Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHET Corona-topic

HET Corona-topic

1175 antwoorden
154 weergaven
18-5-2026
D
DruktemakerLid
01-01-2024, 00:00
#1
Dopemonster zei:
Pijnstillers en rusten. Drukte vermijden
Klik om te vergroten...
Ja dat laatste is de uitdaging hier
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Dopemonster zei:
Pijnstillers en rusten. Drukte vermijden
Klik om te vergroten...
Kratom is mijn wondermiddeltje tegen een hoop kwalen.

Maar ik maak dan ook constant heroïne ontwenningen mee en dat wens ik echt niemand toe, me ergste vijand niet het is mensonterend. En zelfs kratom is daar niet sterk genoeg voor. Het helpt een klein beetje, als paracetamol bij een verse gebroken bot.
D
DruktemakerLid
01-01-2024, 00:00
#3
Dopemonster zei:
Kratom is mijn wondermiddeltje tegen een hoop kwalen.

Maar ik maak dan ook constant heroïne ontwenningen mee en dat wens ik echt niemand toe, me ergste vijand niet het is mensonterend. En zelfs kratom is daar niet sterk genoeg voor. Het helpt een klein beetje, als paracetamol bij een verse gebroken bot.
Klik om te vergroten...
❤️❤️❤️
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#4
Flualhamdulillam zei:

Israeli study offers strongest proof yet of vitamin D’s power to fight COVID | The Times of Israel

www.timesofisrael.com www.timesofisrael.com

Weet je welk deel lichaam (in de winter praktisch de enige) de meeste vitamine D aanmaak voorziet? Je gezicht, dat krijg namelijk nog een beetje licht. Laten we hem voor meer dan de helft afdekken met een mondkapje.
Klik om te vergroten...
Want je kan nergens zonder mondkapje in de buitenlucht lopen?
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#5
FredKroket zei:
Want je kan nergens zonder mondkapje in de buitenlucht lopen?
Klik om te vergroten...
Nergens! Behalve overal 🤷🏼‍♀️
F
FlualhamdulillamLid
01-01-2024, 00:00
#6
Mevrouw Pløp zei:
Nergens! Behalve overal 🤷🏼‍♀️
Klik om te vergroten...
Was dat niet het plan? Om in drukke winkelstraten mondkapjes te verplichten? Ik kan ernaast zitten, ik volg de afleveringen van Ernst on the Beach niet helemaal
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#7
Flualhamdulillam zei:
Was dat niet het plan? Om in drukke winkelstraten mondkapjes te verplichten? Ik kan ernaast zitten, ik volg de afleveringen van Ernst on the Beach niet helemaal
Klik om te vergroten...
Doe je m toch niet op? Ik draag 'm ook zelden nog. Geen haan die er naar kraait.
A
ApeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Zanza zei:
Doe je m toch niet op? Ik draag 'm ook zelden nog. Geen haan die er naar kraait.
Klik om te vergroten...
Ik doe hem ook niet meer op. Alleen in de winkel als een winkelmedewerker er naar vraagt, maar dat is tot nu toe alleen 1 keer bij de Gall en Gall gebeurd. En bij zwemles anders gooit de beveiliger me er uit 😛

Ze kunnen nog zo veel plannen maken , maar eigenlijk zie ik om me heen steeds meer mensen die het zat zijn en er dragen maar heel weinig mensen een mondkapje op een drukke plek. En ik woon toch echt in een erg burgerlijk stukje van Deventer
P
PurplextLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik heb ook nooit een mondkapje gedragen, ik gun de medemens mijn mooie snoetje en stralende lach
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#10
Flualhamdulillam zei:
Was dat niet het plan? Om in drukke winkelstraten mondkapjes te verplichten? Ik kan ernaast zitten, ik volg de afleveringen van Ernst on the Beach niet helemaal
Klik om te vergroten...
Was het plan, maar is er niet doorgekomen. Net als het verplichten van de medische of ffp2 maskers, is er ook niet doorgekomen. Evenals 2g tot nu toe!

