Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHET Corona-topic

HET Corona-topic

1175 antwoorden
150 weergaven
18-5-2026
G
Gebruiker 0012685732Lid
01-01-2024, 00:00
#1
de aandacht ligt voor velen nu ergens anders..

maar ze gaan gewoon vrolijk verder met marchanderen..

D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#2
Casaan zei:
Het zou het kabinet wel sieren om af en toe fouten toe te geven.
Klik om te vergroten...
Eens. Maar wat nog belangrijker vindt dan fouten toegeven is fouten überhaupt niet maken. En als je ze maakt, meteen bewijzen dat je de capaciteit bezit om de boel weer op de rails krijgen en kan zorgen dat deze fout nooit meer wordt gemaakt.
G
Gebruiker 0012685732Lid
01-01-2024, 00:00
#3
👁️👁️

C
CasaanLid
01-01-2024, 00:00
#4
Dirkjan zei:
Eens. Maar wat nog belangrijker vindt dan fouten toegeven is fouten überhaupt niet maken. En als je ze maakt, meteen bewijzen dat je de capaciteit bezit om de boel weer op de rails krijgen en kan zorgen dat deze fout nooit meer wordt gemaakt.
Klik om te vergroten...
Ken jij mensen die foutloos zijn?
Of mensen die foutloos denken te zijn?
En als je die dan kent, hoe bereidwillig zijn die mensen om fouten toe te geven?

Wanneer je fouten niet toegeeft hoef je ze ook niet te corrigeren toch?
J
JuunLid
01-01-2024, 00:00
#5
nu de "crisis" redelijk onder controle is en in het kader van versoepelingen, en voortschrijdend inzicht is het een idee dat DF ook versoepelt? Als in mensen die gebanned zijn vanwege het corona topic weer toe te laten?
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#6
Juun zei:
nu de "crisis" redelijk onder controle is en in het kader van versoepelingen, en voortschrijdend inzicht is het een idee dat DF ook versoepelt? Als in mensen die gebanned zijn vanwege het corona topic weer toe te laten?
Klik om te vergroten...
“Ik heb vroeger iemand verkracht en toen straf gekregen. Maar diegene is nu overleden… mag mijn strafblad nu weg?”

Extreem voorbeeld, maar wel duidelijk :) mensen die een tijdelijke ban hebben gekregen zijn al lang weer terug (waren die er?) en een permaban word niet zomaar uitgedeeld, dus ook niet zomaar ingetrokken.
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#7
Mevrouw Pløp zei:
een permaban word niet zomaar uitgedeeld, dus ook niet zomaar ingetrokken
Klik om te vergroten...
Eens. Een permanente ban opleggen is onze zwaarste sanctie op het DF. Die delen we niet zomaar uit. Als je toch zover gaat dat je wel een permanente ban krijgt dan is hij dus ook verdiend en permanent.
J
JuunLid
01-01-2024, 00:00
#8
Mevrouw Pløp zei:
“Ik heb vroeger iemand verkracht en toen straf gekregen. Maar diegene is nu overleden… mag mijn strafblad nu weg?”

Extreem voorbeeld, maar wel duidelijk :) mensen die een tijdelijke ban hebben gekregen zijn al lang weer terug (waren die er?) en een permaban word niet zomaar uitgedeeld, dus ook niet zomaar ingetrokken.
Klik om te vergroten...
edit: “Ik heb vroeger iemand mishandeld en nu straf gekregen. Maar diegene bleek geen letsel te hebben, geen schrammetje… mag ik nu vrijgelaten worden”
tgaat niet om het strafblad maar de straf.


nogal extreem voorbeeld.
Mensen die levenslang krijgen hebben ook recht op terugkeer in de samenleving, als ze als laten zien dat ze geen gevaar meer vormen.

Maar okey duidelijk antwoord.
Eik zei:
Eens. Een permanente ban opleggen is onze zwaarste sanctie op het DF. Die delen we niet zomaar uit. Als je toch zover gaat dat je wel een permanente ban krijgt dan is hij dus ook verdiend en permanent.
Klik om te vergroten...
Kheb wel het beeld.dat hier de permanente ban de standaard was, maar dat lijkt misschien maar zo?
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik ben er ook klaar mee.
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#10
Juun zei:
Kheb wel het beeld.dat hier de permanente ban de standaard was, maar dat lijkt misschien maar zo?
Klik om te vergroten...
Dat is zeker niet de standaard, voor lichte “overtredingen” zoals off-topic gelul en het noemen van prijzen wordt vaak eerst gewaarschuwd… soms vrij vriendelijk, soms wat strenger en officieel. Voor wat zwaardere of herhaalde overtredingen zetten we ook vaak tijdelijke bans in.

