Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Blyatman zei: Zeg “ja en amen, dit is de eerste keer, ja meneer zal ik nooit meer doen ik wil geen strafblad. Klik om te vergroten... Haha, dat is precies wat je NIET zeggen moet. Je geeft ze hiermee tijdens een praatje, het is geen verhoor omdat je niet verdacht bent, een schuldbekentenis. Niet zo slim. Arrestatie kan volgen. Een advocaat meenemen om een verklaring af te leggen wordt in de juridische wereld gezien als een schuldverklaring. Mocht je zo nodig toch op deze uitnodiging ingaan, gewoon een beroep doen op je rechten (zwijgrecht) en ze niets maar dan ook niets vertellen. Vertel er bij dat het niets persoonlijks is maar dat je je rechten kent en in deze gebruik maakt van het zwijgrecht. Nogmaals, de politie beschikt niet. Dat doet de rechter. Jouw gevecht in deze is met een rechter en niet met de politie. Het is aan de politie om jouw voor de rechter te brengen op welke manier ook. Politie mag liegen, bedriegen, zich anders voordoen, lief en aardig doen. Laat je hierdoor niet van de wijs brengen. Ze mogen een heleboel dingen doen om voor bewijslast te zorgen. Daarom heb jij het recht gekregen om te zwijgen. Het aller domste wat je kunt doen staat hierboven, vrijwillig een schuldverklaring afgeven. Zeggen dat je schuldig bent maar dat het de eerste keer was en of de politie alsjeblieft een beetje medelijden met je hebben wilt. Zo werkt het niet in de juridische wereld. Schuldig is schuldig en er is voor de politie niets mooier dan een eventuele verdachte bang te maken en ervoor te zorgen dat je tijdens een praatje een schuldverklaring geeft. Makkelijker verdienen ze hun geld niet. Kopje koffie meneer? Fijn dat u gekomen bent. Trap. Er. Niet. In!"
"Dat is goed nieuws! Je krijgt er een vriend bij die je onvoorwaardelijke liefde geven zal. Het zal je beste vriend worden. Waarom? Honden kijken enorm op tegen hun baasje. Je bent alles voor ze. Geef je hond aandacht en liefde en je kunt je geen betere vriend wensen. Een hond houdt je in de gaten, dag en nacht, daar bedoel ik mee dat het beest op je gaat letten. Dat doet het zoveel dat ie je leert kennen, beter dan dat jij jezelf kent! Vervul jij de wensen van je hond, beweging en uitlaten en zo, dan zal de hond jou wensen vervullen. Naar alle waarschijnlijkheid zal ie, als je 's nachts "problemen" hebt, bovenop je gaan liggen en je gezicht likken totdat je wakker wordt. Ook overdag als het "mis" blijkt te gaan, je aandacht geven en dicht tegen je aan kruipen. Na een tijdje als je een relatie met de hond hebt opgebouwd, zal ie je waarschuwen al voordat het "mis" gaat. Een wonderlijke eigenschap die te wijten is aan het feit dat een hond je zo goed leert kennen, beter dan jezelf. Een hond merkt de kleinste verandering aan je op na een tijdje en als ie dan goed getraind is heb je een vriend voor het leven en doet ie zijn ding al nog voordat er ook maar iets aan de hand is. Een echte vriend! Zorg goed voor het dier en het zal goed voor jou zorgen. Onvoorwaardelijk! Enne, kijk wel uit dat je geen drugshond krijgt, anders geeft ie je aan als je ook maar iets gebruikt. Haha."
"De Zandman zei: Ja, dit kost me geld. Klik om te vergroten... Je kunt de hond verzekeren. Net als wij mensen een ziektekosten verzekering hebben. Dit is iets om over na te denken! Een grote operatie kost je bij een dierenziekenhuis al snel zo'n 1000 euro. De kosten voor een bezoek aan de dierenarts kunnen behoorlijk oplopen. Het mooie is dat er voor ieder budget wel een verzekering te vinden is. Je kunt je hond voor 20% tot 100% verzekeren, is je hond voor 100% verzekerd dan worden alle kosten gedekt maar is de verzekering wel prijzig. Kun je dat niet betalen is het helemaal niet zo'n gek idee om je hond voor een minder percentage te verzekeren, zeg 50% De kosten voor een operatie die normaal zo'n 1000 euro is, worden dan gedeeld en je betaalt 500 euro. De verzekering betaalt dan de rest. En geloof me, het is het waard. Als je hond en jijzelf na een tijdje een relatie hebben opgebouwd en er gebeurt iets dan kan je jezelf wel voor je kop slaan als je een behandeling, die de hond nodig heeft, niet kan betalen omdat je niet verzekerd bent. Ik heb het zelf meegemaakt en het geeft een werkelijk een vreselijk gevoel als je hond hulp nodig hebt en je kan het hem of haar niet geven. je krijgt het gevoel dat je je hond in de steek laat terwijl het beestje alles voor jouw over heeft. Niet leuk."
"De Zandman zei: kun je je voorstellen wat er dan door je heengaat? Klik om te vergroten... Sorry, dat kan ik niet! Ik kan geen voorstelling maken van iemand die de verschrikkingen van oorlog heeft meegemaakt. Ik kan er alleen maar naar raden en luisteren naar wat veteranen hebben meegemaakt. Ik weet wel wat ik zie. Totaal gebroken mannen die nooit meer dezelfde zullen zijn omdat ze verschrikkingen hebben meegemaakt waaraan ik niet eens durf te denken, zoals je hierboven beschrijft. Als dat soort trauma's zich aandienen is het goed om een vriend te hebben die de trauma's ziet aankomen en je kan waarschuwen nog voordat je het zelf door hebt. Een hond kan dat beter als een mens. Je hoeft niet bang te zijn dat de hond je zal beoordelen of veroordelen. Een goed opgeleide hond zal een rustpunt worden in je omgeving en zal je waarschuwen voor naderend "onheil"."
