Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
Ā© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHET Corona-topic

HET Corona-topic

1175 antwoorden
158 weergaven
18-5-2026
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#1
FredKroket zei:
kondig toch mijn vertrek aan.
Klik om te vergroten...
Dat is niet nodig hoor.
M
Mevrouw PlĆøpLid
01-01-2024, 00:00
#2
WhySoSerious?! zei:
Ja, en jij denkt dat internetverkiezingen 100% waterdicht zijn? Mensen kunnen toch altijd vanuit naam van iemand anders stemmen? Je kunt een ongelimiteerd aantal mailadressen aanmaken en je voordoen als Jan Jansen tot en met Wouter Woutersen, en alles daar tussenin.

Op het moment dat mensen achter hun computer kunnen stemmen dan is het per definitie frauduleus. Als je dat niet begrijpt dan begrijp je niet zoveel van stemmen via internet.
Klik om te vergroten...
Ik ga deze discussie niet met je aan.
WhySoSerious?! zei:
Je gaat er gemakshalve vanuit dat dit Forum-aanhangers waren. Het kunnen evengoed anti-Forum aanhangers geweest zijn die uit naam van Sylvana Simons hebben gestemd. Who knows, maar het is ook niet zo interessant, want dit gebeurt elk jaar met deze prijs, geloof me. Sylvana Simons en Caroline vd Plas hebben dit echter wel aangegrepen en vanuit daar is het balletje gaan rollen.
Klik om te vergroten...
De kans dat het niet-forum aanhangers waren is alleen wat kleiner, aangezien die daar geen enkel belang bij hebben.
WhySoSerious?! zei:
Over lekker makkelijk gesproken. Jij neemt het woord 'complot' in de mond. Niet ik.
Klik om te vergroten...
Klopt. Jij denkt dat men in het geheim samenspant om Baudet erbij te naaien. Dat noemt men een complot. Is inderdaad makkelijk: even opzoeken in het woordenboek.
WhySoSerious?! zei:
Haha, nee. De prijs is geschrapt omdat Baudet gewonnen zou hebben als de prijs wel doorgegaan zou zijn. Jij denkt toch zeker niet dat als er een boek op nummer 1 stond die ook favoriet was van de jury, dat de prijs dan geschrapt zou worden?
Klik om te vergroten...
Op het moment dat er aanwijzingen zijn dat er op grote schaal fraude word gepleegd zou de prijs inderdaad bij elke andere schrijver ook zijn geschrapt.

ƉƩn ding neem ik terug: Thierry heeft zich helemaal niet in eigen voet geschoten. Als hij de prijs had gewonnen (of niet) zou daar namelijk helemaal niet zoveel aandacht voor geweest zijn als dat er nu is.
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#3
Mindless zei:
Er mag "van alle kanten" geluid komen, toch? En daarnaast, echte hardcore FvDers heb ik hier niet gezien volgens mij. Maar ook die zijn toch welkom op een openminded forum als DF?
Klik om te vergroten...
Het forum staat inderdaad open voor iedere drugsgebruiker, ongeacht zijn of haar afkomst, achtergrond of politiek kleurtje. Maar de laatste tijd is het toch echt de Openlijke aanhang en de stille verdedigers van (extreem rechts) die het forum vol spammen en elke keer op aanvallende wijze de discussie aangaan met andersdenkenden.

Je mag op dit forum voor Baudet zijn maar je moet niet verbaasd zijn dat er mensen zijn die zich storen aan de continue pro-Baudet propaganda op het forum de laatste tijd.

Persoonlijk vind ik Baudet een narcistische vent die misbruikt maakt van de ongenoegens onder het volk om stemmen te ronselen die zijn narcisme voeden. Dat hij daarnaast ook nog een oorlogscrimineel als Putin steunt maakt het helemaal walgelijk!

