Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWat is je (seksuele) geaardheid en ben je daar blij mee?

Wat is je (seksuele) geaardheid en ben je daar blij mee?

1417 antwoorden
238 weergaven
18-5-2026
F
FenrirLid
01-01-2024, 00:00
#1
Albedo zei:
De mods kunnen toch zien wie wat heeft gestemd?
Klik om te vergroten...

Maar goed dat er geen opties "Psychedelibiseksueel" of "Roze Olifiel" of "Mindlessbisch" of "SanneBanseksueel" zijn, anders wisten ze nu van mijn geheime verlangen :screamcat:
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik ben heteroseksueel

Leuk om te vermelden is dat ik opgegroeid ben in een gezin waar al heel vroeg gehamerd werd op dat alles geaccepteerd zou worden, dus ik zou ook een fijne jeugd/pubertijd gehad hebben mocht ik iets anders geweest zijn dan hetero.
B
BasLid
01-01-2024, 00:00
#3
acht.zes zei:
waar al heel vroeg gehamerd werd op dat alles geaccepteerd zou worden
Klik om te vergroten...
Volgens mij werd dit alleen gedaan om ervoor te zorgen dat jij wat eerder jezelf ging ontdekken. Zodat je jezelf leerde kennen en wist wat je leuk vond en wat niet, waar je interesse's lagen, wat je wilde worden in de toekomst, etc. Ook om je gerust te stellen, haha. Uiteraard accepteren je ouders hoe je bent, dat zeggen ze alleen om ervoor te zorgen dat je alle kanten gaat ontdekken. Wie of wat je bent maakt hun niet uit, want je hebt je namelijk uit jezelf ontwikkelt.

acht.zes zei:
dus ik zou ook een fijne jeugd/pubertijd gehad hebben mocht ik iets anders geweest zijn dan hetero.
Klik om te vergroten...
Deels waar, lol. Haat over je geaardheid bestaat al echt eeuwen, net zoals racisme, het zal ook nooit ophouden. Dus een fijne jeugd/pubertijd kan dan niet gegarandeerd worden lol. ;p
R
RebellLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik ben gek op vrouwen.
Wat kunnen vrouwen mooi zijn.
Ik kan ook niet goed zien waarom vrouwen een bepaalde man wel of niet mooi vinden.
Ik ben helemaal gek op alles wat vrouwelijkheid met zich mee brengt. :hearteyes:
S
StimsalaBanneLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik ben biseksueel als ik het "best passende hokje" zou kiezen. Ik zou mezelf eerder 85% lesbisch noemen (lol). Ik val eerder/sneller/vaker op een vrouw, vind ze ook seksueel errrrrrug aantrekkelijk. Ik kan verliefd/horny worden van/of wat dan ook worden op een man, want dat heb ik ook een paar keer gehad maar het komt niet vaak voor en is van korte duur.

En om het nog wat ingewikkelder te maken, heb/ben ik ook nog eens Genderdysforie. (Leuk! Nog een hokkie!)
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#6
@Bas
Wellicht verkeerde woordkeuze van me, wat ik wil zeggen is dat ik van mijn ouders uit geen tegengas zou hebben gekregen. En dat was niet vanzelfsprekend eind jaren 80 begin jaren 90 toen ik in de pubertijd zat.

Hoewel ik erg liberaal ben snap ik het tegenwoordig allemaal niet zo goed meer. Als we nou eens gewoon stoppen met het geforceerd specifiek willen benoemen van al die verschillende genders met bijbehorende aparte toiletten en aanduidingen op identiteitsbewijzen zou dat een hoop gedoe schelen.
Dat er op ons paspoort gewoon 'mens' staat en dat al die genders gewoon gezellig naast elkaar een lekker potje kunnen schijten. Ik ben alvast voor. :tongueout:
p
pinkieLid
01-01-2024, 00:00
#7
Hetero.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ja dat is het ideaal hè. Naast elkaar kunnen schijten in dezelfde ruimte. Zucht, een mens kan alleen maar dromen...

Misschien zijn we te individualistisch geworden. Iedereen is zo uniek en heeft zoveel erkenning nodig want we zijn ook zo onzeker.
B
BasLid
01-01-2024, 00:00
#9
acht.zes zei:
snap ik het tegenwoordig allemaal niet zo goed meer
Klik om te vergroten...
2018 is op zich wel makkelijk te snappen: (bijna) iedereen wilt aandacht & (bijna) iedereen zeikt op elkaar in plaats van op zich zelf. (bijna) Iedereen kijkt ook vrijwel altijd naar anderen en vergelijkt zichzelf hiermee, (bijna) niemand is zich zelf meer omdat ze te druk zijn met vergelijken, dat alles door social media. Als een bekend iemand levenszinnen en andere dergelijke dingen gaat posten op social media, gaan mensen diegene volgen. ('Instagram Influencers') Zodra dit alles een negatieve twist heeft worden al die 'volgers' onzeker. Omdat zeg maar hun 'grote voorbeeld' achteraf bijvoorbeeld verkeerd bezig blijkt te zijn. En die Instagram influencer heeft op zijn beurt weer gekeken naar andere influencers die nog succesvoller blijken te zijn.

