Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Tijdloos zei: Ik snap de gedachte wel maar er zijn ook veel gebruikers die 0 problemen geven. Klik om te vergroten... Ja, ik snap je punt. En precies voor deze mensen is het zeer wrang. Tijdloos zei: Zal zelf vast nog een flinke tank halen Klik om te vergroten... Ik vermoed dat er redelijk easy aan te komen is als het verboden wordt, toch? Tijdloos zei: Waar ik een hele tijd mee zal doen. Klik om te vergroten... Enjoy."
"Mindless zei: Dus al die mensen die een dure slagroom spuit hebben gekocht voor daadwerkelijk slagroom spuiten, kunnen die straks wel weggooien omdat een stel domme kinderen verslaafd raakt aan lachgas... Klik om te vergroten... Nee, volgens mij kan je deze patronen en tanks nog gewoon kopen en dus gebruiken. Volgens mij is het in bezit hebben van zo'n patroon of tank pas strafbaar op het moment dat de politie vermoed dat het bedoeld is voor recreatief gebruik. Dus als jij een lachgastank in je auto hebt liggen zonder dat je kan aantonen waarvoor dit precies is krijg je een boete. Ik vraag me dan overigens wel af hoe men dit wil handhaven. Mindless zei: What's next... Lijm verbieden als het straks hip wordt onder jongeren om dat te gaan snuiven? Klik om te vergroten... Wat mij betreft is dit prima op het moment dat er een epidemie ontstaat (overigens wordt het gebruik van lachgas niet verboden, maar wordt het wel een stuk moeilijker gemaakt om dit in handen te krijgen). Waarom zouden we het als maatschappij moeten accepteren dat onze jongeren zichzelf helemaal laveloos lurken aan deze zooi? Ik moet eerlijk zeggen dat het in mijn stad het de spuigaten uitliep: jongeren die zichzelf knockout lurkten op dit spul. Zelf heb ik het ook wel eens gebruikt en ik vond het heavy shit. Ik kan me voorstellen dat de overheid hiertegen wil optreden en dat ze zodoende onze jongeren proberen te beschermen. Wat betreft volwassenen ben ik een andere mening toegedaan: als je je inderdaad op deze manier wenst te bedwelmen terwijl je meerderjarig bent, be my guest. Mindless zei: Misschien hard, maar ik heb zoiets van, als jij zo dom bent om tientallen, zoniet honderden ballonnen lachgas te inhaleren op een dag en dat elke dag, dan moet je leren leven met de consequenties. En dan moet je niet de schuld gaan geven aan lachgas, dat het "verslavend" is. Lachgas is niet verslavend en lachgas is niet het probleem, jij bent het probleem. Klik om te vergroten... Jongeren handelen nu eenmaal wat impulsiever dan volwassenen. Ik denk dat zij niet goed de consequenties kunnen overzien van het systematisch gebruik van lachgas. Zeker niet als ze het gewoon bij de Blokker kunnen kopen zonder enige vorm van voorlichting. Jongeren redeneren namelijk vaak zo: ik kan het gewoon kopen in de winkel, dus zo slecht zal het wel niet zijn. Om deze reden snap ik de maatregel van de overheid wel. We hoeven het als maatschappij niet te tolereren dat jongeren zichzelf naar de klote lurken. Bij verantwoord drugsgebruik hoort een bepaalde leeftijd en misschien vooral een bepaald intelligentieniveau."
"Mindless zei: In en vlak na "mijn tijd", was er coma zuipen. Klik om te vergroten... Hier heb ik zelf ook wel eens aan meegedaan 🤡 Mindless zei: Dit is (naar mijn weten) minder populair geworden. Niet omdat de overheid ons wou beschermen door de "dader" uit de supermarkten te halen, maar omdat de geest vindingrijk is in zichzelf kapot proberen te maken. Klik om te vergroten... Jongeren krijgen om deze reden onder een bepaalde leeftijd ook geen alcohol mee. Nu kunnen kinderen van 12 gewoon lachgaspatronen kopen. Mindless zei: Zoals gezegd: als een jongere het in zijn hoofd heeft om naar de klote te willen gaan, dan zal hij/zij daarin slagen. Klik om te vergroten... Zeker, alleen mogen ze wel de tijd krijgen om te leren inzien dat het niet verstandig is. Anderzijds is de harde les misschien wel de beste les hoor. En dat betekent dat het een keer goed fout moet gaan in de hoop dat de betreffende persoon ervan leert."
