Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHET Corona-topic

HET Corona-topic

1175 antwoorden
170 weergaven
18-5-2026
B
BeadyLid
01-01-2024, 00:00
#1
Interessante thread. Ik ben niet gevaccineerd. Nu niet, nooit niet.
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#2
ljuv zei:
ijn dat je je weer een beetje beter voelt! Maar ook nogsteeds beterschap ouwe @Eik, klinkt super kut
Klik om te vergroten...
Thanks! Ja ben ook blij dat het weer wat beter gaat nu. Herstel gaat trager dan gehoopt. Als jonge 40er zonder overgewicht of aandoeningen had ik verwacht er wat makkelijker vanaf te komen. Maar ieder persoon reageert er anders op… blijft een beetje een gok hoe het uitpakt.

Mijn vrouw en ik zijn beide nog heel snel moe en ‘s nachts loop ik nog flink te hoesten. Maar er zit een stijgende lijn. Hopelijk over een paar weken weer helemaal gezond… 🤞🏻
F
FlualhamdulillamLid
01-01-2024, 00:00
#3
Eik zei:
Die kans is weliswaar behoorlijk klein, maar was nog kleiner geweest als ze wel gevaccineerd waren geweest.
Klik om te vergroten...
Als niemand tot de leeftijd 30 op de IC zou belanden, zou de zorg vrijwel net zo overbelast zijn. De kans is zó klein, dat met steun van tig wetenschappers, jonge gezonde mensen vaccineren meer kwaad doet dan goed. En de gevolgen zijn nog niet eens helemaal duidelijk…
Eik zei:
Nee dat misschien niet direct maar het helpt wel de druk op de zorg te verlichten waardoor er niet onnodig veel mensen dood gaan aan uitgestelde zorg.
Klik om te vergroten...
Natuurlijke immuniteit en een goeie gezondheid helpt de druk op de zorg te verlichten. Een prik kan je dat nooit geven, 3 of 4 ook niet, je bent op die manier alleen maar aan het uitstellen.

Eik zei:
Dus het probleem van vaccineren is dat er vaccins resistente varianten ontstaan?🤨
Klik om te vergroten...
Dat zei ik niet, iederéén vaccineren heeft een probleem. En dat betekent dat gemuteerde varianten die mogelijk dreigender en beter bestend zijn tegen vaccins, vrij spel hebben en zich zonder weerstand kunnen verspreiden over een volledig gevaccineerde bevolking, ook kwetsbaren. En die kwetsbaren belanden nou net op de IC.

Door massaal iedereen te vaccineren verpest je mogelijk ook nog men’s natuurlijke immuniteit (die bewezen veel effectiever is dan vaccineren).
P
PurplextLid
01-01-2024, 00:00
#4
Flualhamdulillam zei:
Natuurlijke immuniteit en een goeie gezondheid helpt de druk op de zorg te verlichten. Een prik kan je dat nooit geven, 3 of 4 ook niet, je bent op die manier alleen maar aan het uitstellen.
Klik om te vergroten...

Een goede gezondheid zou de druk op de zorg aanzienlijk verminderen ja.
Komt er straks ook een QR-code voor mensen die een goede gezondheid nastreven?

Mensen die een slechte gezondheid hebben door teveel en ongezond eten, niet bewegen, roken, teveel alcohol drinken, drugs misbruiken zijn overal welkom (als ze maar gevaccineerd zijn).

Een slechte leefstijl is toch ook een keuze? Net als het niet nemen van een vaccin.
T
ThunderdomeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik twijfel nog een beetje om de boosterprik te gaan halen... Ik heb al 2 prikken gehad en daarmee werd onze vrijheid beloofd. Nu wordt deze straks weer afgepakt als ik niet die booster wil zetten.

Als ik de grafieken bekijk op bijvoorbeeld nrc.nl zie ik dat met name 50+ers in het ziekenhuis belanden. Ook lees ik veel dat de vaccins nog goed werken bij jonge mensen zoals ik.

Hier de grafiek:
1639734459464.png

Waarom zou ik die booster dan nodig hebben? Kunnen jullie mij overtuigen? Doet het niet meer kwaad dan goed?

Misschien denk ik ook wel te moeilijk, maar ben benieuwd wat jullie redenen zijn om de booster te halen!
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#6
Purplext zei:
Een goede gezondheid zou de druk op de zorg aanzienlijk verminderen ja.
Komt er straks ook een QR-code voor mensen die een goede gezondheid nastreven?

