Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHET Corona-topic

HET Corona-topic

1175 antwoorden
160 weergaven
18-5-2026
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#1
In België gaan de uitnodigingen rond om kinderen te vaccineren. Ontelbaar veel mensen die weigeren hun kind te vaccineren en hier ga ik toch wel in mee. Kinderen hebben amper last van het virus en momenteel is de omicron variant geen longvirus meer maar een verkoudheid. 1 viroloog begint zelfs te spreken van leren leven met dit verkoudheisvirus. Covid verdwijnt dit jaar nog ben ik zeker van!
d
debkbLid
01-01-2024, 00:00
#2
ljuv zei:
Is het Xander van der Wulp want dan slide ik NU in je dm😍?!
Klik om te vergroten...
:joycat: die zit er niet tussen...

@PsyTekz ik hoop van harte dat het nieuws klopt dat Omikron minder virulent zal blijken. We zullen het de komende dagen wel zien...

debkb zei:
Mijn persoonlijke frustratie van de laatste weken: de huidige lockdown tot 14 januari is waarschijnlijk te kort en dat had de demissionaire regering kunnen zien aankomen. Immers: de boostercampagne heeft wrs tot eind januari nodig om iedereen te prikken die dat wil, dus eerder dan begin februari openen zou onverstandig zijn.
Klik om te vergroten...
... en het nieuws van vandaag: scholen gaan open per 10 januari en de boostercampagne nodigt inmiddels 18-en 19-jarigen uit. Het lijkt veel beter* te gaan met de boostercampagne dan ik de afgelopen week voor mogelijk had gehouden. Afgelopen week 1,5 miljoen prikken gezet, wauw! Het zou dus heel goed kunnen dat ik mis zat met mijn kritiek. :thinking: Zou mijn natte vinger misschien minder goed werken dan Excel?
* tenzij er veel minder mensen bellen voor een afspraak dan voor de initiële vaccinatie, al heb ik daar niks over gehoord.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#3
debkb zei:
:joycat: die zit er niet tussen...
Klik om te vergroten...
Heh shit, met hangende poten terug naar mijn vriend...

Maar goeie, interessante bijdragen wel, mijnheer. Waarvoor dank.
debkb zei:
Zou mijn natte vinger misschien minder goed werken dan Excel?
Klik om te vergroten...
Je zou het haast denken he. Toch vind ik je kritiek niet onterecht. Sinds de zomer is het kabinet steeds weer (net) te laat en/of te zwak met maatregelen geweest, denk dat een hoop besmettingen en opnames wel voorkomen hadden kunnen worden. Inshallah hebben we geluk met omikron en is wat @PsyTekz zegt waar, maar dat hebben we niet aan het nog altijd demissionaire kabinet te danken. Fingers crossed.
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik weet niet wat de Nederlandse media verkondigt maar hier heb ik gelezen op de mainstream media dat Omicron geen longvirus meer is en enkel de bovenste luchtwegen infecteert. De geur en smaak blijft ook. Komt erop neer dat dit verzwakt is tot een verkoudheidsvirus. Vergelijk de deltavariant met een lichte tot zware longontsteking en de omicronvariant met een bronchitte of verkoudheid.

Dat terzijde werd hier vandaag de media in verspreid als covid dit jaar verdwijnt dat er een moeilijk politiek agenda op tafel ligt met veel hervormingen, hogere belastingen,... kortom, ze gaan nog meer in onze zakken tasten nadat alles duurder werd door covid. Dat accepteren we nu eenmaal makkelijker (zoals we ons hele leven al doen) dan een virus en vaccinatie die redelijk wat verdeeldheid brengt.
C
CerberusLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik heb het nu ook! Begon na twee jaar tijd wel eens tijd worden zeg :grin:
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#6
Cerberus zei:
Ik heb het nu ook! Begon na twee jaar tijd wel eens tijd worden zeg :grin:
Klik om te vergroten...

