Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHET Corona-topic

HET Corona-topic

1175 antwoorden
162 weergaven
18-5-2026
r
ricorieksLid
01-01-2024, 00:00
#1
Als Ik dit Lees denk ik terug toen me pa covid kreeg
2 maanden ziekenhuis
Was de tijd dat ik aleen thuis was
En op dit forum terecht kwam door zeer veel drug gebruik
3 x in een week snachts gebeld door het ziekwnhuis dat ik moest komen
Omdat me pa het mischien niet Zal halen
Zwaar onder invloed elke nacht
Slaapeloos elke nacht
Zwaar ondervoed geen water in me lichaam
En maar gebruiken
Was zelf bijna dood
Wat een elende was covid voor mij terwijl ik het zelf nooit gehad hebt
Voor de families met ernstig zieke
Veel sterkte
Het komt wel goed
Blijf op bezoek gaan en steun de zieke in alle tijd

Mvg ricorieks
P
PurplextLid
01-01-2024, 00:00
#2
www.trouw.nl

Stop de massavaccinatie, juist om de evolutie van het coronavirus af te remmen

Door de hele bevolking te vaccineren, zorgen we ervoor dat een resistente variant van Sars-CoV-2 gaat groeien. Hierdoor lopen kwetsbaren gevaar, omdat de vaccins er niet tegen werken, betoogt natuurkundige Daniël Miedema, die onderzoek doet naar moleculaire evolutie.
www.trouw.nl www.trouw.nl

🤯👌🏻
r
ricorieksLid
01-01-2024, 00:00
#3
whitesugar zei:
Zorg ervoor dat je je goed voelt en goed in je vel zit. Als je angstig word loop dan een andere ruimte in, dat schijnt een bad trip te voorkomen.
Klik om te vergroten...
Krijg je daar zelf bericht van @booster prik
Of moet je er zelf om vragen?
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#4
ricorieks zei:
Krijg je daar zelf bericht van @booster prik
Of moet je er zelf om vragen?
Klik om te vergroten...
Neeee uiteraard met oproep. Nu zijn 60+ers en griepprikgroepen nog aan de beurt, daarna weer vanaf leeftijd.
www.rijksoverheid.nl

Iedere 18-plusser krijgt uiterlijk in de tweede helft van januari een boosterprik aangeboden

Vanwege de oprukkende omikronvariant krijgt elke 18-plusser uiterlijk in de tweede helft van januari een booster aangeboden. Uit het Verenigd Koninkrijk weten wij dat een booster kan helpen om de bescherming tegen deze variant te verhogen en verspreiding tegen te gaan. Dit heeft minister Hugo de...
www.rijksoverheid.nl www.rijksoverheid.nl

Over NL heb ik het dan he, België geen f l a u w idee.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#5
ricorieks zei:
Nee nl
Ben binnekort weer terug in nl en las je stukje over de booster en dacht hey mijn 6 maanden zijn al voorbij
Vandaar
Klik om te vergroten...
Ahhhh ja, áls je 6 maanden voorbij zijn én je jaartal is al aan bod, dan wordt je aankomende maand opgeroepen!
Ze zeggen nu wel eind januari maar daar geloof ik weer geen kont van.

Maar zou vooral lekker zo lang als je kan in dat Colombia van je genieten maat. Could not be more jealouse.
T
Trippy langkousLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik weet dat dit nogal gevoellig ligt hier, maar ik heet die ban wel welkom. Je kunt dit feit namelijk niet ontkennen, het is eigenlijk zo: als je niet gevaccineerd bent, ben je niet welkom punt

*modknip de vergelijking maken tussen het coronabeleid en de Holocaust is weerzinwekkend en tegen de regels van het forum. Het beeld materiaal heb ik vanwege de stuitende aard verwijderd*
r
ricorieksLid
01-01-2024, 00:00
#7
ljuv zei:
Ahhhh ja, áls je 6 maanden voorbij zijn én je jaartal is al aan bod, dan wordt je aankomende maand opgeroepen!
Ze zeggen nu wel eind januari maar daar geloof ik weer geen kont van.

