Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Lemmy zei: Welke negatieve ervaring(en) heb je zoal gehad met mdma? Heb je die laten testen? En het is natuurlijk goed dat je nooit 5 gram coke op een avond wegsnuift, maar hoeveel dan wel? En waarom denk je dat ze nooit zo hard aan coke verslaafd zult worden als aan mdma? Klik om te vergroten... De laatste keren, geen euphorische gevoelens meer, het leuke was er compleet af, hallucinaties etc. (Ik snuif geen 5gram weg) voor mij is een hoge dosis coke 2 gram. De keren dat ik het heb gedaan heb ik nooit zo erg de drang gehad om weer te gaan gebruiken zoals bij mdma. Mdma gebruikte ik elk weekend, met coke kan ik er met gemak maanden van af blijven (mits je het natuurlijk 3 dagen op rij gaat doen) dan gaan je hersenen wennen aan die dopamine waarna je op een gegeven moment minder gaat functioneren zonder die cocaine. En precies door die reden laat ik het ook niet zo ver komen om meerdere dagen achter elkaar te gebruiken. Dit is echt de afgelopen tijd dat ik daar beter over na kan denken, maanden geleden had ik dit niet gekund ben ik eerlijk in."
"Another topic Ik heb af en toe coke gebruikt en vindt het een prima drug, een keer in de zoveel tijd om gezellig met vrienden te zitten of in een bar etc. Nu heb ik vaak wanneer ik lange tijd geen coke heb gebruikt en dan weer opeens ga gebruiken, minder effect dan wanneer ik het bijv 2 dagen achter elkaar of 2/3 weekenden achter elkaar doe. Weet iemand hoe dit kan? Ook wanneer ik een hogere dosis gebruik (1,5/2gram) op een avond, dat ik meer in mezelf terug keer en lekker alleen wil zijn (dat heb ik wel eens vaker wanneer ik het gebruik) Ik heb dit dus opgezocht en zag een aantal dingen ivm adhd? Wat is hier van waar en wat is de werking van coke bij een persoon met adhd? alv bedankt"
"Neo-Shulginist zei: Je zegt 'minder effect', maar ik denk dat je een specifiek soort effect zoekt wat misschien wel dosis-afhankelijk is (en niet lineair). Je bent op zoekt naar prosociale effecten, maar als je meer cocaĂŻne neemt dan raak je meer in jezelf gekeerd. Dat in jezelf gekeerd raken kan het resultaat zijn van een soort hyperfocus die je belet om nog te reageren op de omgeving. Zo'n hyperfocus is verklaarbaar omdat dopamine betrokken is bij de beloning van gedrag. Bij een hoge dosis word je focus zĂł beloont dat je (onbewust) niet meer op zoek gaat naar andere prikkels. Het resultaat is dat je in jezelf gekeerd raakt. In iets lagere dosis kan het zijn dat de hyperfocus nog niet helemaal getriggerd wordt, maar je wel meer 'aan' staat door de extra dopamine, noradrenaline, en serotonine die cocaĂŻne de synaps in laat stromen. Het resultaat kan dan zijn dat je prosociale effecten merkt. Tolerantie kan dus verklaren waarom je een verschil merkt als je een tijd niet hebt gebruikt. Mijn tip zou zijn om dan juist minder te gebruiken, zodat je meer van het gewenste effect kunt ervaren Klik om te vergroten... Klopt inderdaad. Verschilt ook heel erg qua omgeving waar ik in zit. Wanneer ik met vrienden ben is het inderdaad veel minder dan wanneer ik even alleen zit. Ik heb ook gelezen dat het bij coke is, dat je lichaam even moet verwerken hoe te reageren op coke. Dus wanneer 2 dagen achter elkaar gebruik, je de 2de dag er beter op reageert. Word tolerantie zo snel opgebouwd? Aangezien ik het afgelopen tijd maar max 1/2x in de maand heb gebruikt. En minder gebruiken voor beter effect klopt, maar de drang en comedown bij coke is heel erg en voor mij moeilijk te accepteren wanneer ik nog meer heb. Tips? Verder niks met adhd te maken? Merk namelijk dat andere er een stuk heftiger op reageren dan ik."
"_shikantaza zei: Pas toch op. Eerst het MDMA topic en nu dit. Veel te veel en veel te vaak. Verslaving is een bitch. Klik om te vergroten... Mdma is al tijd terug. en als je alles goed doorleest zie je dat ik geen problemen heb om er vanaf te blijven. Zelfde met coke, gebruik dat max 1x in de maand en niet eens elke maand. Maar bedankt voor je reactie… heel makkelijk om een paar dingen te lezen en gelijk een beeld te vormen van iemand, plus dit vraag ik uit interesse en om er meer over te weten."