1 en al bullshit, heel dat social media. Ben blij dat ik me nog niet heb laten meeslepen. ;p

OT: hetero.
L
Lytje poleLid
01-01-2024, 00:00
#10
acht.zes zei:
@De Dunne
Ik heb een paar toevoegingen :tongueout:

Sekse/geslacht
vrouw · intersekse · man
transseksualiteit

Genderidentiteit
androgynie
cisgender
genderqueer
queer
transgender
travestie

Voorkeur op basis van geslacht
biseksualiteit
heteroseksualiteit
homoseksualiteit
lesbianisme
panseksualiteit
polyseksualiteit

Voorkeur op basis van leeftijd
efebofilie
gerontofilie
pederastie
pedofilie

Voorkeur op basis van gedrag of objecten
bdsm
fetisjisme
infantilisme

Voorkeur voor dieren
bestialiteit

Overige voorkeuren
aseksualiteit
polyamorie
Klik om te vergroten...

Ha! De helft van de woorden moet ik ff googlen hoor.
L
Lytje poleLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik sluit mij deels aan bij @Fenrir
Alleen ligt de verhouding bij mij op 30/70% Ik val niet op hele vrouwelijke vrouwen of hele mannelijke mannen, maar ook weer niet op te vrouwelijke mannen. Ligt echt aan de persoon.

Zelf ben ik niet macho of vrouwelijk. Volgens mij is het voor mensen ook vrij lastig een inschatting te maken van mijn sexuele geaardheid. Bisexueel dus.
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#12
Leuk dat er op het forum zo open en respectvol over dit soort dingen gesproken kan worden! Ook hier een saaie hetero. Opgegroeid in een gezin waar homoseksualiteit zeker bespreekbaar was. Omdat ik veel vriendinnen en een zachtaardig karakter had, hebben ook mijn ouders wel eens vermoedens gehad over mijn geaardheid. De afgelopen 20 jaar hoor ik daar echter niets meer over, ook niet bij vrienden/collega's.

Als student ben ik een tijdje heel regelmatig naar een homocafe gegaan omdat de sfeer daar zo relaxed en tolerant was (en omdat een aantal goede vrienden homo is). Ben daar ooit zelfs uitgeroepen tot "populairste hetero van de homokroeg" :sweatsmile:

Ik zie seksualiteit als iets dat primair mooi, leuk en goed is. Volgens mij noemen ze dat in Engelstalige landen "sex-positive". Persoonlijk vind ik alle seksuele voorkeuren, fetisjes en fantasieen helemaal prima. Zolang iedereen instemt en meerderjarig is mag van mij alles :tonguewink:

Ik las laatst een artikeltje waarbij gemotiveerd werd dat niet-monogaam zijn ook als seksuele geaardheid gezien zou moeten worden. Dus misschien is dat nog iets om aan je lijstje toe te voegen? Maar misschien is dat meer iets voor een ander draadje...
C
CasaanLid
01-01-2024, 00:00
#13
Rebell zei:
Wat kunnen vrouwen mooi zijn.
Klik om te vergroten...
Volledig eens!
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#14
@De Dunne
Ik heb een paar toevoegingen :tongueout:

Sekse/geslacht
vrouw · intersekse · man
transseksualiteit

Genderidentiteit
androgynie
cisgender
genderqueer
queer
transgender
travestie

Voorkeur op basis van geslacht
biseksualiteit
heteroseksualiteit
homoseksualiteit
lesbianisme
panseksualiteit
polyseksualiteit

Voorkeur op basis van leeftijd
efebofilie
gerontofilie
pederastie
pedofilie

Voorkeur op basis van gedrag of objecten
bdsm
fetisjisme
infantilisme

Voorkeur voor dieren
bestialiteit

Overige voorkeuren
aseksualiteit
polyamorie
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#15
De videogame Southpark The Fracturet But Whole heeft een grappige scene waar je moet kiezen wat je bent:


En later moet je kiezen wat je sexuele voorkeur is:


Grappig is ook hoe je de moeilijkheidsgraad aanpast. Hoe blanker, hoe makkelijker het spel, hoe donkerder van huidskleur, hoe moeilijker lol :tongueout:
M
MeshLid
01-01-2024, 00:00
#16
Eik zei:
Leuk dat er op het forum zo open en respectvol over dit soort dingen gesproken kan worden! Ook hier een saaie hetero. Opgegroeid in een gezin waar homoseksualiteit zeker bespreekbaar was. Omdat ik veel vriendinnen en een zachtaardig karakter had, hebben ook mijn ouders wel eens vermoedens gehad over mijn geaardheid. De afgelopen 20 jaar hoor ik daar echter niets meer over, ook niet bij vrienden/collega's.
Klik om te vergroten...

