Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHulp gevraagd : Relatie vriendin met Borderline, ikzelf ASS

Hulp gevraagd : Relatie vriendin met Borderline, ikzelf ASS

319 antwoorden
32 weergaven
18-5-2026
B
BrieMetDeBrilLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ze Herbs Mang zei:
Het lijkt dus zo te gaan als voorspelt. Voor je het weet vervalt alles weer in het oude en zit je weer in de cirkel. Er is inderdaad maar 1 optie, en dat is haar eruit zetten.
Klik om te vergroten...
Begint aardig in de buurt te komen.
Ben witheet, opgefokt en elk moment kan ik weer uit m'n slof schieten.
Ik vind dat ze opvangen moet bellen. Tot nu toe niets gehoord van dat ze het van plan is en serieus neemt.

Edit : schoonmoeder onderweg, ready for war.
Ze moet gewoon weg. Waarheen maakt me niet uit, weg van hier.
Ap 2 opvangplekken gebeld, en dan kom je er weer achter dat je bij al die instanties al bekend moet zijn.
Je ken beter geen Europeaan zijn als je dakloos word.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...678910...16
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ei-Salade zei:
Begint aardig in de buurt te komen.
Ben witheet, opgefokt en elk moment kan ik weer uit m'n slof schieten.
Ik vind dat ze opvangen moet bellen. Tot nu toe niets gehoord van dat ze het van plan is en serieus neemt.

Edit : schoonmoeder onderweg, ready for war.
Ze moet gewoon weg. Waarheen maakt me niet uit, weg van hier.
Ap 2 opvangplekken gebeld, en dan kom je er weer achter dat je bij al die instanties al bekend moet zijn.
Je ken beter geen Europeaan zijn als je dakloos word.
Klik om te vergroten...
Blijf druk zetten want zo iemand zal niet vanuit zichzelf stappen ondernemen.

Het is heel moeilijk om te stoppen iemand te helpen die zelfdestructief is. Zelf kon ik daardoor niet uit een relatie stappen omdat ik doodsbang was dat als ik niet bleef langskomen, ze letterlijk dood zou gaan door of overdosering van medicijnen- of ondervoeding. Een keer was dat ook bijna het geval. Wij woonden niet samen.

Samenwonen zal het ongetwijfeld nog een stuk moeilijker maken maar zo te lezen ben je er goed klaar mee. Ik denk dat die boosheid op een gegeven moment ook nodig is en je even heel hard moet zijn, want iemand die zo diep zit dat het wegzakken is in een diep zwart gat/de hel, die sleurt je daarin mee, zonder aarzelen. Dat kan absoluut niet gebeuren.

Sterkte man in deze moeilijke tijden. Zet nu ook dóór.

Terug kan niet meer. Weg met haar zodat je kan beginnen dit allemaal goed te verwerken voor jezelf.
D
DeadwingLid
01-01-2024, 00:00
#3
Mindless zei:
Het is heel moeilijk om te stoppen iemand te helpen die zelfdestructief is. Zelf kon ik daardoor niet uit een relatie stappen omdat ik doodsbang was dat als ik niet bleef langskomen, ze letterlijk dood zou gaan door of overdosering van medicijnen- of ondervoeding. Een keer was dat ook bijna het geval. Wij woonden niet samen.
Klik om te vergroten...
Precies hetzelfde meegemaakt begin jaren 90. Mijn ex is toen 14 maanden opgenomen geweest. Was een drama van jewelste..Ging er zelf ook bijna aan onderdoor.Klein mirakel dat die relatie drie jaar heeft geduurd..

Onmiddelijk stoppen is het enige juiste advies Ei-Salade voordat het nog meer gaat escaleren. Wens je heel veel sterkte.
B
BrieMetDeBrilLid
01-01-2024, 00:00
#4
Klote zooi.
Ik moet het juridisch gaan uitzoeken.
Volgens huurcontract sta ik in het recht om haar eruit te laten zetten.
Maar volgens schoonmoeder weer niet.
Kan nu m'n verhuurder niet bereiken, ik moet snel handelen want in maart is het 2 jaar huishouden en dan is het via de verhuurder een medebewoner.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#5
Deadwing zei:
Precies hetzelfde meegemaakt begin jaren 90. Mijn ex is toen 14 maanden opgenomen geweest. Was een drama van jewelste..Ging er zelf ook bijna aan onderdoor.Klein mirakel dat die relatie drie jaar heeft geduurd..
Klik om te vergroten...
Verschrikkelijk. Zonder dat je het doorhebt zit je ineens gevangen in de hel waar zij ook in zitten.

