#1
Dat is niet nodig hoor.kondig toch mijn vertrek aan.
Dat is niet nodig hoor.kondig toch mijn vertrek aan.
Ik ga deze discussie niet met je aan.Ja, en jij denkt dat internetverkiezingen 100% waterdicht zijn? Mensen kunnen toch altijd vanuit naam van iemand anders stemmen? Je kunt een ongelimiteerd aantal mailadressen aanmaken en je voordoen als Jan Jansen tot en met Wouter Woutersen, en alles daar tussenin.
Op het moment dat mensen achter hun computer kunnen stemmen dan is het per definitie frauduleus. Als je dat niet begrijpt dan begrijp je niet zoveel van stemmen via internet.
De kans dat het niet-forum aanhangers waren is alleen wat kleiner, aangezien die daar geen enkel belang bij hebben.Je gaat er gemakshalve vanuit dat dit Forum-aanhangers waren. Het kunnen evengoed anti-Forum aanhangers geweest zijn die uit naam van Sylvana Simons hebben gestemd. Who knows, maar het is ook niet zo interessant, want dit gebeurt elk jaar met deze prijs, geloof me. Sylvana Simons en Caroline vd Plas hebben dit echter wel aangegrepen en vanuit daar is het balletje gaan rollen.
Klopt. Jij denkt dat men in het geheim samenspant om Baudet erbij te naaien. Dat noemt men een complot. Is inderdaad makkelijk: even opzoeken in het woordenboek.Over lekker makkelijk gesproken. Jij neemt het woord 'complot' in de mond. Niet ik.
Op het moment dat er aanwijzingen zijn dat er op grote schaal fraude word gepleegd zou de prijs inderdaad bij elke andere schrijver ook zijn geschrapt.Haha, nee. De prijs is geschrapt omdat Baudet gewonnen zou hebben als de prijs wel doorgegaan zou zijn. Jij denkt toch zeker niet dat als er een boek op nummer 1 stond die ook favoriet was van de jury, dat de prijs dan geschrapt zou worden?
Het forum staat inderdaad open voor iedere drugsgebruiker, ongeacht zijn of haar afkomst, achtergrond of politiek kleurtje. Maar de laatste tijd is het toch echt de Openlijke aanhang en de stille verdedigers van (extreem rechts) die het forum vol spammen en elke keer op aanvallende wijze de discussie aangaan met andersdenkenden.Er mag "van alle kanten" geluid komen, toch? En daarnaast, echte hardcore FvDers heb ik hier niet gezien volgens mij. Maar ook die zijn toch welkom op een openminded forum als DF?
Volgens mij is @FredKroket juist iemand die het wel heel goed begrepen heeft maar zich door de continue fvd-propaganda niet meer prettig voelt in dit forum of in ieder geval in dit topic. Dat is dus echt niet de bedoeling.Maakt niet uit Fred. Sterker nog: goede keus! Het punt ontging je regelmatig en het ontbrak je aan de inhoud.
En laat aandacht nou eens precies datgene zijn waar narcisten het meeste behoefte aan hebbenā¦ĆĆ©n ding neem ik terug: Thierry heeft zich helemaal niet in eigen voet geschoten. Als hij de prijs had gewonnen (of niet) zou daar namelijk helemaal niet zoveel aandacht voor geweest zijn als dat er nu is.
Nee, dat begrijp ik... er valt ook geen discussie over te voeren, sorry.Ik ga deze discussie niet met je aan.
Hoe groot acht jij de kans dat forum-aanhangers uit naam van Sylvana Simons stemmen met de wetenschap dat Sylvana Simons dit aanhanging gaat maken? Het is juist de uitgelezen kans om het breed uit te meten in de pers.De kans dat het niet-forum aanhangers waren is alleen wat kleiner, aangezien die daar geen enkel belang bij hebben.
š¤”Klopt. Jij denkt dat men in het geheim samenspant om Baudet erbij te naaien. Dat noemt men een complot. Is inderdaad makkelijk: even opzoeken in het woordenboek.
