Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHulp gevraagd : Relatie vriendin met Borderline, ikzelf ASS

Hulp gevraagd : Relatie vriendin met Borderline, ikzelf ASS

319 antwoorden
30 weergaven
18-5-2026
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#1
Deadwing zei:
In het eerste jaar ging alles tussen ons vrij goed. De ellende begon daarna vrij snel..
Klik om te vergroten...
Het begint meestal/altijd vrij goed.

In mijn geval: alle tekenen waren er al wel. Ik wou ze gewoon niet zien.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...56789...16
B
BrieMetDeBrilLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik ben hoofdhuurder en daardoor heb ik de touwtjes in handen.
Helaas is de huurder nu niet beschikbaar en ook mijn vader niet.
Ik kan nu niets doen en dit zit me echt even in de koude kleren.
Internet en mijn contract zeggen dat ze geen recht heeft. Ik heb de touwtjes in handen. Schoonmoeder heeft waarschijnlijk gebluft te roepen dat het niet zo is om mij af te schrikken. Zij zeggen dat ze er alles aan doen om een nieuwe plek te vinden en willen dus tot die tijd dat ze hier blijft. Dit is niet te doen en wil dit helemaal niet. Ik vind dat ze die tijd ook kan uitzitten op een opvang. Toch word er iedere keer op mij afgeschoven en zal ik die verantwoordelijkheid "moeten" nemen en zo sturen ze me iedere keer in het gesprek een morele hoek in. Dit is iets waar ik heel slecht mee kan omgaan en word dan in m'n hoofd kneiter boos en heb dan vaak geen ruimte meer om verder te gaan met dit gesprek. Los hiervan is het nu ook 3 tegen 1 geworden en word mijn paranoïde gedachten dus weer werkelijkheid.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ei-Salade zei:
Ik ben hoofdhuurder en daardoor heb ik de touwtjes in handen.
Helaas is de huurder nu niet beschikbaar en ook mijn vader niet.
Ik kan nu niets doen en dit zit me echt even in de koude kleren.
Internet en mijn contract zeggen dat ze geen recht heeft. Ik heb de touwtjes in handen. Schoonmoeder heeft waarschijnlijk gebluft te roepen dat het niet zo is om mij af te schrikken. Zij zeggen dat ze er alles aan doen om een nieuwe plek te vinden en willen dus tot die tijd dat ze hier blijft. Dit is niet te doen en wil dit helemaal niet. Ik vind dat ze die tijd ook kan uitzitten op een opvang. Toch word er iedere keer op mij afgeschoven en zal ik die verantwoordelijkheid "moeten" nemen en zo sturen ze me iedere keer in het gesprek een morele hoek in. Dit is iets waar ik heel slecht mee kan omgaan en word dan in m'n hoofd kneiter boos en heb dan vaak geen ruimte meer om verder te gaan met dit gesprek. Los hiervan is het nu ook 3 tegen 1 geworden en word mijn paranoïde gedachten dus weer werkelijkheid.
Klik om te vergroten...
Klinkt super frustrerend.

Op je strepen blijven staan ja. Laat ze maar roepen dat zij eerst een andere plek voor haar willen hebben, dat is jouw probleem helemaal niet. Als je niet oplet is het straks zo wél maart en dan sta je nog veel slechter door die twee jaar samenwonen.

Je bent hoofdhuurder zeg je, maar zij betaald dus wel deels mee of hoe zit dat?
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ei-Salade zei:
Ze betaald de helft van de vaste lasten.
Ik heb geen medebewonerschap getekend en dat kon ook niet omdat je daarvoor 2 jaar lang huishouden moet delen.

Nu verteld schoonmoeder dat ze zogenaamd wèl medebewoner is omdat zij de helft betaald heeft al die tijd.
Dat slaat helemaal nergens op.
Klik om te vergroten...
Zij is wel ingeschreven op hetzelfde adres of?

