Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
Š 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHET Corona-topic

HET Corona-topic

1175 antwoorden
166 weergaven
18-5-2026
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#1
Mevrouw Pløp zei:
Of een ingebouwde feature: elke flapdrol die in dat topic post wordt automatisch geband wanneer hij op 'plaats reactie' drukt 😁
Klik om te vergroten...
Kijk, zo'n idee verdient nou een handtekening!
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#2
ljuv zei:
Ja, precies wat jij erna zegt bedoelde ik ermee. Zo werd 't ook uitgelegd in jouw video's. Lijkt mij hieruit duidelijk dat je dan dus beter een hoogstwaarschijnlijk veilig vaccin kunt nemen, dan het risico besmet te raken niet serieus nemen en jezelf grotere mogelijke DNA-problemen op de hals te halen.


Haha nou na wat googlen een beetje, excuses. Ik ben daar ook helemaal niet genoeg medisch voor onderlegd (lees: totaal niet) dus dan wil ik die woorden wel terug nemen. Zoals ik hiervoor verwoorde, had ik het altijd van mijn biomedisch wondertje aka die vriendin begrepen, maar het is niet het punt dat ik duidelijk wilde maken ook. Wat wel mijn punt waaaaaas:


Was dat ook DIT onderzoek niet met data is onderzocht. Het is eigenlijk gewoon een intepretatie van al bestaande literatuur. Er zijn dus meerdere intepretaties mogelijk, waaronder dat het spike-eiwit het herstel van de DNA zou kĂşnnen aantasten. Bij dit onderzoek dat jij nu deelt is wel van 2 mensen materiaal gebruikt, maar dat is niet voldoende om relevante conclusies over een virus of vaccin te trekken. Ook in dit onderzoek is de conclusie namelijk: " Our findings reveal a potential molecular mechanism by which the spike protein might impede adaptive immunity and underscore the potential side effects of full-length spike-based vaccines." Maakt het niet minder belangrijk dat het wordt onderzocht, begrijp me niet verkeerd, maar ik vind wel dat zo'n video dan iets te veel 'bang makend' is ingestoken.


Hmmmmm kak dit kan helemaal niet in de PM, was ik vergeten. Ik ga kijken of ik ook een niet-screenshot heb om het te kopieren en plakken. Maar nogmaals: ik weet zelf vrij weinig van (stam)celtherapie, gentherapie of wat dan ook en het was niet per se het punt dat ik wilde maken ook hoor.
Klik om te vergroten...
Er bestaat nog steeds imgurl 😉
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#3
Kleine update vanuit casa-Eik... net een positieve testuitslag ontvangen voor de kleinste. :cry:

De oudste en ik zijn ondertussen ook een beetje aan het snotteren en proberen een ggd test te regelen (valt nog niet mee...) De zelftests zijn tot nu toe nog negatief maar dat kan natuurlijk nog gaan veranderen. Ondertussen proberen we afstand te houden van onze kleinste... doet me echt pijn in mijn hart. Gelukkig heeft ze nog niet heel veel klachten...
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#4
www.metronieuws.nl

Zo'n 10 procent van de gevaccineerden wil geen boosterprik

Prik nummer drie? Daar zit niet iedereen op te wachten.
www.metronieuws.nl www.metronieuws.nl


Vind het nog veel. 9/10 gevaccineerden die een booster prik wil.

Het aantal ongevaccineerden zal waarschijnlijk wel gaan groeien. Geen booster= ongevaccineerd. Van de 12.772.175 mensen 1/10 die straks ook ongevaccineerd wordt is 1,28 miljoen ongevaccineerden erbij. Tenminste, qua vaccinatie status/corona app.

Weer een extra reden voor ze om die plicht hier straks ook in te voeren. Zoals altijd zie je het van tevoren al aankomen.
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#5
Eik zei:
Kleine update vanuit casa-Eik... net een positieve testuitslag ontvangen voor de kleinste. :cry:

De oudste en ik zijn ondertussen ook een beetje aan het snotteren en proberen een ggd test te regelen (valt nog niet mee...) De zelftests zijn tot nu toe nog negatief maar dat kan natuurlijk nog gaan veranderen. Ondertussen proberen we afstand te houden van onze kleinste... doet me echt pijn in mijn hart. Gelukkig heeft ze nog niet heel veel klachten...
Klik om te vergroten...

Wat zijn de voornaamste klachten bij jou kleine spruit? Hopelijk spoedig herstel en snel beterschap!
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#6
Hoe gaat het inmiddels bij Casa del @Eik en familie @Roze Olifant ?

