Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVaccin tegen het Coronavirus

Vaccin tegen het Coronavirus

3595 antwoorden
396 weergaven
18-5-2026
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#1
Corona is zo erg, dat Europa de patenten op de vaccins niet wilt vrijgeven.

Waarom werkt de wereld niet samen ?
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#2
Rivalrie zei:
Corona is zo erg, dat Europa de patenten op de vaccins niet wilt vrijgeven.

Waarom werkt de wereld niet samen ?
Klik om te vergroten...
De prachtige pharmaindustrie wil eerst nog meer geld verdienen zoals gewoonlijk
T
ThunderdomeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik vind dat iedereen dit gewoon voor zichzelf moet afwegen. Ik ben gezond, 24 jaar jong en ben eigenlijk nooit ziek ondanks dat ik astma heb. Ik heb vertrouwen dat mijn immuunsysteem het virus aan zou kunnen op het moment dat ik het krijg. Maar ik wil niet het risico lopen dat ik toch bij dat kleine percentage hoor dat zeer vervelende bijwerkingen krijgt. Doodgaan zal ik niet als ik de cijfers mag geloven, maar ik heb geen zin om straks 6-12 maanden lang te moeten revalideren wat inmiddels al meerdere leeftijdsgenoten ZONDER astma of andere aandoening hebben moeten ondergaan of aan het ondergaan zijn...

Wat ik hier mee wil zeggen is: Denk goed na over de keuze en laat je niet teveel beïnvloeden door wat anderen zeggen, maar overweeg het wel.

Niemand is hier een wappie!!! Respecteer elkaar en de keuzes die er gemaakt worden!!

Nog 1 laatste reactie op het bericht van @WeAreThe99% :
WeAreThe99% zei:
Covid is in het Latijn Schaap.
Klik om te vergroten...

Dit klopt niet. Dat is namelijk ovis. Weet je zeker dat je alles hebt gecheckt? Dit is oprecht onzin en voegt niks toe aan je bericht.
M
Mappie88Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Mindless zei:
Onomstotelijk bewijs dat ze je middels 5G kunnen besturen/controleren als je gevaccineerd bent? Als het gewoon te vinden is, kun je het vast wel even hier neerzetten(?)
Klik om te vergroten...

Zou chill zijn om dat bewijs te krijgen indd. Ik kijk er naar uit. Eindelijk goed bereik hier vlak naast de Biesbosch.

www.wsj.com

The Wuhan Lab Leak Question: A Disused Chinese Mine Takes Center Stage

That Covid escaped from a lab isn’t the predominant hypothesis for the pandemic’s origins, yet prominent scientists are calling for a deeper probe and clearer answers from Beijing.
www.wsj.com www.wsj.com

Bill krijgt ook overal maar de schuld van terwijl ze in China wellicht al vanaf 2012 wisten dat er iets niet helemaal pluis was 🤷‍♀️
W
WeAreThe99%Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Thunderdome zei:
Ik vind dat iedereen dit gewoon voor zichzelf moet afwegen. Ik ben gezond, 24 jaar jong en ben eigenlijk nooit ziek ondanks dat ik astma heb. Ik heb vertrouwen dat mijn immuunsysteem het virus aan zou kunnen op het moment dat ik het krijg. Maar ik wil niet het risico lopen dat ik toch bij dat kleine percentage hoor dat zeer vervelende bijwerkingen krijgt. Doodgaan zal ik niet als ik de cijfers mag geloven, maar ik heb geen zin om straks 6-12 maanden lang te moeten revalideren wat inmiddels al meerdere leeftijdsgenoten ZONDER astma of andere aandoening hebben moeten ondergaan of aan het ondergaan zijn...

Wat ik hier mee wil zeggen is: Denk goed na over de keuze en laat je niet teveel beïnvloeden door wat anderen zeggen, maar overweeg het wel.

Niemand is hier een wappie!!! Respecteer elkaar en de keuzes die er gemaakt worden!!