De wedstrijd is altijd gemanipuleerd. Mensen konden altijd meermaals stemmen zoals ik eerder heb aangegeven en dit gebeurde dan ook. Dat het nu wat meer is gebeurd wil ik wel erkennen, maar dat het nooit is gebeurd is onzin. Stemmen via internet is altijd fraudegevoelig. Altijd. Die organisatie zou met terugwerkende kracht alle winnaars moeten cancelen, dat zou consistent zijn.Op het moment dat er aanwijzingen zijn dat er op grote schaal fraude word gepleegd zou de prijs inderdaad bij elke andere schrijver ook zijn geschrapt.
Zeker. Negatieve aandacht is ook aandacht. Kijk maar hoe groot Trump is geworden door dit spelletje.ĆĆ©n ding neem ik terug: Thierry heeft zich helemaal niet in eigen voet geschoten. Als hij de prijs had gewonnen (of niet) zou daar namelijk helemaal niet zoveel aandacht voor geweest zijn als dat er nu is.
Daar verschillen we dan over van mening, Eik.Volgens mij is @FredKroket juist iemand die het wel heel goed begrepen heeft maar zich door de continue fvd-propaganda niet meer prettig voelt in dit forum of in ieder geval in dit topic. Dat is dus echt niet de bedoeling.
Eens. De sfeer op het forum word de laatste tijd nogal bepaald door Baudet en complottheorieƫn. Ontzettend leuk voor degenen die zich daar mee bezig houden, maar nogal jammerlijk voor het merendeel van DF, dat zich daar niet mee bezig houdt.Het forum staat inderdaad open voor iedere drugsgebruiker, ongeacht zijn of haar afkomst, achtergrond of politiek kleurtje. Maar de laatste tijd is het toch echt de Openlijke aanhang en de stille verdedigers van (extreem rechts) die het forum vol spammen en elke keer op aanvallende wijze de discussie aangaan met andersdenkenden.
Je mag op dit forum voor Baudet zijn maar je moet niet verbaasd zijn dat er mensen zijn die zich storen aan de continue pro-Baudet propaganda op het forum de laatste tijd.
Persoonlijk vind ik Baudet een narcistische vent die misbruikt maakt van de ongenoegens onder het volk om stemmen te ronselen die zijn narcisme voeden. Dat hij daarnaast ook nog een oorlogscrimineel als Putin steunt maakt het helemaal walgelijk!
Maar goed dat is mijn mening. Die pleur ik ook niet elke twee dagen op het forum. Lijkt me echt beter als we de propaganda in het vervolg even op een lager pitje zetten en ons focussen op waar dit forum over gaat⦠drugs.
Dat de vaccins aan effectiviteit verliezen is helaas een feit. Gelukkig hebben ze tot nu toe het grootste deel van de effectiviteit tegen ernstig ziekteverloop behouden. En een verminderde bescherming door vaccins is nog steeds veel beter dan geen bescherming doordat je het vaccin uberhaupt niet genomen hebt. Zoveel is wel duidelijk.ik ben wel benieuwd hoe je(@Eik) tegen de boostershot en het feit dat het vaccin aan effectiviteit verliest aankijkt?
Waarom zou ik? Ik denk overigens dat de meeste Nederlanders niet gevacinneerden niet als "2e rangs burgers" zien. Dat is een term die ik eigenlijk alleen maar van de niet gevacinneerden zelf hoor. Ik kan me wel voorstellen dat het frustrerend is dat mensen je verantwoordelijk achten voor een deel van de doden die nu vallen door de uitgestelde zorg. Maar in mijn ogen zijn de ongevacinneerden daar als groep ook (mede)verantwoordelijk voor. Dus dan is het ook niet zo gek als men dat uitspreekt toch?gelukkig zie jij ongevaccineerde niet als 2e Rangs burger
Had liever een beleid gezien met meer testen, meer ziekenhuiscapaciteit, sneller, korter en hardere ingrepen en verplichte vaccinaties. Dan hadden we heel veel ellende kunnen voorkomen en hadden we vele duizenden mensenlevens kunnen besparen. Mensen die nu dood zijn gegaan omdat hun chemo te lang uit is gesteld... of vergelijkbare gevallen. Er gaan wekelijks 1.000-1.400 Nederlanders meer dood dan "normaal". Een groot deel daarvan had voorkomen kunnen worden. Dat vind ik moeilijk uit te leggen aan de familieleden van deze mensen.had liever een beleid op testen gezien dan vaccineren.
