaren omtrent vaccineren.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#16
Rivalrie zei:
Dat valt wel mee denk ik:tongueout: wat erger is dan nep nieuws is het totaal ontkennen van ieder tegengeluid of argument tegen het huidig beleid, of gevaren omtrent vaccineren.
Klik om te vergroten...
Dat doe ik toch niet?
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#17
De Dunne zei:
Dat doe ik toch niet?
Klik om te vergroten...
Lees je werkelijk uit wat ik schreef dat jij dat doet ?
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#18
Rivalrie zei:
Lees je werkelijk uit wat ik schreef dat jij dat doet ?
Klik om te vergroten...
Nee maar voor dat je dat zou denken...
M
MondmaskerLid
01-01-2024, 00:00
#19
Rivalrie zei:
Dat valt wel mee denk ik:tongueout: wat erger is dan nep nieuws is het totaal ontkennen van ieder tegengeluid of argument tegen het huidig beleid, of gevaren omtrent vaccineren.
Klik om te vergroten...
Wat zijn dan de zogenaamde gevaren van het vaccineren? Graag wetenschappelijk onderbouwde argumenten. Geen fakenews. Ik liet me trouwens wel vaccineren. Niet noodzakelijk uit bezorgdheid voor mijn eigen gezondheid. Wel omdat een hogere vaccinatiegraad in de populatie iedereen ten goede komt.
F
FlualhamdulillamLid
01-01-2024, 00:00
#20
Eik zei:
En dat maakt het voor mij lastig om zaken die bewezen onwaar zijn zomaar voorbij te laten gaan. We hebben gewoon een hoop kwetsbare en makkelijk beinvloedbare mensen die dit forum lezen en ik wil niet graag mede-verantwoordelijk zijn voor de verspreiding van desinformatie.
Klik om te vergroten...
Nee ik had dezelfde afweging gemaakt als jij m.b.t. tot klinklare onzin. Ik heb er echter helemaal niks van onthouden, want ik zit een beetje op het punt dat het niet uitmaakt of ik mijn nieuws van het NOS haal, of via een sketchy pop up meldingen en ad-ware mails: het is unaniem voornamelijk kut nieuws, en Ă©cht niet nodig. Heb het dan wel over mezelf, maar ik denk dat meer mensen vast zouden hebben bij de dag lekker niet te beginnen met aanhoren hoe kut het leven vandaag weer is
 “En ohja tot slot, het gaat ook nog regenen 😉 succes vandaag”


Eik zei:
Zoals gezegd voel ik me soms verantwoordelijk te reageren en kritische kanttekeningen te plaatsen bij bepaalde teksten. Ook als ik daar eigenlijk geen tijd voor heb door werk of gezin.
Klik om te vergroten...
Klinkt helemaal kut man, dan begin ik liever de dag met een uur lang de Telegraaf-video’s dan dat ik me genoodzaakt zou voelen me eigenlijk zo op te winden om mensen te corrigeren die niet naar je luisteren. 1 ding lijkt mij alleen vrij helder, en dat is dat het niet tussen je werk of gezin moet komen. Wat het staat er dan wel los van, maar die negativiteit blijft echt een tijd hangen, al helemaal als het je frustreert! Het laatste wat je wilt is dat Facebook volk (sorry Facebook gebruikers hahah) via DF toch onbewust je gemoedstoestand gedurende de dag beïnvloed.


