Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
Ā© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHET Corona-topic

HET Corona-topic

1175 antwoorden
175 weergaven
18-5-2026
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#1
Roze Olifant zei:
Thuis = dus Nederland! Ik ben een Verbelgischte Nederlander. :’) Maar het is een aardig eindje hoor! Ik vond de drukte in de trein naar Nederland al lichtelijk zorgelijk. En wat daarbij ook zorgelijk was: het grote aantal mensen dat vrolijk met z’n mondkapje onder z’n neus potentiĆ«le virusdeeltjes uit zat te ademen out in the open. Hallo, trek die lap even over je neus heen, ja. Ik stikte ook half in dat ding op weg naar de trein toen ik die op enkele seconden na niet miste omdat ik weer eens te laat thuis was weg gegaan, maar ik heb me vermannen. :tongueout:
Klik om te vergroten...
Hahahah oh ik dacht dat je het Belgische treinverkeer aan het bashen was maar dan houd ik wijselijk mijn mond!
Ja joh onzin! Snap ook helemaal niet waarom je niet die minimum effort wilt doen. Tis niet of we mensen vragen hun vrije uurtjes in de zorg te komen werken ofzo (wellicht ook geen slecht idee ondertussen).
Stiekem vind ik mondkapjes wel flex met deze temperaturen, lekker werm.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#2
ljuv zei:
Hahahah oh ik dacht dat je het Belgische treinverkeer aan het bashen was maar dan houd ik wijselijk mijn mond!
Ja joh onzin! Snap ook helemaal niet waarom je niet die minimum effort wilt doen. Tis niet of we mensen vragen hun vrije uurtjes in de zorg te komen werken ofzo (wellicht ook geen slecht idee ondertussen).
Stiekem vind ik mondkapjes wel flex met deze temperaturen, lekker werm.
Klik om te vergroten...

Het Belgische treinverkeer bash ik ook heeeeeeeel vaak, haha, dus die kans was erg realistisch. :wink:

En vind ik ook, zo lang ik niet hoef te rennen! Soort van extra sjaaltje, lekkahhh.
T
Trippy langkousLid
01-01-2024, 00:00
#3
ljuv zei:
Oh neeeee wat super ruk!!!! Gewoon tering eng als je niet weet of iemand besmet raakt, hoe erg het kan worden. Bah! Ook voor je verjaardag heel kut (alvast gefeliciteerd girl!), kunnen we geen online feestje bouwen?
Sterkte sowieso, duim ook voor jou! Ben nou toch al bezig.


Eng he... En in plaats van zorgen dat we niet helemaal de sjaak zijn met kerst gaan "we" protesteren (of eigenlijk "protesteren") en steden in brand steken. Genieten.
Klik om te vergroten...
Dat klinkt als een heel leuk idee een online feestje, i'm in! 😁
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#4
whitesugar zei:
oow jeetje, hoop dat niet iedereen heel ziek word!
Klik om te vergroten...
Tot nu toe valt het mee bij onze vrienden en zijn wij allemaal nog negatief. Maandag met mijn jongste dochter naar de ggd voor een officiĆ«le test…


Proxima zei:
Ja, dan komt het opeens dichtbij.

Hopelijk komen jullie er zonder kleerscheuren doorheen!
Klik om te vergroten...
Thanks man! Die kans is gelukkig het grootste. We zijn allemaal gezond, niet mega oud en gevaccineerd…
M
Mevrouw PlĆøpLid
01-01-2024, 00:00
#5
Roze Olifant zei:
Aah bah. :( Hopen dat het goed komt.

Hier is de party ook begonnen :dancer::thinking: mijn pa is positief (zelftest, wachten op de GGD-test maar hij voelde zich al vanaf dinsdag niet lekker). Wordt mogelijk een eenzame verjaardag voor mij dus komende week, maar ach, als ze maar weer gezond worden. Het lulligste voor henzelf is nog dat ze op vakantie zouden gaan komende week, dat feestje gaat wrs. dus niet door, zeker als niet als mijn moeder het ook heeft. Hoppa! Gelukkig is mijn vader er relatief goed aan (yay voor de vaccinatie).