Dat is ook niet mijn mening of een oordeel... dat is een helaas een feit.dat ongevaccineerde een groot aandeel hebben in de hoge ic opnames in het begin van de vaccinatiecampagne heb je wel gelijk in.
Toch reageer ik weer, ik snap je frustatie nu wel goed. Ga er zeker niet tegen in, ook al wil ik wel een weerwoord geven op een paar puntjes maar ik ben het merendeels met je eens(ook al is het geen mening).Dat de vaccins aan effectiviteit verliezen is helaas een feit. Gelukkig hebben ze tot nu toe het grootste deel van de effectiviteit tegen ernstig ziekteverloop behouden. En een verminderde bescherming door vaccins is nog steeds veel beter dan geen bescherming doordat je het vaccin uberhaupt niet genomen hebt. Zoveel is wel duidelijk.
De boosters schijnen de bescherming weer een stuk beter op peil te brengen dus hoe ik aankijk tegen de boosters mag geen verassing zijn. Ik ben blij dat ze gegeven worden maar gefrustreerd dat Nederland er pas zo laat mee begonnen is. We lopen (wederom) achteraan in Europa met vele honderden zo niet duizenden onnodige doden en zieken als gevolg. Echt heel bedroevend om te zien hoe slecht Nederland het doet tijdens deze pandemie.
Waarom zou ik? Ik denk overigens dat de meeste Nederlanders niet gevacinneerden niet als "2e rangs burgers" zien. Dat is een term die ik eigenlijk alleen maar van de niet gevacinneerden zelf hoor. Ik kan me wel voorstellen dat het frustrerend is dat mensen je verantwoordelijk achten voor een deel van de doden die nu vallen door de uitgestelde zorg. Maar in mijn ogen zijn de ongevacinneerden daar als groep ook (mede)verantwoordelijk voor. Dus dan is het ook niet zo gek als men dat uitspreekt toch?
Had liever een beleid gezien met meer testen, meer ziekenhuiscapaciteit, sneller, korter en hardere ingrepen en verplichte vaccinaties. Dan hadden we heel veel ellende kunnen voorkomen en hadden we vele duizenden mensenlevens kunnen besparen. Mensen die nu dood zijn gegaan omdat hun chemo te lang uit is gesteld... of vergelijkbare gevallen. Er gaan wekelijks 1.000-1.400 Nederlanders meer dood dan "normaal". Een groot deel daarvan had voorkomen kunnen worden. Dat vind ik moeilijk uit te leggen aan de familieleden van deze mensen.
Dat is ook niet mijn mening of een oordeel... dat is een helaas een feit.
Maar ondanks alles hoop ik dat we samen door deze crisis heenkomen in Nederland. Ik ondervind op dit moment zelf aan den lijve wat het is om te herstellen van een covid-besmetting. In mijn geval vallen de klachten onder het kopje "milde klachten" want ik heb geen ziekenhuisopname nodig gehad. Maar ik kan je wel verklappen dat ik na 2,5 weken nog steeds bij lange na niet de oude ben. Dit is echt niet zomaar een griepje!
Het zijn niet ongevaccineerden! Het zijn mensen uit risicogroepen die zich niet hebben laten vaccineren.Maar in mijn ogen zijn de ongevacinneerden daar als groep ook (mede)verantwoordelijk voor.
De mensen uit risicogroepen dragen daar het meest aan bij. Maar ook jongeren kunnen op de IC terecht komen. Die kans is weliswaar behoorlijk klein, maar was nog kleiner geweest als ze wel gevaccineerd waren geweest.Het zijn niet ongevaccineerden! Het zijn mensen uit risicogroepen die zich niet hebben laten vaccineren.