Maar goed dat is mijn mening. Die pleur ik ook niet elke twee dagen op het forum. Lijkt me echt beter als we de propaganda in het vervolg even op een lager pitje zetten en ons focussen op waar dit forum over gaat… drugs.
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#4
WhySoSerious?! zei:
Maakt niet uit Fred. Sterker nog: goede keus! Het punt ontging je regelmatig en het ontbrak je aan de inhoud.
Klik om te vergroten...
Volgens mij is @FredKroket juist iemand die het wel heel goed begrepen heeft maar zich door de continue fvd-propaganda niet meer prettig voelt in dit forum of in ieder geval in dit topic. Dat is dus echt niet de bedoeling.
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#5
Mevrouw PlĆøp zei:
ƉƩn ding neem ik terug: Thierry heeft zich helemaal niet in eigen voet geschoten. Als hij de prijs had gewonnen (of niet) zou daar namelijk helemaal niet zoveel aandacht voor geweest zijn als dat er nu is.
Klik om te vergroten...
En laat aandacht nou eens precies datgene zijn waar narcisten het meeste behoefte aan hebben…
1
124h3TJtt23ti32jkLid
01-01-2024, 00:00
#6
Mevrouw PlĆøp zei:
Ik ga deze discussie niet met je aan.
Klik om te vergroten...
Nee, dat begrijp ik... er valt ook geen discussie over te voeren, sorry.
Mevrouw PlĆøp zei:
De kans dat het niet-forum aanhangers waren is alleen wat kleiner, aangezien die daar geen enkel belang bij hebben.
Klik om te vergroten...
Hoe groot acht jij de kans dat forum-aanhangers uit naam van Sylvana Simons stemmen met de wetenschap dat Sylvana Simons dit aanhanging gaat maken? Het is juist de uitgelezen kans om het breed uit te meten in de pers.
Mevrouw PlĆøp zei:
Klopt. Jij denkt dat men in het geheim samenspant om Baudet erbij te naaien. Dat noemt men een complot. Is inderdaad makkelijk: even opzoeken in het woordenboek.
Klik om te vergroten...
🤔

Je reageerde op mijn post (waarin ik kenbaar maak de de NS Publieksprijs is gecanceld vanwege het feit dat Baudet zou gaan winnen) met ''maar geloven dat het allemaal een complot tegen Baudet is is natuurlijk makkelijker''.

Het blijkt dus achteraf helemaal geen complot te zijn, mevrouw Plop: even teruglezen op dit forum. :)
Mevrouw PlĆøp zei:
Op het moment dat er aanwijzingen zijn dat er op grote schaal fraude word gepleegd zou de prijs inderdaad bij elke andere schrijver ook zijn geschrapt.
Klik om te vergroten...
De wedstrijd is altijd gemanipuleerd. Mensen konden altijd meermaals stemmen zoals ik eerder heb aangegeven en dit gebeurde dan ook. Dat het nu wat meer is gebeurd wil ik wel erkennen, maar dat het nooit is gebeurd is onzin. Stemmen via internet is altijd fraudegevoelig. Altijd. Die organisatie zou met terugwerkende kracht alle winnaars moeten cancelen, dat zou consistent zijn.
Mevrouw PlĆøp zei:
ƉƩn ding neem ik terug: Thierry heeft zich helemaal niet in eigen voet geschoten. Als hij de prijs had gewonnen (of niet) zou daar namelijk helemaal niet zoveel aandacht voor geweest zijn als dat er nu is.
Klik om te vergroten...
Zeker. Negatieve aandacht is ook aandacht. Kijk maar hoe groot Trump is geworden door dit spelletje.
Eik zei:
Volgens mij is @FredKroket juist iemand die het wel heel goed begrepen heeft maar zich door de continue fvd-propaganda niet meer prettig voelt in dit forum of in ieder geval in dit topic. Dat is dus echt niet de bedoeling.
Klik om te vergroten...
Daar verschillen we dan over van mening, Eik.

Tevens betreft het geen fvd-propaganda, maar een objectieve waarneming.
M
Mevrouw PlĆøpLid
01-01-2024, 00:00
#7
Eik zei:
Het forum staat inderdaad open voor iedere drugsgebruiker, ongeacht zijn of haar afkomst, achtergrond of politiek kleurtje. Maar de laatste tijd is het toch echt de Openlijke aanhang en de stille verdedigers van (extreem rechts) die het forum vol spammen en elke keer op aanvallende wijze de discussie aangaan met andersdenkenden.

