#1
Ff crèmepieToch even naar laten kijken bij de GGD.
Ziet er níet gezond uit!
Ff crèmepieToch even naar laten kijken bij de GGD.
Ziet er níet gezond uit!
Wie maakt dit belachelijk. Welk kritisch geluid? Als generalisering niet gewenst is, lijkt mij een specificatie in dit 'verwijt' wel zo logisch.Ik vind het heel jammer dat we er niet meer zo naar kunnen kijken. Waarom vinden we het nodig om kritische tegengeluiden belachelijk te maken? Enkel omdat het niet onze mening is
Zelfde vraag hier over. Wie is 'de overheid' op welke manier hebben zij wat belachelijk gemaakt?Dat notabene de overheid zélf meedoet aan het generaliseren en belachelijk maken van die hele grote groep die niet meegaat in wat zij willen,
Hoe neerbuigend is dit? Waar is het respect voor de keuze van deze mensen die jij zelf ook wilt voor jouw keuze om niet te vaccineren.Ik had gevaccineerd, om op vakantie te kunnen gaan..."
Hoe grappig en tegelijk triest iets kan
Zie reactie hierboven. Aan de andere kant oordeel jij over alle mensen die bij de gevaccineerden zitten omdat jij voor hun invult dat ze vanuit jouw principiële gedachtegoed jouw keuze hadden moeten ondersteunen.Voelt toch best fout, alsof je een lagere klasse mens bent, die in een andere sectie moet zitten.
Maar ik vind het mensen wel altijd erg sieren als ze daar nee tegen zeggen, ook al hebben ze er als gevaccineerde in principe recht op. Maar het dan niet doen om die harde scheiding/verdeling in de maatschappij tegen te gaan.
Goede en rake observatie.Maar wat mensen niet begrijpen is dat hoe meer je in die theorieën gelooft hoe meer je erin wordt gezogen. Net als YouTube algoritmes. Als ik een week lang filmpjes opzoek over Corona complotten dan is de kans groot dat ik er steeds meer tegenkom. En de titels zijn pakkend dat moet ik meegeven. Als ik al argwanend ben en ik zie een filmpje met als titel: “viroloog legt uit waarom het vaccin niet werkt”, dan ga ik ook klikken. Snap je. Het is als een soort impuls aankoop bij de kassa. Je had totaal geen behoefte aan snoep maar bij de kassa denk je “toch even een mars”
Ze hebben je in hun binnenzak. Paranoia voedt paranoia, en de tegenpartij voedt zichzelf net zo goed, waar
Absoluut. Van beiden kanten. Je hebt luisteren en luisteren. Het eerste is aanhoren om te kijken wanneer het jou (niet jij maar in het algemeen) beurt is om te praten. Terwijl de tweede uitvoering; oprecht luisteren en op je nemen zonder de haast om je eigen 'relaas' op te steken, helaas veel minder voorkomt. Bij het 1e zijn het meer 2 reactieve monologen dan een gelijkwaardig en leerzaam dialoog.Een eerlijke discussie of debat zou mooi zijn maar is lastig omdat emoties vaak hoog oplopen. We zouden meer moeten luisteren, en ik elk geval (van beiden kanten) elkaars verhaal moeten horen
Dirkjan zei:
Maar wat mensen niet begrijpen is dat hoe meer je in die theorieën gelooft hoe meer je erin wordt gezogen. Net als YouTube algoritmes. Als ik een week lang filmpjes opzoek over Corona complotten dan is de kans groot dat ik er steeds meer tegenkom. En de titels zijn pakkend dat moet ik meegeven. Als ik al argwanend ben en ik zie een filmpje met als titel: “viroloog legt uit waarom het vaccin niet werkt”, dan ga ik ook klikken. Snap je. Het is als een soort impuls aankoop bij de kassa. Je had totaal geen behoefte aan snoep maar bij de kassa denk je “toch even een mars”
Ze hebben je in hun binnenzak. Paranoia voedt paranoia, en de tegenpartij voedt zichzelf net zo goed, waardoor het botst, en de complotten alleen maar bizarder, ongneoodwaardiger worden maar ook steeds gruwelijker en serieuzer.