Gayscene en drugs gaan hand in hand. (Meth parties in london, ooit gelezen? Zoek maar op.) Zou overigens wel heel raar zijn als je wel open staat voor drugs en niet voor iemand zijn seksualiteit.

Ontopic: Geraakt bij de regenboog op mijn 15e, tot vreugde (sarcasm) van mijn vaderlief. Maar nog altijd blij met wie ik ben. Wel een mega zwak voor transeksuele mannen.

Transgender is overigens geen seksuele geaardheid, maar sekse. Een man die op een transseksuele vrouw (shemale) valt us dus hetero.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#17
Mesh zei:
Transgender is overigens geen seksuele geaardheid, maar sekse. Een man die op een transseksuele vrouw (shemale) valt us dus hetero.
Klik om te vergroten...
Zijn we niet teveel bezig met (betekenis van) woorden op dit vlak denk ik weleens.
र
रतिLid
01-01-2024, 00:00
#18
Zweibeiner zei:
Ik zie mezelf als biseksueel. Ik val niet op geslacht maar op karakter en aantrekkingskracht. Vrouwen hebben een hogere potentie om heel mooi te zijn. Door de kleding die bepaalde delen van het lichaam accentueren bijvoorbeeld. Een man kan dat toch minder doen. Lingerie bij een man vind ik zelf niet aantrekkelijk, maar bij een vrouw juist heel erg. Ik heb wel voorkeuren als het op mijn seks leven aankomt en een man past dan vaak wat beter in het plaatje. Ik zoek eerder een bepaald type persoon. Iemand kan heel knap zijn maar als het karakter niet aantrekkelijk is dan houd het op. Ik kan die persoon dan wel aardig vinden, met niet aantrekkelijk karakter bedoel ik niet dat die persoon niet leuk is in de omgang. Ik vind bepaalde type karakters seksueel aantrekkelijk. Met een vrouw zou ik niet de soort seks willen die ik met een man wel zou willen.

Ik las laatst een artikel waarin werd beschreven dat bi mensen er eigenlijk het minste om geven. Ze hoeven niet uit de kast te komen, ze hechten weinig waarde aan het feit dat ze bi zijn. Ze zijn bi en daar houd de gedachte op. Ik voel me als bi groep ook niet onderdrukt ofzo. Ik zie dan ook totaal het nut niet van in om te zeggen tegen mijn vrienden dat ik bi ben. Of mijn vrienden dat nu wel of niet weten maakt niet uit voor mijn identiteit. Mijn identiteit is hoe ik mezelf zie, ervaar en voel. Niet hoe andere dat doen. Ik hoef de erkenning van andere niet te hebben omdat ik de erkenning van en voor mezelf heb.
Tegen mijn vrienden zeggen dat ik bi ben staat voor mij gelijk aan tegen ze zeggen dat ik een vrouw ben. Of dat ik graag stamppot eet, of dat ik van honden houd. Het is zo, zo ben ik, het is niet iets waar ik trots op ben of waar ik van baal. Het is geen overwinning om ervoor uit te komen.
Klik om te vergroten...
Yep. Zo zie ik het ook helemaal! Dat hele idee van uit de kast komen gaat een beetje aan mij voorbij. Ik vraag anderen toch ook niet wat zij in bed/auto/op de fiets uitspoken? Het gaat niemand iets aan lijkt mij... Als ik het mensen laat weten is het altijd tussen neus en lippen door... Lekker interessant. Bovendien ben ik sinds een korte tijd (een week ofzo) in celibaat. Ook wel lekker. Gaat me verrassend makkelijk af en haalt de druk om te presteren er ook lekker af. Ben in contact met een prachtige en lieve meid, maar heb nog niet één keer onkuise gedachten over haar gehad haha terwijl het makkelijk zou kunnen Maybe it's love?
W
Woke-up-stickyLid
01-01-2024, 00:00
#19
Hahah wat een droog gedoe. Zijn er eigenlijk nog mannen die bier zuipen en vechten? Naar zweet en terpentine stinken?
o
oxioenergieLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik schrik wel van de uitslag boven. dat er pedofielen bij zitten. ik persoonlijk zou mezelf door mijnkop schieten als ik dat zou voelen. brr. niet trots op zijn iig. ik zelf ben hetero. verder no problems met vrienden die anders zijn. maar mijn grens ligt qua vriendschappen met mensen bij dat ze pedo zijn. en als ze het zijn, dan hoop ik dat ze heftige antidepressiva gaan slikken, waardoor hun libido tot vriespunt daalt of castratie.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...2223242526...71
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."