Je mag op dit forum voor Baudet zijn maar je moet niet verbaasd zijn dat er mensen zijn die zich storen aan de continue pro-Baudet propaganda op het forum de laatste tijd.

Persoonlijk vind ik Baudet een narcistische vent die misbruikt maakt van de ongenoegens onder het volk om stemmen te ronselen die zijn narcisme voeden. Dat hij daarnaast ook nog een oorlogscrimineel als Putin steunt maakt het helemaal walgelijk!

Maar goed dat is mijn mening. Die pleur ik ook niet elke twee dagen op het forum. Lijkt me echt beter als we de propaganda in het vervolg even op een lager pitje zetten en ons focussen op waar dit forum over gaat… drugs.
Klik om te vergroten...
Eens. De sfeer op het forum word de laatste tijd nogal bepaald door Baudet en complottheorieƫn. Ontzettend leuk voor degenen die zich daar mee bezig houden, maar nogal jammerlijk voor het merendeel van DF, dat zich daar niet mee bezig houdt.

Er niet tegenin gaan maakt dat het forum ermee vol gespamd word en andere leden uiteindelijk maar gewoon niet meer reageren. Er wel tegenin gaan zorgt voor ellenlange verhitte discussies waardoor de sfeer evengoed, zoniet harder beĆÆnvloed wordt.

Daarmee wordt op DF in het klein en buiten DF in het groot een sfeer gecreƫerd waarin een vrij kleine groep alleen maar kan winnen: ze krijgen alle ruimte om de sfeer te bepalen of ze kunnen de aandacht naar zich toe trekken door de slachtofferkaart te trekken omdat ze tegengewerkt worden.

En dat moet, in ieder geval op DF, maar eens klaar zijn. Zodat het forum voor iedereen weer een leuke plek kan zijn.

En @WhySoSerious?! , Om maar even in te gaan op je post over Elon Musk en het overnemen van DF: volgens mij heb je tot nu toe heel wat kunnen maken en nog steeds geen ban. Als het je hier niet bevalt, ben je nog steeds vrij om te vertrekken.
J
JuunLid
01-01-2024, 00:00
#8
ik ben wel benieuwd hoe je(@Eik) tegen de boostershot en het feit dat het vaccin aan effectiviteit verliest aankijkt?

hierna vermijd ik deze discussie/dit topic weer. vind de standpunten wel interessant maar tis een eindeloze discussie die nogal gevoelig ligt.

edit: sorry maar daarom ga ik niet teveel op je antwoord in, maar zie net dat de huidige bezetting 57% ongevaccineerd is[SPOILER="bron"]
[/SPOILER] edit: tis van juli sorry ik zei niks
en gelukkig zie jij ongevaccineerde niet als 2e Rangs burger, want zÓ voelen veêl zich wel(vandaar de emotie)
maargoed das wel een eigen keuze en ik vind soms ook dat te snel in de slachtofferrol wordt gekropen. maar er wordt te snel naar ongevaccineerde gewezen naar mijn mening. had liever een beleid op testen gezien dan vaccineren.
dat ongevaccineerde een groot aandeel hebben in de hoge ic opnames in het begin van de vaccinatiecampagne heb je wel gelijk in.

toch iets langer dan geplandšŸ˜… maar alsnog kort
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#9

Fijn dat je je weer een beetje beter voelt! Maar ook nogsteeds beterschap ouwe @Eik, klinkt super kut.
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#10
Juun zei:
ik ben wel benieuwd hoe je(@Eik) tegen de boostershot en het feit dat het vaccin aan effectiviteit verliest aankijkt?
Klik om te vergroten...
Dat de vaccins aan effectiviteit verliezen is helaas een feit. Gelukkig hebben ze tot nu toe het grootste deel van de effectiviteit tegen ernstig ziekteverloop behouden. En een verminderde bescherming door vaccins is nog steeds veel beter dan geen bescherming doordat je het vaccin uberhaupt niet genomen hebt. Zoveel is wel duidelijk.