Je moet het al behoorlijk bruin bakken om een permanente ban te krijgen. Uitzondering daarop is dealen, drugs aanbieden of vragen en het delen van privé-informatie van andere leden. Daar staat standaard een permanente ban op.
G
Gebruiker 0012685732Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Eik zei:
Je moet het al behoorlijk bruin bakken om een permanente ban te krijgen. Uitzondering daarop is dealen, drugs aanbieden of vragen en het delen van privé-informatie van andere leden. Daar staat standaard een permanente ban op.
Klik om te vergroten...

en de vergelijking trekken met de aanloopfase naar de 2e wereldoorlog
waarin de joden verboden werden dezelfde etablissemente te betreden als niet joden -
en de uitsluiting dmv van de coronapas.. toch?.. als ik het goed begrijp?
J
JuunLid
01-01-2024, 00:00
#12
Eik zei:
Dat is zeker niet de standaard, voor lichte “overtredingen” zoals off-topic gelul en het noemen van prijzen wordt vaak eerst gewaarschuwd… soms vrij vriendelijk, soms wat strenger en officieel. Voor wat zwaardere of herhaalde overtredingen zetten we ook vaak tijdelijke bans in.

Je moet het al behoorlijk bruin bakken om een permanente ban te krijgen. Uitzondering daarop is dealen, drugs aanbieden of vragen en het delen van privé-informatie van andere leden. Daar staat standaard een permanente ban op.
Klik om te vergroten...
Okey, zo klinkt het wel meer dan redelijk inderdaad.
Gebruiker 0012685732 zei:
en de vergelijking trekken met de aanloopfase naar de 2e wereldoorlog
waarin de joden verboden werden dezelfde etablissemente te betreden als niet joden -
en de uitsluiting dmv van de coronapas.. toch?.. als ik het goed begrijp?
Klik om te vergroten...
Goed voorbeeld, thanks.

Nu ga ik dit topic weer verlaten en gauw naar buiten voordat ik hier ook bruin gebakken word
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#13
Gebruiker 0012685732 zei:
en de vergelijking trekken met de aanloopfase naar de 2e wereldoorlog
waarin de joden verboden werden dezelfde etablissemente te betreden als niet joden -
en de uitsluiting dmv van de coronapas.. toch?.. als ik het goed begrijp?
Klik om te vergroten...
Ja die vergelijking is zo ontzettend belachelijk en voor veel mensen zo stuitend dat we die niet toestaan in dit topic. Het is dus ook niet de bedoeling hier elke keer op terug te komen zoals jij nu doet. Bij deze een officiele waarschuwing. De volgende keer volgt een ban!
G
Gebruiker 0012685732Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Eik zei:
Ja die vergelijking is zo ontzettend belachelijk en voor veel mensen zo stuitend dat we die niet toestaan in dit topic. Het is dus ook niet de bedoeling hier elke keer op terug te komen zoals jij nu doet. Bij deze een officiele waarschuwing. De volgende keer volgt een ban!
Klik om te vergroten...

haha, okido..

ik hoop dat je zelf inziet wat het is dat je aan het doen bent..
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#15
Gebruiker 0012685732 zei:
haha, okido..

ik hoop dat je zelf inziet wat het is dat je aan het doen bent..
Klik om te vergroten...
En dat is?
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#16
Veel experts hier. Wist niet dat er zoveel medici en wetenschappers op het forum zaten.
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#17
Jammer @Eik. Waar ik je een half jaar geleden nog complimenteerde met de manier waarop je op een constructieve wijze en met een neutrale blik op een situatie omging met het waarschuwen of bannen van leden, ben je nu echt de weg kwijt imo. Dit slaat nergens op.
B
BraboFLid
01-01-2024, 00:00
#18
Screenshot_20220307-102450__01.jpg


Iemand ervaring met test locaties die geen drive through is?
Ik weet een ding zeker, als er rijen staan te wachten maak ik mooi rechtsomkeer. Ga daar niet in de drukte staan met alleen maar zieke mensen.

Buiten dat het natuurlijk ongelooflijk klote is dat je in de buurt (west Brabant) nergens terecht kunt en ik nu naar Dordrecht moet...
B
BraboFLid
01-01-2024, 00:00
#19
Druktemaker zei:
Ik ga altijd naar de gewone testlocaties. De ene keer kan je vrijwel direct doorlopen en de andere keer staat er een rij (uiteraard met 1,5m afstand). Dan wacht je hooguit 10 minuutjes, deze mensen waren vast met het verkeerde been uit bed gestapt 😜.
Klik om te vergroten...
Laten we hopen dat het meevalt. Maar ik zit me nu al op te fokken dat ik rechtsomkeer ga maken als het zo is😅😅
D
DruktemakerLid
01-01-2024, 00:00
#20
BraboF zei:
Laten we hopen dat het meevalt. Maar ik zit me nu al op te fokken dat ik rechtsomkeer ga maken als het zo is😅😅
Klik om te vergroten...
Iedereen heeft een afspraak op tijd, dus ik zou gewoon zorgen dat je er ruim optijd bent! Ben je soms nog weer eerder weg dan dat je je afspraak hebt staan 😂

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...5253545556...59
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."