Waar het eerst makkelijk was om tegen anderen in een toxische relatie te zeggen: "verlaat hem/haar toch gewoon", kom je er dan achter dat het allemaal niet zo makkelijk gaat.

3 jaar shit... Na een halfjaar van dat was ik een schim van mezelf. Een levende dode.

Deadwing zei:
Onmiddelijk stoppen is het enige juiste advies Ei-Salade voordat het nog meer gaat escaleren. Wens je heel veel sterkte.
Klik om te vergroten...
Klopt.

Tegelijkertijd weet ik ook dat de wil om ermee te stoppen volledig 100% uit jezelf moet komen.

Toch blijf ook ik herhalen: stop ermee, per direct.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ei-Salade zei:
Klote zooi.
Ik moet het juridisch gaan uitzoeken.
Volgens huurcontract sta ik in het recht om haar eruit te laten zetten.
Maar volgens schoonmoeder weer niet.
Kan nu m'n verhuurder niet bereiken, ik moet snel handelen want in maart is het 2 jaar huishouden en dan is het via de verhuurder een medebewoner.
Klik om te vergroten...
Dat is vervelend, maar maart is nog een heeeel eind verderop.

Je kunt maandag je verhuurder bereiken, dan weet je het en dan is het tijd voor actie.
D
DeadwingLid
01-01-2024, 00:00
#7
Mindless zei:
3 jaar shit... Na een halfjaar van dat was ik een schim van mezelf. Een levende dode.
Klik om te vergroten...
In het eerste jaar ging alles tussen ons vrij goed. De ellende begon daarna vrij snel..
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#8
En weet je eenmaal dat je haar er juridisch gezien uit kan zetten en het gaat niet goedschiks: spullen buiten zetten wanneer ze er niet is en de sloten vervangen.

Het is jouw huis.
D
DametjeStepLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik vind het een gek idee dat als er iemand in jouw huis is dat de politie dan niks zou doen? Als er wordt ingebroken en de inbreker zit er nog komen ze die er dan ook niet uitzetten?
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ei-Salade zei:
Ik mag niet zomaar sloten vervangen.

Ben er echt klaar mee met die klote regels hier.
Ben niet eens baas in eigen huis
Klik om te vergroten...
Je mag zeker wel de sloten vervangen en ,ik is geen huurder dus je kan haar wel eruit zetten. Weet niet van wie je die informatie hebt maar sat klopt niet hoor.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#11
2. Beperkte huurbescherming
Medebewoners zonder medehuurderschap hebben geen recht op huurbescherming. Bij vertrek of overlijden van de hoofdhuurder hebben zij meestal geen recht op de woning.
Klik om te vergroten...

Bron:

www.huurstunt.nl

Wat is een medebewoner en hoe verschilt deze van een huisgenoot

Een medebewoner woont in een woning zonder huurcontract. Lees hoe dit verschilt van medehuurderschap en wat de gevolgen zijn voor je rechten en toeslagen.
www.huurstunt.nl www.huurstunt.nl


Je kunt gewoon haar rommel buitenzetten en je sloten vervangen @Ei-Salade
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ze Herbs Mang zei:
Weet niet van wie je die informatie hebt
Klik om te vergroten...

Haar vader of moeder?
Of heb je inmiddels een (echtscheidings)advocaat in de arm kunnen nemen EI? Zonee, kan die wellicht je ook nog snel en kort helpen (met info).

Lijkt me door de links hierboven toch duidelijk dat het wel moet kunnen.
Dat is juist de rede dat het altijd slim is om medehuurder te worden als je bij iemand in trekt, zodat je niet zo snel je onderdak kan verliezen.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#13
Kordie zei:
Haar vader of moeder?
Of heb je inmiddels een (echtscheidings)advocaat in de arm kunnen nemen EI? Zonee, kan die wellicht je ook nog snel en kort helpen (met info).