"Zeehond zei: Dit is dus geen oplossing. De 18+ er haalt dit gewoon voor de minderjarige vrienden, broers etc. Klik om te vergroten... Niets is waterdicht, nee. En daar gaat het mij ook niet perse om. Het gaat mij om het statement vanuit de overheid. Niet gedacht dat ik zo pro-overheid zou zijn"
"Mindless zei: En dat heeft geholpen (where is sarcastic smilie when you need him ) Klik om te vergroten... Nou... als ik bijvoorbeeld mijn ouders verhalen hoor vertellen over hun alcoholconsumptie op jonge leeftijd, dan denk ik dat we, buiten een aantal excessen, het tegenwoordig zo slecht nog niet doen. Nu wordt er veel meer de nadruk op gelegd, wat ik dus toejuich. Mindless zei: Waarom dan niet richten op goede voorlichting en regulatie van drugs? Dan is het spul tenminste altijd van zuivere kwaliteit, is de jeugd zo goed mogelijk voorgelicht en als ze het dan nóg op de harde manier willen leren, dan is dat hun keuze, vrijheid en verantwoordelijkheid. Klik om te vergroten... Ik juich voorlichting en regulatie ook toe. Echter vind ik wat betreft regulatie dat hier bepaalde criteria aan verbonden moeten zijn, waaronder leeftijd."
"Roze Olifant zei: Meer voorlichting, goede regulatie, maar nee: ze kiezen weer voor de onzinnige weg van verbieden, die al talloze keren aantoonbaar niet succesvol is gebleken. Klik om te vergroten... Met dank aan die Christelijke Paul Blokhuis. 'Heel Holland Bakt' blijft gelukkig volgens Paul. 🤡"
"Dit had je beter onder de sectie 'onzin' kunnen plaatsen, Roze Olifant. Direct denken mensen nog dat dit echt gebeurd is en dan heb je ineens fakenews verspreid 🤡"
"Mindless zei: Ik heb me laten vertellen door autisten dat je het label 'autist' echt niet zomaar krijgt. En dat ook veel niet-autistische mensen trekjes ervan kunnen hebben. Maar dat autisme, in tegenstelling tot bijvoorbeeld AD(H)D aantoonbaar is op hersenscans. Je hebt ofwel autisme, of je hebt het niet. En daarvoor zul je echt naar een specialist moeten gaan en een onderzoek voor moeten ondergaan. Andere mensen hier kunnen je vast een hoop meer details hierover vertellen. Klik om te vergroten... Haha, herkenbaar. Een maatje van me heeft stevige Asperger. Hij observeert mij regelmatig en dan zegt ie vaak iets in de trant van: 'Jij bent eigenlijk ook gewoon een fucking autist!.' Het valt hem op dat ik een bepaalde gebruiksaanwijzing heb waar hij zichzelf in herkent. Heb het er ooit wel eens over gehad met een professional en hij zag het niet. Vaak kan je het wel (een beetje) zien als iemand autistisch is: de manier waarop iemand uit zijn eigen kijkt, manier van praten, sociale omgangsvormen etc. Het vreemde is dan weer, dat hij heel erg moeilijk contact maakt met mensen, en ik juist enorm makkelijk contact met hem maak."
"Mindless zei: Ik heb van autisten/aspergers veel dingen geleerd. Bewonderenswaardige kenmerken als bijvoorbeeld heel eerlijk/oprecht zijn, daar waar "normale" mensen zich vaak verschuilen achter een sociale etiquette (zeg gerust: nepheid). Klik om te vergroten... Ik herken wat je zegt. Ik kan dat ongepolijste van mensen ook enorm waarderen. Mensen met een psychische aandoening zijn vaak wat eerlijker, oprechter, levenswijs etc. Wil trouwens niet alle autisten over 1 kam scheren 🤡"
"Tijdloos zei: Vanaf 1 januari bezit en verkoop van recreatief lachgas verboden - https://nos.nl/l/2452447 Helaas... Klik om te vergroten... Ik ben voorstander. Hoewel ik principieel tegen verbieden ben, maar soms moeten mensen een beetje tegen zichzelf in bescherming genomen worden. Daarbij zijn er veel interessantere en minder schadelijke drugs dan lachgas. Maar dat is ook maar een mening."