Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVaccin tegen het Coronavirus

Vaccin tegen het Coronavirus

3595 antwoorden
470 weergaven
18-5-2026
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#1
Roze Olifant zei:
Ik denk eerder dat jij hier een beetje degene bent met een neiging tot tunnelvisie. In de filmpjes plaatsen drie mensen vraagtekens bij het vaccin, maar op verschillende plekken is ook weer commentaar daarop te lezen. Een heel snelle Google-search deed mij al kritiek op die uitspraken vinden. Een tunnelvisie houdt in dat je heel veel aandacht besteedt aan de kritische uitspraken van een paar personen die qua denkbeelden toevallig in jouw straatje passen. Die zullen er altijd zijn. Maar in dit geval zijn er gewoon immens veel meer wetenschappers met kennis van zaken die achter het vaccin staan. Een wetenschappelijke consensus wordt niet zomaar bereikt hoor. Daar is echt wel wat voor nodig.
Klik om te vergroten...
Toegegeven, ik mag dan wat een tunnelvisie hebben. Ik heb een zeer sterk gevoel dat deze hele zaak stinkt en dan neig ik ernaar, naar mensen met een bepaalde visie te luisteren. Natuurlijk zijn het wel heel wat meer mensen dan deze drie die vraagtekens plaatsen bij het vaccin.

Maar daarnaast bestaat er ook wereldwijde tunnelvisie wat betreft het vaccin. Doktoren die bijvoorbeeld verboden wordt werkende geneesmiddelen te gebruiken, omdat er gevaccineerd mĂłet worden. We zien het nu misschien nog niet goed, maar dit gaat misschien de geschiedenis in als 1 van de grootste schandalen ooit. Het opdringen van experimentele vaccins, terwijl er geneesmiddelen bestaan die vele tientallen jaren al probleemloos zijn gebruikt bij mensen (Ivermectine geloof ik bij 4 miljard) en volgens sommige doktoren ook werken bij covid.

Roze Olifant zei:
Anyway, verder eens met wat hierboven al gezegd wordt: de toekomst zal het uitwijzen.
Klik om te vergroten...
Exact. Dus niet: het vaccin is veilig, maar de toekomst zal uitwijzen of het veilig is. En daar sta ik liever als toeschouwer, dan als proefpersoon in.

Roze Olifant zei:
Ik vind het zelf wel enigszins bijzonder dat ik de anti-vaxxers die eerder riepen dat eenmaal verstrengd, de maatregelen nooit meer versoepeld zouden worden, nu op sociale media verdacht weinig hoor. Het eerste wat Nederland ongeveer doet als het enigszins kan is versoepelen. :wink: (i.m.o. dus wat voorbarig, maar goed)
Klik om te vergroten...
Dat is waar. Ik denk wel dat dit alles nog niet voorbij is, maar ook dat zullen we zien. We zijn in ieder geval verre van de maatschappij die we waren vóór corona. Er zijn versoepelingen, maar ook permanente invoeringen en gedragsverandering bij grote groepen mensen. Gedragsverandering waar jij en anderen misschien achter staan, maar anderen weer niet.

Roze Olifant zei:
Maar laten we elkaar inderdaad allemaal een beetje in onze waarde laten, over sommige zaken worden we het toch niet eens blijkbaar.
Klik om te vergroten...
Sure :) Doen we toch ook?
M
MartinusLid
01-01-2024, 00:00
#2
Je kan niet samenwerken als iedereen iets anders doet. Je heb niet de vrijheid om in nederland links te rijden. De regel is iedereen rechts, dan gebeuren er minder ongelukken.

Dan denk je vast. Wat een onzin, maar in landen zoals india houd niemand zich aan basis verkeersregels en daar is het 1 grote teringzooi.

Ik zie het nemen van de prik als goede wil om corona te stoppen. Als het werkt dan zijn we er van af. Als het niet werkt, nou jammer dan maar dan hebben we het in iedergeval geprobeerd.

Ik heb vertrouwen in mijn lijf, en alle redenen die ik kan bedenken om het niet te nemen zijn allemaal egocentrisch.

Mij maakt het niet uit wat andere mensen doen. Nederland zijn succes zit hem mede in goede samenwerking, dus ik ga er van uit dat een meerderheid uit zichzelf de prik toch al gaat halen. Anders waren we nu het land niet dat we zijn.

😋
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik ben normaal niet zo van de filmpjes maar deze geeft wel een heldere uitleg. Het geeft een duidelijk beeld van zowel de voordelen als de risico’s van vaccineren. Het filmpje is van voor Corona en gaat dus ook niet over dit specifieke vaccin maar geeft wel een goed algemeen beeld en is volgens mij relevant voor de discussie.

R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#4
Eik zei:
Ik ben normaal niet zo van de filmpjes maar deze geeft wel een heldere uitleg. Het geeft een duidelijk beeld van zowel de voordelen als de risico’s van vaccineren. Het filmpje is van voor Corona en gaat dus ook niet over dit specifieke vaccin maar geeft wel een goed algemeen beeld en is volgens mij relevant voor de discussie.

Klik om te vergroten...