Ja, dat is waar. Ik ben ook zeker schuldig hieraan geweest en zo nu en dan hypocriet. Het is inderdaad belangrijk om naar de ander te luisteren, ook al heeft diegene een totaal andere mening. En belangrijk om op jezelf te blijven of gaan reflecteren.Als men zich echt niet door een algoritme of de 'manipulerende overheid' wilt laten leiden en kritisch zijn de rode draad moet zijn. Dan betekent dat in mijn ogen dat je net zo kritisch moet zijn naar content wat je gedachtengoed ogenschijnlijk bevestigd en vooral kritisch zijn naar jezelf en generalisering van eigen perspectief. Als men niet in een (wappie)kamp geplaatst wilt worden, is het dan niet ergens ironisch dat men vervolgens wel de andersdenkenden in een kamp plaatst/over één kam scheert?
Zoals bij elke discussie lijkt het mij een stuk leerzamer(zowel sociaal als informatief) om oprecht meer naar een ander te luisteren.
Er is deels wél sprake van manipulatie. Er is bijvoorbeeld in Duitsland naar buiten gekomen, dat men bepaalde informatie voor het publiek achterhield, om mensen bepaalde keuzes te laten maken. En ik kan me die video met Marc van Ranst (België) nog herinneren, waarin hij letterlijk uit staat te leggen hoe je een maatschappij manipuleert om te doen wat jij wil. Waar "jij" misschien van overtuigd bent dat het het goede ding is, maar waar jij de informatie zo inperkt of verbuigt, dat mensen hun keuze maken op basis van dat. Oftewel: je reinste manipulatie.En over het vaccineren voor oa.je medemens: dat is geen manipulatie maar een feit. Het is niet het enige steekhoudende argument maar dit geld voor vrijwel alle basisvaccinaties. Hoe efficiënt zoudem de kindervaccinaties (zoals pokken) hebbem uitgepakt met de percentages van de huidige corrona vaccinatie bereidbaarheid? Ik wil hiermee niet beweren dat iemand zich enkal daarom nu maar moet vaccineren. Maar het valt niet tentkennen dat dit juist de kracht van de effectiviteit van vaccineren is. Om het dan zo te buigen naar een 'dus als ik mij niet vaccineer, dan ben ik zeker egoïstisch naar jouw oma' vind ik een nare afslag krijgen. Dat is iemand op een nare manier voor het blok zetten, door een gegeven om te buigen naar een persoonlijke aanval, die de ander helemaal niet heeft geuit, maar nu wel zich ervoor moet verdedigen.
Wat dacht je van de minister van volksgezondheid, die ongevaccineerden egoïstisch, asociaal, wappies, noemde? Wat denk je van het merendeel van talkshows op televisie, die dan soms met zijn allen diegene met een afwijkende mening van het heersende narratief zitten te ridiculiseren? Soms letterlijk apart zetten, omdat diegene niet is gevaccineerd (en zij wel, waar zijn ze bang voor?). Sowieso die opvatting dat er nog steeds die egoïstische groep is die zich maar niet laat vaccineren. Ik heb het gehoord/gezien/gelezen.Wie maakt dit belachelijk. Welk kritisch geluid?
Zie hierboven.Zelfde vraag hier over. Wie is 'dé overheid' op welke manie hebben zij wat belachelijk gemaakt?
Ik had het erover, dat diegene puur vaccineert, om op vakantie te gaan. Als je het vaccin eigenlijk niet wilt, maar het echt puur doet omdat je anders niet op vakantie kan gaan.Hoe neerbuigend is dit? Wat maakt dit anders dan een malariaprik of een andere enting die verplicht is? Waar is het respect voor de keuze van deze mensen die jij zelf ook wilt voor jouw keuze om niet te vaccineren.
