Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHulp gevraagd : Relatie vriendin met Borderline, ikzelf ASS

Hulp gevraagd : Relatie vriendin met Borderline, ikzelf ASS

319 antwoorden
33 weergaven
18-5-2026
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ei-Salade zei:
Ja eindelijk wel.
Pas 1 eenmaal geweest maar het is al honder keer beter dan ik had.
Helaas kan ik verder geen duidelijk antwoord geven, ze lijkt wel het beste met me voor te hebben en de keer dat ik er was kon ik goed uitpraten, als ze vragen had over dingen die ik zei stelde ze dat ook.
Klik om te vergroten...

Klinkt als een topper.
Fijn voor je.
Een goede arts is al een slok van de borrel

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...1213141516
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#2
Kordie zei:
slok van de borrel
Klik om te vergroten...
Die zou ik juist laten staan als ik @Ei-Salade was :)
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ei-Salade zei:
Aantal jaar geleden Prozac geprobeerd met m'n oude psychiater.
11 dagen in en toen waren me klachten zodanig verergert dat ik per direct moest stoppen.
Ben er bang voor dat dit weer gaat voorkomen, en aangezien ik nu ook zo wisselvallig ben en niet op mezelf kan vertrouwen durf ik het niet als ik eerlijk ben.
Aan de andere kant ben ik er wel van overtuigd dat ik zonder chemische hulp nooit ervan af zal raken.
Ik kan met zekerheid zeggen dat de depressie al 17 jaar lang aan het door rotten is in m'n brein en dit gewoon niet langer meer kan/wil.
Vandaar de keuze toch medicijnen te proberen.
Klik om te vergroten...
Stop eens een tijdje met drinken. Alcohol maakt depressief. Waarschijnlijk zul je de drank toch moeten laten staan als je aan
de antidepressiva gaat. Dat is geen goede combi.
Ei-Salade zei:
Jij ook sterkte en succes met je proces, PM is altijd open als je je ei kwijt wilt!
Klik om te vergroten...
Mooi :)
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#4
Alcohol sucks. Kam heel slecht zijn voor de stemming! En slecht zijn voor nog veel meer lichaamsfuncties....
@Ei-Salade, zoals hierboven al gezegd is, stop met drinken.
Na een paar dagen al, zul je jezelf beter gaan voelen. Gegarandeerd!
Ook is de alcohol slecht icm verschillende medicatie.
Ik voel mij erg slecht de laatste 2 weken en bij mij heeft de alcohol duivel daardoor met zijn staart liggen zwaaien en heeft geprobeerd om mij weer te laten drinken.
Meerdere malen.
Ik verdom het, ik geef niet toe!
Het helpt misschien even, maar daarna donder je de afgrond in.
Nee! Ik ga niet drinken!
Het is beter voor je, ook al voel je jezelf kut, om de alcohol te laten staan. Echt waar, geloof deze ouwe alcoholist maar....
Sterkte toegewenst, houd vol!
Het wordt straks beter!
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ei-Salade zei:
Ik ben vaker gestopt met drinken en dit levert niets op langste was 6 maanden.
Als het iets zou opleveren was ik allang definitief gestopt.
Alcohol zorgt ervoor dat ik nog iets van m'n dag maak.
Al zal het voor jullie niet zo zijn.
Klik om te vergroten...
Waarmee heb je het in die 6 maanden vervangen dan? :wink:

Als jij aan de pillen wilt ontkom je er niet aan om te stoppen hoor. Dat zal iedere arts je ook op het hart drukken.
j
je moederLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ei-Salade zei:
Alcohol zorgt ervoor dat ik nog iets van m'n dag maak.
Klik om te vergroten...
Sta je er mee op?
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ei-Salade zei:
Alcohol zorgt ervoor dat ik nog iets van m'n dag maak.
Klik om te vergroten...
Daar zou ik echt niet aan moeten denken zeg.
D
DeadwingLid
01-01-2024, 00:00
#8
Zeehond zei:
Daar zou ik echt niet aan moeten denken zeg.
Klik om te vergroten...
Ik dus ook niet. Ben dan ook een zeer matige drinker.
a
annihilationLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ei-Salade zei:
Ik ben vaker gestopt met drinken en dit levert niets op langste was 6 maanden.
Als het iets zou opleveren was ik allang definitief gestopt.
Alcohol zorgt ervoor dat ik nog iets van m'n dag maak.
Al zal het voor jullie niet zo zijn.
Klik om te vergroten...
Jij weet zelf ook wel dat dit gelul is. Ja de alcohol geeft je een escape van de realiteit maar zo verdring je het toch alleen maar. En ooit moet het eruit komen.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#10
annihilation zei:
Jij weet zelf ook wel dat dit gelul is. Ja de alcohol geeft je een escape van de realiteit maar zo verdring je het toch alleen maar. En ooit moet het eruit komen.
Klik om te vergroten...
Zo lang de pijn van gebruik minder groot is dan de pijn van naar jezelf kijken, blijft de keus op gebruiken uitkomen. 😥

Maar geluk zit in jou @Ei-Salade en niet in een fles. Je hoeft het er alleen maar uit te halen (kan ff zoeken zijn :wink:).

