Heeee wat goed, welkom terug! Ik zie dat je je week afwezigheid hebt gebruikt om je goed te informeren. Wat fijn. Heb de video's even gecheckt... ben je zelf na het kijken nog van gedachte veranderd over het vaccin
![:tonguewink:]()
?
Mega interessante video's wel, jammer alleen dat hij eerst alles uitlegt waar alleen op hypothetische basis over wordt gediscussieerd in de medische wetenschap, om vervolgens pas te benoemen hoe onwaarschijnlijk het is. Namelijk dat
mogelijk het spike-eiwit in het vaccin,
maar vooral in het virus zelf (die veel sterker is, zoals ook in het tweede filmpje wordt uitgelegd), gevaarlijk zou kunnen zijn voor het DNA en vooral problemen zou kunnen opleveren bij kankerbestrijding. Hier zijn dus nog he-le-maal geen ondezoeken naar gedaan, ook niet door merogenomics, en
er zijn al helemaal gƩƩn cijfers die het bevestigen. De kans is groter dat het virus GEEN aantastingen brengt in het DNA, en daarbij het vaccin dus al helemƔƔl niet. Dat deze kans veel groter is wordt wel kort benoemd door de wetenschapper in de video, maar die conclusie komt verder niet zo over in de video's.
Dat geeft helaas wel een vrij vertekenend beeld, wat hij gelukkig wel iets vaker herhaalt in de tweede video. Het gaat hier alleen om
hypothesen, dus wat mógelijk een uitkomst zou kúnnen zijn
op basis van eerder onderzoek en andere modellen. Echter, op dit moment in de wetenschap is er nog nooit een spuitje of ander middel uitgevonden dat het DNA kƔn aantasten (edit: van mensen! Ze zijn dus wel echt ver met deze onderzoeken verder). Ze zijn kei druk bezig met onderzoek hiernaar, omdat gentherapie e.d. heel goed zou kunnen werken tegen kanker, maar het zal je vast niet ontgaan zijn dat ook die ziekte de wereld nog niet uit is. Een van mijn beste vriendinnen is toevallig net afgestudeerd in stamcelbehandelingen en kan je dit heel makkelijk uitleggen. Ik heb nog een screenshot van een Jip en Janneke samenvatting van haar onderzoek als je die graag zou willen, ik deel die liever niet openbaar.
Dus erg informerende video's, thanks voor het delen, maar wel jammer dat zij het zo brengen dat je eerst een beetje bang wordt en ze daarna pas zeggen dat het nog helemaal nergens op is gebaseerd.
Oeh nieuwe bijdrage van je, moment:
Er is een week terug een studie naar de moleculaire dynamiek van het SARS-CoV-19 spike eiwit in menselijke cellen (in vitro) gepubliceerd. Hierin deden wetenschappers een opmerkelijke (en vooralsnog flink zorgwekkende) observatie: het spike eiwit in staat is de celkern binnen te treden waar het inwerkt op diverse mechanismes die verantwoordelijk zijn voor DNA herstel Ʃn (hier komt ie) adaptieve immuniteit.
De wetenschappers concludeerden dat de interacties van het spike eiwit met componenten in de celkern de celās DNA herstel verhindert
Dit klopt dus helemaal niet. Het is een theorybased research, wat inhoudt dat er GEEN conclusies uit te trekken zijn maar wat uitnodigt om dit wel te onderzoeken. Lees even goed de onderzoeksmethode door:
https://f1000research.com/articles/9-943/v2