Maar zou vooral lekker zo lang als je kan in dat Colombia van je genieten maat. Could not be more jealouse.
Klik om te vergroten...
Heb nog maar een week
Dan zijn me 3maanden al weer om en zit ik weer thuis naast de kachel waarschijnlijk
....
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#8
ricorieks zei:
Heb nog maar een week
Dan zijn me 3maanden al weer om en zit ik weer thuis naast de kachel waarschijnlijk
....
Klik om te vergroten...
Oh no... Hopelijk wordt je dan wel in warme armen ontvangen, om de pijn een beetje te verzachten. Enjoy nog ffkes!!!
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#9
Trippy langkous zei:
Ik weet dat dit nogal gevoellig ligt hier, maar ik heet die ban wel welkom. Je kunt dit feit namelijk niet ontkennen, het is eigenlijk zo: als je niet gevaccineerd bent, ben je niet welkom punt
Bekijk bijlage 33651 https://drugsforum.nl/attachments/img_0201-jpg.33651/
Klik om te vergroten...




www.rtvoost.nl

Thierry Baudet twijfelt aan bestaan dinosaurussen, Dinoland Zwolle nodigt hem uit

Dinoland Zwolle heeft Kamerlid en Forum voor Democratie-voorman Thierry Baudet twee vrijkaarten gestuurd om met eigen ogen het bestaan van dinosaurussen te komen zien. Baudet sprak deze week op Twitter zijn twijfels uit over het bestaan van dinosaurussen.
www.rtvoost.nl www.rtvoost.nl

Dan geloof je dit ook vast. Wat een idioot
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#10
ljuv zei:
Wat klote allemaaaaaal! Succes met de verzorging van jullie spruitjes, covid of verkouden, hoe dan ook gezeik nu. Vergeet ook jullie eige nieeee, veel thee en liefde!

Verder hoop ik dat het d-kabinet snel van standje wisselt.
Bekijk bijlage 32812

Al denk ik niet dat 3 uur minder tijd om boodschappen te doen veel uit gaat maken inderdaad. Leuk ook, als je in de zorg werkt ofzo.
Klik om te vergroten...
Update van d-kabinet standjes:
1639584264807.png

(Edit: Lachen, maar keihard janken natuurlijk. Helemaal los van covid erg veel gevoelens over het "nieuwe" kabinet, en Zanza gaat niet blij van ze worden.)
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#11
ljuv zei:
Zanza gaat niet blij van ze worden
Klik om te vergroten...
valt wel mee, hoor
B
BeadyLid
01-01-2024, 00:00
#12
Interessante thread. Ik ben niet gevaccineerd. Nu niet, nooit niet.
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#13
ljuv zei:
ijn dat je je weer een beetje beter voelt! Maar ook nogsteeds beterschap ouwe @Eik, klinkt super kut
Klik om te vergroten...
Thanks! Ja ben ook blij dat het weer wat beter gaat nu. Herstel gaat trager dan gehoopt. Als jonge 40er zonder overgewicht of aandoeningen had ik verwacht er wat makkelijker vanaf te komen. Maar ieder persoon reageert er anders op… blijft een beetje een gok hoe het uitpakt.

Mijn vrouw en ik zijn beide nog heel snel moe en ‘s nachts loop ik nog flink te hoesten. Maar er zit een stijgende lijn. Hopelijk over een paar weken weer helemaal gezond… 🤞🏻
F
FlualhamdulillamLid
01-01-2024, 00:00
#14
Eik zei:
Die kans is weliswaar behoorlijk klein, maar was nog kleiner geweest als ze wel gevaccineerd waren geweest.
Klik om te vergroten...
Als niemand tot de leeftijd 30 op de IC zou belanden, zou de zorg vrijwel net zo overbelast zijn. De kans is zó klein, dat met steun van tig wetenschappers, jonge gezonde mensen vaccineren meer kwaad doet dan goed. En de gevolgen zijn nog niet eens helemaal duidelijk…
Eik zei:
Nee dat misschien niet direct maar het helpt wel de druk op de zorg te verlichten waardoor er niet onnodig veel mensen dood gaan aan uitgestelde zorg.
Klik om te vergroten...
Natuurlijke immuniteit en een goeie gezondheid helpt de druk op de zorg te verlichten. Een prik kan je dat nooit geven, 3 of 4 ook niet, je bent op die manier alleen maar aan het uitstellen.

