Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHET Corona-topic

HET Corona-topic

1175 antwoorden
165 weergaven
18-5-2026
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#1
Trippy langkous zei:
Ik weet dat dit nogal gevoellig ligt hier, maar ik heet die ban wel welkom. Je kunt dit feit namelijk niet ontkennen, het is eigenlijk zo: als je niet gevaccineerd bent, ben je niet welkom punt
Bekijk bijlage 33651
Klik om te vergroten...
🙄 pff
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#2
Zanza zei:
🙄 pff
Klik om te vergroten...
Echt hé , hij doet het erom..
Was leuk nouja leuk tot nu je gekend te hebben. /blacklist

Eik zei:
Lieve forumleden,

Of je het nu wilt of niet, Corona speelt op dit moment een grote rol in onze maatschappij en dus ook op ons forum. Sinds het begin van de pandemie heeft het onderwerp geleid tot felle discussie en verdeeldheid op ons forum. De roep om de negatieve sfeer rond dit thema de kanaliseren en in te dammen werd steeds sterker en blijkt ook heel duidelijk uit de poll waarbij we jullie mening hebben gevraagd:

Hoe gaan we om met Coronatopics?

De verkiezing kan nog alle kanten op. Opletten voor coalities 🤷‍♂️. Alleen Vivaldie coalitie is kut
drugsforum.nl drugsforum.nl

Als modteam willen we tegemoet komen aan jullie wens om het drugsforum weer een drugsforum en niet een corona-forum te laten zijn. Vandaar ook dat we de mogelijkheden voor het bespreken van Corona gaan beperken tot 1 topic. Wil je Corona bespreken dan kun je vanaf nu enkel hier terecht, wil je Corona ontwijken dan hoef je enkel dit topic te vermijden. We hebben ook het totaal verbieden van Corona als onderwerp overwogen omdat hier veel vraag naar is maar vinden dat we dan teveel censuur toepassen en te weinig rekening houden met dat deel van de leden die wel elk onderwerp bespreekbaar wilt houden. Op basis van de poll en de discussie onder de moderators komen we tot de volgende nieuwe regels omtrent Corona:

1) Corona (en alles wat daarmee te maken) inhoudelijk bespreken is enkel toegestaan in dit topic;
2) Bestaande Coronatopics worden gesloten, nieuwe maken is niet toegestaan;
3) Binnen dit topic:
* ben je vrij om je mening te geven, ook als deze impopulair is
* is een felle discussie okay... respectloos gedrag niet
* is spam niet toegestaan
* probeer je bij te dragen aan het behouden van een positieve sfeer
4) We zijn in principe tegen censuur maar we maken voor 1 onderwerp een uitzondering: de vergelijking maken dat ongevaccineerden in dezelfde situatie zitten als de joden in de Holocaust. Dit is een dusdanig verwerpelijk en onterecht standpunt dat we deze niet gaan toestaan op het forum. Als je die vergelijking toch wilt maken kun je een ban verwachten.

We hebben, naar eer en geweten, ons best gedaan om zo goed mogelijk tegemoet te komen aan alle diverse wensen en meningen. We begrijpen dat we niet iedereen helemaal tevreden kunnen stellen maar hopen dat jullie onze keuzes begrijpen.

Heel veel liefde,
Namens het hele moderator-team
Eik
Klik om te vergroten...
Lees regel 4 nog eens snel door voordat je weg bent.
Te laat met weghalen.. je woordenkeuze zei al genoeg hoe jij denkt

@Eik
T
Trippy langkousLid
01-01-2024, 00:00
#3
Tijdloos zei:
Echt hé , hij doet het erom..
Was leuk nouja leuk tot nu je gekend te hebben. /blacklist


Lees regel 4 nog eens snel door voordat je weg bent.
Te laat met weghalen.. je woordenkeuze zei al genoeg hoe jij denkt

@Eik
Klik om te vergroten...
T
Trippy langkousLid
01-01-2024, 00:00
#4
Tijdloos zei:
www.rtvoost.nl

Thierry Baudet twijfelt aan bestaan dinosaurussen, Dinoland Zwolle nodigt hem uit

