Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHET Corona-topic

HET Corona-topic

1175 antwoorden
179 weergaven
18-5-2026
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#1
Even weer on-topic met een persoonlijkere noot...

Voor het eerst sinds het begin van de pandemie komt Corona wel heel dichtbij. Mijn dochter is gaan spelen bij haar beste vriendinnetje die positief blijkt te zijn (net als haar vader). Mijn vrouw was naar haar vriendin gegaan (beide een negatieve zelftest gedaan van te voren) maar nu blijkt die vriendin twee dagen later bij een hernieuwde test toch positief te zijn.

Komende dagen dus met het hele gezin in quarantaine, alle afspraken afgezegd en veel testen. Ik hoop dat we het virus niet binnenshuis hebben nu maar ik vind het toch best spannend... :worried:
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#2
Eik zei:
Even weer on-topic met een persoonlijkere noot...

Voor het eerst sinds het begin van de pandemie komt Corona wel heel dichtbij. Mijn dochter is gaan spelen bij haar beste vriendinnetje die positief blijkt te zijn (net als haar vader). Mijn vrouw was naar haar vriendin gegaan (beide een negatieve zelftest gedaan van te voren) maar nu blijkt die vriendin twee dagen later bij een hernieuwde test toch positief te zijn.

Komende dagen dus met het hele gezin in quarantaine, alle afspraken afgezegd en veel testen. Ik hoop dat we het virus niet binnenshuis hebben nu maar ik vind het toch best spannend... :worried:
Klik om te vergroten...
Oef. Dat is supershit!

Hopelijk ontspringen jullie de dans óf komen jullie er met relatief weinig klachten maar wel een gebooste immuniteit vanaf. Zijn er extra risicofactoren binnen het gezin?
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#3
Mevrouw Pløp zei:
Hopelijk ontspringen jullie de dans óf komen jullie er met relatief weinig klachten
Klik om te vergroten...
Ja dat hoop ik ook... Nu zijn de testen nog negatief maar kan een paar dagen duren voordat de testen aanslaan... dus is nog even afwachten...

Mevrouw Pløp zei:
Zijn er extra risicofactoren binnen het gezin?
Klik om te vergroten...
Voor zover ik weet niet... We zijn allemaal gezond, hebben geen overgewicht of andere shit en zijn, op mijn jongste dochter na, allemaal gevaccineerd. De kans op een ernstig ziekteverloop is dus minimaal... maar zou toch liever hebben dat dat kak-virus gewoon niet binnenshuis is...
D
DruktemakerLid
01-01-2024, 00:00
#4
Eik zei:
Even weer on-topic met een persoonlijkere noot...

Voor het eerst sinds het begin van de pandemie komt Corona wel heel dichtbij. Mijn dochter is gaan spelen bij haar beste vriendinnetje die positief blijkt te zijn (net als haar vader). Mijn vrouw was naar haar vriendin gegaan (beide een negatieve zelftest gedaan van te voren) maar nu blijkt die vriendin twee dagen later bij een hernieuwde test toch positief te zijn.

Komende dagen dus met het hele gezin in quarantaine, alle afspraken afgezegd en veel testen. Ik hoop dat we het virus niet binnenshuis hebben nu maar ik vind het toch best spannend... :worried:
Klik om te vergroten...
Oh bah, dit zelfde hadden wij laatst ook. Ik hoop dat het ook aan jullie voorbij gaat 😘🤞🏼.
Het hele coronagebeuren zo dichtbij is ook heel spannend, ook al die verhalen die je overal vandaan hoort.. de mensen om mij heen (die ook gevaccineerd zijn) hebben milde klachten (overdag, wonder boven wonder slapen ze allemaal dikke prima) en de kinderen niet meer dan een snotneus. Helemaal niet krijgen is stukken beter, maar ik hoop dat het je iets kan geruststellen in deze 🙂.
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#5
PsyTekz zei:
Verrekte covid, vroeger waren we gewoon verkouden, volkomen normaal en zonder zorgen 😎.
Klik om te vergroten...
Haha ja als je daaraan terug denkt he. Wat een gedoe allemaal tegenwoordig
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#6
Wat klote allemaaaaaal! Succes met de verzorging van jullie spruitjes, covid of verkouden, hoe dan ook gezeik nu. Vergeet ook jullie eige nieeee, veel thee en liefde!

