Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVaccin tegen het Coronavirus

Vaccin tegen het Coronavirus

3595 antwoorden
377 weergaven
18-5-2026
G
Gebruiker 0012685732Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Screenshot 2020-12-03 at 23.15.59.png
K
KlaasVaakLid
01-01-2024, 00:00
#2
Uiteraard laat ik mij vaccineren. Voor mezelf en voor anderen. Ik wordt behoorlijk moe van de anti-vaxxers en hun antiwetenschappelijke argumenten. Het hoeft van mij echter niet verplicht te worden. Het gaat een stap te ver om mensen onder dwang met iets te injecteren.

Wel zouden de weigeraars eigenlijk in quarantaine moeten blijven tot het virus helemaal weg is. Maar daar zullen ze het fatsoen wel niet voor hebben.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#3
Voor de duidelijkheid: ik ben niet tegen vaccinatie. Laat jezelf inspuiten met wat je wilt. Maar dat is een keuze die elk mens voor zichzelf mag maken.
J
John coLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik ga me zeker laten vaccineren, sommige mensen vertrouwen het niet omdat het nu zo snel is gemaakt, dit kan ik wel begrijpen. Dit vaccin is echter met eenzelfde methode gemaakt als andere vaccins die ik al gehad heb en nog nooit ergens last van gehad. Ook wil ik graag dat het virus stopt en we weer gewoon lekker kunnen uitgaan en feesten dus daarvoor wil ik me ook zeker laten vaccineren.
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik kan echt niet wachten totdat ik eindelijk gebruik kan maken van een vaccin. Ik vrees dat ik voorlopig nog niet aan de beurt ben, maar zodra het zover is gaat er een fles champagne open. Zowel omdat ik mezelf dan een stuk veiliger voel maar ook omdat ik dan minder bang hoef te zijn anderen ziek te maken.

Way mij betreft zouden weigeraars niet per se in quarantaine hoeven maar ik zou het wel logisch vinden als ze geweigerd worden of kunnen worden op risicovolle plekken zoals bv evenementen.
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#6
Eik zei:
ik zou het wel logisch vinden als ze geweigerd worden of kunnen worden op risicovolle plekken zoals bv evenementen.
Klik om te vergroten...
We gaan weer terug in de tijd..jodenster-religie_1559_875x1000.gif
K
KlaasVaakLid
01-01-2024, 00:00
#7
Syl zei:
We gaan weer terug in de tijd..Bekijk bijlage 12659
Klik om te vergroten...
Doe ff normaal zeg...
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#8
KlaasVaak zei:
Doe ff normaal zeg...
Klik om te vergroten...
Wie bepaald dan dat die gene die er anders instaat ook een stempel moet krijgen.
Dat die gene die er een andere mening over hebben dingen moeten worden ontnomen.
K
KlaasVaakLid
01-01-2024, 00:00
#9
Syl zei:
Wie bepaald dan dat die gene die er anders instaat ook een stempel moet krijgen.
Dat die gene die er een andere mening over hebben dingen moeten worden ontnomen.
Klik om te vergroten...
Daar gaat het toch helemaal niet om? Het is niet meer dan normaal dat als je niet beschermd wenst te zijn met het virus, je ook geen anderen aan gaat steken.

Zou jij lekker op een festival staan als je weet dat je er wellicht iemand ernstig ziek mee maakt?

Verder vind ik het ook een walgelijke vergelijking die je maakt met de jodenvervolging. Alsof het idee dat je dingen moet laten om de zwakkeren in de samenleving te beschermen op wat voor manier dan ook vergelijkbaar is met de systematische uitroeiing van een bevolkingsgroep.
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#10
KlaasVaak zei:
Daar gaat het toch helemaal niet om? Het is niet meer dan normaal dat als je niet beschermd wenst te zijn met het virus, je ook geen anderen aan gaat steken.