Misschien kun je dit doornemen:

www.huurstunt.nl

Wat is een medebewoner en hoe verschilt deze van een huisgenoot

Een medebewoner woont in een woning zonder huurcontract. Lees hoe dit verschilt van medehuurderschap en wat de gevolgen zijn voor je rechten en toeslagen.
www.huurstunt.nl www.huurstunt.nl

Ei-Salade zei:
Ik wacht even met actie's want ik moet eerst 2 mensen spreken hierover die mij kunnen ondersteunen.
Ik ben nu zo fucked in m'n hoofd dat ik geen goede beslissingen kan maken.
Voor de rest wat ik in m'n gedachten heb kwa dingen uitvoeren laat ik even uit want er word meegelezen.
Klik om te vergroten...
Probeer ook even wat afleiding hiervan te zoeken zover dat mogelijk is. In het weekend kun je eerst toch even niks echt regelen.
B
BrieMetDeBrilLid
01-01-2024, 00:00
#5
Mindless zei:
Je bent hoofdhuurder zeg je, maar zij betaald dus wel deels mee of hoe zit dat?
Klik om te vergroten...
Ze betaald de helft van de vaste lasten.
Ik heb geen medebewonerschap getekend en dat kon ook niet omdat je daarvoor 2 jaar lang huishouden moet delen.

Nu verteld schoonmoeder dat ze zogenaamd wèl medebewoner is omdat zij de helft betaald heeft al die tijd.
Dat slaat helemaal nergens op.

Ik wacht even met actie's want ik moet eerst 2 mensen spreken hierover die mij kunnen ondersteunen.
Ik ben nu zo fucked in m'n hoofd dat ik geen goede beslissingen kan maken.
Voor de rest wat ik in m'n gedachten heb kwa dingen uitvoeren laat ik even uit want er word meegelezen.
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik heb het een beetje zitten googlen en als haar naam niet op het huurcontract staat is ze geen medehuurder en kun je haar het huis uitzetten (zolang er geen sprake is van huwelijk of geregistreerd partnerschap). Een medebewoner (want dat is ze wel) kun je gewoon het huis uitzetten.

Oh en het is ook niet zo dat ze automatisch na twee jaar medehuurder wordt. Daarvoor moet je een aanvraag indienen bij je verhuurder of (als die niet mee wilt werken) naar de rechter. De aanvraag moet ondertekend worden door de hoofdhuurder, dus daar zou je dan aan mee moeten werken.
B
BrieMetDeBrilLid
01-01-2024, 00:00
#7
T word me te heet om hier nog te delen i.v.m meelezen.
Bedankt allen voor de handvatten en opties die gegeven zijn!
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#8
Je kan haar gewoon eruit zetten. Laat haar ouders haar lekker in huis nemen. Die hebben makkelijk praten zo te horen. En anders gewoon politie bellen, die zetten haar er zo uit.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#9
Je kunt anders ook aangifte doen wegens huiselijk geweld door haar gedaan.
Dan wordt ze uit huis gezet.
Houd je ons op de hoogte voorzover als dat gaat?
Ik volg dit topic.....dit omdat ik ook ervaring heb op dit gebied
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ei-Salade zei:
Ik ben hoofdhuurder en daardoor heb ik de touwtjes in handen.
Klik om te vergroten...

Dat klopt inderdaad.

Ei-Salade zei:
Zij zeggen dat ze er alles aan doen om een nieuwe plek te vinden en willen dus tot die tijd dat ze hier blijft.
Klik om te vergroten...

Waarom vangen zij haar niet op?
Ik weet niet hoe ze er financieel bij zitten maar anders kunnen ze toch ook een chalet oid voor haar huren desnoods?

Ei-Salade zei:
Nu verteld schoonmoeder dat ze zogenaamd wèl medebewoner is omdat zij de helft betaald heeft al die tijd.
Dat slaat helemaal nergens op.
Klik om te vergroten...

Klopt niet.
Is wel bij een koophuis. Dan ben en blijf je samen eigenaar als je samen getekend hebt, ook al ben je dan al vertrokken.

Geen zorgen over meelezen.
Gewoon je verhaal hier blijven uiten. Je doet niks verkeerd.

OS: winteropvang is open in heel veel steden, daar kan ze altijd terecht. Met of zonder paspoort, met of zonder inschrijving.
B
BrieMetDeBrilLid
01-01-2024, 00:00
#11
Kordie zei:
Waarom vangen zij haar niet op?
Ik weet niet hoe ze er financieel bij zitten maar anders kunnen ze toch ook een chalet oid voor haar huren desnoods?
Klik om te vergroten...
Geld zat hebben ze.
Omdat zij ook niet willen dat ze er komt wonen.
Maar heb een plan a.s maandag en morgen even overleggen met een goede vriend ook over het geldbeheer wat schoonvader nu doet. Die vriend neemt dat over en smeden we een plan daarvoor.
Verder ga ik nu juridische stappen ondernemen en het hele morele gezeur afsluiten en verder met m'n leven.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ei-Salade zei:
Geld zat hebben ze.
Omdat zij ook niet willen dat ze er komt wonen.
Klik om te vergroten...