Hier werd maandag mijn nichtje positief getest, uiteraard na een verjaardag. Even spannend of de rest van de familie er achteraan gaat. waren niet meer dan 4 volwassenen op bezoek. Heeft het ergens toch een voordeel dat ik alleen maar slaap, ik was er dus niet bij.
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#7
Mevrouw Pløp zei:
Hoe gaat het inmiddels bij Casa del @Eik
Klik om te vergroten...
Mijn oudste dochter, vrouw en ik hebben een negatieve testuitslag. Meest waarschijnlijke is dat mijn andere dochter een gewone verkoudheid mee heeft gebracht terwijl de jongste corona kreeg. We doen morgen nog een test bij de GGD want er is ook nog een kleine kans dat die vorige test net wat te vroeg was... Voorlopig blijven we in quarantaine en blijven we onze kleinste verwennen op haar eigen kamertje... Gelukkig zijn haar klachten heel erg mild!
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#8
Zoraa zei:
Ging dat niet over niet essentiĂŤle winkels en horeca?
Klik om te vergroten...
Dan nog. Wat heeft 17.00 nou verschil met de gewone 18.00 zoals nu?
I dont get it..
Z
ZoraaLid
01-01-2024, 00:00
#9
De Dunne zei:
Mmm hoor net dat ze de winkels om 17.00 willen gaan sluiten… Totaal geen nut en wanneer moeten werkenden dan boodschappen doen?
Man man pffff
Klik om te vergroten...
Ging dat niet over niet essentiĂŤle winkels en horeca?
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#10
De Dunne zei:
Dan nog. Wat heeft 17.00 nou verschil met de gewone 18.00 zoals nu?
Klik om te vergroten...
Geen verschil?

De regering had 6 weken geleden een korte volledige lockdown moeten doen om de R onder de 1 te krijgen. Helaas heeft onze Hugo niet zo goed opgelet toen het begrip "Exponentiele groei" werd uitgelegd. Onze regering wacht voor de zoveelste keer te lang met het nemen van (echte) maatregelen die er toe doen. Resultaat hiervan:
1) We hebben veel meer besmettingen, ziekenhuisopnames en doden (ook bij niet Corona-patienten door een overbelaste zorg);
2) We gaan een onnodig langdurige lockdown nodig hebben omdat het totaal uit de hand gelopen is;
3) De regering kan nu een lockdown invoeren op het moment dat er "draagvlak" is (lees: zelfs de grootste idioten zien nu dat het nodig is). Hierdoor krijgen ze de volgende keer weer lekker veel stemmen en kunnen ze aan de macht blijven.

But who cares?! De aandelen staan lekker hoog toch? :tonguewink:
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#11
sargasso.nl

De komende Corona crash - Sargasso

ANALYSE - Het lijkt alsof ’s lands bestuur in een parallel universum leeft waar er geen toekomst bestaat, alleen het heden. En dat ze daarom opnieuw pas reageren op de zoveelste golf als het al te laat is. En toch hier weer opnieuw een poging uit te leggen welke ellende er ons nog te wachten […]
sargasso.nl sargasso.nl

Ik kan me redelijk in dit opiniestuk vinden…
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik hou van jullie!

Is dit een nuttige bijdrage aan dit topic? Zeer zeker nie
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#13
Mevrouw Pløp zei:
Ik hou van jullie!
Klik om te vergroten...
Ik kan niet voor @Zanza spreken maar wat mij betreft geheel wederzijds hoor!
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#14
Zuid Afrikaanse variant, er zijn nog twee vluchten onderweg naar NL, daarna geldt een reisverbod.

Ondertussen komen ook Huisartsen verder in de knel en moeten we er rekening mee houden dat ook zij niet-spoedeisende zorg mketen afschalen.
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#15
Mevrouw Pløp zei:
Zuid Afrikaanse variant, er zijn nog twee vluchten onderweg naar NL, daarna geldt een reisverbod.
Klik om te vergroten...
Dat ze hier nu vrij snel de vluchten stoppen in plaats van daar nog weken lang over na te denken vind ik eigenlijk een van de eerste keren dat dit kabinet iets goed doet in deze hele crisis...