Mensen die een slechte gezondheid hebben door teveel en ongezond eten, niet bewegen, roken, teveel alcohol drinken, drugs misbruiken zijn overal welkom (als ze maar gevaccineerd zijn).
Klik om te vergroten...
Hoe zou je dit willen meten dan... Ten aller eerste is daar toch al geen beginnen aan?
Op veel keuzes, zoals bijvoorbeeld roken, worden mensen al afgerekend door hun zorgverzekeraars, om maar wat te noemen. Ik ben het eens dat de overheid wel meer mag 'inzetten' op dit onderwerp door mensen er meer op te attenderen, en misschien zelfs wel meer in zou moeten faciliteren door mensen te helpen gezondere keuzes maken. Maar mensen hierop onderscheiden is ten eerste onbehapbaar en ten tweede vet oneerlijk want:
Purplext zei:
Een slechte leefstijl is toch ook een keuze? Net als het niet nemen van een vaccin.
Klik om te vergroten...
Nee, tuurlijk niet. In bepaalde gevallen wel hoor. Maar absoluut niet altijd, meestal niet. Als jij opgroeit in armoede (net zo als 1 op de 10 Nederlandse kinderen) kun je bepaalde gezonde keuzes écht niet maken. Ouders kunnen de sportclubs van hun kinderen niet altijd betalen hoor, avocado's kosten ongeveer 3 zakken patat (das dus een hele week eten (': ) en de fitgirl life is echt on-ge-lo-felijk elitair. Als je opgroeit in armoede worden je ook bepaalde (gezonde) gewoonten niet aangeleerd, etc. Zo zijn er nog veel en veel meer socio-economische of -culturele aspecten, zoals opleidingsniveau, die dingen als een "gezonde levensstijl" niet zo vanzelfsprekend maken.

Dusja - das echt wel wat anders dan de keuze je wel of niet te laten vaccineren.
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#7
Thunderdome zei:
Als ik de grafieken bekijk op bijvoorbeeld nrc.nl zie ik dat met name 50+ers in het ziekenhuis belanden. Ook lees ik veel dat de vaccins nog goed werken bij jonge mensen zoals ik.
Klik om te vergroten...
Covid is een ziekte die tot nu toe vooral de ouderen hard raakt. Het klopt dat je als 50-er significant minder kans loopt op een ernstig ziekteverloop. Maar ook bij jongen mensen kan het verloop ernstig zijn als je pech hebt. En zelfs "milde klachten" zoals ik nu heb zijn best wel naar!

Thunderdome zei:
Waarom zou ik die booster dan nodig hebben? Kunnen jullie mij overtuigen? Doet het niet meer kwaad dan goed?
Klik om te vergroten...
Omdat je met die booster nog een heel stuk beter beschermd bent tegen zowel de Delta variant als de nu oprukkende Omicron variant. Voor deze laatste is aangetoond dat 2 prikken eigenlijk onvoldoende is. Het helpt wel maar niet zo goed als met die booster. De extra bescherming die je krijgt met een booster is simpelweg veel groter dan het minimume risico op ernstige bijwerkingen van een derde prik.
P
PurplextLid
01-01-2024, 00:00
#8
ljuv zei:
Hoe zou je dit willen meten dan... Ten aller eerste is daar toch al geen beginnen aan?
Klik om te vergroten...

Staat gewoon in je medisch dossier hoor.

ljuv zei:
Nee, tuurlijk niet. In bepaalde gevallen wel hoor. Maar absoluut niet altijd, meestal niet. Als jij opgroeit in armoede (net zo als 1 op de 10 Nederlandse kinderen) kun je bepaalde gezonde keuzes écht niet maken. Ouders kunnen de sportclubs van hun kinderen niet altijd betalen hoor, avocado's kosten ongeveer 3 zakken patat (das dus een hele week eten (': ) en de fitgirl life is echt on-ge-lo-felijk elitair. Als je opgroeit in armoede worden je ook bepaalde (gezonde) gewoonten niet aangeleerd, etc. Zo zijn er nog veel en veel meer socio-economische of -culturele aspecten, zoals opleidingsniveau, die dingen als een "gezonde levensstijl" niet zo vanzelfsprekend maken.
Klik om te vergroten...