Ik oordeel niet over degenen die gevaccineerd zijn om zichzelf en/of anderen te beschermen. Ik oordeel wel over degenen die meededen met de corona-pas en daarmee de verdeling van de maatschappij. Omdat een "geldige" corona-pas geen goede indicatie van veiligheid is. Iemand die een hele tijd geleden eens een vaccin had genomen of corona had gehad, werd met de corona-pas gelijkgesteld aan iemand die nét getest was. Een eerlijke en betekenisvolle implementatie van de corona-pas was in mijn ogen geweest dat deze enkel geldig zou zijn na op korte termijn te hebben getest. Ook niet iets dat ik persoonlijk had willen zien, maar dan had ik het begrepen.Zie reactie hierboven. Aan de andere kant oordeel jij over alle mensen die bij de gevaccineerden zitten omdat jij voor hun invult dat ze vanuit een principiele gedachtegoed jouw keuze hadden moeten ondersteunen.
Even los van of je hem een "mafklapper" vindt of niet, waar zou dat dan aan liggen dat hij niet op een eerlijke manier een prijs zou kunnen winnen?Alsof een boek van die mafklapper ooit op een eerlijke manier een prijs zou kunnen winnen.
Heeft dat uitleg nodig?Even los van of je hem een "mafklapper" vindt of niet, waar zou dat dan aan liggen dat hij niet op een eerlijke manier een prijs zou kunnen winnen?
Ja, dat heeft uitleg nodig...Heeft dat uitleg nodig?
Het overgrote deel van Nederland neemt meneer Baudet (gelukkig) niet serieus.
Het heeft geen uitleg nodig als je dat niet wilt, echter neem je wel de moeite om hierop te reageren, dus dan kan je wel een uitleg van mij krijgen:Heeft dat uitleg nodig?
Prima dat je hem niet serieus neemt, maar dit staat los van deze prijs natuurlijk. Zodra de naam 'Baudet' verschijnt, dan zijn veel mensen niet meer voor rede vatbaar, dat is jammer.Het overgrote deel van Nederland neemt meneer Baudet (gelukkig) niet serieus.
Exact...Het heeft geen uitleg nodig als je dat niet wilt, echter neem je wel de moeite om hierop te reageren, dus dan kan je reactie verwachten.
Deze prijs wordt jaarlijks uitgereikt, de manier van stemmen is nooit waterdicht geweest: mensen hebben altijd via dezelfde IP-adressen en verschillende mailadressen kunnen stemmen. Echter is dit nooit een reden geweest voor de organisatoren om de prijs te cancelen.
De reden dat de prijs nu wel gecanceld wordt is heel erg duidelijk: het boek van Baudet zou gaan winnen, de NS-publieksprijs wil zich niet lenen voor de (in hun ogen) 'propagandapraatjes' van Baudet en de FvD. Dan is het natuurlijk veel makkelijker om Baudet (en zijn netwerk), weg te zetten als fraudeur, want dit was ie door de ogen van een hoop mensen toch al, en het bevestigt nog maar even wat voor een onbetrouwbaar persoon dit door de ogen van velen is.
Onterecht en slinks van de organisatie.
Prima dat je hem niet serieus neemt, maar dat staat los van deze prijs natuurlijk. Zodra de naam 'Baudet' verschijnt, dan zijn veel mensen niet meer voor rede vatbaar, dat is jammer.