Kurzgesagt ♄ Ik ben fan van ze, vaak heel heldere uitleg!
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#5
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#6
Mindless zei:
Klik om te vergroten...
Ik heb de eerste paar minuten gekeken maar kan me er niet toe zetten het af te kijken. Wat is het punt van dit filmpje? Laten zien dat er af en toe een keer iets fout gaat na of door een vaccinatie? Dat is toch al lang bekend? Heeft toch ook geen zin om continu filmpjes te posten van mensen die dood gaan aan Covid?

Het gaat er uiteindelijk om wat gemiddeld beter is voor een individu en voor de maatschappij. Dit filmpje komt super eenzijdig over. Groot verschil met het filmpje van Kurzgesagt die beide kanten statistisch met elkaar vergelijkt op basis van goede data.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#7
Eik zei:
Ik heb de eerste paar minuten gekeken maar kan me er niet toe zetten het af te kijken. Wat is het punt van dit filmpje? Laten zien dat er af en toe een keer iets fout gaat na of door een vaccinatie? Dat is toch al lang bekend? Heeft toch ook geen zin om continu filmpjes te posten van mensen die dood gaan aan Covid?

Het gaat er uiteindelijk om wat gemiddeld beter is voor een individu en voor de maatschappij. Dit filmpje komt super eenzijdig over. Groot verschil met het filmpje van Kurzgesagt die beide kanten statistisch met elkaar vergelijkt op basis van goede data.
Klik om te vergroten...
Als je het filmpje wel echt had gezien, dan had je ook kunnen zien hoe ongeĂŻnformeerd deze mensen waren over het vaccin en mogelijke complicaties. "Je vertrouwt erop dat het goed zou moeten zijn." Heel veel mensen staan er zo in. Heel veel mensen horen van overheid en media dat het veilig is, dat je misschien wat last van je arm zult hebben, etc. Het is daarom denk ik juist goed dat zoiets ook eens getoond wordt.

Zo'n statistische benadering van Kurzgesagt is ook heel goed, maar dit toont je even wat dit met een persoon en zijn/haar naasten kan doen. Ik zie daar wel waarde in.
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#8
Mindless zei:
Zo'n statistische benadering van Kurzgesagt is ook heel goed, maar dit toont je even wat dit met een persoon en zijn/haar naasten kan doen. Ik zie daar wel waarde in.
Klik om te vergroten...
In het belang van een evenredige vertegenwoordiging van wat er kan gebeuren als je het vaccin neemt, lijkt het me goed als je ook een paar duizend filmpjes toont van mensen die nu niet dood zijn gegaan of ernstig ziek zijn geworden door het wel nemen van het vaccin. Anders lijkt het namelijk alsof je eenzijdig propaganda aan het voeren bent tegen het vaccin.
P
ProximaLid
01-01-2024, 00:00
#9
Mindless zei:
Zo'n statistische benadering van Kurzgesagt is ook heel goed, maar dit toont je even wat dit met een persoon en zijn/haar naasten kan doen. Ik zie daar wel waarde in.
Klik om te vergroten...
Kan je wellicht ook wat filmpjes laten zien van mensen die verminkt of dood zijn gegaan aan COVID? Nu krijgen we namelijk wel een heel eenzijdig beeld te zien.

Het is uiteraard lekker makkelijk om alleen maar filmpjes te posten van mensen die door de vaccinatie een probleem hebben gekregen, maar de kans is groot dat dezelfde mensen er veel ernstiger aan toe zouden zijn als ze COVID hadden gekregen. Je lichaam krijgt immers door de vaccinatie een afweer reactie tegen COVID.

Ik had al eerder aangegeven dat in de ziekenhuizen de gemiddelde leeftijd sterk omlaag was gegaan al voor het goede weer. Oorzaak: vaccinaties.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#10
Eik zei:
In het belang van een evenredige vertegenwoordiging van wat er kan gebeuren als je het vaccin neemt, lijkt het me goed als je ook een paar duizend filmpjes toont van mensen die nu niet dood zijn gegaan of ernstig ziek zijn geworden door het wel nemen van het vaccin. Anders lijkt het namelijk alsof je eenzijdig propaganda aan het voeren bent tegen het vaccin.
Klik om te vergroten...
Hebben we daar de MSM al niet voor, om ons 24/7 te vertellen wat een godsgeschenk dit vaccin is en dat we dit allemaal moeten nemen? Het bestaansrecht van dit filmpje lijkt mij duidelijk: om daar wat tegenwicht aan te geven.

Maar wij gaan hier niet uitkomen. En ik heb echt geen zin in een discussie hierover.

Zelfde gaat op voor @Proxima
M
MartinusLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik lees in nieuws artikelen ook dat je van corona net zo goed bloedstolsels kan krijgen. Dus of je nou corona krijgt of een inenting. de kans is er sowieso.
Maakt het dan uit? Als je kiest om het niet te nemen dan schuif je het risico op andere mensen af of niet?
P
ProximaLid
01-01-2024, 00:00
#12
Mindless zei:
Maar wij gaan hier niet uitkomen. En ik heb echt geen zin in een discussie hierover.
Klik om te vergroten...
Als je geen discussie wilt waarom post je het dan hier op een forum?