Lijkt me door de links hierboven toch duidelijk dat het wel moet kunnen.
Dat is juist de rede dat het altijd slim is om medehuurder te worden als je bij iemand in trekt, zodat je niet zo snel je onderdak kan verliezen.
Klik om te vergroten...
En voor de andere partij slim om niet te gauw je partner medehuurder te laten worden als diegene bij je intrekt, zodat je diegene nog relatief makkelijk je huis uit kunt werken mocht dat nodig zijn.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#14
Mindless zei:
En voor de andere partij slim om niet te gauw je partner medehuurder te laten worden als diegene bij je intrekt, zodat je diegene nog relatief makkelijk je huis uit kunt werken mocht dat nodig zijn.
Klik om te vergroten...

Precies. Hier nog een artikel EI Salade wat bevestigd dat je haar gewoon het huis uit kunt zetten, op basis van de info die we hebben:
www.huurstunt.nl

Mag je als hoofdbewoner iemand uitschrijven uit een woning

Lees hier wat je kunt doen als je een medebewoner wilt uitzetten. Ontdek je rechten en opties, afhankelijk van het huurcontract en wettelijke regels.
www.huurstunt.nl www.huurstunt.nl
Vergeet de adrescheck niet
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#15
Kordie zei:
Precies. Hier nog een artikel EI Salade wat bevestigd dat je haar gewoon het huis uit kunt zetten, op basis van de info die we hebben:
www.huurstunt.nl

Mag je als hoofdbewoner iemand uitschrijven uit een woning

Lees hier wat je kunt doen als je een medebewoner wilt uitzetten. Ontdek je rechten en opties, afhankelijk van het huurcontract en wettelijke regels.
www.huurstunt.nl www.huurstunt.nl
Vergeet de adrescheck niet
Klik om te vergroten...
Ik vraag me wel af wat concreet bedoeld wordt met "iemand voldoende tijd te hebben gegeven om zelf te vertrekken".

Hoeveel tijd is dit precies? En hoe kun je dit bewijzen te hebben gegeven? Want je mogelijk gestoorde partner kan ook een pathologische leugenaar zijn die van alles wel kan beweren, zoals dat jij diegene géén tijd hebt gegeven.

Wanneer sta je nou echt in je recht de bezittingen van je partner uit huis te zetten en de sloten te vervangen? Dit moet imo duidelijk zijn.
B
BrieMetDeBrilLid
01-01-2024, 00:00
#16
De Zandman zei:
Aangifte doen betreffende huiselijk geweld.
Klik om te vergroten...
Zonder bewijs? Ik wil eigenlijk helemaal niets met politie doen maarja had wel graag gewild dat ik iets van autoriteit achter de rug heb.
Ze Herbs Mang zei:
Je mag zeker wel de sloten vervangen en ,ik is geen huurder dus je kan haar wel eruit zetten. Weet niet van wie je die informatie hebt maar sat klopt niet hoor.
Klik om te vergroten...
Juridisch loket heeft mij verteld dat in 9 van de 10 zaken de politie niet veel kan doen. Dan zal er eerst aangifte of een dwangsom uitgevoerd moeten worden door een rechter.
Hoofdhuurder of niet, ik mag van de woningbouw volgens contract geen aanpassingen verrichten.

Voor de rest over uitschrijven, dat kan alleen zij doen en niet ik.

Even weer ruzie afwachten en dan aangifte gaan doen.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ei-Salade zei:
Zonder bewijs? Ik wil eigenlijk helemaal niets met politie doen maarja had wel graag gewild dat ik iets van autoriteit achter de rug heb.

Juridisch loket heeft mij verteld dat in 9 van de 10 zaken de politie niet veel kan doen. Dan zal er eerst aangifte of een dwangsom uitgevoerd moeten worden door een rechter.
Hoofdhuurder of niet, ik mag van de woningbouw volgens contract geen aanpassingen verrichten.

Voor de rest over uitschrijven, dat kan alleen zij doen en niet ik.

