Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHET Corona-topic

HET Corona-topic

1175 antwoorden
159 weergaven
18-5-2026
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#1
WhySoSerious?! zei:
www.diepresse.com

Ein neuer Impfstoff ist da und keiner geht hin

Es gibt einen angepassten Impfstoff, aber keiner geht hin. Oder jedenfalls fast keiner. Außer mir. Und ich bin auch nicht mehr so enthusiastisch wie früher.
www.diepresse.com www.diepresse.com

“Er is een nieuw vaccin en niemand gaat“

Een column, dus gekleurd, maar dit speelt zich momenteel af in Oostenrijk.

Dat wordt pitchen voor de hoogwaardigheidsbekleders in Nederland. Verwacht dat de bereidwilligheid hier ook een stuk lager zal liggen dan een jaar geleden.
Klik om te vergroten...
Ik heb een onderzoek gedaan in mijn netwerk en de bereidwilligheid is 100%!!!!!
1
124h3TJtt23ti32jkLid
01-01-2024, 00:00
#2
FredKroket zei:
Ik heb een onderzoek gedaan in mijn netwerk en de bereidwilligheid is 100%!!!!!
Klik om te vergroten...

Gaat het verder wel goed met je?

eenvandaag.avrotros.nl

Aangepast vaccin zorgt er niet voor dat meer mensen extra coronaprik willen: 'Overheid moet belang ervan duidelijk maken'

Ruim de helft van de mensen is bereid om in het najaar een extra coronaprik te halen. Dat blijkt uit onderzoek van EenVandaag. Voor de bereidheid maakt het g...
eenvandaag.avrotros.nl eenvandaag.avrotros.nl

De bereidwilligheid blijkt hier echter iets meer dan 50% te zijn. De overheid dient zelfs het belang van vaccineren te moeten benadrukken. Blijkt mijn hypothese zowaar te kloppen. Shit.

Zal ik je nog een voorspelling doen waar je over kan stampvoeten?

Die 50% gaat niet eens gehaald worden. :laughing:
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#3
WhySoSerious?! zei:
Gaat het verder wel goed met je?

eenvandaag.avrotros.nl

Aangepast vaccin zorgt er niet voor dat meer mensen extra coronaprik willen: 'Overheid moet belang ervan duidelijk maken'

Ruim de helft van de mensen is bereid om in het najaar een extra coronaprik te halen. Dat blijkt uit onderzoek van EenVandaag. Voor de bereidheid maakt het g...
eenvandaag.avrotros.nl eenvandaag.avrotros.nl

De bereidwilligheid blijkt hier echter iets meer dan 50% te zijn. De overheid dient zelfs het belang van vaccineren te moeten benadrukken. Blijkt mijn hypothese zowaar te kloppen. Shit.

Zal ik je nog een voorspelling doen waar je over kan stampvoeten?

Die 50% gaat niet eens gehaald worden. :laughing:
Klik om te vergroten...

Uit dat artikel:

De meesten in deze groep zien de voordelen van een nieuwe prik voor zichzelf niet, en zijn pas weer bereid om te gaan als het hen wat oplevert. "Als het nodig is om te reizen ga ik wel. Maar anders ziek ik het wel uit," redeneert een deelnemer.
Klik om te vergroten...

Ja dat moet je dus niet doen hè. Puur vaccineren omdat dat handiger is voor reizen en dergelijke.

Apart dat nu na jaren nog steeds zo gedacht wordt.


Ik zag het al aankomen. De vaccinatiebereidheid is veel lager nu Corona een milde griep is geworden en men ziet dat vaccineren verre van een garantie is op niet Corona krijgen.

Een derde (34 procent) is niet van plan om zich in het najaar te laten vaccineren, ook niet met een aangepast vaccin (33 procent). Dit zijn deels mensen die zich sowieso niet laten vaccineren tegen corona. Zij lijken op geen enkele manier in beweging te krijgen: 96 procent gaat ook in het najaar niet prikken.
Klik om te vergroten...