De boosters schijnen de bescherming weer een stuk beter op peil te brengen dus hoe ik aankijk tegen de boosters mag geen verassing zijn. Ik ben blij dat ze gegeven worden maar gefrustreerd dat Nederland er pas zo laat mee begonnen is. We lopen (wederom) achteraan in Europa met vele honderden zo niet duizenden onnodige doden en zieken als gevolg. Echt heel bedroevend om te zien hoe slecht Nederland het doet tijdens deze pandemie.

Juun zei:
gelukkig zie jij ongevaccineerde niet als 2e Rangs burger
Klik om te vergroten...
Waarom zou ik? Ik denk overigens dat de meeste Nederlanders niet gevacinneerden niet als "2e rangs burgers" zien. Dat is een term die ik eigenlijk alleen maar van de niet gevacinneerden zelf hoor. Ik kan me wel voorstellen dat het frustrerend is dat mensen je verantwoordelijk achten voor een deel van de doden die nu vallen door de uitgestelde zorg. Maar in mijn ogen zijn de ongevacinneerden daar als groep ook (mede)verantwoordelijk voor. Dus dan is het ook niet zo gek als men dat uitspreekt toch?

Juun zei:
had liever een beleid op testen gezien dan vaccineren.
Klik om te vergroten...
Had liever een beleid gezien met meer testen, meer ziekenhuiscapaciteit, sneller, korter en hardere ingrepen en verplichte vaccinaties. Dan hadden we heel veel ellende kunnen voorkomen en hadden we vele duizenden mensenlevens kunnen besparen. Mensen die nu dood zijn gegaan omdat hun chemo te lang uit is gesteld... of vergelijkbare gevallen. Er gaan wekelijks 1.000-1.400 Nederlanders meer dood dan "normaal". Een groot deel daarvan had voorkomen kunnen worden. Dat vind ik moeilijk uit te leggen aan de familieleden van deze mensen.

Juun zei:
dat ongevaccineerde een groot aandeel hebben in de hoge ic opnames in het begin van de vaccinatiecampagne heb je wel gelijk in.
Klik om te vergroten...
Dat is ook niet mijn mening of een oordeel... dat is een helaas een feit.

Maar ondanks alles hoop ik dat we samen door deze crisis heenkomen in Nederland. Ik ondervind op dit moment zelf aan den lijve wat het is om te herstellen van een covid-besmetting. In mijn geval vallen de klachten onder het kopje "milde klachten" want ik heb geen ziekenhuisopname nodig gehad. Maar ik kan je wel verklappen dat ik na 2,5 weken nog steeds bij lange na niet de oude ben. Dit is echt niet zomaar een griepje!
J
JuunLid
01-01-2024, 00:00
#11
Eik zei:
Dat de vaccins aan effectiviteit verliezen is helaas een feit. Gelukkig hebben ze tot nu toe het grootste deel van de effectiviteit tegen ernstig ziekteverloop behouden. En een verminderde bescherming door vaccins is nog steeds veel beter dan geen bescherming doordat je het vaccin uberhaupt niet genomen hebt. Zoveel is wel duidelijk.

De boosters schijnen de bescherming weer een stuk beter op peil te brengen dus hoe ik aankijk tegen de boosters mag geen verassing zijn. Ik ben blij dat ze gegeven worden maar gefrustreerd dat Nederland er pas zo laat mee begonnen is. We lopen (wederom) achteraan in Europa met vele honderden zo niet duizenden onnodige doden en zieken als gevolg. Echt heel bedroevend om te zien hoe slecht Nederland het doet tijdens deze pandemie.


Waarom zou ik? Ik denk overigens dat de meeste Nederlanders niet gevacinneerden niet als "2e rangs burgers" zien. Dat is een term die ik eigenlijk alleen maar van de niet gevacinneerden zelf hoor. Ik kan me wel voorstellen dat het frustrerend is dat mensen je verantwoordelijk achten voor een deel van de doden die nu vallen door de uitgestelde zorg. Maar in mijn ogen zijn de ongevacinneerden daar als groep ook (mede)verantwoordelijk voor. Dus dan is het ook niet zo gek als men dat uitspreekt toch?