1742059183708.png
D
DeadwingLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ei-Salade zei:
Ik ben vaker gestopt met drinken en dit levert niets op langste was 6 maanden.
Als het iets zou opleveren was ik allang definitief gestopt.
Alcohol zorgt ervoor dat ik nog iets van m'n dag maak.
Al zal het voor jullie niet zo zijn.
Klik om te vergroten...
Alcohol zou er in mijn geval voor zorgen (een avondje entertainment niet meegerekend) dat mijn hele dag is verknald. Dat is wat overdreven, maar als ik veel drink doe ik zo goed als niks. Kan ook wel eens fijn zijn hoor (net als soms blowen) maar zeker niet elke dag.
j
je moederLid
01-01-2024, 00:00
#12
_shikantaza zei:
Zo lang de pijn van gebruik minder groot is dan de pijn van naar jezelf kijken, blijft de keus op gebruiken uitkomen. 😥
Klik om te vergroten...
Hij zegt dat hij wel kon stoppen maar dat hij niks had om die leegte mee op te vullen die dan ontstaat.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#13
alles gaat voorbij zei:
Hij zegt dat hij wel kon stoppen maar dat hij niks had om die leegte mee op te vullen die dan ontstaat.
Klik om te vergroten...
Ja, precies. De leegte waar zelf-acceptatie in past of dat soort dingen die voldoening geven van binnenuit.
j
je moederLid
01-01-2024, 00:00
#14
_shikantaza zei:
Ja, precies. De leegte waar zelf-acceptatie in past of dat soort dingen die voldoening geven van binnenuit.
Klik om te vergroten...
Hoe vind je die dingen dan die voldoening geven?
Alleen met hulp?
a
annihilationLid
01-01-2024, 00:00
#15
alles gaat voorbij zei:
Hoe vind je die dingen dan die voldoening geven?
Alleen met hulp?
Klik om te vergroten...
Dat is per persoon verschillend lijkt mij?

Voor de één is het geen katers meer hebben al een voldoening. Maar alleen stoppen met overmatig alcoholgebruik zou al een voldoening kunnen zijn?
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#16
alles gaat voorbij zei:
Hoe vind je die dingen dan die voldoening geven?
Alleen met hulp?
Klik om te vergroten...
Dat is een kwestie van uitpluizen. Bij mij was het voornamelijk de-programmeren van niet-helpende denkpatronen. Therapie, 12 stappen, meditatie, mindfulness, dat soort dingen. Op zoek naar je ware ik, hoe zweverig dat misschien klinkt.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#17
annihilation zei:
Dat is per persoon verschillend lijkt mij?

Voor de één is het geen katers meer hebben al een voldoening. Maar alleen stoppen met overmatig alcoholgebruik zou al een voldoening kunnen zijn?
Klik om te vergroten...
Lijkt mij eerder een voorwaarde voor het kunnen beginnen van de zoektocht dan daadwerkelijke voldoening. Maar iedere stap is er één.
a
annihilationLid
01-01-2024, 00:00
#18
_shikantaza zei:
Lijkt mij eerder een voorwaarde voor het kunnen beginnen van de zoektocht dan daadwerkelijke voldoening. Maar iedere stap is er één.
Klik om te vergroten...
Dan is nog de vraag. Ben je voldoening nodig?
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#19
annihilation zei:
Dan is nog de vraag. Ben je voldoening nodig?
Klik om te vergroten...
Ja tuurlijk. Iemand die geen voldoening uit zijn of haar werk haalt krijg een bore out of burn out bijvoorbeeld. En buiten werk maakt het ook
ziek als er cruciale delen van een leven ontbreken - het gat dat TS voelt en opvult met drank. Niet dat dit per sé gebrak aan voldoening is, en ik denk dat het ook logisch is dat je leegte voelt nadat een relatie voorbij gaat.
a
annihilationLid
01-01-2024, 00:00
#20
_shikantaza zei:
Ja tuurlijk. Iemand die geen voldoening uit zijn of haar werk haalt krijg een bore out of burn out bijvoorbeeld. En buiten werk maakt het ook
ziek als er cruciale delen van een leven ontbreken.
Klik om te vergroten...
Als leuke collega's onder voldoening valt dan heb ik dat wel. Qua werk krijg ik echt geen voldoening hoor. Als ik nu in deze fabriek werk of 10 andere in de stad bij geen een van allen zou ik het gevoel van voldoening hebben. Ik kan het wel overal naar mijn zin hebben en ga nooit met tegenzin naar het werk toe.

Maar die zin heb ik dus bij andere bedrijven ook wel en ligt niet perse aan het type werk wat ik doe. Daarom vind ik het ook wel een lastige om te zeggen dat je voldoening moet hebben bij bepaalde zaken.

Kanttekening ik ben wel een beetje een rare 😂
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."