Even weer ruzie afwachten en dan aangifte gaan doen.
Klik om te vergroten...
Vorder haar sleutels in, eventueel stiekem. Die zijn van jou zolang jij je huis huurt, niet van haar. Jij hebt die aan haar in bruikleen gegeven.

Ruzie weer verder laten escaleren? Tot welk punt? Ik heb dat zelf ook laten gebeuren en dat ging alleen maar van kwaad tot erger. Dingen kunnen nog véél erger worden als je ze laat. Op een gegeven moment moet je actie ondernemen, uit zelfbescherming in dit geval.
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ei-Salade zei:
Zonder bewijs? Ik wil eigenlijk helemaal niets met politie doen maarja had wel graag gewild dat ik iets van autoriteit achter de rug heb.

Juridisch loket heeft mij verteld dat in 9 van de 10 zaken de politie niet veel kan doen. Dan zal er eerst aangifte of een dwangsom uitgevoerd moeten worden door een rechter.
Hoofdhuurder of niet, ik mag van de woningbouw volgens contract geen aanpassingen verrichten.

Voor de rest over uitschrijven, dat kan alleen zij doen en niet ik.

Even weer ruzie afwachten en dan aangifte gaan doen.
Klik om te vergroten...
Sleutels mag wel je moet alleen de oude sloten weer terugplaatsen bij vertrek
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ze Herbs Mang zei:
Sleutels mag wel je moet alleen de oude sloten weer terugplaatsen bij vertrek
Klik om te vergroten...
Klopt, is ook zo. Is hier ook zo.

Heb ook allemaal aanpassingen gedaan aan mijn huurwoning: gaten geboord, van die hendels geplaatst om deuren naar buiten luchtdicht te kunnen sluiten (tegen de tocht), sommige binnendeuren eruit gehaald.

Je mag best veel aanpassen in een huurhuis, zolang je het maar weer in de oude staat terugbrengt als je er weer uit gaat.


Kun je anders iemand vragen je hierbij te helpen @Ei-Salade? Ik heb het idee dat je er erg tegenop kijkt. Ook logisch, dit is allemaal nogal heftig. Maar bijvoorbeeld je vader of iemand anders die handig is? Dat je samen met diegene op een dag dat je vriendin weg is rustig haar spullen uitzoekt, buitenzet en dan de sloten vervangt? Je hoeft dit niet alleen te doen hè.

Maar nogmaals: laat het nou niet verder escaleren, want ten eerste kan het dan (veel) verder gaan dan je verwacht en ten tweede kan je grens ook gaan opschuiven. Ze kan je mogelijk verder manipuleren zodat je nog vaster komt te zitten in deze situatie.

Ik heb er een idee van hoe moeilijk deze stap zetten is. Het is niet zo gemakkelijk als mensen van buitenaf denken, zeker niet mensen die niet iets dergelijks mee hebben gemaakt.

Praat erover met een familielid of goede vriend. En doe het samen. Samen maakt het makkelijker.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ei-Salade zei:
Schoonmoeder heeft waarschijnlijk gebluft te roepen dat het niet zo is om mij af te schrikken. Zij zeggen dat ze er alles aan doen om een nieuwe plek te vinden en willen dus tot die tijd dat ze hier blijft. Dit is niet te doen en wil dit helemaal niet. Ik vind dat ze die tijd ook kan uitzitten op een opvang. Toch word er iedere keer op mij afgeschoven en zal ik die verantwoordelijkheid "moeten" nemen en zo sturen ze me iedere keer in het gesprek een morele hoek in. Dit is iets waar ik heel slecht mee kan omgaan en word dan in m'n hoofd kneiter boos en heb dan vaak geen ruimte meer om verder te gaan met dit gesprek. Los hiervan is het nu ook 3 tegen 1 geworden en word mijn paranoïde gedachten dus weer werkelijkheid.
Klik om te vergroten...
Zo moeder zo dochter?

Zo te horen is manipulatie een familiekwaaltje.

Kun je een paar dagen ergens anders heen om even tot jezelf te komen? Je blijft maar in een spervuur van twijfel getrokken worden zo.
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."