Nog 1 laatste reactie op het bericht van @WeAreThe99% :


Dit klopt niet. Dat is namelijk ovium. Weet je zeker dat je alles hebt gecheckt? Dit is oprecht onzin en voegt niks toe aan je bericht.
Klik om te vergroten...
Covid is in het latijn schaap, meerdere woorden betekenen in het latijn schaap
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#6
WeAreThe99% zei:
Covid is in het latijn schaap, meerdere woorden betekenen in het latijn schaap
Klik om te vergroten...
Volgens google translate niet
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#7
Meaning of the name Ovid

Vond wel dit. Scheelt niet veel. Ovid, Ovidius, Ovis, Ovium. Allemaal afgeleiden, betekent: schaap. Ik zie Covid er niet tussen staan.

"Ovid, one who is like a sheep." :sweatsmile:
T
ThunderdomeLid
01-01-2024, 00:00
#8
WeAreThe99% zei:
Covid is in het latijn schaap, meerdere woorden betekenen in het latijn schaap
Klik om te vergroten...
Dit is wat ik erg vervelend vind aan dit soort discussies. Zelfs als je bewijs toont dat iets niet zo is, dan nog beweren dat je gelijk hebt.

Waar gaat het over? Over waarheid of over gelijk krijgen?
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#9
Thunderdome zei:
Dit is wat ik erg vervelend vind aan dit soort discussies. Zelfs als je bewijs toont dat iets niet zo is, dan nog beweren dat je gelijk hebt.

Waar gaat het over? Over waarheid of over gelijk krijgen?
Klik om te vergroten...
Het zou kunnen dat het toch zo is. Er zijn vaak vele afgeleiden van een woord.

Maar dat terzijde, het is wel wat flauw om gewoon dingen te beweren zonder daar een bron bij te geven. Ik heb nu ook gevraagd aan @WeAreThe99% waar dan het onomstotelijke bewijs is dat mensen gecontroleerd gaan worden middels 5G en vaccinaties. Komt ook geen antwoord op. Je kunt wel dingen beweren, maar toon dan aan waarom het zo is. Zodat mensen het voor zichzelf kunnen zien.
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#10
Mindless zei:
De techniek is nooit eerder gebruikt in vaccins om een ziekte te voorkomen. Bron
Klik om te vergroten...
Ik beweer niet dat het gebruik van deze specifieke vaccins eerder gebruikt is om een ziekte te voorkomen.
Als kind ben ik ook gevaccineerd tegen allerlei ziektes wat de gewoonste zaak van de wereld is.
Om die reden zeg ik dat de techniek van vaccinatie beproefd is en niets nieuws.
Ik ben geen wetenschapper en wil dit ook niet zijn, maar ik heb wel vertrouwen in de specialisten die voor het vak geleerd hebben en mij moeiteloos konden overtuigen om wel het vaccin te nemen.
Maar zeg jij dan: Omdat deze techniek nooit eerder is gebruikt in vaccins om een ziekte te voorkomen dat je daarom geen vaccin neemt ?

Nogmaals ik respecteer ieders besluit om zich wel of niet te laten vaccineren.
Mindless zei:
Maar toch geen vertrouwen in je immuunsysteem?
Klik om te vergroten...
Ik heb hartstikke veel vertrouwen in mijn immuunsysteem en ben echt heel gezond en fit.
Toch krijg ik de ziekte liever niet.
Ik heb hele fitte en jonge mensen om me heen gezien die toch de ziekte hebben gekregen. Sommigen hadden nauwelijks ergens last van gelukkig, maar anderen kampen na maanden nog met flinke gezondheidsproblemen en zijn nog niet niet volledig aan het werk, hebben geen energie, altijd moe etc.
Juist door die verschillen in uitwerking kies ik liever voor vaccinatie. Niemand weet namelijk hoe ziek hij of zij wordt.
Ik geloof dat ik hiermee ook anderen beter bescherm, zodat we weer snel terug kunnen naar normaal.
Tot slot uiteraard mijn eigen belang. Bij een eerstvolgend festival kan ik met mijn vaccinatie paspoort naar binnen en een ander moet getest worden, dat heb ik nu al genoeg gehad voor mijn werk en daar ben ik wel een keer klaar mee. Zo'n pretje is dat niet namelijk.

