#1
Toegegeven, ik mag dan wat een tunnelvisie hebben. Ik heb een zeer sterk gevoel dat deze hele zaak stinkt en dan neig ik ernaar, naar mensen met een bepaalde visie te luisteren. Natuurlijk zijn het wel heel wat meer mensen dan deze drie die vraagtekens plaatsen bij het vaccin.Ik denk eerder dat jij hier een beetje degene bent met een neiging tot tunnelvisie. In de filmpjes plaatsen drie mensen vraagtekens bij het vaccin, maar op verschillende plekken is ook weer commentaar daarop te lezen. Een heel snelle Google-search deed mij al kritiek op die uitspraken vinden. Een tunnelvisie houdt in dat je heel veel aandacht besteedt aan de kritische uitspraken van een paar personen die qua denkbeelden toevallig in jouw straatje passen. Die zullen er altijd zijn. Maar in dit geval zijn er gewoon immens veel meer wetenschappers met kennis van zaken die achter het vaccin staan. Een wetenschappelijke consensus wordt niet zomaar bereikt hoor. Daar is echt wel wat voor nodig.
Maar daarnaast bestaat er ook wereldwijde tunnelvisie wat betreft het vaccin. Doktoren die bijvoorbeeld verboden wordt werkende geneesmiddelen te gebruiken, omdat er gevaccineerd mĂłet worden. We zien het nu misschien nog niet goed, maar dit gaat misschien de geschiedenis in als 1 van de grootste schandalen ooit. Het opdringen van experimentele vaccins, terwijl er geneesmiddelen bestaan die vele tientallen jaren al probleemloos zijn gebruikt bij mensen (Ivermectine geloof ik bij 4 miljard) en volgens sommige doktoren ook werken bij covid.
Exact. Dus niet: het vaccin is veilig, maar de toekomst zal uitwijzen of het veilig is. En daar sta ik liever als toeschouwer, dan als proefpersoon in.Anyway, verder eens met wat hierboven al gezegd wordt: de toekomst zal het uitwijzen.
Dat is waar. Ik denk wel dat dit alles nog niet voorbij is, maar ook dat zullen we zien. We zijn in ieder geval verre van de maatschappij die we waren vóór corona. Er zijn versoepelingen, maar ook permanente invoeringen en gedragsverandering bij grote groepen mensen. Gedragsverandering waar jij en anderen misschien achter staan, maar anderen weer niet.Ik vind het zelf wel enigszins bijzonder dat ik de anti-vaxxers die eerder riepen dat eenmaal verstrengd, de maatregelen nooit meer versoepeld zouden worden, nu op sociale media verdacht weinig hoor. Het eerste wat Nederland ongeveer doet als het enigszins kan is versoepelen.(i.m.o. dus wat voorbarig, maar goed)
SureMaar laten we elkaar inderdaad allemaal een beetje in onze waarde laten, over sommige zaken worden we het toch niet eens blijkbaar.