Zou jij lekker op een festival staan als je weet dat je er wellicht iemand ernstig ziek mee maakt?

Verder vind ik het ook een walgelijke vergelijking die je maakt met de jodenvervolging. Alsof het idee dat je dingen moet laten om de zwakkeren in de samenleving te beschermen op wat voor manier dan ook vergelijkbaar is met de systematische uitroeiing van een bevolkingsgroep.
Klik om te vergroten...
Waar ben je dan zo bang voor...
Als jij je hebt laten vaccineren ben je toch beschermd...
Daarom laat jij je toch vaccineren om jezelf te besxhermen??.
Dus als die gene die dat niet laten doen op het zelfde festival zijn als jou ben jij toch beschermd???.

Het is inderdaad een walgelijke vergelijking.
Ben ik helemaal mee eens maar dit is wel wat er gaat gebeuren!!.
Je gaat mensen een etiket opdrukken gebasseerd op hun eigen gevoel en mening.
D
DropjeLid
01-01-2024, 00:00
#11
Goeie BBKing,

Ik vind het nogal lastig. Aan de ene kant is de druk achter de ontwikkeling van het vaccin iets waar ik me zeker zorgen om maak. Aan de andere kant kan
het virus me niet snel genoeg opzouten. Daarbij kan een vaccin echt ontzettend helpen. Plus ik ben een astma patiënt, dus risico groep.

Voor mij is het een afweging wat voor mij schadelijker zou zijn: Het virus (icm mijn astma) of het vaccin, waarbij het goed kan zijn dat er helemaal niks mis mee is. Na deze stelling neig ik toch iets meer naar het laten vaccineren van mezelf.
K
KlaasVaakLid
01-01-2024, 00:00
#12
Syl zei:
Waar ben je dan zo bang voor...
Als jij je hebt laten vaccineren ben je toch beschermd...
Daarom laat jij je toch vaccineren om jezelf te besxhermen??.
Dus als die gene die dat niet laten doen op het zelfde festival zijn als jou ben jij toch beschermd???.

Het is inderdaad een walgelijke vergelijking.
Ben ik helemaal mee eens maar dit is wel wat er gaat gebeuren!!.
Je gaat mensen een etiket opdrukken gebasseerd op hun eigen gevoel en mening.
Klik om te vergroten...
Zo werkt het niet. As je gevaccineerd bent heb je nog steeds een kleine kans om het te krijgen. Pas als 80% of meer van de bevolking gevaccineerd is, is er sprake van groepsimmuniteit en kan het virus zich onmogelijk nog verspreiden. Dus als er teveel mensen zoals jij zijn die op basis van een 'gevoel' weigeren gevaccineerd te worden en zich alsnog vrolijk onder de mensen gaan mengen blijft het virus overleven en zullen er ook mensen blijven sterven. Maar jouw ongefundeerde mening is belangrijker, toch?

En als je de vergelijking zelf ook walgelijk vindt, maak hem dan niet.
F
FyrckantLid
01-01-2024, 00:00
#13
Syl zei:
We gaan weer terug in de tijd..Bekijk bijlage 12659
Klik om te vergroten...
Oeh da’s wel erg vlot voor een Godwin 😅
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#14
KlaasVaak zei:
Zo werkt het niet. As je gevaccineerd bent heb je nog steeds een kleine kans om het te krijgen. Pas als 80% of meer van de bevolking gevaccineerd is, is er sprake van groepsimmuniteit en kan het virus zich onmogelijk nog verspreiden. Dus als er teveel mensen zoals jij zijn die op basis van een 'gevoel' weigeren gevaccineerd te worden en zich alsnog vrolijk onder de mensen gaan mengen blijft het virus overleven en zullen er ook mensen blijven sterven. Maar jouw ongefundeerde mening is belangrijker, toch?

En als je de vergelijking zelf ook walgelijk vindt, maak hem dan niet.
Klik om te vergroten...