Had liever een beleid gezien met meer testen, meer ziekenhuiscapaciteit, sneller, korter en hardere ingrepen en verplichte vaccinaties. Dan hadden we heel veel ellende kunnen voorkomen en hadden we vele duizenden mensenlevens kunnen besparen. Mensen die nu dood zijn gegaan omdat hun chemo te lang uit is gesteld... of vergelijkbare gevallen. Er gaan wekelijks 1.000-1.400 Nederlanders meer dood dan "normaal". Een groot deel daarvan had voorkomen kunnen worden. Dat vind ik moeilijk uit te leggen aan de familieleden van deze mensen.


Dat is ook niet mijn mening of een oordeel... dat is een helaas een feit.

Maar ondanks alles hoop ik dat we samen door deze crisis heenkomen in Nederland. Ik ondervind op dit moment zelf aan den lijve wat het is om te herstellen van een covid-besmetting. In mijn geval vallen de klachten onder het kopje "milde klachten" want ik heb geen ziekenhuisopname nodig gehad. Maar ik kan je wel verklappen dat ik na 2,5 weken nog steeds bij lange na niet de oude ben. Dit is echt niet zomaar een griepje!
Klik om te vergroten...
Toch reageer ik weer, ik snap je frustatie nu wel goed. Ga er zeker niet tegen in, ook al wil ik wel een weerwoord geven op een paar puntjes maar ik ben het merendeels met je eens(ook al is het geen mening).

het "2e rangs burger" gevoel komt (bij mij) voort uit het feit dat ik nergens meer heen mag zonder test en gevaccineerde(die gwn ziek en/of besmettelijk zijn) mogen zo naar binnen.
Ik sta niet elke week op een protest of iets, nee ik ben ongevaccineerd en probeer mij gewoon aan de regels te houden. ik kom niet in winkels, koop eigenlijk alles online ik vermijd drukke plekken en mn sociaal leven ligt ook nagenoeg stil, ik loop niet te feesten en te protesteren. ik ben het er niet mee eens, leg me er toch een soort van bij neer. en in stilte(en nu op het forum) klaag ik

"Maar ondanks alles hoop ik dat we samen door deze crisis heenkomen in Nederland."

Bedankt voor je reactie en beterschap Eik,
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#12
Hoi @Juun bedankt voor je leuke reactie. Ik kan me voorstellen dat dat een vervelend gevoel is. Bovendien ben ik het inhoudelijk met je eens dat gevaccineerden veel teveel hebben gemogen de afgelopen tijd. Het was al lang duidelijk dat ook gevaccineerden het virus kunnen overdragen en toch kwamen zij overal zonder test naar binnen bij grootschalige evenementen. In mijn ogen is dat onterecht.

Ik had zelf liever gezien dat vaccinatie verplicht was geweest dan het gedoe en de onnodige slachtoffers die we nu hebben in NL. Ik denk dat dat duidelijker was geweest en wellicht zelfs tot minder verdeeldheid zou hebben geleid. Maar misschien heb ik het wat dat laatste betreft wel helemaal mis…

Maar dat is niet het geval en het is ook duidelijk dat dat voor veel mensen te ver gaat. Ik blijf het een lastige kwestie vinden… hoe dan ook vind ik niet gevaccineerden geen 2e range burgers. Ik ken persoonlijk maar twee mensen die geen vaccin hebben genomen en ik vind die beide nog steeds lieve toffe mensen!
F
FlualhamdulillamLid
01-01-2024, 00:00
#13
Eik zei:
Maar in mijn ogen zijn de ongevacinneerden daar als groep ook (mede)verantwoordelijk voor.
Klik om te vergroten...
Het zijn niet ongevaccineerden! Het zijn mensen uit risicogroepen die zich niet hebben laten vaccineren.
Wil jij kinderen (mede)verantwoordelijk houden voor de doden als gevolg can uitgestelde zorg? Of de enorme groep mensen die geen schijn van kans maken op de IC terecht te komen?
F
FlualhamdulillamLid
01-01-2024, 00:00
#14
Sterker nog, het massaal vaccineren verhoogd de mutatiedruk en versnelt dus de opmars van nieuwe, mogelijk dreigendere varianten.
Aangezien zelfs een vaccinatiegraad van 100% ons niet uit deze crisis gaat brengen, waarom dan het ontstaan nieuwe vaccin-resistente varianten uitlokken? Het werkt ons alleen maar tegen.