Het loopt wel uit de hand met de cijfers daar in Nederland, potverdikkeme zeg.
Klik om te vergroten...
Verdorie, hopelijk valt het ook bij jullie mee!
M
Mevrouw PlĆøpLid
01-01-2024, 00:00
#6
ljuv zei:
Hahahahahahahaha Plop die meeeeemešŸ˜ Heerlijk mens ben je.
Klik om te vergroten...
Gejat van Roze Olifant!
ljuv zei:
Maar zullen we gewoon geen topic openen en respect hebben voor de mensen die vrijwillig veel uren steken in dit forum een veilige plek te maken voor ons drugswappies!? Want erger me er ook kapot aan jašŸ‘ŒšŸ»
Klik om te vergroten...
Roze Olifant zei:
Ik wist gewoon dat die meme bij jou in goede handen zou zijn. :tearsofjoy: Vooral zo levensgroot, dat doet 't 'm nog 'ns extra! :hearteyes: Maar effe serieus, ik vind dat Modworsteltopic eigenlijk geen slecht idee, dan houden we de opstand tegen ons tenminste nog een beetje lokaal. :')
Klik om te vergroten...
Proxima zei:
Dus in dat topic kunnen mensen virtueel gaan worstelen met de mods? Klinkt spannend en entertaining, ik ben ervoor!

Nu de volgende stappen: Hoe gaan we dit precies doen en hoe gaan we punten tellen?
Klik om te vergroten...
Eigenlijk was de bedoeling dan vooral dat ze snel geband kunnen worden en het lekker overzichtelijk blijft.

Of een ingebouwde feature: elke flapdrol die in dat topic post wordt automatisch geband wanneer hij op 'plaats reactie' drukt 😁
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#7
Mevrouw PlĆøp zei:
Of een ingebouwde feature: elke flapdrol die in dat topic post wordt automatisch geband wanneer hij op 'plaats reactie' drukt 😁
Klik om te vergroten...
Kijk, zo'n idee verdient nou een handtekening!
M
Mevrouw PlĆøpLid
01-01-2024, 00:00
#8
ljuv zei:
Kijk, zo'n idee verdient nou een handtekening!
Klik om te vergroten...
Daar was ik te moe voor 🤣 post getypt met m'n ogen bijna dicht haha
F
FlualhamdulillamLid
01-01-2024, 00:00
#9
ljuv zei:
beter een hoogstwaarschijnlijk veilig vaccin [] nemen, dan het risico besmet te raken niet serieus nemen en [] grotere mogelijke DNA-problemen op je hals te halen.
Klik om te vergroten...
OkƩ, maar voor wie geld dit dan? Ik hoop dat we het allebei eens zijn dat 5-12 jarigen beter het risico kunnen nemen besmet te raken! Sterker nog, even terug naar Engeland,
D4B2DAC6-DF98-4681-913E-1453DDCBF95D.jpeg
Bron
In de groep geĆÆnfecteerden <18 jaar brengen 3/100.000 een nacht of meer door in het ziekenhuis.
Voor 18-29 is dat 5.5 per 100.000 geĆÆnfecteerden.
En een deel van de mensen uit deze groepen die in het ziekenhuis belanden voldoen waarschijnlijk aan de criteria die ze vatbaarder maken voor een ziekenhuisopname (overgewicht bijvoorbeeld).

