Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Misschien is het ziekenhuis toch een optie?"
"@Dutchie85 Hoe gaat het met je?"
"Hoe gaat het inmiddels met je?"
"Zanza zei: Ik heb me tot nu toe niet in dit topic gemengd. Wel grotendeels meegelezen. Maar wat mij dan het meest opvalt en verder nauwelijks wordt genoemd, is dat je de ziekte van Lyme hebt. In hoeverre is dáár naar gekeken icm met de huidige problematiek die je ervaart? De klachten die je ervaart passen namelijk heel erg goed bij een postinfectieuze ziekte, icm het middelengebruik. Klik om te vergroten... Ja, ik denk dat je naar de dokter moet gaan. Het duurt iets te lang om alleen maar ontwenningsverschijnselen te zijn; misschien zijn er andere oorzaken die behandeld kunnen worden."
"hallo, Allereerst mijn deelneming. Ik denk dat je tijd nodig hebt om zo'n verschrikkelijk verlies te verwerken. En dat het geen schande is om verdrietig en machteloos te zijn in deze tijd. Rouwen heeft tijd nodig Als je nu Ritalin gaat slikken, krijg je kunstmatige energie (zoals met coke), maar op de lange termijn is dit geen oplossing en zal het alleen maar in de weg staan van het verwerken van je verlies. Ik nam zelf Ritalin om een andere reden, mijn vader stierf in die periode aan alvleesklierkanker en ik verwerkte het emotioneel helemaal niet omdat Ritalin me veranderde in een perfect functionerende, emotieloze machine. Ik functioneerde wel perfect op mijn werk dankzij Ritalin, maar dat is het niet waard, wat ik daardoor emotioneel verloor was veel meer dan zo'n stomme baan. Ik ben ook bijna eenzaam omdat mijn behoefte aan andere mensen bijna tot stilstand kwam onder Ritalin. En uiteindelijk bleek dat ik niet eens aan ADD leed, maar aan iets anders dat psychotherapeutisch behandeld moet worden en niet met medicatie. Zoek hulp en stap niet over op een ander middel, vooral omdat je kleine kinderen hebt en emotioneel voor hen open moet blijven staan"
"Casrus zei: Volg het een beetje op YouTube omdat er al decennia een meth-seks homoscene is. Leipzig heeft bijvoorbeeld al tenminste sinds 1995 al een methamfetamine scene. Er wordt in Duitsland véél meer meth gebruikt dan in Nederland en dat al vele jaren. Toch deden officiële nieuwsberichten het nogal eens voorkomen alsof de recente ombouw van die XTC-labs in methamfetamine-labs in Nederland de schuld was van alle problemen daar. Klik om te vergroten... Duitsland is groot Meth wordt geconsumeerd in Oost-Duitsland omdat het niet ver is van Tsjechië met zijn methlabs. In Noord-Duitsland is meth zeldzaam, maar crack wel. Ik weet eerlijk gezegd niet wat erger is, crack of meth. Ik denk crack omdat de mensen er zo vies en haveloos uitzien. Terug naar het onderwerp H. Ik denk dat het ergste van H-gebruik is dat je het vermogen verliest om met pijn in je ziel om te gaan. En pijn hoort bij het leven, je komt constant in situaties terecht die gewoon pijn doen. Vroeger kon ik moeilijke situaties aan zonder heroïne, oké, ik deed soms aan zelfbeschadiging om mezelf af te leiden van de pijn in mijn ziel, maar over het algemeen kon ik het aan. Totdat ik me beter voelde of de antidepressiva begonnen te werken. Na mijn ontmoeting met H weet ik dat ik problemen kan uitschakelen door gewoon op een knop te drukken, en die knop heet “heroïne”. En dat blijft in mijn hoofd zitten, dat innerlijke stemmetje dat me zegt: “Als het erg wordt, kun je H nemen”."
"De kwaliteit van straatheroïne is momenteel zo slecht dat het niet de moeite waard is om spul te proberen. Heroïne gebruiken was altijd al gevaarlijk, maar nu is het ook nog eens zinloos"
"Klinkt niet goed Ook al weet ik er heel weinig van, wat ik gelezen heb is genoeg voor mij om het niet te proberen In geen geval"
"LucidLucy zei: Jep, ik! 🙋♂️ Waarom ik ermee begon? Je kent die waarschuwingen uit Amerika wel over wiet enzo. Van die propaganda filmpjes. Ik zou bijna de kliniek in gaan en wilde nog wat laatste dingen proberen. Tja, wiet was toch ook niet zo erg als wat Amerika beweerde? Dus Flakka zou vast ook wel meevallen. Nou, niet dus.... Klik om te vergroten... Je bent niet de enige die in deze shit verzeild is geraakt. Voor mij was het hetzelfde met heroïne. Ik groeide erg beschermd op en geloofde alle anti-drug propaganda. Toen probeerde ik wiet en realiseerde ik me dat alles wat me erover verteld was, een leugen was. Toen kwam MDMA, trips, sped, coke - het was allemaal goed, ik was nergens aan verslaafd. En toen dacht ik dat H ook niet zo slecht was. Nou, dat was het dan. Bedankt voor je openhartigheid. En het is ook belangrijk om te weten dat flakka niet het einde is en dat je kunt stoppen. P.S. Maar ik vraag me af of alle berichten die nu in de pers verschijnen niet precies het tegenovergestelde effect hebben. Het zou ook sommige mensen nieuwsgierig kunnen maken naar flakka Ik kende een Duitse vrouw, een oudere heroïneverslaafde, die Christiane F.'s boek op school had gelezen toen ze een tiener was. De school wilde natuurlijk opvoeden, maar in haar geval werkte het averechts. In plaats van afgeschrikt te worden, werd ze nieuwsgierig, ging meteen naar het station en haalde H. op."
"Het is echt erg dat de stoffen die het moeilijkst zijn om van af te kicken, worden voorgeschreven door een arts. Afkicken van benzo's is veel moeilijker dan afkicken van heroïne. Ik wens je veel sterkte"