P.S. wie denkt nog dat het niet uit een lab komt? Ben heel benieuwd.
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#15
Flualhamdulillam zei:
Het zijn niet ongevaccineerden! Het zijn mensen uit risicogroepen die zich niet hebben laten vaccineren.
Wil jij kinderen (mede)verantwoordelijk houden voor de doden als gevolg can uitgestelde zorg? Of de enorme groep mensen die geen schijn van kans maken op de IC terecht te komen?
Klik om te vergroten...
De mensen uit risicogroepen dragen daar het meest aan bij. Maar ook jongeren kunnen op de IC terecht komen. Die kans is weliswaar behoorlijk klein, maar was nog kleiner geweest als ze wel gevaccineerd waren geweest.


Flualhamdulillam zei:
Aangezien zelfs een vaccinatiegraad van 100% ons niet uit deze crisis gaat brengen,
Klik om te vergroten...
Nee dat misschien niet direct maar het helpt wel de druk op de zorg te verlichten waardoor er niet onnodig veel mensen dood gaan aan uitgestelde zorg.


Flualhamdulillam zei:
waarom dan het ontstaan nieuwe vaccin-resistente varianten uitlokken?
Klik om te vergroten...
Dus het probleem van vaccineren is dat er vaccins resistente varianten ontstaan?🤨
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#16
ljuv zei:
ijn dat je je weer een beetje beter voelt! Maar ook nogsteeds beterschap ouwe @Eik, klinkt super kut
Klik om te vergroten...
Thanks! Ja ben ook blij dat het weer wat beter gaat nu. Herstel gaat trager dan gehoopt. Als jonge 40er zonder overgewicht of aandoeningen had ik verwacht er wat makkelijker vanaf te komen. Maar ieder persoon reageert er anders op… blijft een beetje een gok hoe het uitpakt.

Mijn vrouw en ik zijn beide nog heel snel moe en ā€˜s nachts loop ik nog flink te hoesten. Maar er zit een stijgende lijn. Hopelijk over een paar weken weer helemaal gezond… šŸ¤žšŸ»
F
FlualhamdulillamLid
01-01-2024, 00:00
#17
Eik zei:
Die kans is weliswaar behoorlijk klein, maar was nog kleiner geweest als ze wel gevaccineerd waren geweest.
Klik om te vergroten...
Als niemand tot de leeftijd 30 op de IC zou belanden, zou de zorg vrijwel net zo overbelast zijn. De kans is zó klein, dat met steun van tig wetenschappers, jonge gezonde mensen vaccineren meer kwaad doet dan goed. En de gevolgen zijn nog niet eens helemaal duidelijk…
Eik zei:
Nee dat misschien niet direct maar het helpt wel de druk op de zorg te verlichten waardoor er niet onnodig veel mensen dood gaan aan uitgestelde zorg.
Klik om te vergroten...
Natuurlijke immuniteit en een goeie gezondheid helpt de druk op de zorg te verlichten. Een prik kan je dat nooit geven, 3 of 4 ook niet, je bent op die manier alleen maar aan het uitstellen.

Eik zei:
Dus het probleem van vaccineren is dat er vaccins resistente varianten ontstaan?🤨
Klik om te vergroten...
Dat zei ik niet, iederƩƩn vaccineren heeft een probleem. En dat betekent dat gemuteerde varianten die mogelijk dreigender en beter bestend zijn tegen vaccins, vrij spel hebben en zich zonder weerstand kunnen verspreiden over een volledig gevaccineerde bevolking, ook kwetsbaren. En die kwetsbaren belanden nou net op de IC.