Ja, er zijn mensen die door de vaccinatie een ernstige reactie krijgen. Gebeurt met elk medicijn (er gaan zat mensen dood aan aspirine bijvoorbeeld).

Er zijn echter nog veel meer mensen die door de vaccinatie niet op de IC belanden en een lang traject in moeten gaan door de opgelopen longschade.

Heb je de filmpjes wel eens gezien van mensen die door COVID longschade hebben opgelopen en in een lang revalidatie traject zitten? En waarvan het niet eens zeker is dat die ooit zullen herstellen?
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#13
Martinus zei:
Maakt het dan uit?
Klik om te vergroten...
Ja het maakt uit. De kans op ernstige trombose is bij Covid ongeveer 40 maal zo groot dan bij Astra Zeneca. Oh en dan hebben we het nog niet over de andere “bijwerkingen” van COVID zoals sterven
.
M
MartinusLid
01-01-2024, 00:00
#14
Eik zei:
Ja het maakt uit. De kans op ernstige trombose is bij Covid ongeveer 40 maal zo groot dan bij Astra Zeneca. Oh en dan hebben we het nog niet over de andere “bijwerkingen” van COVID zoals sterven
.
Klik om te vergroten...

Ik bedoelde het ook in de zin van, maakt het dan uit om het vaccin te nemen.
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#15
Martinus zei:
Ik bedoelde het ook in de zin van, maakt het dan uit om het vaccin te nemen.
Klik om te vergroten...
Ja dus
 ook als het om tromboses gaat ben je veiliger uit met het vaccin. 😊
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#16
Mindless zei:
Ik vind het echt heel erg hoe snel mensen het dan toch maar doen voor werk, reizen of vakantie bijvoorbeeld, terwijl ze het eigenlijk in principe liever niet willen. Er is een bepaalde indirecte dwang, maar tegelijk kun je overal toe met een testbewijs. Wat als er later tĂłch geen vaccinatieplicht komt. Dan heb je het gedaan, puur omdat je dacht dat het later nodig zou zijn. Maar goed, ieders eigen keuze inderdaad.
Klik om te vergroten...
Ik snap het wel als je veel reist. Ikzelf heb ervoor gekozen het wel te doen (althans, ik heb een brief gekregen maar stel het steeds uit voor een reden die ik nog niet heb gevonden, denk angst voor naalden). Een prik is ook gewoon kut. Heroine junks zijn doorbijters.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#17
Dirkjan zei:
Ik snap het wel als je veel reist. Ikzelf heb ervoor gekozen het wel te doen (althans, ik heb een brief gekregen maar stel het steeds uit voor een reden die ik nog niet heb gevonden, denk angst voor naalden). Een prik is ook gewoon kut. Heroine junks zijn doorbijters.
Klik om te vergroten...
Grappig hoe mensen zich het meest zorgen maken over dat prikje.

Ik snap de gemakzucht aan de ene kant. Natuurlijk is het ook super irritant om altijd te moeten testen als je veel reist. Maar als je in principe niet dat vaccin in je wilt (en ik heb het alleen over die mensen hĂš) dan snap ik niet dat je het dan toch doet, alleen voor dat gemak. Maar zo denk ik.
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#18
Dirkjan zei:
Ik snap het wel als je veel reist. Ikzelf heb ervoor gekozen het wel te doen (althans, ik heb een brief gekregen maar stel het steeds uit voor een reden die ik nog niet heb gevonden, denk angst voor naalden). Een prik is ook gewoon kut. Heroine junks zijn doorbijters.
Klik om te vergroten...
Stelt nooit super veel voor een prik.
Tenzij het prutsers zijn... 😄

Screenshot_20210704_193926.jpg
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#19
Mindless zei:
Grappig hoe mensen zich het meest zorgen maken over dat prikje.
Klik om te vergroten...
Ja, én het is ook gewoon een beetje een gek idee om je te laten vaccineren. Ik ben er nog steeds voor, maar het is niet leuk om te doen. Het is wel een beetje een griezelig idee. Maar mijn mening is dat op het moment dat de gewone burger zich gaat bemoeien met zaken waar wetenschappers voor zijn dat dat niet de bedoeling kan zijn. En in complotten geloof ik niet zo. Hoewel ik wel denk dat de corona crisis verkeerd aangepakt is. Ik geloof niet dat er zoveel mensen zijn die ons aan het naaien zijn. Ik denk écht wel dat het doel van de meeste mensen is om de corona crisis te overwinnen en ik verwacht niet dat de overheid ons op deze grote schaal naait met het vaccin. Maar hoe ze de crisis van het begin af aan hebben aangepakt dat had misschien ook anders gekund.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#20
Syl zei:
Stelt nooit super veel voor een prik.
Tenzij het prutsers zijn... 😄

Bekijk bijlage 25478
Klik om te vergroten...
Ken Jeong Pain Look.jpg

weet je zeker dat je niet uit schrik een van die artsen hebt gemept?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...139140141142143...180
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."