Iedereen heeft het recht op zijn of haar mening.
Omdat jij heilig geloofd in de vaccinatie en ik niet sta jij boven mij??.
Wamt jij vind dat er mij door mijn keuze dimgen verboden moeten worden.
Heb jij zwart op wit dat jij straks beschermd bent met dat vaccin?.
Heb jij bewijs dat het ook daadwerkelijk doet wat het moet doen?.

Het is een walgelijke vergelijking inderdaad maar deze hele kwestie wat er gaande is is ook walgelijk.
Mensen dingen opdringen zonder enig bewijs dat het gaat helpen.
Ik heb respect voor een ieder die er voor kiest zich te laten vaccineren.
Ik draag dat mondkapje uit respect voor die gene die angst hebben en zich onveilig voelen.
Ongeacht wat mijn eigen gevoel en menimg daar over is.
Maar toon ook respect voor die gene die er een andere mening over hebben.
Die voor hun zelf genoeg bewijs hebben verzameld waardoor ze ervoor kiezen het niet te doen.

Je gaat er al vanuit dat het vaccin gaat helpen.
Dat je daarmee het recht hebt diegene die er niet achter staan dingen te gaan verbieden.
K
KlaasVaakLid
01-01-2024, 00:00
#15
Syl zei:
Iedereen heeft het recht op zijn of haar mening.
Omdat jij heilig geloofd in de vaccinatie en ik niet sta jij boven mij??.
Wamt jij vind dat er mij door mijn keuze dimgen verboden moeten worden.
Heb jij zwart op wit dat jij straks beschermd bent met dat vaccin?.
Heb jij bewijs dat het ook daadwerkelijk doet wat het moet doen?.

Het is een walgelijke vergelijking inderdaad maar deze hele kwestie wat er gaande is is ook walgelijk.
Mensen dingen opdringen zonder enig bewijs dat het gaat helpen.
Ik heb respect voor een ieder die er voor kiest zich te laten vaccineren.
Ik draag dat mondkapje uit respect voor die gene die angst hebben en zich onveilig voelen.
Ongeacht wat mijn eigen gevoel en menimg daar over is.
Maar toon ook respect voor die gene die er een andere mening over hebben.
Die voor hun zelf genoeg bewijs hebben verzameld waardoor ze ervoor kiezen het niet te doen.

Je gaat er al vanuit dat het vaccin gaat helpen.
Dat je daarmee het recht hebt diegene die er niet achter staan dingen te gaan verbieden.
Klik om te vergroten...
Beetje een minderwaardigheidscomplex? Ik heb nergens gezegd dat ik boven jou sta. Ik zeg alleen dat ik het asociaal vind om een vaccinatie te weigeren en dan vervolgens wel anderen in gevaar te brengen.

Wat jij 'zonder enige bewijs' noemt is gebaseerd op consensus binnen de medische wetenschap. Degenen die er jaren voor gestudeerd hebben. Ik heb niet de illusie dat mijn mening op dit gebied ook maar iets betekent tegenover die van hen. Het zou ook wel onmetelijk arrogant zijn om na een paar blogjes te hebben gelezen te denken dat je hierover mee kan praten.

Heb jij geneeskunde gestudeerd? Dan hoor ik graag je bewijs.

Overigens heb ik het ook helemaal niet over 'verbieden' gehad. Ik zeg alleen dat ik het asociaal vind om een vaccinatie te weigeren en dan vervolgens wel anderen in gevaar te brengen. Iemand die met Jodensterren strooit heeft wellicht niet de empathie om zich daar wat van aan te trekken.
B
BlaatschaapLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik stop ook allemaal drugs in mijn mond/neus waarvan er geen lang-termijn gevolgen bekend zijn, dus dat vaccin mag er ook wel in van mij :tongueout:

Het verplicht stellen van vind ik een lastig onderwerp. Ik zou er zelf geen probleem mee hebben maar kan me wel voorstellen dat anderen dat wel hebben. Zolang de vaccinatiegraad hoog genoeg is hoeft het ook geen probleem te zijn dat mensen het vaccin weigeren (zie de Bible belt).
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#17
KlaasVaak zei:
Beetje een minderwaardigheidscomplex? Ik heb nergens gezegd dat ik boven jou sta. Ik zeg alleen dat ik het asociaal vind om een vaccinatie te weigeren en dan vervolgens wel anderen in gevaar te brengen.
Klik om te vergroten...