Ben benieuwd of de overheid weer zo gaat aandringen om deze toch enorme groep "in beweging" te krijgen. Zij zullen nu toch ook weleens gaan inzien dat deze groep zich alleen maar meer gaat verzetten als ze dat doen. En die groep wordt zoals verwacht ook steeds groter.
1
124h3TJtt23ti32jkLid
01-01-2024, 00:00
#4
Mindless zei:
Ja dat moet je dus niet doen hè. Puur vaccineren omdat dat handiger is voor reizen en dergelijke.
Klik om te vergroten...

De praktijk leert inderdaad dat mensen zich veelal laten vaccineren om maar van het gezeur en de praktische nadelen af te zijn.

Mindless zei:
Ben benieuwd of de overheid weer zo gaat aandringen om deze toch enorme groep "in beweging" te krijgen. Zij zullen nu toch ook weleens gaan inzien dat deze groep zich alleen maar meer gaat verzetten als ze dat doen. En die groep wordt zoals verwacht ook steeds groter.
Klik om te vergroten...

Haha sure. Ik voorzie een Bidentje:


For unvaccinated, we're looking at a winter of servere illness an death!
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#5
WhySoSerious?! zei:
Gaat het verder wel goed met je?

eenvandaag.avrotros.nl

Aangepast vaccin zorgt er niet voor dat meer mensen extra coronaprik willen: 'Overheid moet belang ervan duidelijk maken'

Ruim de helft van de mensen is bereid om in het najaar een extra coronaprik te halen. Dat blijkt uit onderzoek van EenVandaag. Voor de bereidheid maakt het g...
eenvandaag.avrotros.nl eenvandaag.avrotros.nl

De bereidwilligheid blijkt hier echter iets meer dan 50% te zijn. De overheid dient zelfs het belang van vaccineren te moeten benadrukken. Blijkt mijn hypothese zowaar te kloppen. Shit.

Zal ik je nog een voorspelling doen waar je over kan stampvoeten?

Die 50% gaat niet eens gehaald worden. :laughing:
Klik om te vergroten...
Waarom ben je zo opgewonden?
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#6
Mindless zei:
Ben benieuwd of de overheid weer zo gaat aandringen om deze toch enorme groep "in beweging" te krijgen. Zij zullen nu toch ook weleens gaan inzien dat deze groep zich alleen maar meer gaat verzetten als ze dat doen. En die groep wordt zoals verwacht ook steeds groter.
Klik om te vergroten...
Ik ook!
Onder deze groep is het vertrouwen in onze overheid laag en dit zijn mensen uit alle lagen van de samenleving. Als je anders denkt werd je in het begin al heel snel weggezet als ‘wappie’ maar ik merk om me heen dat er meer begrip komt voor deze kritische groep.
Ik heb hier geen statistieken van helaas 😉.

Voor mij persoonlijk is het vertrouwen in de overheid door Corona gedaald tot een kil dieptepunt.
Totaal visieloos beleid en de oorverdovende stilte nadat alles weer open ging.
Geen enkele zelfreflectie op de maatregelen.
De overbelaste jeugdzorg, zorgelijke toename van depressieve klachten onder jonge mensen.
Ik heb de afgelopen jaren geen enkele empathie gevoeld van onze overheid.
Ik schaam me hier gewoon voor.

Ik behoor tot de groep die zoveel mogelijk eigen keuzes maakt. Ik respecteer andere meningen.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#7
Zeehond zei:
Ik ook!
Onder deze groep is het vertrouwen in onze overheid laag en dit zijn mensen uit alle lagen van de samenleving. Als je anders denkt werd je in het begin al heel snel weggezet als ‘wappie’ maar ik merk om me heen dat er meer begrip komt voor deze kritische groep.
Ik heb hier geen statistieken van helaas 😉.

Voor mij persoonlijk is het vertrouwen in de overheid door Corona gedaald tot een kil dieptepunt.
Totaal visieloos beleid en de oorverdovende stilte nadat alles weer open ging.
Geen enkele zelfreflectie op de maatregelen.
De overbelaste jeugdzorg, zorgelijke toename van depressieve klachten onder jonge mensen.
Ik heb de afgelopen jaren geen enkele empathie gevoeld van onze overheid.
Ik schaam me hier gewoon voor.

