Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWat is je (seksuele) geaardheid en ben je daar blij mee?

Wat is je (seksuele) geaardheid en ben je daar blij mee?

1417 antwoorden
237 weergaven
18-5-2026
F
Fisherman's friendLid
01-01-2024, 00:00
#1
Nee is allemaal maar gekkigheid
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#2
Lezen en leren zei:
Bi versa. Ik ben zeg maar de ideale wisselspeler. Je kunt mij op elke positie inzetten.
Klik om te vergroten...
Linksvoor, rechtsachter en dan mag je op de spits zitten.
m
milesLid
01-01-2024, 00:00
#3
Lezen en leren zei:
Je bent dus een mannenhoer.
Klik om te vergroten...
Alleen als je cash betaald!
h
hetgajulliegoedLid
01-01-2024, 00:00
#4
miles zei:
Ik zag trouwens eerder in het topic 5 miljoen genoemd worden, maar voor zulke bedragen mag iedereen zich bij me melden hoor, dan zet ik mijn principes wel even in de vriezer
Klik om te vergroten...
Je bent dus een mannenhoer.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#5
miles zei:
Ik zag trouwens eerder in het topic 5 miljoen genoemd worden, maar voor zulke bedragen mag iedereen zich bij me melden hoor, dan zet ik mijn principes wel even in de vriezer
Klik om te vergroten...
Dit zijn echt van die klote vragen. Dat iemand je vraagt: zou je voor 5 miljoen (of iets in die richting) *insert iets wat ver over je grenzen gaat* doen?

Want ik ben best principieel wat betreft sommige dingen die ik niet wil, maar 5 miljoen...

Voor 5 miljoen kun je heel wat hete douches en trauma therapie betalen en dan nog flink wat overhouden.

Maar tegelijkertijd haat ik mezelf dat mijn principes blijkbaar op die manier afgekocht zouden kunnen worden.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#6
Nog niet voor 5 miljoen zou ik mijn principes laten vallen.
Ik krijg er een levenslange traumatische ervaring bij en deze heb ik al genoeg.
Nee dank u beleefd, deze ronde sla ik over.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#7
HappyMind zei:
Het is vast grappend bedoelt maar je weet écht niet wat je zegt.
Klik om te vergroten...
Uiteraard grappend bedoeld.

Meende er niks verkeerd mee.
H
HappyMindLid
01-01-2024, 00:00
#8
Mindless zei:
Voor 5 miljoen kun je heel wat hete douches en trauma therapie betalen en dan nog flink wat overhouden.
Klik om te vergroten...
Het is vast grappend bedoelt maar je weet écht niet wat je zegt.
g
gomegaLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik weet niet of dit al eerder gezegd is (heb geen tijd om alle berichten in dit topic door te lezen), dus mijn excuses als dit al eerder besproken is.

Transgender heeft niks te maken met iemands seksuele geaardheid. Je geslacht/genderidentiteit staat helemaal los van je geaardheid. Zo kan een transgender vrouw (man naar vrouw) hetero zijn (valt op mannen), maar kan ze ook lesbisch, bi- of panseksueel zijn. Aseksueel is ook niet echt een geaardheid. Iemand die aseksueel is kan hetero-, homo-, bi- of panseksueel zijn. Aseksueel zegt in dat geval alleen dat die persoon geen seksuele behoeftes/verlangens heeft. Voor aromantisch geldt eigenlijk hetzelfde, maar daarbij is het net omgekeerd. Die groep heeft namelijk geen interesse in een romantische verstandhouding, maar zo iemand kan wel weer seksuele verlangens hebben en dus zijn er ook weer verschillende geaardheden mogelijk.

Ik begrijp dat dit allemaal erg verwarrend kan zijn en neem ook niemand iets kwalijk aangezien je echt 'out of your way' moet gaan om hier meer over te leren, maar ik vond het toch wel even belangrijk om deze verschillen aan te kaarten.

Zo heb ik zelf al heel wat jaren lopen worstelen met mijn gender en ben ik er nog niet helemaal 100% uit. Daarom vind ik het ook erg lastig om mezelf in een hokje te plaatsen, maar als ik dat toch probeer kom ik meestal uit bij transfeminine genderfluid. Dat houdt in dat ik een AMAB (assigned male at birth) ben en dat mijn genderidentiteit/genderexpressie fluctueert, maar hoofzakelijk naar het vrouwelijke nijgt. Om de standaard vragen even te beantwoorden: Nee ik heb nog geen hormoon therapie aangezien ik nog op een erg lange wachtlijst sta. Nee, ik heb niet 'de operatie' gehad en ben op dit moment ook (nog) niet van plan die te ondergaan.

Ik begrijp dat dit allemaal een beetje complex en vaag klinkt en ook wel behoorlijk raar is. Ik zou het zelf ook een stuk fijner vinden als het simpeler en duidelijker was, maar dat zit er voor mij helaas niet echt in. Jullie hoeven het echt niet te begrijpen en mogen er ook van denken wat jullie willen; ik ben inmiddels al wel wat gewend...

Doordat mijn gender zo'n rommeltje is, is het ook erg lastig om een label op mijn geaardheid te plakken. Vaak noem ik mezelf dan maar panseksueel of homoflexibel. Ik val namelijk namelijk voornamelijk op vrouwelijkheid/androgynie (e.i. ik val over het algemeen dus niet op een 'gewone' man).