"OtherShore zei: Volgens mij vraagt de TS zich af of hij ADHD zou kunnen hebben, omdat hij atypisch denkt te reageren op coke en in het hebben van ADHD een mogelijke verklaring ziet. Maar van een diagnose is op dit moment geen sprake, toch @Feliii? Klik om te vergroten... Ja er is een diagnose uitgesproken over adhd. Maar het klopt inderdaad, mede omdat ik dit heb gelezen en hier bevestiging zocht of het wel of niet klopte. (Heb dit hier gelezen op DF)"
"Neo-Shulginist zei: Ah, nee zo werkt het niet. Je moet weldegelijk last hebben van concentratieproblemen, en ook al je hele leven, wil je de diagnose ADHD krijgen. Soms kan je op volwassen leeftijd nog een diagnose krijgen. Maar dat is dan meer omdat de problemen wel aanwezig waren maar nooit zijn getoetst of niet als zodanig herkend. Klik om te vergroten... Klopt, bij mij is het sinds mijn 11de dacht ik al geconstateerd."
"_shikantaza zei: Van deze zin gaan bij mij echt de alarmbellen af. Maargoed, ik realiseerde me ook pas dat ik een probleem had toen ik voor het zoveelste weekend op rij weer 5 gram had weggewerkt en de deur niet uit was geweest. En zelfs toen wilde ik niet toegeven dat ik verslaafd was. Dat kwam pas veel later na jaren van heel veel ellende. Mijn tip: stop met gebruiken nu het nog redelijk makkelijk is. Ik lees in veel van je berichten potentie voor verslaving terug. Klik om te vergroten... Naja denk dat 90% van de mensen die ik spreek die coke hebben gebruikt hetzelfde zeggen over de drang van bijnemen wanneer het uitwerkt… En ik snuif op een avond geen 5gram weg… Ik kan met dit soort drugs heeeel makkelijk 2keer gebruiken en weer stoppen, mijn laatste keer coke gebruik voor dit weekend was 4 maanden geleden en na dit weekend ook geen drang meer tot gebruiken. Met mdma is dat mis gegaan, maar heb bij coke nooit dat gevoel gehad. Klopt wat je zegt dat je zelf moeilijk inziet wanneer je nou echt een probleem hebt 100% mee eens."
"Zeehond zei: Ik lees juist het tegenovergestelde. Klik om te vergroten... Mijn laatste keer coke gebruik voor dit weekend was 4 maanden geleden. Ik heb dit bericht geplaatst in de tijd dat ik het even iets meer deed. Met mdma heb je compleet gelijk en ik ben al bezig daarvoor. En ik weet van mezelf dat ik best verslaving gevoelig ben… maar ook mede door mijn ervaring met mdma DENK ik dat ik voorzichtiger ben geworden met drugs gebruik."
"Hai vraagje over xtc. Ik ben iets minders als een jaar geleden begonnen met xtc. Ik had eerst genoeg aan een hele pil van 160mg voor de hele avond/ nacht en soms maar een halve. Na mijn eerste 2x ben ik het zo ongeveer elk weekend gaan doen, eigenlijk altijd met de zelfde dosis en maximaal 1.5 pil per avond gebruiken. Ik deed het omdat het gewoon een uitweg was en daardoor geen negatieve problemen in me hoofd had. De een na laatste keer voor dat ik bad ging, had ik voor de eerste keer andere pillen, ik was met een vriend en gingen beetje tof doen door wat meer te nemen (de pillen waren 200mg), na 1.5 in 4 uurtjes begon ik een klein beetje te hallucineren, daarna niks meer genomen en was verder niks aan de hand. 2 weken daarna, dezelfde soort pillen gehaald en weer zelf genomen, nu is dit compleet fout gegaan. Na 1 uur voelde ik niks en nam ik gelijk weer een hele, en zo verder gegaan na 3 uur had ik er 5 van op. Begon te hallucineren en ging compleet badNu kan ik mezelf altijd rustig houden en weet ik hoe ik xtc een beetje moet tegendrukken dus niks niks gevaarlijks gebeurd. Sinds dat moment heb ik 1 maand gewacht (dacht dat is wel genoeg) (ondertussen aantal keer 3mmc en coke) de keer dat ik het gebruikte was heel minimaal maar ging weer bijna op de zelfde manier bad als de vorige keer. Nu heb ik daarna 2 maanden gewacht en het geprobeerd, weer minimaal en alles ging goed maar ik kwam niet verder dan de beginfase wanneer iemand xtc slik, het kickte dus niet compleet in. Na 1 uur halfje bij genomen en toen was het helemaal weg en ging het alleen maar slechter. Ookal weet ik dat ik er niks goeds van ga voelen heb ik alsnog de drang om te gebruiken Weet iemand hier iets van wat het echt kan zijn ipv rare internet feitjes. Alv bedankt."
"Druggers zei: Je hebt veel te lang veel te veel gebruikt en te kort op elkaar. Ik zou voor minimaal een jaar (ik zou eerlijk gezegd helemaal stoppen in jouw geval) met xtc. Daarbij zou ik ook 3mmc laten liggen aangezien dat ook seretonine aanspreekt. Natuurlijk is het lastig om met alles in een keer te stoppen dus misschien kun je het een tijdje houden bij alleen coke? Klik om te vergroten... Klopt inderdaad, heb het nu ook al een tijd niet gebruikt ook geen moeite mee nu. 3mmc stop ik sowieso mee aangezien ik het echt verschrikkelijk vies spul vind. Zal het idd even bij coke houden en dat is ook minimaal."