Verder hoop ik dat het d-kabinet snel van standje wisselt.
1637851374634.png

Al denk ik niet dat 3 uur minder tijd om boodschappen te doen veel uit gaat maken inderdaad. Leuk ook, als je in de zorg werkt ofzo.
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#7
De Dunne zei:
Mmm hoor net dat ze de winkels om 17.00 willen gaan sluiten… Totaal geen nut en wanneer moeten werkenden dan boodschappen doen?
Man man pffff
Klik om te vergroten...

Ook weer zo'n kutmaatregelen in NL zo te lezen.
Morgen overlegcomité in BE. Benieuwd wat de muppetshow nu weer gaat brengen.

Zanza zei:
Haha ja als je daaraan terug denkt he. Wat een gedoe allemaal tegenwoordig
Klik om te vergroten...

Gek he. Mensen worden kortweg op stang gejaagd in deze tijden.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#8
Zoraa zei:
Ging dat niet over niet essentiële winkels en horeca?
Klik om te vergroten...
Dan nog. Wat heeft 17.00 nou verschil met de gewone 18.00 zoals nu?
I dont get it..
Z
ZoraaLid
01-01-2024, 00:00
#9
De Dunne zei:
Mmm hoor net dat ze de winkels om 17.00 willen gaan sluiten… Totaal geen nut en wanneer moeten werkenden dan boodschappen doen?
Man man pffff
Klik om te vergroten...
Ging dat niet over niet essentiële winkels en horeca?
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#10
De Dunne zei:
Dan nog. Wat heeft 17.00 nou verschil met de gewone 18.00 zoals nu?
Klik om te vergroten...
Geen verschil?

De regering had 6 weken geleden een korte volledige lockdown moeten doen om de R onder de 1 te krijgen. Helaas heeft onze Hugo niet zo goed opgelet toen het begrip "Exponentiele groei" werd uitgelegd. Onze regering wacht voor de zoveelste keer te lang met het nemen van (echte) maatregelen die er toe doen. Resultaat hiervan:
1) We hebben veel meer besmettingen, ziekenhuisopnames en doden (ook bij niet Corona-patienten door een overbelaste zorg);
2) We gaan een onnodig langdurige lockdown nodig hebben omdat het totaal uit de hand gelopen is;
3) De regering kan nu een lockdown invoeren op het moment dat er "draagvlak" is (lees: zelfs de grootste idioten zien nu dat het nodig is). Hierdoor krijgen ze de volgende keer weer lekker veel stemmen en kunnen ze aan de macht blijven.

But who cares?! De aandelen staan lekker hoog toch? :tonguewink:
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#11
sargasso.nl

De komende Corona crash - Sargasso

ANALYSE - Het lijkt alsof ’s lands bestuur in een parallel universum leeft waar er geen toekomst bestaat, alleen het heden. En dat ze daarom opnieuw pas reageren op de zoveelste golf als het al te laat is. En toch hier weer opnieuw een poging uit te leggen welke ellende er ons nog te wachten […]
sargasso.nl sargasso.nl

Ik kan me redelijk in dit opiniestuk vinden…
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#12
Eik zei:
sargasso.nl

De komende Corona crash - Sargasso

ANALYSE - Het lijkt alsof ’s lands bestuur in een parallel universum leeft waar er geen toekomst bestaat, alleen het heden. En dat ze daarom opnieuw pas reageren op de zoveelste golf als het al te laat is. En toch hier weer opnieuw een poging uit te leggen welke ellende er ons nog te wachten […]
sargasso.nl sargasso.nl

Ik kan me redelijk in dit opiniestuk vinden…
Klik om te vergroten...
Eens!
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#13
Eik zei:
Geen verschil?

De regering had 6 weken geleden een korte volledige lockdown moeten doen om de R onder de 1 te krijgen. Helaas heeft onze Hugo niet zo goed opgelet toen het begrip "Exponentiele groei" werd uitgelegd. Onze regering wacht voor de zoveelste keer te lang met het nemen van (echte) maatregelen die er toe doen. Resultaat hiervan:
1) We hebben veel meer besmettingen, ziekenhuisopnames en doden (ook bij niet Corona-patienten door een overbelaste zorg);
2) We gaan een onnodig langdurige lockdown nodig hebben omdat het totaal uit de hand gelopen is;
3) De regering kan nu een lockdown invoeren op het moment dat er "draagvlak" is (lees: zelfs de grootste idioten zien nu dat het nodig is). Hierdoor krijgen ze de volgende keer weer lekker veel stemmen en kunnen ze aan de macht blijven.

