Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAbsinthe

Absinthe

27 antwoorden
19 weergaven
18-5-2026
C
ChimeraLid
01-01-2024, 00:00
#1
Oe dont know...
Staat wel op mijn verlanglijstje
Dus euh.. laat het me weten

:grin:
f
funLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hey,

wat zijn jullie ervaringen met Absinthe?
Wordt je er alleen goed zat van of kun je er toch egt mee spacen?

En zo ja, op welke manier drink je het dan?
(met het suikersmelten etc?)

Ik heb nl. met n vriend n fles Absinthe weggewerkt, resultaat was heel zat en kotsen.
Ik heb nu n andere fles, deze had ik meer gekocht om m te hebben, want t is er eentje met 89,9% alcohol :P
Voordat ik deze aanbreek eerst even een topicje erover starten :wink:

Proost! :beer:
f
funLid
01-01-2024, 00:00
#3
doe ik!

Misschien iemand ervaring?
s
spacekonijnLid
01-01-2024, 00:00
#4
vriend van me had in tjechie een keer zon flesje(0.25cl geloof ik) in een keer achterover geslagen en hij was toen al ontzettend dronken en daarna wist hij echt niet meer wat links en rechts was.
ik word er altijd gewoon heel relax dronken van :)
H
HelfrichLid
01-01-2024, 00:00
#5
In weerwil van het populaire geloof bevat absint niets waarvan je gaat spacen (ook van thujon ga je niet spacen). Het wordt gedronken met ijskoud water, dat een aantal oliën uit oplossing doet komen en daarbij de aroma's van een goede absint vrijmaakt. Eventueel wordt ook wat suiker toegevoegd (volgens een vast ritueel). In een moderne Tsjechische variant van het serveerritueel wordt de suiker met absint geflambeerd. Een goede absint steek je evenwel nooit in brand.
p
platypusLid
01-01-2024, 00:00
#6
een vriend van mij had zo'n fles voor z'n ouders gekocht in tsjechië, en toen zijn ouders een keer weg waren gingen we allemaal glaasjes atten... iedereen was al hartstikke zat, en omstebeurt ging iedereen kotsen na een bepaald aantal glaasjes absinthe, maar ik voelde me eigenlijk alleen maar beter. alleen jammer dat het prijzig is
B
Bal0nLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik heb het 1x geprobeerd, en ging spontaan over m'n nek. Denk niet het van het hoge alcohol percentage was, meer de smaak, wat godsgruwelijk smerig was dat zeg :(.
m
matthijsLid
01-01-2024, 00:00
#8
Vies...? :confused: Absinthe vind ik nou echt lekker :hearteyes:
B
Bal0nLid
01-01-2024, 00:00
#9
Oh man, nee, echt niet. Wat smerig :)
m
matthijsLid
01-01-2024, 00:00
#10
Doet me aan vakantie denken, mijn ouders drinken dan altijd een soort van absinthe, maar dan minder sterk, zij noemen het pastis...
p
platypusLid
01-01-2024, 00:00
#11
pastis :hearteyes: heerlijk
absinthe is ook zoo godsgruwelijk lekker...
als ik weer geld heb ga ik een flesje scoren
s
spacekonijnLid
01-01-2024, 00:00
#12
pastis en absinthe zijn allebij top ja :grin:
M
MchammerLid
01-01-2024, 00:00
#13
lekker spul :)
f
fungusLid
01-01-2024, 00:00
#14
je gaat er niet bepaald van spacen, maar ik word er wel een ander soort dronken van, "helder zat" of zoiets. Alsof enkel de positieve effecten van alcohol overblijven, ik heb nog nooit dingen gedaan bij absinthe waarvan ik later spijt heb, zolas typisch genante bezopen situaties. Ik word er heel relax van, zelfzekerder, praterig. Bij andere alcohol word ik eerder wazig, rap last van blackouts enzo. Ja, ik hou van absinthe :sunglasses: hoewel ik er ook wel es van moest kotsen. En een VOLLEDIGE fles gedeeld? :openmouth: met twee??? na drie glazen (waarvan dus 4/5 water) ben ik behoorlijk weg ihn mijn hoofd...
J
JellerLid
01-01-2024, 00:00
#15
Heb het maar één keer gedronken zo'n glaasje, en ik vond het wel lekker :)
f
funLid
01-01-2024, 00:00
#16
ja het was een hele fles met 2 man, maar dat zegt niet zoveel hoor als de fles 70cl is.

Bovendien gaat het inschenken steeds moeilijker :mrgreen:
E
EmoLid
01-01-2024, 00:00
#17
nog nooit gehad
misschien binnerkort maar eens proberen :)
J
JellerLid
01-01-2024, 00:00
#18
Tis wel iets wa ge op u gemakske moet drinken ze.. das 50-70% alcohol, gene wonder die iedereen moe kotse
S
SultaNLid
01-01-2024, 00:00
#19
Absinth is het beste als je al een beetje bent aangeschoten.
Het maakt niet uit hoe je het drinkt, het is en blijft een scherpe ranzige smaakt.

Zelf een fles geimporteerd uit Tjechie. 89,9%. Eerst flink zuipen, dan kan je daarna wel wat Absinth pakken. Mix het met wat suiker, mocht je gelijk kotsen, doe er een beetje water in. De Absith die je in Nederland kan kopen heeft geen (of een hele lage concentratie) Thujone. Je zult dus niet zoveel voelen.
Koop je de Tjechische echter, die wel bomvol met die rotzooi zit, dan kan je redelijk van je stokkie afgaan.

Reken er wel op dat je redelijk van je stokkie af kan gaan, en dat je de volgende dag een SNERPENDE koppijn hebt.
m
minnLid
01-01-2024, 00:00
#20
mathijs zei:
Doet me aan vakantie denken, mijn ouders drinken dan altijd een soort van absinthe, maar dan minder sterk, zij noemen het pastis...
Klik om te vergroten...
pastis is echt goddelijk :grin: hemels ! alsof er een engeltje over je tong piest :grin:
vooral die geur, doet mij ook aan vakantie denken, mijn ouders drinken t dan ook :)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."