Ik behoor tot de groep die zoveel mogelijk eigen keuzes maakt. Ik respecteer andere meningen.
Klik om te vergroten...
Helemaal mee eens.

Wat je zegt, kritische geluiden komen uit alle lagen van de samenleving. Hoe graag mensen ook willen, je kunt deze niet generaliseren als "wappies", want er zijn vele uiteenlopende redenen waarom mensen "anders" denken en dat dient gerespecteerd te worden in een vrije samenleving. Het is een beetje dramatisch gesteld, maar:

"I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it" (Voltaire)
Klik om te vergroten...

Ik vind het heel jammer dat we er niet meer zo naar kunnen kijken. Waarom vinden we het nodig om kritische tegengeluiden belachelijk te maken? Enkel omdat het niet onze mening is? Het toestaan van verschillende meningen/geluiden is toch het fundament van een samenleving met vrijheid van meningsuiting? Wat willen we dan? Alle kritiek op de heersende opinie verbieden? En wat als de heersende opinie dan eens niet overeenkomt met de jouwe? Daar staan (sommige, niet alle) mensen niet bij stil.


Edit: En ja, ik ben ook enorm teleurgesteld in onze overheid, om het nog maar even zacht uit te drukken. Dat notabene de overheid zélf meedoet aan het generaliseren en belachelijk maken van die hele grote groep die niet meegaat in wat zij willen, is nog wel één van de meest beschamende dingen.
D
Don DraperLid
01-01-2024, 00:00
#8
Mijn booster als zorgmedewerker is inderdaad deze keer bij de GGD bij mij in de buurt. :)

Mooi dat ze het deze keer goed op orde hebben!
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#9
WhySoSerious?! zei:
In veel complottheorieën zit toch vaak een deel van de waarheid verpakt, imho (zie mijn topic aangaande satanisch ritueel misbruik). Maar laten we hier niet teveel over speculeren want dat wordt niet gewaardeerd.
Klik om te vergroten...
Grappig hoe je soms de indruk wekt dat je de “normale kant” op lijkt te gaan maar dan plotseling weer compleet lijkt te ontsporen. Het houdt het forum wel levendig.
1
124h3TJtt23ti32jkLid
01-01-2024, 00:00
#10
Dirkjan zei:
Grappig hoe je soms de indruk wekt dat je de “normale kant” op lijkt te gaan maar dan plotseling weer compleet lijkt te ontsporen.
Klik om te vergroten...
Haha, tja, als je je verdiept in bepaalde zaken dan begrijp je ook beter waar die uiteindelijk volslagen idiote theorieën (dat ben ik wel met je eens) vandaan komen. Vanaf de zijkant toekijken en oordelen is ook een optie overigens....
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#11
WhySoSerious?! zei:
In veel complottheorieën zit toch vaak een deel van de waarheid verpakt, imho (zie mijn topic aangaande satanisch ritueel misbruik). Maar laten we hier niet teveel over speculeren want dat wordt niet gewaardeerd.
Klik om te vergroten...
Je vergeet de adrenochrome harvest 😇
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#12
WhySoSerious?! zei:
Jij noemt het paranoia. Ik zie het meer als durven kijken naar iets wat je bij voorbaat als onmogelijk achtte. Dat is niet makkelijk... en dat geldt voor beide partijen.
Klik om te vergroten...
Ik zie het wel als paranoia, in elk geval wel op het niveau waar het zich nu in bevindt. Dit is niet meer kritisch kijken, dit is angst voeden en onbegrip proberen te ontrafelen door hoger en hoger te zoeken.