Iedereen lekker zelf laten beslissen. De ene doet het op wetenschappelijke gronden, de ander op gevoel. Prima toch.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#11
WeAreThe99% zei:
Ondertussen hebben ze de wereldleiders gewoon met vitamine suplementen laten volspuiten inplaats van de covid vaccin. Ik ga niet alles voorkauwen hier. Doe je eigen onderzoek :grin:
Klik om te vergroten...
Als je deze statement maakt verwacht ik wel een bron. Deel die hier dan eens? Want ik kan er niks over vinden op internet. Ja op vage forums maar net zoals dat elke gek hier van alles kan neer kwakken kan dat daar ook. Dus kom met een wetenschappelijk onderbouwde bron of houd op met dit roepen.
En dat “doe je eigen onderzoek” roepen alle compotgekkies maar ondertussen heeft er nog geen een een betrouwbare bron er over gedeeld.
Nogmaals ik ben erg openminded maar dit is gewoon bullshit.

Bv @Mindless en ik delen over dit onderwerp ook niet dezelfde mening maar hij komt met bronnen en geloofwaardige info. Jij trekt dit uit je duim of geloofd internetsites blind.
v
vaderLid
01-01-2024, 00:00
#12
Moet zeggen dat ik dit topic niet helemaal heb doorgelezen, en/dus wellicht een ietwat offtopic vraag, maar heeft iemand ervaring met de inenting een dag na gebruik van een stim (3-mmc)?
Ga 's avonds wat 3M en een drankje doen en heb de volgende dag om 09.00 een prik.
Heb ik dan kans op meer last/ongemak van de prik?
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#13
Zeehond zei:
Als kind ben ik ook gevaccineerd tegen allerlei ziektes wat de gewoonste zaak van de wereld is.
Om die reden zeg ik dat de techniek van vaccinatie beproefd is en niets nieuws.
Klik om te vergroten...
Dat waren juist heel andere types vaccins.

Zeehond zei:
Maar zeg jij dan: Omdat deze techniek nooit eerder is gebruikt in vaccins om een ziekte te voorkomen dat je daarom geen vaccin neemt ?
Klik om te vergroten...
Er zijn vele redenen dat ik het niet neem. Ik vertrouw allereerst het hele covid gebeuren niet, ik vertrouw de overheid niet, ik vertrouw de media niet, ik vertrouw big pharma niet. Ik zeg niet dat er dit en dat achter steekt maar het hele zaakje stinkt imo. Mijn intuïtie zegt het vaccin niet te nemen. Daarnaast, ik ben jong, gezond, fit en heb vertrouwen in mijn immuunsysteem. Ook heb ik een diep vertrouwen in mijn intuïtie volgen. Dat echte veiligheid ligt in je hart volgen, niet in angst om iets op te lopen. Ik begrijp ook dat dit belachelijk voor mensen kan klinken maar dat is hun zaak.

Zeehond zei:
Nogmaals ik respecteer ieders besluit om zich wel of niet te laten vaccineren.
Klik om te vergroten...
Ik zeker ook hoor. :)

Zeehond zei:
Ik heb hartstikke veel vertrouwen in mijn immuunsysteem en ben echt heel gezond en fit.
Toch krijg ik de ziekte liever niet.
Ik heb hele fitte en jonge mensen om me heen gezien die toch de ziekte hebben gekregen. Sommigen hadden nauwelijks ergens last van gelukkig, maar anderen kampen na maanden nog met flinke gezondheidsproblemen en zijn nog niet niet volledig aan het werk, hebben geen energie, altijd moe etc.
Juist door die verschillen in uitwerking kies ik liever voor vaccinatie. Niemand weet namelijk hoe ziek hij of zij wordt.
Ik geloof dat ik hiermee ook anderen beter bescherm, zodat we weer snel terug kunnen naar normaal.
Klik om te vergroten...
Daar kan ik op zich best inkomen, al ben ik er niet bang voor. Er zijn zoveel dingen die we op kunnen lopen.

Zeehond zei:
Tot slot uiteraard mijn eigen belang. Bij een eerstvolgend festival kan ik met mijn vaccinatie paspoort naar binnen en een ander moet getest worden, dat heb ik nu al genoeg gehad voor mijn werk en daar ben ik wel een keer klaar mee. Zo'n pretje is dat niet namelijk.
Klik om te vergroten...
Nee dat is geen pretje, maar dit vind ik eerlijk gezegd geen goede reden. Ik snap dat je hem erbij noemt omdat je al andere redenen had, maar als iemand het alleen om dit zou doen zou ik dat echt een heel slechte reden vinden. Ik zie dit juist als een reden om het níet te doen. Want dit is gewoon je vrijheid (terug) kopen met een injectie.