Eik zei:
Dus het probleem van vaccineren is dat er vaccins resistente varianten ontstaan?🤨
Klik om te vergroten...
Dat zei ik niet, iederéén vaccineren heeft een probleem. En dat betekent dat gemuteerde varianten die mogelijk dreigender en beter bestend zijn tegen vaccins, vrij spel hebben en zich zonder weerstand kunnen verspreiden over een volledig gevaccineerde bevolking, ook kwetsbaren. En die kwetsbaren belanden nou net op de IC.

Door massaal iedereen te vaccineren verpest je mogelijk ook nog men’s natuurlijke immuniteit (die bewezen veel effectiever is dan vaccineren).
P
PurplextLid
01-01-2024, 00:00
#15
Flualhamdulillam zei:
Natuurlijke immuniteit en een goeie gezondheid helpt de druk op de zorg te verlichten. Een prik kan je dat nooit geven, 3 of 4 ook niet, je bent op die manier alleen maar aan het uitstellen.
Klik om te vergroten...

Een goede gezondheid zou de druk op de zorg aanzienlijk verminderen ja.
Komt er straks ook een QR-code voor mensen die een goede gezondheid nastreven?

Mensen die een slechte gezondheid hebben door teveel en ongezond eten, niet bewegen, roken, teveel alcohol drinken, drugs misbruiken zijn overal welkom (als ze maar gevaccineerd zijn).

Een slechte leefstijl is toch ook een keuze? Net als het niet nemen van een vaccin.
T
ThunderdomeLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik twijfel nog een beetje om de boosterprik te gaan halen... Ik heb al 2 prikken gehad en daarmee werd onze vrijheid beloofd. Nu wordt deze straks weer afgepakt als ik niet die booster wil zetten.

Als ik de grafieken bekijk op bijvoorbeeld nrc.nl zie ik dat met name 50+ers in het ziekenhuis belanden. Ook lees ik veel dat de vaccins nog goed werken bij jonge mensen zoals ik.

Hier de grafiek:
1639734459464.png

Waarom zou ik die booster dan nodig hebben? Kunnen jullie mij overtuigen? Doet het niet meer kwaad dan goed?

Misschien denk ik ook wel te moeilijk, maar ben benieuwd wat jullie redenen zijn om de booster te halen!
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#17
Purplext zei:
Een goede gezondheid zou de druk op de zorg aanzienlijk verminderen ja.
Komt er straks ook een QR-code voor mensen die een goede gezondheid nastreven?

Mensen die een slechte gezondheid hebben door teveel en ongezond eten, niet bewegen, roken, teveel alcohol drinken, drugs misbruiken zijn overal welkom (als ze maar gevaccineerd zijn).
Klik om te vergroten...
Hoe zou je dit willen meten dan... Ten aller eerste is daar toch al geen beginnen aan?
Op veel keuzes, zoals bijvoorbeeld roken, worden mensen al afgerekend door hun zorgverzekeraars, om maar wat te noemen. Ik ben het eens dat de overheid wel meer mag 'inzetten' op dit onderwerp door mensen er meer op te attenderen, en misschien zelfs wel meer in zou moeten faciliteren door mensen te helpen gezondere keuzes maken. Maar mensen hierop onderscheiden is ten eerste onbehapbaar en ten tweede vet oneerlijk want:
Purplext zei:
Een slechte leefstijl is toch ook een keuze? Net als het niet nemen van een vaccin.
Klik om te vergroten...
Nee, tuurlijk niet. In bepaalde gevallen wel hoor. Maar absoluut niet altijd, meestal niet. Als jij opgroeit in armoede (net zo als 1 op de 10 Nederlandse kinderen) kun je bepaalde gezonde keuzes écht niet maken. Ouders kunnen de sportclubs van hun kinderen niet altijd betalen hoor, avocado's kosten ongeveer 3 zakken patat (das dus een hele week eten (': ) en de fitgirl life is echt on-ge-lo-felijk elitair. Als je opgroeit in armoede worden je ook bepaalde (gezonde) gewoonten niet aangeleerd, etc. Zo zijn er nog veel en veel meer socio-economische of -culturele aspecten, zoals opleidingsniveau, die dingen als een "gezonde levensstijl" niet zo vanzelfsprekend maken.