Dat is naar mijn idee toch noooit genoeg reden om iedereen uit deze groepen te dwingen zich te laten vaccineren, al helemaal als er significante zorgen zijn over de veiligheid! En je zegt terecht dat er nauwelijks/geen cijfers zijn die het gevaar duidelijk maken of de schade kunnen kwantificeren. Maar dat is toch ook te gek voor woorden! Er is dan blijkbaar veel te weinig onderzoek gedaan naar het volledige effect van de vaccins om te aan de gehele bevolking te ā€˜verplichten’. In combinatie met dat het voor sterfte cijfers en ziekenhuisopnames in praktijk echt niet bijster veel uit maakt, vind het het echt enorm onverantwoordelijk om mensen zo op te dringen, of die TV-kwal van Beau late night die zegt: ā€˜de vaccins zijn gewoon veilig en effectief!’. NOU, Beau, dat weet je dus niet…

Moeten we echt na 2/5/10 jaar achter schadelijke bijwerkingen komen, terwijl iedereen hem al heeft gehad (+ 3 boosters)?

Mensen die risico lopen te overlijden of opgenomen te worden, die moeten zich laten vaccineren. Die zijn dan vaak voldoende beschermd tegen een ziekenhuisopname. Ik krijg liever COVID (mild, ik ben gezond en jong, en heb al natuurlijke immuniteit overigens), dan dat ik risico loop op iets waar veel te weinig onderzoek naar is gedaan om de omvang van de gevaren te bevatten.
ljuv zei:
Maakt het niet minder belangrijk dat het wordt onderzocht, begrijp me niet verkeerd, maar ik vind wel dat zo'n video dan iets te veel 'bang makend' is ingestoken.
Klik om te vergroten...
Het is nieuwe informatie gevonden aan de hand van menselijke cellen, die botst met eerdere literatuur. Daarbij zou het niet ondenkbaar moeten zijn om bepaalde dingen die nu rondom volksgezondheid spelen te verbinden aan deze nieuwe bevindingen. Dat mag je natuurlijk nog niet concreet doen, en daarom zegt niemand (naja, ik en hij niet hahaha) ook ā€˜Vaccins verwoesten je DNA en veroorzaken kanker!’.
ljuv zei:
Maakt het niet minder belangrijk dat het wordt onderzocht, begrijp me niet verkeerd, maar ik vind wel dat zo'n video dan iets te veel 'bang makend' is ingestoken.
Klik om te vergroten...
Het is in mijn ogen een dikke red flag voor het toedienen van een middel aan bijna de gehele populatie. Niet gek dat mensen twijfelen over de veiligheid, vind ik.
F
FlualhamdulillamLid
01-01-2024, 00:00
#10
P
Plucky DuckLid
01-01-2024, 00:00
#11
Mevrouw PlĆøp zei:
Daar was ik te moe voor 🤣 post getypt met m'n ogen bijna dicht haha
Klik om te vergroten...
Belachelijk! Ik was toch ook niet ā€˜te moe’ om die handtekening te bewerken?!

Respect is weer ver te zoeken, catastrofe!

5AE4ED40-03D9-4804-A0E0-31B4DBF9EBA4.gif
M
MementoLid
01-01-2024, 00:00
#12
PsyTekz zei:
Mijn partner is iemand die nooit ziek is/was maar na 2de vaccinatie is ze opmerkelijker meer vermoeid, sneller ziek of sneller klachten die wijzen op verlaagde immuniteit wat ikzelf, uit ervaring, snel herken.
Klik om te vergroten...
Sorry dat ik deze even citeer, dit is meer een toevoeging van wat ik denk. Geen vraag of verklaring dat bovengenoemde niet waar is.

maar dit is wat ik wel vaker hoor om mij heen en zelf ervaar. 2e vaccinatie was in mijn leeftijd eind vd zomer, wanneer we dus weer meer naar binnen trekken.

Wat ik denk dat er nu gebeurd: in deze fase van het jaar hadden we veel minder beperkingen dan afgelopen jaar dus iets oplopen is veel makkelijker. En laten we nu ook afgelopen jaar amper weerstand hebben opgebouwd voor alle soorten virussen omdat we veel minder contact hadden met anderen.