Er hebben mensen bevestigingsmails gehad die niet hebben gestemd. Politici die nooit op een boek van Baudet zouden stemmen. Forum (of forum achterban) heeft zichzelf hiermee dus mooi in eigen voet geschoten.![]()
NS Publieksprijs niet uitgereikt vanwege manipulatie
Volgens de organisatie is het stemproces op grote schaal gemanipuleerd.nos.nl
Dit is een sterk staaltje manipulatie vanuit de kant van de NS-publieksprijs. Baudet met zijn boek 'Coronabedrog' zou de jaarlijkse NS-publieksprijs naar alle waarschijnlijkheid gaan winnen. De prijs is om deze reden gecanceld. De voorwaarden van de organisator waren bekend, tevens heeft de organisatie de stemvoorwaarden naderhand aangepast, echter bleek dit niet voldoende te zijn, want mensen stemden (blijkbaar) nog steeds massaal op het boek 'Coronabedrog'. Wellicht had Baudet beter uitgesloten kunnen worden van deelname (de organisatie was blijkbaar toch niet voornemens Baudet als winnaar te accepteren), maar dat zou dan weer antidemocratisch zijn. Zeggen dat de poll gemanipuleerd is, is dan makkelijker, Baudet wordt momenteel toch voortdurend gelinkt aan frauduleus handelen.
De NS-publieksprijs slaat hiermee een enorme flater.
Dat is natuurlijk hartstikke fout.Er hebben mensen bevestigingsmails gehad die niet hebben gestemd. Politici die nooit op een boek van Baudet zouden stemmen. Forum (of forum achterban) heeft zichzelf hiermee dus mooi in eigen voet geschoten.
Maar geloven dat het allemaal een complot tegen Baudet is is natuurlijk makkelijker.
Overigens is Baudet niet uitgesloten, de hele prijs is voor dit jaar geschrapt. Niemand wint hem dus.
Ja, en jij denkt dat internetverkiezingen 100% waterdicht zijn? Mensen kunnen toch altijd vanuit naam van iemand anders stemmen? Je kunt een ongelimiteerd aantal mailadressen aanmaken en je voordoen als Jan Jansen tot en met Wouter Woutersen, en alles daar tussenin.Er hebben mensen bevestigingsmails gehad die niet hebben gestemd. Politici die nooit op een boek van Baudet zouden stemmen.
Je gaat er gemakshalve vanuit dat dit Forum-aanhangers waren. Het kunnen evengoed anti-Forum aanhangers geweest zijn die uit naam van Sylvana Simons hebben gestemd. Who knows, maar het is ook niet zo interessant, want dit gebeurt elk jaar met deze prijs, geloof me. Sylvana Simons en Caroline vd Plas hebben dit echter wel aangegrepen en vanuit daar is het balletje gaan rollen.Forum (of forum achterban) heeft zichzelf hiermee dus mooi in eigen voet geschoten.
Over lekker makkelijk gesproken. Jij neemt het woord 'complot' in de mond. Niet ik.Maar geloven dat het allemaal een complot tegen Baudet is is natuurlijk makkelijker.
Haha, nee. De prijs is geschrapt omdat Baudet gewonnen zou hebben als de prijs wel doorgegaan zou zijn. Jij denkt toch zeker niet dat als er een boek op nummer 1 stond die ook favoriet was van de jury, dat de prijs dan geschrapt zou worden?Overigens is Baudet niet uitgesloten, de hele prijs is voor dit jaar geschrapt.
Al die ophef over dat boek... Waar zou dat toch om te doen zijn?Mister B krijgt zo alleen maar meer aandacht 🤣
Schijnbaar zijn de haters ook een goed verdienmodel op YouTube en dergelijke. 😬Al die ophef over dat boek... Waar zou dat toch om te doen zijn?
Misschien toch maar eens lezen.
Nee, maar serieus. Dit gaat wel echt zo...
Kun je dit ook aantonen, dat hij gewonnen zou hebben?Haha, nee. De prijs is geschrapt omdat Baudet gewonnen zou hebben als de prijs wel doorgegaan zou zijn. Jij denkt toch zeker niet dat als er een boek op nummer 1 stond die ook favoriet was van de jury, dat de prijs dan geschrapt zou worden?
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."