Maar ik respecteer je mening hierover 🤝
WhySoSerious?! zei:
Het is jammer dat elk kritisch geluid tegenwoordig wordt weggezet is complottheorie, waardoor een eerlijke en inhoudelijke discussie om deze reden ook vaak niet meer te voeren is.
Klik om te vergroten...
Dat ben ik wel met je eens. Vanuit mijn kant wordt er ook niet altijd een eerlijke kans gegeven, dat geef ik toe. Een eerlijke discussie of debat zou mooi zijn maar is lastig omdat emoties vaak hoog oplopen. We zouden meer moeten luisteren, en ik elk geval (van beiden kanten) elkaars verhaal moeten horen
1
124h3TJtt23ti32jkLid
01-01-2024, 00:00
#13
Dirkjan zei:
Als ik een week lang filmpjes opzoek over Corona complotten dan is de kans groot dat ik er steeds meer tegenkom. En de titels zijn pakkend dat moet ik meegeven. Als ik al argwanend ben en ik zie een filmpje met als titel: “viroloog legt uit waarom het vaccin niet werkt”, dan ga ik ook klikken. Snap je. Het is als een soort impuls aankoop bij de kassa. Je had totaal geen behoefte aan snoep maar bij de kassa denk je “toch even een mars”
Klik om te vergroten...
De welbekende Arjen Lubach fabeltjesfuik. Ja, hier moet je inderdaad voor waken. Ik laat me om die reden ook niet leiden door het algoritme. Het is jammer dat elk kritisch geluid tegenwoordig wordt weggezet als complottheorie, waardoor een eerlijke en inhoudelijke discussie om deze reden ook vaak niet meer te voeren is. Natuurlijk kunnen complottheoretici wars zijn van elk wetenschappelijk weerwoord dat zij krijgen, maar er zitten ook een hoop mensen tussen die zowel de wetenschap als de alternatieve theorie op waarde weten in te schatten en zodoende, in mijn ogen, een genuanceerder beeld kunnen schetsen dan diegenen die zich alleen maar focussen op wat ze voorgeschoteld krijgen.
Dirkjan zei:
Paranoia voedt paranoia, en de tegenpartij voedt zichzelf net zo goed, waardoor het botst, en de complotten alleen maar bizarder, ongneoodwaardiger worden maar ook steeds gruwelijker en serieuzer.
Klik om te vergroten...
Jij noemt het paranoia. Ik zie het meer als durven kijken naar iets wat je bij voorbaat als onmogelijk achtte. Dat is niet makkelijk... en dat geldt voor beide partijen.
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#14
Mevrouw Pløp zei:
In de cijfers over de najaarsbooster ben ik ook benieuwd of ze mee kunnen nemen hoeveel mensen hem niet gaan halen omdat ze recent corona hebben gehad.

Dat gaan er bij mij in de familie aardig wat zijn, want hoewel de meesten tot nu toe coronavrij waren gebleven gaan ze nu in grote getalen voor de bijl.
Klik om te vergroten...

Ik ben drie keer geprikt en denk niet dat ik die vierde nog ga halen. Het mag nu wel eens gaan stoppen met die hysterie voor een loopneusie.
D
Don DraperLid
01-01-2024, 00:00
#15
Lemmy zei:
Ik ben drie keer geprikt en denk niet dat ik die vierde nog ga halen. Het mag nu wel eens gaan stoppen met die hysterie voor een loopneusie.
Klik om te vergroten...
Ik ben er ook klaar mee.

Elle prikronde veranderen ze de locatie waar ik het vaccin kan halen en deze keer is het op een plek die voor m'n dorp ideaal is maar waar ik woon dat helemaal niet is. In de ronde toen het nog voor de zorg was kozen ze dat gewoon zelf voor me uit terwijl ik deze keer gerust naar een andere locatie in de grote stad wel wil gaan.

Maar de bijwerkingen. Terwijl ik het zelf waarschijnlijk vaak heb opgelopen en nauwelijks ernstige klachten terwijl ik de bijwerkingen wel echt vervelend vind voor het vaccin.

Mocht er weer een coronabewijs komen voor alles pas ik me er deze keer voor. Door de inflatie kom ik al weinig, behalve voor werk, de stad in en de enkele keren dat ik wel nog iets ga doen wil ik me gerust naar een teststraat brengen. Het is voor mij ook eens mooi geweest.

Als ik in Rotterdam was heb ik echt schrijdende situaties gezien van mensen die werden geweigerd terwijl ik met m'n vaccin wel in de maccie zat te eten. Een tourist of expat die even wat te eten wou halen. Nou die kon dus geen eten halen want die had geen Nederlands toegangsbewijs.