Ik ben bijvoorbeeld normaal enorm vatbaar voor verkoudsheidsvirussen maar ben nooit echt ziek, afgelopen jaar ben ik 0x verkouden geweest en dit najaar al 3x.

ik ben geen immunoloog dus misschien slaat mijn theorie wel nergens op haha maar dat is wat mij opviel bij mij en mijn omgevingāœŒšŸ¼
F
FlualhamdulillamLid
01-01-2024, 00:00
#13
Memento zei:
Sorry dat ik deze even citeer, dit is meer een toevoeging van wat ik denk. Geen vraag of verklaring dat bovengenoemde niet waar is.

maar dit is wat ik wel vaker hoor om mij heen en zelf ervaar. 2e vaccinatie was in mijn leeftijd eind vd zomer, wanneer we dus weer meer naar binnen trekken.

Wat ik denk dat er nu gebeurd: in deze fase van het jaar hadden we veel minder beperkingen dan afgelopen jaar dus iets oplopen is veel makkelijker. En laten we nu ook afgelopen jaar amper weerstand hebben opgebouwd voor alle soorten virussen omdat we veel minder contact hadden met anderen.

Ik ben bijvoorbeeld normaal enorm vatbaar voor verkoudsheidsvirussen maar ben nooit echt ziek, afgelopen jaar ben ik 0x verkouden geweest en dit najaar al 3x.

ik ben geen immunoloog dus misschien slaat mijn theorie wel nergens op haha maar dat is wat mij opviel bij mij en mijn omgevingāœŒšŸ¼
Klik om te vergroten...
Eveneens geen immunoloog, maar het klinkt zeker als een plausibele verklaring, zo’n situatie die jij omschrijft was ook al enigszins voorspeld. Maar het is denk ik anders wanneer iemand al heel lang een goeie weerstand heeft en daardoor nooit/nauwelijks ziek wordt.
PsyTekz zei:
Na 2de vaccinatie merk ik zelf op dat de klachten en pijn gestegen zijn. Mijn partner is iemand die nooit ziek is/was maar na 2de vaccinatie is ze opmerkelijker meer vermoeid, sneller ziek of sneller klachten die wijzen op verlaagde immuniteit wat ikzelf, uit ervaring, snel herken.
Klik om te vergroten...
Er is een week terug een studie naar de moleculaire dynamiek van het SARS-CoV-19 spike eiwit in menselijke cellen (in vitro) gepubliceerd. Hierin deden wetenschappers een opmerkelijke (en vooralsnog flink zorgwekkende) observatie: het spike eiwit in staat is de celkern binnen te treden waar het inwerkt op diverse mechanismes die verantwoordelijk zijn voor DNA herstel Ʃn (hier komt ie) adaptieve immuniteit.
De wetenschappers concludeerden dat de interacties van het spike eiwit met componenten in de celkern de cel’s DNA herstel verhindert (in welke mate, en of het significant is, is nog niet duidelijk) en de adaptieve immuniteit (specifieker de recombinatie van genen, welke moeten coderen voor de antigeen receptoren die een bepaalde ziekteverwekker gaan herkennen zodat je immuunsysteem tijdig op kan treden.) wordt onderdrukt.

Twee video’s die ik hierboven plaatste gaan hier ook over, en de studie is te vinden in de beschrijving van die video.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#14
Flualhamdulillam zei:
Klik om te vergroten...
Heeee wat goed, welkom terug! Ik zie dat je je week afwezigheid hebt gebruikt om je goed te informeren. Wat fijn. Heb de video's even gecheckt... ben je zelf na het kijken nog van gedachte veranderd over het vaccin:tonguewink:?