En dat noemt zich dan ouders?
Hun eigen kind niet in huis willen nemen, dan wel een paar maand een huisje op een vakantiepark oid huren.
Zegt ook genoeg van hoe de boom is van de appel. Dus ook in deze maak je een verstandige keuze.

Ei-Salade zei:
Maar heb een plan a.s maandag en morgen even overleggen met een goede vriend ook over het geldbeheer wat schoonvader nu doet. Die vriend neemt dat over en smeden we een plan daarvoor.
Verder ga ik nu juridische stappen ondernemen en het hele morele gezeur afsluiten en verder met m'n leven.
Klik om te vergroten...

Perfect.
D
DametjeStepLid
01-01-2024, 00:00
#13
Super goed dat er nu een goede vriend bij is, het klinkt namelijk alsof haar ouders alles zullen doen om haar bij jou te houden. Ik vraag me af in hoeverre zij echt bezig zijn met het zoeken van een woning voor hun dochter.

Misschien even heel simpel gedacht, maar als jij hoofdhuurder bent is het dan niet zo simpel als 112 bellen en zeggen dat er iemand in je woning zit die niet weg wil? Huisvredebreuk is toch gewoon strafbaar?

Dit is natuurlijk wel een vrij extreme oplossing, je zou ook nog veilig thuis kunnen bellen misschien kunnen hun wel helpen op n wat schappelijkere oplossing ook al is dat niet wat ik zou prefereren op dit punt.

Sterkte 🌹
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#14
Huisvredebreuk ontstaat als je TWEE keer zegt dat ze weg moet gaan. Lees: de woning moet verlaten.
Ik zou de politie erbij halen ter zake van huiselijk geweld. Dan moeten ze optreden en zal ze desnoods worden verwijderd.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#15
De politie doet pas wat als er een strafbaar feit wordt gepleegd.
Bij huiselijk geweld m o e t e n ze optreden.
Dit om de openbare orde te handhaven en mogelijk gevaar te beteugelen.
Als jij belt en aangifte doet, dan treden ze wel degelijk op.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ei-Salade zei:
In principe kan ik alleen naar de rechter gaan om via de officiële weg het huis te laten verlaten.
Wat zijn regels toch raar in dit land.
De politie doet dit soort dingen dus niet
Klik om te vergroten...
Je kan haar ook gewoon een deadline geven. Zondag 15:00 alle spullen eruit. En daarna de sloten vervangen.

Spullen niet eruit zondag? Naar de stort of een opslag, die zij mag betalen.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#17
FredKroket zei:
Je kan haar ook gewoon een deadline geven. Zondag 15:00 alle spullen eruit. En daarna de sloten vervangen.

Spullen niet eruit zondag? Naar de stort of een opslag, die zij mag betalen.
Klik om te vergroten...

Maar gaat dat zo makkelijk is de vraag? Omdat EI Salade schrijft dat de rechter dat alleen kan doen. Lijkt me vreemd gezien ze geen hoofdguurder is
B
BrieMetDeBrilLid
01-01-2024, 00:00
#18
FredKroket zei:
Je kan haar ook gewoon een deadline geven. Zondag 15:00 alle spullen eruit. En daarna de sloten vervangen.

Spullen niet eruit zondag? Naar de stort of een opslag, die zij mag betalen.
Klik om te vergroten...
Ik mag niet zomaar sloten vervangen.

Ben er echt klaar mee met die klote regels hier.
Ben niet eens baas in eigen huis
B
BrieMetDeBrilLid
01-01-2024, 00:00
#19
Kordie zei:
Maar gaat dat zo makkelijk is de vraag? Omdat EI Salade schrijft dat de rechter dat alleen kan doen. Lijkt me vreemd gezien ze geen hoofdguurder is
Klik om te vergroten...
Ja ik kan alles zeggen wat ik wil, maar zolang politie niets handhaaft wat wil ik dan doen?
B
BrieMetDeBrilLid
01-01-2024, 00:00
#20
In principe kan ik alleen naar de rechter gaan om via de officiële weg het huis te laten verlaten.
Wat zijn regels toch raar in dit land.
De politie doet dit soort dingen dus niet
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."