But who cares?! De aandelen staan lekker hoog toch? :tonguewink:
Klik om te vergroten...

En de meeste ”brandhaarden” zijn de scholen, dus sluiten we de horeca (Aldus de regering…) 🙈🙈🙈🙈🙈🙈🙈🙈🙈🙈🙈
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#14
De Dunne zei:
En de meeste ”brandhaarden” zijn de scholen, dus sluiten we de horeca (Aldus de regering…) 🙈🙈🙈🙈🙈🙈🙈🙈🙈🙈🙈
Klik om te vergroten...
Logica en politiek passen niet samen in een zin , daar zijn we wel achter na 2 jaar rare maatregelen. Hoewel ik het daarvoor ook al niet samen vond gaan. Net als militair intelligentie.
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#15
Eik zei:
Onze regering wacht voor de zoveelste keer te lang met het nemen van (echte) maatregelen die er toe doen. Resultaat hiervan:
1) We hebben veel meer besmettingen, ziekenhuisopnames en doden (ook bij niet Corona-patienten door een overbelaste zorg);
2) We gaan een onnodig langdurige lockdown nodig hebben omdat het totaal uit de hand gelopen is;
3) De regering kan nu een lockdown invoeren op het moment dat er "draagvlak" is (lees: zelfs de grootste idioten zien nu dat het nodig is). Hierdoor krijgen ze de volgende keer weer lekker veel stemmen en kunnen ze aan de macht blijven.
Klik om te vergroten...
Het klopt dat er weer te lang is gewacht. Maar ook met een korte, harde lockdown, hadden we op termijn weer in dezelfde situatie gezeten. Zolang de basismaatregelen niet in acht worden genomen, ook niet door gevaccineerden, zolang er mensen niet gevaccineerd zijn en zolang er wereldwijd virussen blijven muteren omdat elders niet genoeg gevaccineerd wordt, blijven we in cirkeltjes draaien.

Ha. Zit ik toch weer in de discussie!
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#16
De Dunne zei:
Straks na werk ff wat wiet extra halen bij de shop. Die zal ook wel 17.00 dicht moeten vanaf morgen.
Klik om te vergroten...
Essentiële winkels. ESSENTIEEL 😭😭😭
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#17
Zanza zei:
Ha. Zit ik toch weer in de discussie!
Klik om te vergroten...
Welkom terug :upsidedown:

Ik ben het helemaal eens met alles wat je inhoudelijk zegt maat niet met de toon waarmee je het zegt. Je geeft terecht aan dat als er eerder en harder ingegrepen was dat dat niet het einde van de coronacrisis had betekent. Daar heb je volgens mij helemaal gelijk in. Daarvoor moeten we ons allemaal (gevaccineerd en ongevaccineerd) beter aan de basisregels houden en hebben we meer gevaccineerden nodig. Maar zoals jij het nu brengt "maakt het eigenlijk niet zoveel uit dat ze weer eens te laat zijn". Daar ben ik het mee oneens.