Mega interessante video's wel, jammer alleen dat hij eerst alles uitlegt waar alleen op hypothetische basis over wordt gediscussieerd in de medische wetenschap, om vervolgens pas te benoemen hoe onwaarschijnlijk het is. Namelijk dat mogelijk het spike-eiwit in het vaccin, maar vooral in het virus zelf (die veel sterker is, zoals ook in het tweede filmpje wordt uitgelegd), gevaarlijk zou kunnen zijn voor het DNA en vooral problemen zou kunnen opleveren bij kankerbestrijding. Hier zijn dus nog he-le-maal geen ondezoeken naar gedaan, ook niet door merogenomics, en er zijn al helemaal gƩƩn cijfers die het bevestigen. De kans is groter dat het virus GEEN aantastingen brengt in het DNA, en daarbij het vaccin dus al helemƔƔl niet. Dat deze kans veel groter is wordt wel kort benoemd door de wetenschapper in de video, maar die conclusie komt verder niet zo over in de video's.
Dat geeft helaas wel een vrij vertekenend beeld, wat hij gelukkig wel iets vaker herhaalt in de tweede video. Het gaat hier alleen om hypothesen, dus wat mógelijk een uitkomst zou kúnnen zijn op basis van eerder onderzoek en andere modellen. Echter, op dit moment in de wetenschap is er nog nooit een spuitje of ander middel uitgevonden dat het DNA kÔn aantasten (edit: van mensen! Ze zijn dus wel echt ver met deze onderzoeken verder). Ze zijn kei druk bezig met onderzoek hiernaar, omdat gentherapie e.d. heel goed zou kunnen werken tegen kanker, maar het zal je vast niet ontgaan zijn dat ook die ziekte de wereld nog niet uit is. Een van mijn beste vriendinnen is toevallig net afgestudeerd in stamcelbehandelingen en kan je dit heel makkelijk uitleggen. Ik heb nog een screenshot van een Jip en Janneke samenvatting van haar onderzoek als je die graag zou willen, ik deel die liever niet openbaar.
Dus erg informerende video's, thanks voor het delen, maar wel jammer dat zij het zo brengen dat je eerst een beetje bang wordt en ze daarna pas zeggen dat het nog helemaal nergens op is gebaseerd.

Oeh nieuwe bijdrage van je, moment:
Flualhamdulillam zei:
Er is een week terug een studie naar de moleculaire dynamiek van het SARS-CoV-19 spike eiwit in menselijke cellen (in vitro) gepubliceerd. Hierin deden wetenschappers een opmerkelijke (en vooralsnog flink zorgwekkende) observatie: het spike eiwit in staat is de celkern binnen te treden waar het inwerkt op diverse mechanismes die verantwoordelijk zijn voor DNA herstel Ʃn (hier komt ie) adaptieve immuniteit.
Klik om te vergroten...
Flualhamdulillam zei:
De wetenschappers concludeerden dat de interacties van het spike eiwit met componenten in de celkern de cel’s DNA herstel verhindert
Klik om te vergroten...
Dit klopt dus helemaal niet. Het is een theorybased research, wat inhoudt dat er GEEN conclusies uit te trekken zijn maar wat uitnodigt om dit wel te onderzoeken. Lees even goed de onderzoeksmethode door: https://f1000research.com/articles/9-943/v2
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#15
Dag zonnenstralen!

Ik wil ook even wat interessante media erbij toveren vandaag, en wel deze podcast van mijn favorietste politieke verslaggevers:

Vooral de eerste 20-30 minuten zijn interessant waarin eerst de voor- en tegenargumenten van 2G worden besproken, inclusief een visie over hoe paradoxaal het gesprek over vrijheid nu is (waar dit topic een errag goed voorbeeld van is natuurlijk), over hoe slecht de communicatie van de ministeries omtrent corona nu is en hoe dit de tweedeling in de samenleving faciliteert en, wellicht het meest interessante, een visie op hoe de coronadebatten in de Tweede Kamer zijn verlopen afgelopen week, waarbij de FvD niet bijster respectvol is geweest naar andere Kamerleden, wat óók erg veel leek op wat er in eerdere coronatopics gebeurde. De vraag daarin is eigenlijk of er in de Kamer niet soortgelijke regels moeten komen als er in de openingspost van dit topic staan.
Daarna gaat het over oplaadpalen in de garage van de Tweede Kamer en de vergeten formatiestukken... evengoed interessant maar als corona je ding is (in plaats van politiek gelul) kun je op dit punt de aflevering afzetten.