Dinoland Zwolle heeft Kamerlid en Forum voor Democratie-voorman Thierry Baudet twee vrijkaarten gestuurd om met eigen ogen het bestaan van dinosaurussen te komen zien. Baudet sprak deze week op Twitter zijn twijfels uit over het bestaan van dinosaurussen.
www.rtvoost.nl www.rtvoost.nl

Dan geloof je dit ook vast. Wat een idioot
Klik om te vergroten...
Wat heeft mijn post over het twijfelen van het bestaan voor dinos te maken? Volgensmij staat ook in de regels dat het topic over corona moet gaan en niet over andere zaken 😉
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#5
Trippy langkous zei:
Ik weet dat dit nogal gevoellig ligt hier, maar ik heet die ban wel welkom. Je kunt dit feit namelijk niet ontkennen, het is eigenlijk zo: als je niet gevaccineerd bent, ben je niet welkom punt
Bekijk bijlage 33651
Klik om te vergroten...
Niet gevaccineerd én weigert je te laten testen*, twee keuzes dus. Een wereld van verschil met jodenvervolging, wat gaat om afkomst. Een feit waar je geen keuze in hebt gehad en ook geen afstand van kunt doen.

Dus ja dit kunnen we prima ontkennen want het is gewoon klinkklare onzin. De vergelijking is nog steeds absoluut misselijkmakend en onterecht.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#6
Trippy langkous zei:
Ik weet dat dit nogal gevoellig ligt hier, maar ik heet die ban wel welkom. Je kunt dit feit namelijk niet ontkennen, het is eigenlijk zo: als je niet gevaccineerd bent, ben je niet welkom punt
Bekijk bijlage 33651
Klik om te vergroten...
Als je dit echt vindt zou je je letterlijk dood moeten schamen!
Wauw
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#7
Trippy langkous zei:
Ik weet dat dit nogal gevoellig ligt hier, maar ik heet die ban wel welkom. Je kunt dit feit namelijk niet ontkennen, het is eigenlijk zo: als je niet gevaccineerd bent, ben je niet welkom punt
Bekijk bijlage 33651
Klik om te vergroten...

Laten we 1st kijken wat de toekomst bied. Als er in de toekomst school, werk, inkomsten en buiten komen verboden word met dit CST dan kan ik dit soort aannames en denkwijzen wel bespreekbaar maken. Tot nu toe is er nog altijd vrije keuze en word niet alles beperkt voor een niet gevaccineerde behalve de "gevoelige" sectoren. Ik sta ook niet achter de keuzes van het politieke wanbeleid en hun denkwijze over wat wel en niet een gevoelige sector of besmettingshaard is. Maar om wat er nu is te vergelijken met de slavernij en massamoord van 1 bepaald ras vind ik toch wat overdreven en vergezocht. Je word niet uit je huis gehaald omdat je NVC (nietgevaccineerd) bent, je word niet opgesloten in een kamp omdat je NVC bent. Je word niet vergast, vermoord, afgeschoten omdat je NVC bent. Je word enkel uitgesloten op een klein aantal sectoren en plaatsen zonder vaccinatie of test. Ik vind die politieke keuze persoonlijk ook niet de juiste en NVC's uitsluiten is geen oplossing om een virus dat aan het afzwakken is te bestreiden.

Dat terzijde je kon ook gewoon een bannetje vragen aan de mods als je ons wil verlaten 🤷‍♂️.
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#8
Trippy langkous zei:
maar ik heet die ban wel welkom.
Klik om te vergroten...
En de ban heet jou ook welkom. Wel een beetje jammer dat je de noodzaak voelt om willens en wetens deze regel te overtreden om iets te posten dat zo overduidelijk onzinnig en weerzinwekkend is.

Zelf onze eigen fascist van Nederlandse bodem (Baudet) is door de rechter veroordeeld om deze vergelijking niet meer te maken:

"Dankzij Baudets uitspraken wordt de Holocaust iets waarmee je vergelijkingen kunt maken. Dat miskent het unieke karakter van de Holocaust en doet het minder erg lijken."

"Niet een café in mogen vanwege een persoonlijke keuze - geen vaccinatie - is niet te vergelijken met het vermoorden van een miljoenen mensen, uitsluitend om wie zij zijn"


Het is echt een droevige situatie dat nota bene onze fascisten deze vergelijking maken. Terwijl juist fascisme destijds de oorzaak van de holocaust was. Als je de ironie daarvan niet in kunt zien ben je toch echt wel ver van de realiteit losgezongen.
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#9
Eik zei:
En de ban heet jou ook welkom.
Klik om te vergroten...