Dusja - das echt wel wat anders dan de keuze je wel of niet te laten vaccineren.
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#18
Thunderdome zei:
Als ik de grafieken bekijk op bijvoorbeeld nrc.nl zie ik dat met name 50+ers in het ziekenhuis belanden. Ook lees ik veel dat de vaccins nog goed werken bij jonge mensen zoals ik.
Klik om te vergroten...
Covid is een ziekte die tot nu toe vooral de ouderen hard raakt. Het klopt dat je als 50-er significant minder kans loopt op een ernstig ziekteverloop. Maar ook bij jongen mensen kan het verloop ernstig zijn als je pech hebt. En zelfs "milde klachten" zoals ik nu heb zijn best wel naar!

Thunderdome zei:
Waarom zou ik die booster dan nodig hebben? Kunnen jullie mij overtuigen? Doet het niet meer kwaad dan goed?
Klik om te vergroten...
Omdat je met die booster nog een heel stuk beter beschermd bent tegen zowel de Delta variant als de nu oprukkende Omicron variant. Voor deze laatste is aangetoond dat 2 prikken eigenlijk onvoldoende is. Het helpt wel maar niet zo goed als met die booster. De extra bescherming die je krijgt met een booster is simpelweg veel groter dan het minimume risico op ernstige bijwerkingen van een derde prik.
P
PurplextLid
01-01-2024, 00:00
#19
ljuv zei:
Hoe zou je dit willen meten dan... Ten aller eerste is daar toch al geen beginnen aan?
Klik om te vergroten...

Staat gewoon in je medisch dossier hoor.

ljuv zei:
Nee, tuurlijk niet. In bepaalde gevallen wel hoor. Maar absoluut niet altijd, meestal niet. Als jij opgroeit in armoede (net zo als 1 op de 10 Nederlandse kinderen) kun je bepaalde gezonde keuzes écht niet maken. Ouders kunnen de sportclubs van hun kinderen niet altijd betalen hoor, avocado's kosten ongeveer 3 zakken patat (das dus een hele week eten (': ) en de fitgirl life is echt on-ge-lo-felijk elitair. Als je opgroeit in armoede worden je ook bepaalde (gezonde) gewoonten niet aangeleerd, etc. Zo zijn er nog veel en veel meer socio-economische of -culturele aspecten, zoals opleidingsniveau, die dingen als een "gezonde levensstijl" niet zo vanzelfsprekend maken.
Klik om te vergroten...

Daar had de overheid al lang iets aan kunnen doen. Maak groenten en sporten goedkoper, zodat iedereen gezonde keuzes kan maken.
T
ThunderdomeLid
01-01-2024, 00:00
#20
Eik zei:
Covid is een ziekte die tot nu toe vooral de ouderen hard raakt. Het klopt dat je als 50-er significant minder kans loopt op een ernstig ziekteverloop. Maar ook bij jongen mensen kan het verloop ernstig zijn als je pech hebt. En zelfs "milde klachten" zoals ik nu heb zijn best wel naar!


Omdat je met die booster nog een heel stuk beter beschermd bent tegen zowel de Delta variant als de nu oprukkende Omicron variant. Voor deze laatste is aangetoond dat 2 prikken eigenlijk onvoldoende is. Het helpt wel maar niet zo goed als met die booster. De extra bescherming die je krijgt met een booster is simpelweg veel groter dan het minimume risico op ernstige bijwerkingen van een derde prik.
Klik om te vergroten...
Thanks voor het heldere antwoord! Ik zal er over nadenken :)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...4344454647...59
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."