Veel luisterplezier, groetjes, joe!
F
FlualhamdulillamLid
01-01-2024, 00:00
#16
ljuv zei:
Namelijk dat mogelijk het spike-eiwit in het vaccin, maar vooral in het virus zelf (die veel sterker is, zoals ook in het tweede filmpje wordt uitgelegd), gevaarlijk zou kunnen zijn voor het DNA
Klik om te vergroten...
In vaccinaties wordt het volledige Corona spike eiwit gebruikt, wat bedoel je met ā€˜sterker’? Het virus heeft naast het spike eiwit nog meer plekken waaraan die DNA-beschermde eiwitten kunnen binden wat de schade zou vergroten tov een vaccinatie waar het alleen het spike eiwit betreft.

Bij een infectie lyseert de gastcel en gaat ā€˜ie dood (een mogelijke verklaring daarvoor geeft hij ook). Bij een vaccinatie rommelt het spike eiwit in de celkern, maar de cel gaat niet dood (als zijn verklaring juist is, omdat de schade niet groot genoeg is). Een levende cel met disfunctionerend DNA is een stuk zorgelijker, vooral als uit nader onderzoek zou blijken dat de spike eiwitten het beenmerg bereiken.

ljuv zei:
Echter, op dit moment in de wetenschap is er nog nooit een spuitje of ander middel uitgevonden dat het DNA kƔn aantasten.
Klik om te vergroten...
Kom op… CRISPR? ā€˜Simpele’ bio-engineered virussen (weet je wat de lysogene fase van een DNA virus is?)?
ljuv zei:
Dit klopt dus helemaal niet. Het is een theorybased research, wat inhoudt dat er GEEN conclusies uit te trekken zijn maar wat uitnodigd om dit wel te onderzoeken. Lees even goed de onderzoeksmethode door: https://f1000research.com/articles/9-943/v2
Klik om te vergroten...
Hier, https://www.mdpi.com/1999-4915/13/10/2056
F
FlualhamdulillamLid
01-01-2024, 00:00
#17
ljuv zei:
Ik heb nog een screenshot van een Jip en Janneke samenvatting van haar onderzoek als je die graag zou willen, ik deel die liever niet openbaar.
Klik om te vergroten...
Heel graag overigens! Je kan ze naar me PM’en als je wilt šŸ™‚
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#18
Flualhamdulillam zei:
wat bedoel je met ā€˜sterker’? Het virus heeft naast het spike eiwit nog meer plekken waaraan die DNA-beschermde eiwitten kunnen binden wat de schade zou vergroten tov een vaccinatie waar het alleen het spike eiwit betreft.
Klik om te vergroten...
Ja, precies wat jij erna zegt bedoelde ik ermee. Zo werd 't ook uitgelegd in jouw video's. Lijkt mij hieruit duidelijk dat je dan dus beter een hoogstwaarschijnlijk veilig vaccin kunt nemen, dan het risico besmet te raken niet serieus nemen en jezelf grotere mogelijke DNA-problemen op de hals te halen.

Flualhamdulillam zei:
Kom op… CRISPR? ā€˜Simpele’ bio-engineered virussen (weet je wat de lysogene fase van een DNA virus is?)?
Klik om te vergroten...
Haha nou na wat googlen een beetje, excuses. Ik ben daar ook helemaal niet genoeg medisch voor onderlegd (lees: totaal niet) dus dan wil ik die woorden wel terug nemen. Zoals ik hiervoor verwoorde, had ik het altijd van mijn biomedisch wondertje aka die vriendin begrepen, maar het is niet het punt dat ik duidelijk wilde maken ook. Wat wel mijn punt waaaaaas:

Flualhamdulillam zei:
Hier, https://www.mdpi.com/1999-4915/13/10/2056
Klik om te vergroten...
Was dat ook DIT onderzoek niet met data is onderzocht. Het is eigenlijk gewoon een intepretatie van al bestaande literatuur. Er zijn dus meerdere intepretaties mogelijk, waaronder dat het spike-eiwit het herstel van de DNA zou kĆŗnnen aantasten. Bij dit onderzoek dat jij nu deelt is wel van 2 mensen materiaal gebruikt, maar dat is niet voldoende om relevante conclusies over een virus of vaccin te trekken. Ook in dit onderzoek is de conclusie namelijk: " Our findings reveal a potential molecular mechanism by which the spike protein might impede adaptive immunity and underscore the potential side effects of full-length spike-based vaccines." Maakt het niet minder belangrijk dat het wordt onderzocht, begrijp me niet verkeerd, maar ik vind wel dat zo'n video dan iets te veel 'bang makend' is ingestoken.

Flualhamdulillam zei:
Heel graag overigens! Je kan ze naar me PM’en als je wilt šŸ™‚
Klik om te vergroten...
Hmmmmm kak dit kan helemaal niet in de PM, was ik vergeten. Ik ga kijken of ik ook een niet-screenshot heb om het te kopieren en plakken. Maar nogmaals: ik weet zelf vrij weinig van (stam)celtherapie, gentherapie of wat dan ook en het was niet per se het punt dat ik wilde maken ook hoor.
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#19
ljuv zei:
Ja, precies wat jij erna zegt bedoelde ik ermee. Zo werd 't ook uitgelegd in jouw video's. Lijkt mij hieruit duidelijk dat je dan dus beter een hoogstwaarschijnlijk veilig vaccin kunt nemen, dan het risico besmet te raken niet serieus nemen en jezelf grotere mogelijke DNA-problemen op de hals te halen.


Haha nou na wat googlen een beetje, excuses. Ik ben daar ook helemaal niet genoeg medisch voor onderlegd (lees: totaal niet) dus dan wil ik die woorden wel terug nemen. Zoals ik hiervoor verwoorde, had ik het altijd van mijn biomedisch wondertje aka die vriendin begrepen, maar het is niet het punt dat ik duidelijk wilde maken ook. Wat wel mijn punt waaaaaas:


Was dat ook DIT onderzoek niet met data is onderzocht. Het is eigenlijk gewoon een intepretatie van al bestaande literatuur. Er zijn dus meerdere intepretaties mogelijk, waaronder dat het spike-eiwit het herstel van de DNA zou kĆŗnnen aantasten. Bij dit onderzoek dat jij nu deelt is wel van 2 mensen materiaal gebruikt, maar dat is niet voldoende om relevante conclusies over een virus of vaccin te trekken. Ook in dit onderzoek is de conclusie namelijk: " Our findings reveal a potential molecular mechanism by which the spike protein might impede adaptive immunity and underscore the potential side effects of full-length spike-based vaccines." Maakt het niet minder belangrijk dat het wordt onderzocht, begrijp me niet verkeerd, maar ik vind wel dat zo'n video dan iets te veel 'bang makend' is ingestoken.


Hmmmmm kak dit kan helemaal niet in de PM, was ik vergeten. Ik ga kijken of ik ook een niet-screenshot heb om het te kopieren en plakken. Maar nogmaals: ik weet zelf vrij weinig van (stam)celtherapie, gentherapie of wat dan ook en het was niet per se het punt dat ik wilde maken ook hoor.
Klik om te vergroten...
Er bestaat nog steeds imgurl šŸ˜‰
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#20
Kleine update vanuit casa-Eik... net een positieve testuitslag ontvangen voor de kleinste. :cry:

De oudste en ik zijn ondertussen ook een beetje aan het snotteren en proberen een ggd test te regelen (valt nog niet mee...) De zelftests zijn tot nu toe nog negatief maar dat kan natuurlijk nog gaan veranderen. Ondertussen proberen we afstand te houden van onze kleinste... doet me echt pijn in mijn hart. Gelukkig heeft ze nog niet heel veel klachten...

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...1718192021...59
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."