Zeehond zei:
Iedereen lekker zelf laten beslissen. De ene doet het op wetenschappelijke gronden, de ander op gevoel. Prima toch.
Klik om te vergroten...
Zeker, iedereen moet het zelf beslissen. Helaas wordt het toch indirect opgedrongen, dus dat is alleen maar een mooie nobele gedachte en de realiteit is dat ik en andere mensen die niet vaccineren beperkt zullen worden in hun vrijheid/leven en er "klassen" zullen ontstaan.

Ik denk trouwens dat iedereen een keuze op gevoel maakt. "De wetenschap" is ook niet perfect unaniem, dus het is maar net naar welke wetenschappers je luistert. Je kiest dat waar je al een gevoel bij had, of dat wat je een bepaald gevoel geeft. Alles draait om gevoel en daarom denk ik dat het zo belangrijk is om (voor jezelf) die gevoelens goed te onderzoeken. Dat het niet slechts (aangeprate) angst is, maar dat het komt vanuit een diepe intuïtie dat je weet wat het beste voor jezelf is.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#14
vader zei:
Moet zeggen dat ik dit topic niet helemaal heb doorgelezen, en/dus wellicht een ietwat offtopic vraag, maar heeft iemand ervaring met de inenting een dag na gebruik van een stim (3-mmc)?
Ga 's avonds wat 3M en een drankje doen en heb de volgende dag om 09.00 een prik.
Heb ik dan kans op meer last/ongemak van de prik?
Klik om te vergroten...
Goeie vraag. 3mmc werkt wel op de bloedvaten en sommige vaccinaties kunnen trombose geven
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#15
Hebt idee van @Roze Olifant als groot pleitbezorger van de Kerk vind ik dan wel weer een geinige gedachte 😂

Beetje jammer van al day drugsgebruik... past toch weer wat minder bij onze christelijke tradities 😝
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#16
Mindless zei:
Nee dat is geen pretje, maar dit vind ik eerlijk gezegd geen goede reden. Ik snap dat je hem erbij noemt omdat je al andere redenen had, maar als iemand het alleen om dit zou doen zou ik dat echt een heel slechte reden vinden.
Klik om te vergroten...
Jij vind dat geen goede reden maar voor @Zeehond is het dat wel. Ik ben ook geen risico geval maar neem toch de prik. Ik heb in mijn omgeving veel zware risico mensen en dat is mijn reden. Ben jij het vast ook niet mee ens.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#17
De Dunne zei:
Jij vind dat geen goede reden maar voor @Zeehond is het dat wel. Ik ben ook geen risico geval maar neem toch de prik. Ik heb in mijn omgeving veel zware risico mensen en dat is mijn reden. Ben jij het vast ook niet mee ens.
Klik om te vergroten...
Het ging bij dit punt even specifiek om de prik nemen om niet meer getest te hoeven worden voor (bijvoorbeeld) een festival. Niet om de andere redenen om wel gevaccineerd te worden. Daar keek ik afzonderlijk naar.

Sommige mensen nemen hem alleen daarvoor. Voor het gemak dat een coronapaspoort biedt. En dát vind ik persoonlijk een slechte reden. Natuurlijk begrijp ik dat het mooi meegenomen is als je toch al van plan was je te laten vaccineren om andere redenen.
F
FlualhamdulillamLid
01-01-2024, 00:00
#18
Thunderdome zei:
Ik vind dat iedereen dit gewoon voor zichzelf moet afwegen. Ik ben gezond, 24 jaar jong en ben eigenlijk nooit ziek ondanks dat ik astma heb. Ik heb vertrouwen dat mijn immuunsysteem het virus aan zou kunnen op het moment dat ik het krijg. Maar ik wil niet het risico lopen dat ik toch bij dat kleine percentage hoor dat zeer vervelende bijwerkingen krijgt. Doodgaan zal ik niet als ik de cijfers mag geloven, maar ik heb geen zin om straks 6-12 maanden lang te moeten revalideren wat inmiddels al meerdere leeftijdsgenoten ZONDER astma of andere aandoening hebben moeten ondergaan of aan het ondergaan zijn...