Fuck die shit man.
D
Don DraperLid
01-01-2024, 00:00
#16
@Mindless de coronatijd heeft echt het verkeerde van de mens naar boven gehaald. Heeft me echt goed laten zien wat voor soort mensen ik in mijn leven had als er echt een crisis is en hoe ze erin staan.

Het heeft me veranderd maar wel in positieve zin. Een die-hard wappie zou niet blij zijn met wat ik heb gedaan maar de mensen die neerkijkend zijn geweest op die mensen heb ik een dag voor de derde lockdown wel gedag gezegd.

Elke lockdown ging ik kapot omdat de mensen waar ik op bouwde weer de coronavakantie gingen vieren. Ik was de wappie van de groep en dus de paria. De rest waren allemaal zo hecht in het narratief dat ze met elkaar wel de coronaregels durfden te verbreken. Want zij waren wel eensgezind en dus gezond volgens hen.

Nu bijna een jaar verder en in het begin was het moeilijk want ik heb mijn vrienden erdoor wel voorgoed gedag gezegd. Maar dat heeft me uiteindelijk goed gedaan. Ik heb gekozen voor mezelf en waar ik voor sta. En als je jezelf weggooid om maar mee te kunnen doen met iets of iemand win je er niks mee. Heb het heel hard moeten leren maar hierdoor de komende coronaperiode wel het vertrouwen dat ik het met mezelf moet doen. Het afgelopen jaar moest ik het al doen. Nu doe ik het al. Dan lukt het me de komende tijd ook.

Maar dan moet die klote avondklok wel uitblijven want die shit heeft me echt gebroken man als nachtmens.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#17
Don Draper zei:
Als ik in Rotterdam was heb ik echt schrijdende situaties gezien van mensen die werden geweigerd terwijl ik met m'n vaccin wel in de maccie zat te eten. Een tourist of expat die even wat te eten wou halen. Nou die kon dus geen eten halen want die had geen Nederlands toegangsbewijs.
Klik om te vergroten...
Dat weet ik nog dat ik in Rotterdam, winkelcentrum Zuidplein was. Allemaal van die tentjes waar gevaccineerden met coronapas zaten te eten. Wij als ongevaccineerden/niet coronapas bezitters mochten dan nog wel in dat centrale gedeelte zitten te eten. Voelt toch best fout, alsof je een lagere klasse mens bent, die in een andere sectie moet zitten.

Niet dat ik er zielig over wil gaan doen of zo. Het was mijn keuze niet te vaccineren en mijn keuze niet te testen en principieel mijn keuze niet mee te doen met die coronapas. En daar hoorde dan (helaas) die uitsluiting bij.

En mensen moeten het ook zelf weten als ze weer met die coronapas mee zouden gaan werken, mocht die er weer komen. Maar ik vind het mensen wel altijd erg sieren als ze daar nee tegen zeggen, ook al hebben ze er als gevaccineerde in principe recht op. Maar het dan niet doen om die harde scheiding/verdeling in de maatschappij tegen te gaan.
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#18
Mijn ervaring met slammen (IV druggebruik rond chemsex, doorgaans methamphetamine of 3MMC) maakt dat ik uitkijk naar de volgende Corona injectie.

Oeps... na vier keer al.

Het schijnt dat sommige IV drugs verslaafden stoppen met drugs en dan met water door blijven spuiten.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ik ga 'm wel halen. Ben erg ziek geweest afgelopen zomer en dat wil ik niet weer.
1
124h3TJtt23ti32jkLid
01-01-2024, 00:00
#20
Mevrouw Christine Anderson, uiteraard lid van een of andere rechts populistische partij uit Duitsland, en tevens lid van het Europese parlement spreekt zich uit tegen de farmaceuten, het inbrengen van vaccins bij gezonde mensen, de indoctrinatie etc.

Op haar wikipedia is te vinden:
''Most recently, Anderson was appointed to the Special Committee on the COVID-19 Pandemic, and in a July, 2022 session she entered into the record a complaint that there had been too much emphasis upon getting vaccines into healthy people.[9]''

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...4546474849...59
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."