Lees nou ff terug hoe je jezelf tegenspreekt.

Ik kan nog uren met jou in discussie maar dat lijdt toch niks.
Wens je een fijne dag! 😊
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#18
Syl zei:
Iedereen heeft het recht op zijn of haar mening.
Klik om te vergroten...
Eens. Maar niet iedereen zijn mening over elk onderwerp weegt even zwaar. Mijn mening of jouw mening legt minder gewicht in de schaal dan die van een wetenschapper die uitgebreid het vaccin heeft onderzocht.

Syl zei:
Omdat jij heilig geloofd in de vaccinatie en ik niet sta jij boven mij??.
Klik om te vergroten...
Volgens mij staat er niemand boven iemand anders.

Syl zei:
Heb jij bewijs dat het ook daadwerkelijk doet wat het moet doen?.
Klik om te vergroten...
Deze vaccins zijn uitgebreid onderzocht en worden momenteel gecontroleerd door weer een andere groep wetenschappers. Zegt dit dat het 100% veilig is? Nee absoluut niet. Zou het kunnen dat er mensen ziek worden of ernstige bijwerkingen krijgen van het virus. Ja.
Zijn de risico's van Covid groter dan de risico's van het vaccin. JA! Zoveel is wel duidelijk voor nagenoeg elke wetenschapper binnen het relevante vakgebied.

Syl zei:
Die voor hun zelf genoeg bewijs hebben verzameld waardoor ze ervoor kiezen het niet te doen.
Klik om te vergroten...
Ik vind het nog steeds een vrij arrogante houding dat je, na wat googelen, denkt dat je het beter weet dan de wetenschappers die het vaccin maken of de wetenschappers die het vaccin namens de autoriteiten controleren.

Syl zei:
Dat je daarmee het recht hebt diegene die er niet achter staan dingen te gaan verbieden.
Klik om te vergroten...
Ik heb helemaal niet zoveel behoefte om mensen iets te verbieden. Maar ik denk wel dat het redelijk is dat mensen beschermd worden tegen mensen die er bewust voor kiezen om een gezondheidsgevaar te zijn voor anderen. Want ook al ben je gevaccineerd, je blijft een bepaald risico lopen. En de kans dat je besmet raakt door een niet gevaccineerd persoon is circa 20 maal zo groot.
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#19
Jongens ik vind helemaal prima goed.
Merk keer op keer dat er gewoon niet een normaal gesprek valt te voeren.
Geef je aan dat je voor die gene die er wel bang voor zijn en zich onveilig voelen je mondkapje draagt.
Dat je je aan de afstand houd en rekening houd met anderen.
Ongeacht mijn eigen gevoel erover, toon ik respect voor de ander.
Maar er valt niet in gesprek te gaan met de meeste (uitzonderingen daar).
Alleen hun inzicht en mening telt en de rest is bullshit.

Iedereen die zich laat vaccineren heb ik respect voor.
Iedereen die een andere mening hierin heeft dan mij behandel ik ook met respect.

Ga niet mij dingen opleggen omdat ik jouw mening niet deel.

Verder wens ik IEDEREEN een hele fijn dag toe vandaag!! 😊
V
VchipLid
01-01-2024, 00:00
#20
School educatie suckt sowieso. Mijn hypothetische dochter moet naast school veel aan zelfstudie doen. Zelfstudie is veel leerzamer dan de rotzooi die in schoolboeken staat

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...180
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."