Daar had de overheid al lang iets aan kunnen doen. Maak groenten en sporten goedkoper, zodat iedereen gezonde keuzes kan maken.
T
ThunderdomeLid
01-01-2024, 00:00
#9
Eik zei:
Covid is een ziekte die tot nu toe vooral de ouderen hard raakt. Het klopt dat je als 50-er significant minder kans loopt op een ernstig ziekteverloop. Maar ook bij jongen mensen kan het verloop ernstig zijn als je pech hebt. En zelfs "milde klachten" zoals ik nu heb zijn best wel naar!


Omdat je met die booster nog een heel stuk beter beschermd bent tegen zowel de Delta variant als de nu oprukkende Omicron variant. Voor deze laatste is aangetoond dat 2 prikken eigenlijk onvoldoende is. Het helpt wel maar niet zo goed als met die booster. De extra bescherming die je krijgt met een booster is simpelweg veel groter dan het minimume risico op ernstige bijwerkingen van een derde prik.
Klik om te vergroten...
Thanks voor het heldere antwoord! Ik zal er over nadenken :)
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#10
Purplext zei:
Maak groenten en sporten goedkoper, zodat iedereen gezonde keuzes kan maken.
Klik om te vergroten...
Eens. Moet er ten eerste wel op de juiste partijen gestemd worden natuurlijk (spoiler alert: Sjerrie had dit níét in zijn verkiezingsprogramma staan hoor). Daarnaast is het dus ook niet zo simpel als de prijzen omhoog of omlaag gooien, natuurlijk. Maar dat zul je vast wel snappen als beleidsmaker.

Lees je anders eens lekker in in searches zoals deze: https://scholar.google.nl/scholar?q...ic+status&hl=en&as_sdt=0&as_vis=1&oi=scholart
Ongelijkheid is nog veeeeeel schrijnender dan het lijkt joh:tonguewink:

Edit: Oja - in je medisch dossier staat niet hoevaak je een rondje hardloopt of de sportschool bezoekt. Hoeveel wortels je per week eet. In mijn dossier staat zelfs dat ik al sinds 2018 gestopt bent met roken. Bovendien zijn er vet veel mensen met een mega gezonde levenstijl, die veel ongezonder zijn dan ik! Behalve dat je er dus niets aan hebt, zorgt ook het medisch dossier weer voor een oneerlijk verschil. Er zijn geen simpele oplossingen in deze crisis hoor... echt niet.
P
PurplextLid
01-01-2024, 00:00
#11
ljuv zei:
Daarnaast is het dus ook niet zo simpel als de prijzen omhoog of omlaag gooien, natuurlijk. Maar dat zul je vast wel snappen als beleidsmaker
Klik om te vergroten...

Volgens mij is het wel zo simpel, maar niet zo wenselijk voor de farmaceutische industrie.

ljuv zei:
Ongelijkheid is nog veeeeeel schrijnender dan het lijkt joh
Klik om te vergroten...

Ja, dat blijkt nu wel. Het is gevaccineerd worden of half buitengesloten worden. Dat noemen ze dan 'een keuze'.

Gelukkig kan je als minder bedeelde lekker goedkoop uit eten bij MacDonalds
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#12
Thunderdome zei:
Ik twijfel nog een beetje om de boosterprik te gaan halen... Ik heb al 2 prikken gehad en daarmee werd onze vrijheid beloofd. Nu wordt deze straks weer afgepakt als ik niet die booster wil zetten.

Als ik de grafieken bekijk op bijvoorbeeld nrc.nl zie ik dat met name 50+ers in het ziekenhuis belanden. Ook lees ik veel dat de vaccins nog goed werken bij jonge mensen zoals ik.

Hier de grafiek:
Bekijk bijlage 33698

Waarom zou ik die booster dan nodig hebben? Kunnen jullie mij overtuigen? Doet het niet meer kwaad dan goed?

Misschien denk ik ook wel te moeilijk, maar ben benieuwd wat jullie redenen zijn om de booster te halen!
Klik om te vergroten...
Hier ga je verschillende meningen over horen.. Ik ben het hierin met Eik eens, ik heb gister m'n booster aangevraagd en kanniewachten!
Purplext zei:
Volgens mij is het wel zo simpel, maar niet zo wenselijk voor de farmaceutische industrie.



Ja, dat blijkt nu wel. Het is gevaccineerd worden of half buitengesloten worden. Dat noemen ze dan 'een keuze'.

Gelukkig kan je als minder bedeelde lekker goedkoop uit eten bij MacDonalds
Klik om te vergroten...
Als er iets niet goedkoop is is het wel de McDonalds!

En nee, het is niet zo simpel. Niet alles is de schuld van de farmaceutische industrie.