Wat ik hier mee wil zeggen is: Denk goed na over de keuze en laat je niet teveel beïnvloeden door wat anderen zeggen, maar overweeg het wel.

Niemand is hier een wappie!!! Respecteer elkaar en de keuzes die er gemaakt worden!!
Klik om te vergroten...
Ik hoef zo niks meer te zeggen! Hahahaha, echt helemaal mee eens man! Heerlijke tolerante en open mindset, super goed.

Ik zou zelf toch nog 1 ding toevoegen, naast de angst voor bijwerkingen door een vaccin waar ik vrijwel geen baat bij heb (ben ook echt nooit ziek, heb al Corona gehad en het was vervelend, maar ik heb me een tijd terug veel slechter gevoeld door een ‘normale’ griep) en dat gaat over de methode waarop sommige vaccins zijn ontwikkeld. mRNA-v
De gebruikte techniek is vrij recent. De ontwikkeling ervan startte in het begin van de jaren 1990 en tot 2020 waren geen vaccins met deze techniek tot de markt toegelaten. De vaccins die werken tegen het SARS-CoV-2virus van BioNTech/Pfizer en Moderna zijn de eerste vaccins op basis van de RNA-techniek die zijn goedgekeurd en daarna snel massaal op de markt gebracht.
Klik om te vergroten...

Het is allemaal zo snel ontwikkeld en op de markt gebracht... Kunstmatig RNA in mijn immuniteitscellen inbrengen... Het klinkt nog enger dan het is, maar ik vind het geen fijn idee. Als je gewoon gezond bent en leeft dan kan je immuunsysteem heel veel gewoon zelf oplossen, zonder dood te gaan. Als je kijkt naar wat voor mensen in levensgevaar komen door coronaklachten, bestaat het gros uit ouderen (ouderen hebben een verzwakt immuunsysteem en zijn daarmee gevoeliger voor ziektes) én mensen met overgewicht en een ongezonde leefstijl. Er zijn natuurlijk ook gevallen van gezonde jongen mensen die ernstig ziek worden, maar die kans schat ik (in ieder geval voor mezelf) erg klein.

Trouwens wat ook nog zo is, er heerst inmiddels een wetenschappelijke consensus dat het coronavirus endemisch is. Dat houdt in: het gaat niet meer weg. We kunnen met z’n alle vaccineren, maar zodra dat vaccin is ‘uitgewerkt’, komt het coronavirus gewoon weer terug net zoals enkele andere infectieziektes zoals de griep. We vaccineren ook niet iedereen voor de griep, alleen kwetsbare mensen. Waarom is het nu van zulk belang dat we ALLEMAAL zsm vaccineren? Ik snap dat niet helemaal
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#19
Mindless zei:
Het ging bij dit punt even specifiek om de prik nemen om niet meer getest te hoeven worden voor (bijvoorbeeld) een festival. Niet om de andere reden om wel gevaccineerd te worden. Daar keek ik afzonderlijk naar.

Sommige mensen nemen hem alleen daarvoor. Voor het gemak dat een coronapaspoort biedt. En dát vind ik persoonlijk een slechte reden.
Klik om te vergroten...
Ah sorry. Nee de tedtmaatschappij is onzin idd
J
JbruinsmaLid
01-01-2024, 00:00
#20
CuriousExplorer zei:
Ja, dus alles dat ik ga linken, quoten of kopiëren, ook al komt het van erkende instituten, ga je afdoen als niet echt.

Los daarvan stelt de medische wereld dus helemaal niks voor, want vroeger leefden ze langer zonder de vooruitgang in de medische wereld.

Hierbij eindig ik dan ook de discussie.
Klik om te vergroten...
K zei nog t kan kloppen maar dat lijkt me sterk.! En wat je nu zegt klopt sws ni man. Vroeger als.iemand ernstig ziek was hadden ze niets helemaal niets. Geen kuren bijvb niet de goeie apparatuur van tegenwoordig. Maarja zo kunnen we uren doorgaan jij denkt dit ik dat ieser ons eigen👍🏻

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...1314151617...180
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."