Wil jij kinderen (mede)verantwoordelijk houden voor de doden als gevolg can uitgestelde zorg? Of de enorme groep mensen die geen schijn van kans maken op de IC terecht te komen?
Nee dat misschien niet direct maar het helpt wel de druk op de zorg te verlichten waardoor er niet onnodig veel mensen dood gaan aan uitgestelde zorg.Aangezien zelfs een vaccinatiegraad van 100% ons niet uit deze crisis gaat brengen,
Dus het probleem van vaccineren is dat er vaccins resistente varianten ontstaan?š¤Øwaarom dan het ontstaan nieuwe vaccin-resistente varianten uitlokken?
Thanks! Ja ben ook blij dat het weer wat beter gaat nu. Herstel gaat trager dan gehoopt. Als jonge 40er zonder overgewicht of aandoeningen had ik verwacht er wat makkelijker vanaf te komen. Maar ieder persoon reageert er anders op⦠blijft een beetje een gok hoe het uitpakt.ijn dat je je weer een beetje beter voelt! Maar ook nogsteeds beterschap ouwe @Eik, klinkt super kut
Als niemand tot de leeftijd 30 op de IC zou belanden, zou de zorg vrijwel net zo overbelast zijn. De kans is zó klein, dat met steun van tig wetenschappers, jonge gezonde mensen vaccineren meer kwaad doet dan goed. En de gevolgen zijn nog niet eens helemaal duidelijkā¦Die kans is weliswaar behoorlijk klein, maar was nog kleiner geweest als ze wel gevaccineerd waren geweest.
Natuurlijke immuniteit en een goeie gezondheid helpt de druk op de zorg te verlichten. Een prik kan je dat nooit geven, 3 of 4 ook niet, je bent op die manier alleen maar aan het uitstellen.Nee dat misschien niet direct maar het helpt wel de druk op de zorg te verlichten waardoor er niet onnodig veel mensen dood gaan aan uitgestelde zorg.
Dat zei ik niet, iederƩƩn vaccineren heeft een probleem. En dat betekent dat gemuteerde varianten die mogelijk dreigender en beter bestend zijn tegen vaccins, vrij spel hebben en zich zonder weerstand kunnen verspreiden over een volledig gevaccineerde bevolking, ook kwetsbaren. En die kwetsbaren belanden nou net op de IC.Dus het probleem van vaccineren is dat er vaccins resistente varianten ontstaan?š¤Ø
Natuurlijke immuniteit en een goeie gezondheid helpt de druk op de zorg te verlichten. Een prik kan je dat nooit geven, 3 of 4 ook niet, je bent op die manier alleen maar aan het uitstellen.

Hoe zou je dit willen meten dan... Ten aller eerste is daar toch al geen beginnen aan?Een goede gezondheid zou de druk op de zorg aanzienlijk verminderen ja.
Komt er straks ook een QR-code voor mensen die een goede gezondheid nastreven?
Mensen die een slechte gezondheid hebben door teveel en ongezond eten, niet bewegen, roken, teveel alcohol drinken, drugs misbruiken zijn overal welkom (als ze maar gevaccineerd zijn).
Nee, tuurlijk niet. In bepaalde gevallen wel hoor. Maar absoluut niet altijd, meestal niet. Als jij opgroeit in armoede (net zo als 1 op de 10 Nederlandse kinderen) kun je bepaalde gezonde keuzes Ʃcht niet maken. Ouders kunnen de sportclubs van hun kinderen niet altijd betalen hoor, avocado's kosten ongeveer 3 zakken patat (das dus een hele week eten (': ) en de fitgirl life is echt on-ge-lo-felijk elitair. Als je opgroeit in armoede worden je ook bepaalde (gezonde) gewoonten niet aangeleerd, etc. Zo zijn er nog veel en veel meer socio-economische of -culturele aspecten, zoals opleidingsniveau, die dingen als een "gezonde levensstijl" niet zo vanzelfsprekend maken.Een slechte leefstijl is toch ook een keuze? Net als het niet nemen van een vaccin.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."