Het is vaccineren, testen, of niet naar dingen toe kunnen. Dat is wel degelijk een keuze. Prima om de eerste twee niet te willen, maar dan is de derde dus het gevolg. Dát is dus weer wel heel erg simpel.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#13
Purplext zei:
Het is gevaccineerd worden of half buitengesloten worden.
Klik om te vergroten...
Het is gevaccineerd worden, of testen, of een bewuste keuze niet deel te nemen aan de maatschappij op dit moment.

Echt, er is nog geen reden om aan te nemen dat we in Nederland hier op zullen discrimeneren. Een Kamermeerderheid voor 2G is verder dan ooit. Wat een aanstelleritus hierover constant zeg.
Een slachtofferrol aannemen blijft wel lekker makkelijk, maar wel gek gezien de groep ongevaccineerden eigen verantwoordelijkheid vaak hoog heeft zitten.

Purplext zei:
Gelukkig kan je als minder bedeelde lekker goedkoop uit eten bij MacDonalds
Klik om te vergroten...
:upsidedown:
En tot zover het pleidooi voor een gezonde levenstijl, well done.
T
ThunderdomeLid
01-01-2024, 00:00
#14
Mevrouw Pløp zei:
Hier ga je verschillende meningen over horen..
Klik om te vergroten...
Dat is precies waar ik om vraag :grin:
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#15
Thunderdome zei:
Dat is precies waar ik om vraag :grin:
Klik om te vergroten...
Fair point. Ik zou zeggen lekker halen die prik. De bijwerkingen zijn minder dan de bijwerkingen van corona.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#16
Mevrouw Pløp zei:
Niet alles is de schuld van de farmaceutische industrie.
Klik om te vergroten...
Het zijn wel klootzakken, maar uiteindelijk weten we allemaal dondersgoed dat alles de schuld is van Zanza.
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#17
ljuv zei:
Het zijn wel klootzakken, maar uiteindelijk weten we allemaal dondersgoed dat alles de schuld is van Zanza.
Klik om te vergroten...
Het duurde wel lang voordat de ballen zijn kant op gingen vandaag... 🤣
P
PurplextLid
01-01-2024, 00:00
#18
ljuv zei:
Het is gevaccineerd worden, of testen, of een bewuste keuze niet deel te nemen aan de maatschappij op dit moment.
Klik om te vergroten...
Een gedwongen keuze ja
ljuv zei:
Echt, er is nog geen reden om aan te nemen dat we in Nederland hier op zullen discrimeneren.
Klik om te vergroten...
Nog niet. Mooi.
ljuv zei:
Een slachtofferrol aannemen blijft wel lekker makkelijk
Klik om te vergroten...
'Het is de schuld van de ongevaccineerden' 😭
ljuv zei:
En tot zover het pleidooi voor een gezonde levenstijl, well done
Klik om te vergroten...
Meer woorden zijn niet nodig toch?

De hoeveelheid mensen die een leefstijltraining weigeren en zeggen; doe mij maar een pilletje is schrikbarend.
P
PurplextLid
01-01-2024, 00:00
#19
Mevrouw Pløp zei:
That's life.
Klik om te vergroten...
Mooi, dan kunnen we iedereen dwingen gezond te gaan leven, scheelt een hoop geld en overbelasting voor de zorg
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#20
Purplext zei:
Een gedwongen keuze ja
Klik om te vergroten...
Je bent inderdaad in de houdgreep gehouden en hebt 3 klappen in je gezicht ontvangen tot je je NIET liet vaccineren...

Purplext zei:
De hoeveelheid mensen die een leefstijltraining weigeren en zeggen; doe mij maar een pilletje is schrikbarend.
Klik om te vergroten...
Enig idee wat dit kost? Alleen al aan tijd? Probeer maar eens als alleenstaande moeder die voor een minimumloon een bestaan voor haar en haar kinderen opbouwt een "leefstijltraining" erbij te doen. Wat ook nog eens takke veel geld kost. Echt, probeer je even heel kort te verplaatsen in anderen voor je uitspraken doet joh.
https://link.springer.com/article/10.1186/1471-2458-14-1036 Leefstijtrainingen hebben op armeren ook een heel ander effect, bijvoorbeeld.

Echt - alleenmaar elitaire pannenkoeken denken dat je met een gezonde voedingcursus hier, een yogatraining daar, wereldproblemen kunt oplossen hoor.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...4243444546...59
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."