Ik moet zeggen dat ik mondkapje meestal gewoon vergeet af te doen als ik een winkel uit kom en op de fiets stap 🤷🏼‍♀️

Iris vindt het wel een fijne hangmat
IMG_20220205_085226.jpg
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#11
Flualhamdulillam zei:
Ernst on the Beach
Klik om te vergroten...
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#12
PsyTekz zei:
Neem ff een schoolgaand kind in huis, heb je het meteen vlaggen 😅.
Klik om te vergroten...
Ik weet niet.

Ik heb met mijn werk zo’n 17 klanten per dag in een kamer van 2 bij 2, slecht geventileerd en ik zit recht in hun gezicht. Al de hele pandemie…
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#13
Spyro zei:
Ik weet niet.

Ik heb met mijn werk zo’n 17 klanten per dag in een kamer van 2 bij 2, slecht geventileerd en ik zit recht in hun gezicht. Al de hele pandemie…
Klik om te vergroten...

Op het werk ook dichte contacten met verschillende mensen, maar als we thuis ziek worden brengen de kids het mee. Hadden we geen kids waren we waarschijnlijk nooit ziek 😅.
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#14
PsyTekz zei:
Op het werk ook dichte contacten met verschillende mensen, maar als we thuis ziek worden brengen de kids het mee. Hadden we geen kids waren we waarschijnlijk nooit ziek 😅.
Klik om te vergroten...
Ik weet niet of dat zo is. 😬
K
Kitty KattLid
01-01-2024, 00:00
#15
Eik zei:
2,5 maanden geleden delta besmetting opgelopen. Ongeveer 1-2 weken echt ziek geweest (rillen, koud, spierpijn), daarna een paar weken te slap om iets te kunnen (week of 3-4) daarna weer mijn normale leven opgepakt. Ben nu denk ik 90-95% de oude. Zit eraan te denken binnenkort ook weer het hardlopen op te pakken. Ben benieuwd of dat al gaat…🤨
Klik om te vergroten...
Ik zou dat niet doen, ik zit in 3 covid groepen. FB, o.a terugval ( en dan voor een jaar ) was het begin van t besef, heeel rustig opbouwen.
imspanningslevel boven de 6 is te veel.
Delta is een beest, en sluipt nog steeds. Wandel, stukjes sneller, 1 minuutl dan wandel, rust tussendoor 10 minuten, goed ademen.
Ik wil je wel wat links sturen. Mijn puber is ook terug bij af, uurtje school. En 10 januari Omikron erbij, die is weg nu, delta is nog in alle organen .... wat een monster van een ziekte , ik voel me anders, niet mezelf, ademen doet pijn. Nu 10 1 /2 week. Veel verwacht, maar dit is eng gewoon. :):
K
Kitty KattLid
01-01-2024, 00:00
#16
Spyro zei:
Ik ben nog steeds blij dat ik geen vaccinatie’s genomen heb.

Overigens nog meer happy over het feit nog geen Corona gehad te hebben. *klopt af*
Klik om te vergroten...
En dat is je recht, ik wel. Laatste in juni. Eind November Delta 4 dagen na dochter. Ik ben zwak. Zwakke weerstand, geen afweer na se zomer . ( kaak infectie):, at slecht,... ik werd dinsdag ziekig, fijn ! Kon ik mijn doodziek corona kind voeren, die kon niets meer. Zaterdag werd ik benauwd.. naar bed, en daar was de meest enge nacht ooit, enger dan de gif aanval bevalling, met 3 liter bloed verlies, spoed ok.
mijn zwarte kat slaapt als 6 jaar naast me, die avond en nacht ? Op mijn borst, lekker extra benauwd. Maar ik liet haar, zij wilde mij warm houden. Zo mooi.
huilend ben ik gaan slapen en de zondag was iets beter, i made It! thuis, met kind , die ook weer mond dicht kon doen.
Ik herstel sneller, zij was niet gevaxtl ... maakt niet uit, we made it. En zij twee x in 9 weken . Herbesmet.
laten we hopen dat Omikron, kleiner en kleiner wordt en een griep.
long covid gaat nu al zoveel chronisch zieken erbij geven. Samen sterk blijven. . 4B6AA2B3-A0BC-4195-8479-CE0286BCB32F.jpeg
K
Kitty KattLid
01-01-2024, 00:00
#17
Spyro zei:
Ik weet niet of dat zo is..
Klik om te vergroten...