"Zeelanddude zei: Maaarrr ik blijf erbij, zorg dat je door een kat geadopteerd wordt Klik om te vergroten... Haha, ik ben geen kattenmens alhoewel ik helemaal geen hekel aan katten heb. Ik heb me wel laten vertellen dat honden baasjes hebben en katten personeel."
"@Zeelanddude Nou nou, je moet het niet overdrijven hoor. Je kan ook pech hebben..."
"Ik heb Psoriasis en Artritis Psoriatica. Mijn Psoriasis is de laatste tijd niet zo erg, dat kan ik met een zalf af. Jaren geleden moest ik lichttherapie volgen om mijn huid weer normaal te krijgen. Lichttherapie werkt bij mij erg goed. Gelukkig is mijn Psoriasis afgenomen maar dat is geen enkele garantie. Het kan zo weer terugkomen. Ik heb het nu alleen op mijn benen. Mijn Artritis Psoriatica is niet van dien aard dat mijn arts er zware medicijnen voor geven wil. Eigenlijk zijn pijnstillers het enige wat de arts geven kan. Wat geweldig werkt voor beiden is echte, sterke wietolie. Wietolie, met THC en CBD doen wonderen voor mijn Psoriasis en mijn Artritis. Helaas zit ik in vrijwillig budget beheer van de gemeente en moet ik leven van €50,- per week. Daarvan kan ik geen wietolie betalen en ik zou niet eens weten hoe ik dat spul tegenwoordig zou moeten moeten kopen. Meer ook omdat ik het niet vertrouw. Maar dat is een zorg voor later, ik kan het toch niet betalen. Maar het zou o zo lekker zijn mijn Psoriasis weer te zien verdwijnen met wietolie. Het werkt bij mij ongenadig goed, tenminste als ik er voldoende van neem. (3 X verdund en minimaal negen druppels per dag) Soms veroorzaakt mijn Artritis zoveel pijn dat ik bijv. mijn veters niet strikken kan, niet een boterham kan smeren of de sleutel niet van het slot draaien. En vooral als je alleenstaand bent kom je dan voor problemen te staan. Dan is het weleens lastig."
"De Zandman zei: Binnenkort komt er een hulphond! Klik om te vergroten... Geweldig nieuws! Onvoorwaardelijke liefde voor jou!"
"PsyTekz zei: Het filmpje al gezien dat ze een fake baard draagt en de kat opeens chill is? Klik om te vergroten... Ja! Was leuk. Ze gaf niet op."
"De Zandman zei: Waar het in deze casus om draait, is het stiekeme. Er wordt iets met (soft) drugs gedaan, waarvan de partner niets wist en er "toevallig" achter is gekomen. Stiekemigheid, heimelijk gebruiken, het is een absolute relatie killer! Klik om te vergroten... Precies dit! Verhalen over dat cannabis schadelijk kan zijn, daar doe ik niet zo veel op uit. Ik ben zelf 30 jaar verslaafd geweest aan cannabis. Ik kan er over mee praten. Water kan ook gevaarlijk zijn, als je er te veel van drinkt ga je dood. Met dat soort verhalen kunnen mensen niet zo veel. Het grootste probleem na jaren van cannabis verslaving is de afname van spierkracht, incasseringsvermogen, veerkracht, weerstand enz. Je bent nu eenmaal niet geneigd om een marathon te gaan lopen als je net een joint hebt opgestoken. Integendeel. Je kijkt wel een film over een marathon lopen. En je vermaakt je ook nog. Ik kwam er achter dat ik cannabis gebruikte om eenzaamheid te verdrijven. Nu, zal je misschien zeggen, zoek een vriendin, koop een hond. Tsja, zo werkt het soms niet. Bij dit bericht beginnen meteen de alarmbellen te klinken. Je vriend hoort geen geheimen voor je te hebben. Als hij werkelijk wiet rookte voor problemen aan zijn rug, had ie jou het echt wel verteld. Dat heeft ie niet gedaan. DING DING, alarmbel. Vervolgens betrap je hem weer en geeft ie een ander verhaal. Hij steekt een joint op maar verteld het jou niet omdat het met jou niet zo lekker gaat. DING DING DING, alarmbel. Wil je er met hem over praten dan raakt hij zeer geagiteerd, zo vertel je. Komt op mij over als een verslaving die hij probeert geheim te houden en zijn geïrriteerdheid komt voort uit het feit dat hij betrapt wordt. Naar mijn mening moet niets "loslaten" maar juist de boel wat strakker aantrekken. Er speelt meer wat ie jou niet heeft verteld. Wat en nu gebeurt is funest in een relatie. Er horen gewoonweg geen geheimen te zijn in een relatie die al 2,5 jaar duurt. Cannabis is niet het meest schadelijke wat er bestaat, maar zoals met alles, overdaad schaad. Als ik jou was zou ik hem goed in de gaten houden. Rookt hij recreatief? Dan is er niet zo veel aan de hand. Maar als ik jou verhaal zo lees is er meer aan de hand. Hij houdt het verborgen, hij schaamt zich voor zijn gebruik maar kan het ook niet opgeven. Komt op mij over dat hij een probleem heeft waarover hij wil of kan praten. Misschien schaamt ie zich of is er wat anders aan de hand. Niet zo gek dat bij jou alarmbellen af gaan. Maak duidelijke afspraken! Trek een grens!"