Mevrouw Pløp zei:
ndertussen komen ook Huisartsen verder in de knel en moeten we er rekening mee houden dat ook zij niet-spoedeisende zorg mketen afschalen.
Klik om te vergroten...
Tsja er gaan nu al veel mensen dood door uitgestelde zorg. De oversterfte in NL is veel hoger dan de officiele corona-doden. Maar goed de regering sluit de kroegen (en winkels) een uurtje eerder... Dat zal vast een zware klap toebrengen aan het virus... Net zoals al die vorige heftige maatregelen. Die waren ook al zo effectief.
Zanza zei:
Het moment van ingrijpen en welke ingreep (harde lockdown) heeft enkel nut wanneer je de zorg op orde had gehad.
Klik om te vergroten...
Absoluut oneens. Dat heeft sowieso nut. Niet ingrijpen (zoals nu gebeurt zorgt voor het instorten van de zorg die we wel nog over hebben.

Zanza zei:
Daar zijn we het volgens mij wel over eens maar heeft NU geen relevantie.
Klik om te vergroten...
Klopt dat is een fout die de VVD in het verleden heeft gemaakt en waar we nu mee moeten dealen. Het gaat er nu om de fouten die de regering nu maakt kritisch aan de kaak te stellen niet om de voorheen gemaakte fouten eindeloos te blijven herhalen.

Zanza zei:
Dank voor je nuance.
Klik om te vergroten...
Graag gedaan.

Zanza zei:
Het blijft gissen hoe een ander deze crisis had bezworen.
Klik om te vergroten...
Absoluut waar dat dat gissen blijft. Maar in mijn ogen is het nagenoeg onmogelijk om het slechter te doen dan wat dit kabinet en dit OMT laat zien. Het RED team had het bijvoorbeeld wel vaak juist. Maar daar werd niet naar geluisterd. Gommers heeft het ook vaak juist trouwens.

Zanza zei:
Zanza out! Je weet waarom :peace2:
Klik om te vergroten...
I know... wil ook niet dat je ruzie met je vrouw krijgt! :wink:

Linkse, progressieve boom ook out!
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#16
Zanza zei:
For real? 🤪
Klik om te vergroten...
Mevrouw Pløp zei:
Same 🤣 zelfs als vrijgezel haha
Klik om te vergroten...
Haha oja, wij blijven altijd heel rustig, gaan nergens tegen in en liggen nĂŠtjes voor 22:00 op bed, dat is ook zo!

Mevrouw Pløp zei:
Alles kan kapot zeggen ze toch?
Klik om te vergroten...
Oja - goeie. Ik heb nog een ander blousje gekregen van mijn schoonzusje - minder trippy, zou dat werken?!
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#17
ljuv zei:
Oja - goeie. Ik heb nog een ander blousje gekregen van mijn schoonzusje - minder trippy, zou dat werken?!
Klik om te vergroten...
If used properly. Yes, it will.
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#18
ljuv zei:
Haha oja, wij blijven altijd heel rustig, gaan nergens tegen in en liggen nĂŠtjes voor 22:00 op bed, dat is ook zo!


Oja - goeie. Ik heb nog een ander blousje gekregen van mijn schoonzusje - minder trippy, zou dat werken?!
Klik om te vergroten...
Zanza zei:
If used properly. Yes, it will.
Klik om te vergroten...
Goed, Zanza is dus voor jou Ljuv. @Eik, wat is er voor jou nodig?
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#19
Iedereen snel zn username en avatar veranderen. Heeft niemand het verder door.

Zie je. Ik had toch gezegd dat ik na de ochtend alleen maar wartaal uit kon slaan?
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#20
In België denken ze dat het virus na 23u volop besmettingen maakt. En als je met niet meer dan 6 mensen aan een tafel zit in een volzet etablissement maakt het virus geen kans. Wel sluiten om 23u dit weekend, want op de superdrukke zaterdag en zondagmiddag gaat er geen kat lunchen of met familie tafelen 🙋‍♂️? Het nachtleven op slot, daar staan de dancings/discotheken dan met hun 1000 aangekochte zelftesten van de genomen maatregelen 7 dagen terug 🤦‍♂️. Een event met veel mensen mag je niet organiseren, een trouw met veel mensen daarentegen vormt geen probleem. Met zijn allen trouwen dus en een dik huwelijksfeestje geven 🤷‍♂️. Ik kom er niet bij. Zijn ze zich bewust van de achterlijke maatregelen? Hebben ze een politiek agenda om bepaalde sectoren kapot te maken? Of zijn ze gewoon zo dom dat ze niet weten hoe ze moeten handelen tijdens een pandemie?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...4849505152...59
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."