Volgens mij wou ze deze gewoon maar durfde ze er niet rechtstreeks om vragen.
B
BraboFLid
01-01-2024, 00:00
#10
www.nu.nl

Volg hier de ontwikkelingen rond het coronavirus (gesloten)

www.nu.nl www.nu.nl

Ipv angstzaaien even wat positiviteit!
D
DruktemakerLid
01-01-2024, 00:00
#11
Mensen hier die de boostervaccinatie al hebben gehad? Ik ben wel benieuwd of jullie bijwerkingen hebben (gehad).

Ik ben moe, hoofdpijn, spierpijn, koud. Met andere woorden lekker lamlendig 🥵
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#12
Druktemaker zei:
Mensen hier die de boostervaccinatie al hebben gehad? Ik ben wel benieuwd of jullie bijwerkingen hebben (gehad).

Ik ben moe, hoofdpijn, spierpijn, koud. Met andere woorden lekker lamlendig 🥵
Klik om te vergroten...
Een van mijn zussen, nergens last van gehad behalve de stijve prikplek. Sterkte!
D
DruktemakerLid
01-01-2024, 00:00
#13
Zanza zei:
Pfizer? Maak ik m'n borst vast nat voor komende week..
Klik om te vergroten...
Yes 😵‍💫
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ja ik moet zeggen, had nog geen kerstcadeau's gekocht kutzooi.
n
nauseaLid
01-01-2024, 00:00
#15
Die nieuwe lockdown he.. Heb zelf nul reden om het kut te vinden, kan nog gewoon naar m'n werk (wat 'k in deze instantie voor een keer wèl fijn vind lol) en ben in m'n vrije tijd sowieso 24/7 huismus, lockdown of niet. Maar toch is het kut. Wil gwn kunnen doen wat ik wil. Kut-kwakkelbeleid. Dat was mijn spreekbeurt zijn er nog vragen

(wou dit eig in het wat gaat er door je hoofd topic plaatsen maar da mag niet)
Z
ZoraaLid
01-01-2024, 00:00
#16
ljuv zei:
Ja ik moet zeggen, had nog geen kerstcadeau's gekocht kutzooi.
Klik om te vergroten...
Misschien kun je nog bestellen en op bv marktplaats zijn ook best mooie leuke dingen te krjjgen
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#17
Druktemaker zei:
Mensen hier die de boostervaccinatie al hebben gehad? Ik ben wel benieuwd of jullie bijwerkingen hebben (gehad).

Ik ben moe, hoofdpijn, spierpijn, koud. Met andere woorden lekker lamlendig 🥵
Klik om te vergroten...
Pfizer? Maak ik m'n borst vast nat voor komende week..
P
ProximaLid
01-01-2024, 00:00
#18
ljuv zei:
Ja ik moet zeggen, had nog geen kerstcadeau's gekocht kutzooi.
Klik om te vergroten...
Tijd om lekker ouderwets zelf wat te knutselen toch! Is stiekem ook veel leuker en mooier om voor elkaar te doen.
Z
ZoraaLid
01-01-2024, 00:00
#19
nausea zei:
Die nieuwe lockdown he.. Heb zelf nul reden om het kut te vinden, kan nog gewoon naar m'n werk (wat 'k in deze instantie voor een keer wèl fijn vind lol) en ben in m'n vrije tijd sowieso 24/7 huismus, lockdown of niet. Maar toch is het kut. Wil gwn kunnen doen wat ik wil. Kut-kwakkelbeleid. Dat was mijn spreekbeurt zijn er nog vragen

(wou dit eig in het wat gaat er door je hoofd topic plaatsen maar da mag niet)
Klik om te vergroten...
Jij zit echt in een positieve flow he!! Heerlijk is dat geniet ervan 🍀
n
nauseaLid
01-01-2024, 00:00
#20
Zoraa zei:
Jij zit echt in een positieve flow he!! Heerlijk is dat geniet ervan 🍀
Klik om te vergroten...
Haha ja dankje! Heb het gisteren rustig gehouden met la drugos en ook ff vrij gehad dus voel me een stuk beter!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...4445464748...59
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."