En? Dikke verkoudheid?
C
CerberusLid
01-01-2024, 00:00
#7
PsyTekz zei:
En? Dikke verkoudheid?
Klik om te vergroten...

Ik moet minder snuiten dan bij een normale verkoudheid :) dus moet hier nee op antwoorden

Mijn verloop tot nu toe:
Paar nachten hoesten als ik in mijn bed kruip (niet overdag), maar het hoesten voelde precies van diep te komen.
Dan plots gisteren na 2 uur slapen wakker worden met grieperig gevoel, keelontsteking, en steken in de borst.
Vandaag wakker geworden na goeie nachtrust, bed helemaal bezweet, en bijna niets nog over van de klachten. Af en toe neus snuiten, en klein beetje duwend gevoel in borst nog maar niets storend. Voel me super energiek.

Gelukkig niets van smaakverlies ofzo want dat is het enige dat ik zou schrik van hebben aan corona, of is dat een symptoom die pas later komt (mocht het nog de Indische variant zijn die ik heb, de nieuwe heeft dat sowieso niet natuurlijk)
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#8
Cerberus zei:
Ik moet minder snuiten dan bij een normale verkoudheid :) dus moet hier nee op antwoorden

Mijn verloop tot nu toe:
Paar nachten hoesten als ik in mijn bed kruip (niet overdag), maar het hoesten voelde precies van diep te komen.
Dan plots gisteren na 2 uur slapen wakker worden met grieperig gevoel, keelontsteking, en steken in de borst.
Vandaag wakker geworden na goeie nachtrust, bed helemaal bezweet, en bijna niets nog over van de klachten. Af en toe neus snuiten, en klein beetje duwend gevoel in borst nog maar niets storend. Voel me super energiek.

Gelukkig niets van smaakverlies ofzo want dat is het enige dat ik zou schrik van hebben aan corona, of is dat een symptoom die pas later komt (mocht het nog de Indische variant zijn die ik heb, de nieuwe heeft dat sowieso niet natuurlijk)
Klik om te vergroten...

Lijkt er wel op dat je die nieuwe variant te pakken had. Gevoel van keelontsteking en grieperig gevoel zonder geur of smaakverlies zijn kenmerkende symptomen voor deze. De diepe hoest heeft waarschijnlijk wat weg van een stevige bronchitis.

Als het bij de meeste mensen bij dit blijft met die nieuwe variant word corona een basis verkoudheid. 1 van de redenen dat ik vandaag de uitnodiging voor de boosterprik netjes naar de prullenbak verplaatst heb.
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#9
IMG_20220106_111351.jpg
Echt, hoe dom kunnen mensen zijn. Een familielid van me post deze op Facebook en ik moet zoooo hard op m'n handen zitten om er niet tegenin te gaan.
r
ricorieksLid
01-01-2024, 00:00
#10
Mevrouw Pløp zei:
Bekijk bijlage 34822
Echt, hoe dom kunnen mensen zijn. Een familielid van me post deze op Facebook en ik moet zoooo hard op m'n handen zitten om er niet tegenin te gaan.
Klik om te vergroten...
wat vondt je er precies dom aan eigenlijk? dat 14 januari pas over een week is of?
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#11
ricorieks zei:
wat vondt je er precies dom aan eigenlijk
Klik om te vergroten...
Vond*

De besmettingen lopen op doordat 1. De Omnikrom-variant dominant is, die is véél besmettelijker maar wel minder ziekmakend. 2. De besmettingen lopen op doordat we met de feestdagen veel meer contacten hebben gehad dan anders.

Als de winkels en horeca OOK open waren geweest waren er NOG VEEL MEER besmettingen geweest.

Er zijn zoveel factoren. Dan met zulke oogkleppen op kijken dat je zegt 'er is een maatregel, maar de besmettingen lopen op, dús de maatregel werkt niet' is gewoon ontzettend dom en kortzichtig.