Dat ze het voor elkaar krijgen om na zoveel golven weer zo bizar laat in te grijpen met veel te lichte maatregelen waardoor we nu waarschijnlijk als eerste rijk land geen fatsoenlijke zorg meer kunnen leveren aan onze burgers is wel meer dan een beetje "jammer joh". Dat getuigt ofwel van een soort achterlijke incompetentie die ik niet helemaal kan bevatten. Ofwel van een focus op draagvlak (lees electoraal gewin) ten koste van de volksgezondheid die ik net zo min wil proberen te begrijpen. Het probleem zit hem volgens mij dus niet alleen in de houding van de kleine rellende minderheid die sowieso overal tegen is maar juist ook in de mensen die deze bijna "crimineel incompetente" regering blijven steunen.
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#18
Eik zei:
Maar zoals jij het nu brengt "maakt het eigenlijk niet zoveel uit dat ze weer eens te laat zijn".
Klik om te vergroten...
Het maakt wel degelijk uit in die zin dat je nu op een ander punt had gestaan qua besmettingen en ziekenhuisopnames, maar met 3 weken lockdown had je op een ander moment weer gestaan waar we nu staan. En dan kom je uit op het volgende citaat:
Eik zei:
Dat ze het voor elkaar krijgen om na zoveel golven weer zo bizar laat in te grijpen met veel te lichte maatregelen waardoor we nu waarschijnlijk als eerste rijk land geen fatsoenlijke zorg meer kunnen leveren aan onze burgers is wel meer dan een beetje "jammer joh".
Klik om te vergroten...
Dit heeft te maken met wat je hieronder weer schetst, al zie ik dat net iets anders namelijk
Eik zei:
Dat getuigt ofwel van een soort achterlijke incompetentie die ik niet helemaal kan bevatten. Ofwel van een focus op draagvlak (lees electoraal gewin) ten koste van de volksgezondheid
Klik om te vergroten...
Natuurlijk ben je als zittende regering uit op draagvlak, logisch. Maar incompetentie (en dan ga ik alleen even in op volksgezondheid en het minder geld steken in de zorg de laatste jaren) vind ik makkelijk gezegd. Zonder pandemie, die we niet konden zien aankomen, was hier nu ook nooit over gesproken. En ja, we hebben een coalitie die andere punten belangrijker vindt, en dus andere keuzes heeft gemaakt. Achteraf gezien is dit geen slimme zet geweest. Maar da's wel heel makkelijk praten.
Eik zei:
maar juist ook in de mensen die deze bijna "crimineel incompetente" regering blijven steunen.
Klik om te vergroten...
Hier ga je m.i. te ver eik.
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#19
FB_IMG_1638001453590.jpg
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#20
Zanza zei:
maar met 3 weken lockdown had je op een ander moment weer gestaan waar we nu staan.
Klik om te vergroten...
Uh nee... want als je je zorgpersoneel en de volksgezondheid serieus neemt had je ook dan eerder ingegrepen en voorkom je dat je het zover laat komen. Dat is nou net het hele punt. Bovendien is ook duidelijk dat je dan uiteindelijk netto minder dagen in lockdown nodig hebt en minder kosten en leed veroorzaakt aan mensen en aan de economie.

Zanza zei:
Natuurlijk ben je als zittende regering uit op draagvlak, logisch
Klik om te vergroten...
Eens. Maar dat zoeken naar draagvlak mag niet zover gaan dat je niet doet wat nodig is omdat er onvoldoende draagvlak is. Dat vind ik gewoon zwak. Ik heb ook liever dat mijn dochters het eens zijn met mijn opvoeding maar als ze elke dag een zak chips leeg willen vreten dan verbied ik dat toch. Draagvlak of niet.

Zanza zei:
Maar incompetentie (en dan ga ik alleen even in op volksgezondheid en het minder geld steken in de zorg de laatste jaren) vind ik makkelijk gezegd
Klik om te vergroten...

Ik vind dat niet zo makkelijk gezegd. Maar ik ben oprecht van mening dat de Corona aanpak getuigt van enorme incompetentie.

Zanza zei:
Zonder pandemie, die we niet konden zien aankomen, was hier nu ook nooit over gesproken.
Klik om te vergroten...

Zanza zei:
Achteraf gezien is dit geen slimme zet geweest. Maar da's wel heel makkelijk praten.
Klik om te vergroten...

Daar heb je een punt dat het altijd achteraf makkelijk is om te wijzen met je vingertje en minder makkelijk is om vooraf de juiste keuzes te maken. Die geef ik je toe :wink:
Aan de andere kant is het evident dat keihard bezuinigen op de overheid, de gezondheidszorg en het onderwijs uiteindelijk consequenties heeft. Ik had dan liever gezien dat de grote multinationals en de allerrijksten wat meer belasting betalen dan dat we de hele publieke sector decimeren. Vroeg of laat ontstaan er dan gewoon problemen. Dit keer in de vorm van een pandemie die inderdaad niet te voorzien was. Maar het had ook iets anders kunnen wezen waar we dan als maatschappij niet op voorbereid waren.

Zanza zei:
En ja, we hebben een coalitie die andere punten belangrijker vindt,
Klik om te vergroten...
Dividendbelasting verlagen voor de grootste multinationals toch?

Zanza zei:
Hier ga je m.i. te ver eik.
Klik om te vergroten...
Okay okay... knuppels en hoenderhokken. Dat was misschien niet mijn meest genuanceerde uitspraak. Maar ik vind de "sussende toon" die veel mensen nu gebruiken om het aankomende zorginfarct met de mantel der liefde te bedekken ook echt niet juist.

Ben jij dan echt van mening dat deze regering deze crisis competent heeft aangepakt?

P.S. Ik vind het een leuke discussie. Excuses als ik soms wat fel uit de hoek kom. Ik waardeer jouw input en respecteer je mening!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...1819202122...59
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."