Spyro​

DF-koning>​

PsyTekz zei:
Op het werk ook dichte contacten met verschillende mensen, maar als we thuis ziek worden brengen de kids het mee. Hadden we geen kids waren we waarschijnlijk nooit ziek 😅.
Klik om te vergroten...
Als je geen kinderen hebt, familie, mensen ziet. Op de Noordpool , Dan niet,
Omikron is zo veel besmettelijker, en leeft heel lang op tasjes, spullen., besmettelijk a.f

Ja, het kan voor een zwakke groep wel gevaarlijk zijn, maar wil je eindelijk je natuurlijke booster krijgen, dit is denk ik je kans. Niet tegelijk, te veel zieken in alle branches.
maar geen delta gevaar, ik, was thuis, , dochter (16) gleed weg, spoed medicare erbij en voeding
... nu gaat t beter, zwaar ondergewicht en geheugen mist. Nachtmerries.

DF-koning​

Op het werk ook dichte contacten met verschillende mensen, maar als we thuis ziek worden brengen de kids het mee. Hadden we geen kids waren we waarschijnlijk nooit ziek 😅.
Klik om te vergroten...
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#18
Kittekatty zei:
Laatste in juni. Eind November Delta 4 dagen na dochter.
Klik om te vergroten...
Dat is ongeveer dezelfde timing als bij mij thuis…


Kittekatty zei:
Kon ik mijn doodziek corona kind voeren, die kon niets meer.
Klik om te vergroten...
Oh man! Dat lijkt me echt heftig! Bij mij zijn mijn kinderen goed weg gekomen. De oudste was gevaccineerd en heeft helemaal geen Delta gehad, de jongste niet maar die was ook amper ziek… Lijkt me heel naar je kind zo ziek te zien😣


Kittekatty zei:
Zaterdag werd ik benauwd.. naar bed, en daar was de meest enge nacht ooit, enger dan de gif aanval bevalling, met 3 liter bloed verlies, spoed ok.
Klik om te vergroten...
Ik weet niet precies wat je met die “gif aanval” bedoelde maar dit klinkt sowieso wel echt heftig! Zo ziek ben ik in ieder geval niet geweest…


Kittekatty zei:
laten we hopen dat Omikron, kleiner en kleiner wordt en een griep.
Klik om te vergroten...
Ja dat hoop ik ook zo hard! Zo ongelofelijk klaar met dit smerige virus! Ik wil gewoon weer kunnen feesten en mijn collega’s live ontmoeten ipv via teams de hele dag 😖


Kittekatty zei:
long covid gaat nu al zoveel chronisch zieken erbij geven. Samen sterk blijven. .
Klik om te vergroten...
Yep… hoor echt wel veel mensen met langdurige klachten. Hoor ook wel dat die af en toe toch wel nog wegtrekken na een aantal maanden of een jaar. Maar bij sommigen lijkt het wel echt permanente schade veroorzaakt te hebben…

smerig klote virus! Nu maar hopen dat Omikron het begin van het einde is…
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#19
Kittekatty zei:
Ik wil je wel wat links sturen.
Klik om te vergroten...
En ja stuur maar door! Ben wel benieuwd… heb al gemerkt dat ik heel rustig aan moet doen. Maar kan nu weer relatief probleemloos we uur wandelen. Binnenkort heel voorzichtig het hardlopen weer eens uittesten 😅
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#20
nos.nl

Kabinet wil sneller versoepelen: samenleving per 25 februari grotendeels open

Alleen de echte basismaatregelen, zoals geen handen schudden, blijven nog van kracht.
nos.nl nos.nl

Valt het met 'ze zullen ons blijven onderdrukken tot het volk opstaat' en andere overheidswantrouwende uitspraken toch opeens best mee.

Wat betreft de versoepelingen: KLAAR VOOR ZIN AN!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...4950515253...59
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."