Hopelijk valt het met ziekenhuisopnames mee en wordt Omnikrom de weg uit de lockdowns, maar dat moet wel eerst blijken voordat er versoepeld kan worden.
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#12
Mevrouw Pløp zei:
Vond*
Klik om te vergroten...
Ik fond. Met kerst dan hè. Heerlijke wildfond.

Oh dit is niet het wat-gaan-jullie-met-kerst-eten topic van @Zoraa...
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#13
Zanza zei:
Ik fond. Met kerst dan hè. Heerlijke wildfond.

Oh dit is niet het wat-gaan-jullie-met-kerst-eten topic van @Zoraa...
Klik om te vergroten...
Alsof jij zover vooruit plant.

Mevrouw Pløp zei:
Bekijk bijlage 34822
Echt, hoe dom kunnen mensen zijn. Een familielid van me post deze op Facebook en ik moet zoooo hard op m'n handen zitten om er niet tegenin te gaan.
Klik om te vergroten...
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#14
ljuv zei:
Alsof jij zover vooruit plant.


Klik om te vergroten...
Unfamily.
r
ricorieksLid
01-01-2024, 00:00
#15
Mevrouw Pløp zei:
Vond*

De besmettingen lopen op doordat 1. De Omnikrom-variant dominant is, die is véél besmettelijker maar wel minder ziekmakend. 2. De besmettingen lopen op doordat we met de feestdagen veel meer contacten hebben gehad dan anders.

Als de winkels en horeca OOK open waren geweest waren er NOG VEEL MEER besmettingen geweest.

Er zijn zoveel factoren. Dan met zulke oogkleppen op kijken dat je zegt 'er is een maatregel, maar de besmettingen lopen op, dús de maatregel werkt niet' is gewoon ontzettend dom en kortzichtig.

Hopelijk valt het met ziekenhuisopnames mee en wordt Omnikrom de weg uit de lockdowns, maar dat moet wel eerst blijken voordat er versoepeld kan worden.
Klik om te vergroten...
ok ok begrijp het nu
ja ik zelf kwam pas 22 dec terug in nederland ben niet verder dan thuis de huisarts en de ah geweest tot nu
dus wist niet echt wat er gaande was kwa lockdown enzo ...
vindt wel trouwens dat er in de supermarkt tram metro bus tram(spits) in de grote stad het wel erg op mekaars lip staan is als er een 1.5 meter regel is
lijkt meer op uhmm tegen wie kan ik aan staan
F
FlualhamdulillamLid
01-01-2024, 00:00
#16
Mevrouw Pløp zei:
maar dat moet wel eerst blijken voordat er versoepeld kan worden.
Klik om te vergroten...
Eerst mag blijken dat de lockdowns effectief zijn.
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#17
Flualhamdulillam zei:
Eerst mag blijken dat de lockdowns effectief zijn.
Klik om te vergroten...
Kijk naar de daling van de cijfers na het ingaan van de maatregelen en de stijging van de cijfers na de feestdagen, ondanks steeds meer gezette boosters. Zegt genoeg.

Ff lockdown opheffen om te kijken wat er dan gebeurt, gewoon, ter vergelijking, is geen optie. En ja, ik weet dat jij daar anders over denkt.
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#18
9E2ED0F3-7BA3-4F2A-9F16-0FED264CC2A9.jpeg
2x gevaccineerd en nu omicron…
Lang leve Corona , enkel wat meer gehoest.

de boosters laat ik achter me , heb al spijt van de eerste 2 vaccins.
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#19
Wat denken jullie over aanstaande vrijdag voor NL? 😬

Open gaan of alsnog verlenging?
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#20
@Spyro ben blij hoor dat ik Corona heb 😅😂 wij alle 2 trouwens 😊.
Spyro zei:
Wat denken jullie over aanstaande vrijdag voor NL? 😬

Open gaan of alsnog verlenging?
Klik om te vergroten...
Hopelijk open , dan kan ik terug rustig op de meir in Antwerpen rond wandelen 😅 gekke Nederlanders in Antwerpen da fak 😂✌️

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...4647484950...59
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."