Eik zei:
Zoals je hopelijk hebt kunnen lezen de afgelopen maanden ga ik meestal wel gemotiveerd in op dit soort zaken en weerleg ik netjes de onjuistheden die hier vaak opgeschreven worden. Het is dan heel frustrerend om te zien dat er keer op keer niets mee gedaan wordt.
Klik om te vergroten...
Ik snap je, daarom vroeg ik je om opheldering. Je kan zeker kritisch kijken, ook naar jezelf. Dat heb ik wel gezien. En dat laatste
 Ik snap dat het frustrerend is, en neem het me niet kwalijk dat ik hier zo’n lompe opvatting over heb, niet iedereen heeft dat of kan dat, maar: probeer informatie meer te onvoorwaardelijk te verschaffen. Wat je zegt staat, je hebt je woord gedaan en iedereen die besluit het topic te bezoeken kan het lezen. Ik zou er maar vanuit gaan dat er genoeg leden zijn die wel gewoon open staan voor je mening, en deze eerlijk in overweging nemen. Deze mensen hoor je misschien niet, maar ze zijn er echt wel. Dus als je je genoodzaakt voelt in te grijpen of te verdedigen tegen een muur, weet dat er mensen in de kamer naast je zitten die je horen en ook beïnvloed raken door wat je zegt. Zo probeer ik tenminste altijd voldoening uit waardeloze discussies te halen, gewoon objectief blijven en er vanuit gaan dat er andere mensen zijn die het op een waardevolle manier oppikken.


Eik zei:
Maar daaarvoor hoef je nog niet willekeurig welke complottheorie aan te hangen.
Klik om te vergroten...
Oh nee zeker niet, maar soms wijzen de bordjes gewoon een bepaalde richting in en dan vind ik het niet onredelijk om het er serieus over te hebben. Ik bedenkt me trouwens net, ik heb het niet specifiek over Corona complotten, want daar heb ik echt vrijwel nooit iets van mee gekregen, behalve dan hier soms kort. Over Corona wordt genoeg onzin verspreid maar ik snap hoe het handelen van onze demissionaire kabinet (serieus nog-fucking-steeds, ook best vervelend aan het worden; die formatie) soms voor nog meer wantrouwen zorgen. Maar dat praat het niet goed, ik heb er zo wel iets meer begrip voor.

Eik zei:
Het lijkt mij een gezonde houding om uiterst argwanend te zijn richting complottheorieen. Bekijk ze met een open mindset maar hou er rekening mee dat ze vaker niet , dan wel juist blijken te zijn.
Klik om te vergroten...
Als je ze met je een open mindset kunt bekijken, werkt uiterste argwaan je alleen maar tegen. Je hébt je open mind, gebruik die dan om een afweging te maken. Daarna kan je toch besluiten wat je er verder mee doet? Ik vind het geen gezonde houding, maar een ongezond (en ook onnodig) vooroordeel. Het maakt oordelen wel een stuk sneller en makkelijker, maar daar ben ik niet op uit.


Eik zei:
Wederom terechte kritiek. Maar er lopen hier genoeg 'lompe Facebook anti-vaxers' rond die inderdaad geen functionele discussie kunnen voeren dat het af en toe wel heel frustrerend kan worden.
Klik om te vergroten...
Ik heb ook makkelijk praten hù, ik heb hier helemaal geen verantwoordelijkheid, jij wel. Ik zal je zeker op de hoogte houden, misschien start ik zelf wel een complot! Heeft iemand toevallig 3 a 4 miljard? Dan kopen we landbouwgrond in Amerika op en gebruiken het later om controle te hebben over hun voedselvoorziening 😈. Ah man, ik kan zo bij de WHO solliciteren!


Eik zei:
Als jij een keer met een goed onderbouwde complot theorie kunt komen die jij waarschijnlijk en/of bewezen acht beloof ik je bij deze er serieus en met een open mindset naar te kijken :sweatsmile:
Klik om te vergroten...
Hahaha fijn om te horen en geen probleem! Ik zie er anderzijds ook naar uit om gecorrigeerd te worden hoor, anders leer je niets van al die gesprekken die ik hier voer hahaha. Ik heb hier meer geleerd in een paar maanden, dan ik heb gedaan in 2 jaar. Het is alleen zoals ik zei wel makkelijker als je overal lekker buiten kunt staat op het forum.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...7475767778...180
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."