#1
Interessante thread. Ik ben niet gevaccineerd. Nu niet, nooit niet.
Thanks! Ja ben ook blij dat het weer wat beter gaat nu. Herstel gaat trager dan gehoopt. Als jonge 40er zonder overgewicht of aandoeningen had ik verwacht er wat makkelijker vanaf te komen. Maar ieder persoon reageert er anders op… blijft een beetje een gok hoe het uitpakt.ijn dat je je weer een beetje beter voelt! Maar ook nogsteeds beterschap ouwe @Eik, klinkt super kut
Als niemand tot de leeftijd 30 op de IC zou belanden, zou de zorg vrijwel net zo overbelast zijn. De kans is zó klein, dat met steun van tig wetenschappers, jonge gezonde mensen vaccineren meer kwaad doet dan goed. En de gevolgen zijn nog niet eens helemaal duidelijk…Die kans is weliswaar behoorlijk klein, maar was nog kleiner geweest als ze wel gevaccineerd waren geweest.
Natuurlijke immuniteit en een goeie gezondheid helpt de druk op de zorg te verlichten. Een prik kan je dat nooit geven, 3 of 4 ook niet, je bent op die manier alleen maar aan het uitstellen.Nee dat misschien niet direct maar het helpt wel de druk op de zorg te verlichten waardoor er niet onnodig veel mensen dood gaan aan uitgestelde zorg.
Dat zei ik niet, iederéén vaccineren heeft een probleem. En dat betekent dat gemuteerde varianten die mogelijk dreigender en beter bestend zijn tegen vaccins, vrij spel hebben en zich zonder weerstand kunnen verspreiden over een volledig gevaccineerde bevolking, ook kwetsbaren. En die kwetsbaren belanden nou net op de IC.Dus het probleem van vaccineren is dat er vaccins resistente varianten ontstaan?🤨
Natuurlijke immuniteit en een goeie gezondheid helpt de druk op de zorg te verlichten. Een prik kan je dat nooit geven, 3 of 4 ook niet, je bent op die manier alleen maar aan het uitstellen.

Hoe zou je dit willen meten dan... Ten aller eerste is daar toch al geen beginnen aan?Een goede gezondheid zou de druk op de zorg aanzienlijk verminderen ja.
Komt er straks ook een QR-code voor mensen die een goede gezondheid nastreven?
Mensen die een slechte gezondheid hebben door teveel en ongezond eten, niet bewegen, roken, teveel alcohol drinken, drugs misbruiken zijn overal welkom (als ze maar gevaccineerd zijn).
Nee, tuurlijk niet. In bepaalde gevallen wel hoor. Maar absoluut niet altijd, meestal niet. Als jij opgroeit in armoede (net zo als 1 op de 10 Nederlandse kinderen) kun je bepaalde gezonde keuzes écht niet maken. Ouders kunnen de sportclubs van hun kinderen niet altijd betalen hoor, avocado's kosten ongeveer 3 zakken patat (das dus een hele week eten (': ) en de fitgirl life is echt on-ge-lo-felijk elitair. Als je opgroeit in armoede worden je ook bepaalde (gezonde) gewoonten niet aangeleerd, etc. Zo zijn er nog veel en veel meer socio-economische of -culturele aspecten, zoals opleidingsniveau, die dingen als een "gezonde levensstijl" niet zo vanzelfsprekend maken.Een slechte leefstijl is toch ook een keuze? Net als het niet nemen van een vaccin.
Covid is een ziekte die tot nu toe vooral de ouderen hard raakt. Het klopt dat je als 50-er significant minder kans loopt op een ernstig ziekteverloop. Maar ook bij jongen mensen kan het verloop ernstig zijn als je pech hebt. En zelfs "milde klachten" zoals ik nu heb zijn best wel naar!Als ik de grafieken bekijk op bijvoorbeeld nrc.nl zie ik dat met name 50+ers in het ziekenhuis belanden. Ook lees ik veel dat de vaccins nog goed werken bij jonge mensen zoals ik.
Omdat je met die booster nog een heel stuk beter beschermd bent tegen zowel de Delta variant als de nu oprukkende Omicron variant. Voor deze laatste is aangetoond dat 2 prikken eigenlijk onvoldoende is. Het helpt wel maar niet zo goed als met die booster. De extra bescherming die je krijgt met een booster is simpelweg veel groter dan het minimume risico op ernstige bijwerkingen van een derde prik.Waarom zou ik die booster dan nodig hebben? Kunnen jullie mij overtuigen? Doet het niet meer kwaad dan goed?
Hoe zou je dit willen meten dan... Ten aller eerste is daar toch al geen beginnen aan?
Nee, tuurlijk niet. In bepaalde gevallen wel hoor. Maar absoluut niet altijd, meestal niet. Als jij opgroeit in armoede (net zo als 1 op de 10 Nederlandse kinderen) kun je bepaalde gezonde keuzes écht niet maken. Ouders kunnen de sportclubs van hun kinderen niet altijd betalen hoor, avocado's kosten ongeveer 3 zakken patat (das dus een hele week eten (': ) en de fitgirl life is echt on-ge-lo-felijk elitair. Als je opgroeit in armoede worden je ook bepaalde (gezonde) gewoonten niet aangeleerd, etc. Zo zijn er nog veel en veel meer socio-economische of -culturele aspecten, zoals opleidingsniveau, die dingen als een "gezonde levensstijl" niet zo vanzelfsprekend maken.