Door massaal iedereen te vaccineren verpest je mogelijk ook nog men’s natuurlijke immuniteit (die bewezen veel effectiever is dan vaccineren).
P
PurplextLid
01-01-2024, 00:00
#18
Flualhamdulillam zei:
Natuurlijke immuniteit en een goeie gezondheid helpt de druk op de zorg te verlichten. Een prik kan je dat nooit geven, 3 of 4 ook niet, je bent op die manier alleen maar aan het uitstellen.
Klik om te vergroten...

Een goede gezondheid zou de druk op de zorg aanzienlijk verminderen ja.
Komt er straks ook een QR-code voor mensen die een goede gezondheid nastreven?

Mensen die een slechte gezondheid hebben door teveel en ongezond eten, niet bewegen, roken, teveel alcohol drinken, drugs misbruiken zijn overal welkom (als ze maar gevaccineerd zijn).

Een slechte leefstijl is toch ook een keuze? Net als het niet nemen van een vaccin.
T
ThunderdomeLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ik twijfel nog een beetje om de boosterprik te gaan halen... Ik heb al 2 prikken gehad en daarmee werd onze vrijheid beloofd. Nu wordt deze straks weer afgepakt als ik niet die booster wil zetten.

Als ik de grafieken bekijk op bijvoorbeeld nrc.nl zie ik dat met name 50+ers in het ziekenhuis belanden. Ook lees ik veel dat de vaccins nog goed werken bij jonge mensen zoals ik.

Hier de grafiek:
1639734459464.png

Waarom zou ik die booster dan nodig hebben? Kunnen jullie mij overtuigen? Doet het niet meer kwaad dan goed?

Misschien denk ik ook wel te moeilijk, maar ben benieuwd wat jullie redenen zijn om de booster te halen!
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#20
Purplext zei:
Een goede gezondheid zou de druk op de zorg aanzienlijk verminderen ja.
Komt er straks ook een QR-code voor mensen die een goede gezondheid nastreven?

Mensen die een slechte gezondheid hebben door teveel en ongezond eten, niet bewegen, roken, teveel alcohol drinken, drugs misbruiken zijn overal welkom (als ze maar gevaccineerd zijn).
Klik om te vergroten...
Hoe zou je dit willen meten dan... Ten aller eerste is daar toch al geen beginnen aan?
Op veel keuzes, zoals bijvoorbeeld roken, worden mensen al afgerekend door hun zorgverzekeraars, om maar wat te noemen. Ik ben het eens dat de overheid wel meer mag 'inzetten' op dit onderwerp door mensen er meer op te attenderen, en misschien zelfs wel meer in zou moeten faciliteren door mensen te helpen gezondere keuzes maken. Maar mensen hierop onderscheiden is ten eerste onbehapbaar en ten tweede vet oneerlijk want:
Purplext zei:
Een slechte leefstijl is toch ook een keuze? Net als het niet nemen van een vaccin.
Klik om te vergroten...
Nee, tuurlijk niet. In bepaalde gevallen wel hoor. Maar absoluut niet altijd, meestal niet. Als jij opgroeit in armoede (net zo als 1 op de 10 Nederlandse kinderen) kun je bepaalde gezonde keuzes Ʃcht niet maken. Ouders kunnen de sportclubs van hun kinderen niet altijd betalen hoor, avocado's kosten ongeveer 3 zakken patat (das dus een hele week eten (': ) en de fitgirl life is echt on-ge-lo-felijk elitair. Als je opgroeit in armoede worden je ook bepaalde (gezonde) gewoonten niet aangeleerd, etc. Zo zijn er nog veel en veel meer socio-economische of -culturele aspecten, zoals opleidingsniveau, die dingen als een "gezonde levensstijl" niet zo vanzelfsprekend maken.

Dusja - das echt wel wat anders dan de keuze je wel of niet te laten vaccineren.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...5051525354...59
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."