maar met 3 weken lockdown had je op een ander moment weer gestaan waar we nu staan.
Uh nee... want als je je zorgpersoneel en de volksgezondheid serieus neemt had je ook dan eerder ingegrepen en voorkom je dat je het zover laat komen. Dat is nou net het hele punt. Bovendien is ook duidelijk dat je dan uiteindelijk netto minder dagen in lockdown nodig hebt en minder kosten en leed veroorzaakt aan mensen en aan de economie.
Natuurlijk ben je als zittende regering uit op draagvlak, logisch
Eens. Maar dat zoeken naar draagvlak mag niet zover gaan dat je niet doet wat nodig is omdat er onvoldoende draagvlak is. Dat vind ik gewoon zwak. Ik heb ook liever dat mijn dochters het eens zijn met mijn opvoeding maar als ze elke dag een zak chips leeg willen vreten dan verbied ik dat toch. Draagvlak of niet.
Maar incompetentie (en dan ga ik alleen even in op volksgezondheid en het minder geld steken in de zorg de laatste jaren) vind ik makkelijk gezegd
Ik vind dat niet zo makkelijk gezegd. Maar ik ben oprecht van mening dat de Corona aanpak getuigt van enorme incompetentie.
Zonder pandemie, die we niet konden zien aankomen, was hier nu ook nooit over gesproken.
Achteraf gezien is dit geen slimme zet geweest. Maar da's wel heel makkelijk praten.
Daar heb je een punt dat het altijd achteraf makkelijk is om te wijzen met je vingertje en minder makkelijk is om vooraf de juiste keuzes te maken. Die geef ik je toe
![:wink:]()
Aan de andere kant is het evident dat keihard bezuinigen op de overheid, de gezondheidszorg en het onderwijs uiteindelijk consequenties heeft. Ik had dan liever gezien dat de grote multinationals en de allerrijksten wat meer belasting betalen dan dat we de hele publieke sector decimeren. Vroeg of laat ontstaan er dan gewoon problemen. Dit keer in de vorm van een pandemie die inderdaad niet te voorzien was. Maar het had ook iets anders kunnen wezen waar we dan als maatschappij niet op voorbereid waren.
En ja, we hebben een coalitie die andere punten belangrijker vindt,
Dividendbelasting verlagen voor de grootste multinationals toch?
Hier ga je m.i. te ver eik.
Okay okay... knuppels en hoenderhokken. Dat was misschien niet mijn meest genuanceerde uitspraak. Maar ik vind de "sussende toon" die veel mensen nu gebruiken om het aankomende zorginfarct met de mantel der liefde te bedekken ook echt niet juist.
Ben jij dan echt van mening dat deze regering deze crisis competent heeft aangepakt?
P.S. Ik vind het een leuke discussie. Excuses als ik soms wat fel uit de hoek kom. Ik waardeer jouw input en respecteer je mening!