Thanks voor het heldere antwoord! Ik zal er over nadenkenCovid is een ziekte die tot nu toe vooral de ouderen hard raakt. Het klopt dat je als 50-er significant minder kans loopt op een ernstig ziekteverloop. Maar ook bij jongen mensen kan het verloop ernstig zijn als je pech hebt. En zelfs "milde klachten" zoals ik nu heb zijn best wel naar!
Omdat je met die booster nog een heel stuk beter beschermd bent tegen zowel de Delta variant als de nu oprukkende Omicron variant. Voor deze laatste is aangetoond dat 2 prikken eigenlijk onvoldoende is. Het helpt wel maar niet zo goed als met die booster. De extra bescherming die je krijgt met een booster is simpelweg veel groter dan het minimume risico op ernstige bijwerkingen van een derde prik.
Eens. Moet er ten eerste wel op de juiste partijen gestemd worden natuurlijk (spoiler alert: Sjerrie had dit níét in zijn verkiezingsprogramma staan hoor). Daarnaast is het dus ook niet zo simpel als de prijzen omhoog of omlaag gooien, natuurlijk. Maar dat zul je vast wel snappen als beleidsmaker.Maak groenten en sporten goedkoper, zodat iedereen gezonde keuzes kan maken.
Daarnaast is het dus ook niet zo simpel als de prijzen omhoog of omlaag gooien, natuurlijk. Maar dat zul je vast wel snappen als beleidsmaker
Ongelijkheid is nog veeeeeel schrijnender dan het lijkt joh
Hier ga je verschillende meningen over horen.. Ik ben het hierin met Eik eens, ik heb gister m'n booster aangevraagd en kanniewachten!Ik twijfel nog een beetje om de boosterprik te gaan halen... Ik heb al 2 prikken gehad en daarmee werd onze vrijheid beloofd. Nu wordt deze straks weer afgepakt als ik niet die booster wil zetten.
Als ik de grafieken bekijk op bijvoorbeeld nrc.nl zie ik dat met name 50+ers in het ziekenhuis belanden. Ook lees ik veel dat de vaccins nog goed werken bij jonge mensen zoals ik.
Hier de grafiek:
Bekijk bijlage 33698
Waarom zou ik die booster dan nodig hebben? Kunnen jullie mij overtuigen? Doet het niet meer kwaad dan goed?
Misschien denk ik ook wel te moeilijk, maar ben benieuwd wat jullie redenen zijn om de booster te halen!
Als er iets niet goedkoop is is het wel de McDonalds!Volgens mij is het wel zo simpel, maar niet zo wenselijk voor de farmaceutische industrie.
Ja, dat blijkt nu wel. Het is gevaccineerd worden of half buitengesloten worden. Dat noemen ze dan 'een keuze'.
Gelukkig kan je als minder bedeelde lekker goedkoop uit eten bij MacDonalds
Het is gevaccineerd worden, of testen, of een bewuste keuze niet deel te nemen aan de maatschappij op dit moment.Het is gevaccineerd worden of half buitengesloten worden.
Gelukkig kan je als minder bedeelde lekker goedkoop uit eten bij MacDonalds
Dat is precies waar ik om vraagHier ga je verschillende meningen over horen..
Fair point. Ik zou zeggen lekker halen die prik. De bijwerkingen zijn minder dan de bijwerkingen van corona.Dat is precies waar ik om vraag![]()
Het zijn wel klootzakken, maar uiteindelijk weten we allemaal dondersgoed dat alles de schuld is van Zanza.Niet alles is de schuld van de farmaceutische industrie.
Het duurde wel lang voordat de ballen zijn kant op gingen vandaag... 🤣Het zijn wel klootzakken, maar uiteindelijk weten we allemaal dondersgoed dat alles de schuld is van Zanza.
Een gedwongen keuze jaHet is gevaccineerd worden, of testen, of een bewuste keuze niet deel te nemen aan de maatschappij op dit moment.
Nog niet. Mooi.Echt, er is nog geen reden om aan te nemen dat we in Nederland hier op zullen discrimeneren.
'Het is de schuld van de ongevaccineerden' 😭Een slachtofferrol aannemen blijft wel lekker makkelijk
Meer woorden zijn niet nodig toch?En tot zover het pleidooi voor een gezonde levenstijl, well done
Mooi, dan kunnen we iedereen dwingen gezond te gaan leven, scheelt een hoop geld en overbelasting voor de zorgThat's life.
Je bent inderdaad in de houdgreep gehouden en hebt 3 klappen in je gezicht ontvangen tot je je NIET liet vaccineren...Een gedwongen keuze ja
Enig idee wat dit kost? Alleen al aan tijd? Probeer maar eens als alleenstaande moeder die voor een minimumloon een bestaan voor haar en haar kinderen opbouwt een "leefstijltraining" erbij te doen. Wat ook nog eens takke veel geld kost. Echt, probeer je even heel kort te verplaatsen in anderen voor je uitspraken doet joh.De hoeveelheid mensen die een leefstijltraining weigeren en zeggen; doe mij maar een pilletje is schrikbarend.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."