Daarbij komt dan nog dat ik zo oppervlakkig ben als wat en uiterlijke/lichamelijke aantrekking behoorlijk belangrijk is voor mij. Ik zou zelf willen dat dat niet zo was, maar wanneer ik dat probeerde te negeren of me probeerde daar over heen te zetten, leverde het uiteindelijk elke keer toch weer problemen op. Dus ik heb nu maar geaccepteerd dat ik erg oppervlakkig en daardoor racistisch (ik voel mij eigenlijk alleen aangetrokken tot (Zuid-)Oost-Aziatische uiterlijke kenmerken)ben als het op daten aankomt. Wellicht kom ik in de toekomst iemand tegen waarbij dat uiteindelijk allemaal toch niet uitmaakt, maar dat zie ik op dit moment niet zo makkelijke gebeuren.

He grote nadeel is dat mijn datingpool nu inmiddels bestaat uit een vissenkom met een doorsneden van ongeveer 10 cm, door mijn complexe, onorthodoxe gender situatie en mijn kieskeurigheid :/
K
KonijntjeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik zeg altijd dat ik homo ben, want ik kijk alleen naar mannen, alhoewel ik ook sex met vrouwen heb gehad. Ik zie mezelf als 95% gay en 5% straight. Een one night stand met een man draai ik mijn hand niet voor om, maar met een vrouw zou ik het alleen kunnen als ik ook van haar hou.
I
IskraLid
01-01-2024, 00:00
#11
Love is all we need.
P
PatronaLid
01-01-2024, 00:00
#12
Geen flauw idee wat mijn geaardheid is. Altijd relaties gehad en verliefd geweest op mannen, wel 1 keer seks gehad met een vrouw (met man erbij).
Cliché om te zeggen, maar kan geen label op mezelf plakken. Puur omdat ik het niet weet.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik kan niet zien wie wat gestemd heeft (en dat hoeft ook niet :wink: ).

Hetero trouwens. In deze maatschappij is dat een stuk makkelijker dus ja, daar ben ik zeker blij om. Vind het wel een overrated onderwerp vaak tegenwoordig.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Intolerante mongool vind ik niet genuanceerd, zoals ik dus meteen al aangegeven heb. En verder vind ik dat zij die nul begrip hebben voor mijn standpunt juist degenen zijn die intolerant zijn.

Dat is het laatste wat ik te melden heb in dit kromme topic. Ik ben er nu echt helemaal klaar mee.

Een prettige dag nog.
P
PompenLid
01-01-2024, 00:00
#15
Mijn seksuele geaardheid is hetero geen twijfel over mogelijk.

Ben nu al 3 maanden A-seksueel en dit zal ook nog wel minstens een half jaar zo blijven.
S
Sally TessioLid
01-01-2024, 00:00
#16
Pompen zei:
Mijn seksuele geaardheid is hetero geen twijfel over mogelijk.

Ben nu al 3 maanden A-seksueel en dit zal ook nog wel minstens een half jaar zo blijven.
Klik om te vergroten...
Interessant, kan je daar wat meer over uitleggen?
P
PompenLid
01-01-2024, 00:00
#17
Sally Tessio zei:
Interessant, kan je daar wat meer over uitleggen?
Klik om te vergroten...

Ik ben sinds de start van dit anti-depressivum, "Venlafaxine" zo goed als libido-loos geworden.
Dat wil zeggen dat ik er geen behoefte aan heb maar, alles werkt nog wel indien ik er volledig voor ga.
Na 3 maanden dit middel te slikken is "Impotentie" erbij ingeslopen. Waardoor ik nu niet eens meer de moeite ga doen.
Dit is de voornaamste reden dat ik mijn geaardheid momenteel aanduid als A-seksueel.

Helaas is dit middel wel na 4 andere anti-depressivum het enige wat mij buiten vervelende bijwerkingen..
Stabiliteit brengt dus ik zal dit nog lange tijd blijven slikken.
Alleen een vriendin/vrouw, seks/intimiteit. Zit er gewoon niet in icm dit middel.

Dit is allemaal heel persoonlijk maar, het is niet iets waar ik me voor schaam.
Ik heb absoluut geen zin in seksueel contact.

Beetje duidelijk nu?
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Aseksualiteit is in je algehele leven geen interesse hebben in seksuele relaties met anderen. Dat je tijdelijk geen of weinig libido ervaart is dus geen aseksualiteit. Je bent nog steeds hetero. :wink:
F
FenrirLid
01-01-2024, 00:00
#19
ZERO- zei:
Aseksualiteit is in je algehele leven geen interesse hebben in seksuele relaties met anderen. Dat je tijdelijk geen of weinig libido ervaart is dus geen aseksualiteit. Je bent nog steeds hetero. :wink:
Klik om te vergroten...

Ben ik het mee eens, behalve je implicatie dat (a)seksualiteit per definitie samenhangt met geaardheid. Een aseksueel persoon kan zich romantisch aangetrokken voelen tot anderen, of zelfs seksueel aangetrokken (maar zonder daadwerkelijk seksuele handelingen te willen verrichten). Aseksualiteit is ook een spectrum en een aseksueel persoon kán zich zeker identificeren met een bepaalde geaardheid.

Het is een nitpick, ik weet het, en waarschijnlijk snap jij deze distinctie ook wel en heb je je gewoon ongenuanceerd uitgedrukt. Aangezien mensen die hier minder in thuis zijn meelezen en zich een beeld vormen van deze kwesties adhv dit topic vind ik het toch belangrijk genoeg om deze kanttekening te plaatsen :wink:
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Fenrir zei:
Het is een nitpick, ik weet het, en waarschijnlijk snap jij deze distinctie ook wel en heb je je gewoon ongenuanceerd uitgedrukt. Aangezien mensen die hier minder in thuis zijn meelezen en zich een beeld vormen van deze kwesties adhv dit topic vind ik het toch belangrijk genoeg om deze kanttekening te plaatsen :wink:
Klik om te vergroten...
Haha, heel goed! Vind het ook erg tof dat één van de main characters van BoJack Horseman aseksueel is. Fijn voor de diversiteit op tv.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...2122232425...71
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."