Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAlcohol is de kutste drug die er bestaat !

Alcohol is de kutste drug die er bestaat !

180 antwoorden
30 weergaven
18-5-2026
C
CarlitosLid
01-01-2024, 00:00
#1
Alcohol heb ik het niet zo op.
Heb nooit echt een zieke kater zoals ik die van speed ken.
En word altijd wat stil van alcohol,tenzij ik gewoon aangeschoten ben dan wilt het allemaal nog wel
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik vind speed persoonlijk de meest "kutste" drugs. Na eenmalig gebruik merk je het al aan je energie/gezondheid voor een paar dagen of langer.


Ik ben geen groot fan van alcohol; maar kan het zeker waarderen op zen tijd.
r
raizeredgeLid
01-01-2024, 00:00
#3
vind alcohol zeker niet de kutse drugs ik hou van bier
t
tomz0rLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik vind van niet, heb zeker wel minder leuke drugs geprobeerd.
Maar alcohol is zeker niet de beste drug op aarde :P

Dat is MDMA :hearteyes:
m
mmnLid
01-01-2024, 00:00
#5
alcohol vind ik wel leuk soms met een enorme kater een stuk minder maarja
l
lysergine25Lid
01-01-2024, 00:00
#6
duivelswater wat de maataschappij alleen maar schade aanbrengt.

90% van alle ellende komt voort uit alcohol.

:wave:
F
Funky MonkeyLid
01-01-2024, 00:00
#7
Klopt, en het is fucking duur... kan je toch echt beter uitgaan met x of wat dan ook... brengt in iedergeval de komma wat meer naar links :flushed:
h
hersenspinselLid
01-01-2024, 00:00
#8
Beetje alochol op z'n tijd is helemaal niks mis mee :beer:
L
LauuLid
01-01-2024, 00:00
#9
fucking duur, en de katers :angry:
r
raizeredgeLid
01-01-2024, 00:00
#10
http://www.dumpert.nl/mediabase/40880/5 ... atje_.html
hij zal wel een beste kater hebben
r
raizeredgeLid
01-01-2024, 00:00
#11
met pillen of coke ben ik ook brak de dag ernaar dus voor mij geen verschil enigste nadeel van drank is dat als ik er teveel van neem dat ik moet kotsen
B
BADJASMANLid
01-01-2024, 00:00
#12
raizeredge zei:
http://www.dumpert.nl/mediabase/40880/51f8bfd6/wotkaatje_.html
hij zal wel een beste kater hebben
Klik om te vergroten...

Wat een klapmongool is die gast uit je filmpje.
Kijk zoiets moet je dus alleen doen als je het binnen
kan houden.. :openmouth:
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#13
Voor mezelf, als ik naar mijn eigen gebruik kijk (gemiddeld een glaasje of 3 per week tegenwoordig) en naar het effect dat het op mij geeft, dan vind ik het niet de kutste drug. Echter, als ik naar onze maatschappij kijk en de hoeveelheid problemen en schadelijke gevolgen ervan, dan zeg ik volmondig: JA ABSOLUUT DE KUTSTE!
W
Wile-E-PeyoteLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik ben er altijd een hele dag van kapot, als ik een keer te veel zuip op een feestje, of in de kroeg. met andere dingen, veel minder.
P
PsychoticoverdoseLid
01-01-2024, 00:00
#15
persoonlijk vind ik het helemaal niet kut, heerlijk ouwehoeren met vrienden, heerlijk
schade aan de maatschappij? tja, ik denk dat als andere drugs in evenredige hoeveelheden worden gebruikt als alcohol dat er dan net zoveel problemen ontstaan, mensen die badtrippen over straat, opgefokte mensen aan de speed etc. ik denk eerder dat het aan de hoeveelheid in combinatie met de perso(o)n(en) de grootste problemen geven.
B
BADJASMANLid
01-01-2024, 00:00
#16
takedown84 zei:
BADJASMAN zei:
takedown84 zei:
BADJASMAN zei:
takedown84 zei:
BADJASMAN zei:
takedown84 zei:
chrzz zei:
Overcome zei:
ik vind het lelijk dat alcohol zo geacepteerd word, terwijl andere drugs uit den boze zijn, alsof de meeste mensen alcohol gewoon niet als drugs zien, dat vind ik verschrikkelijk, laatst nog, was op een verjaardag, iedereen zo lam als een balletje, tot kotsen aan toe, maar omdat ik 1 pilletje op had was ik daar echt de satan zelf... :confused:.
Klik om te vergroten...

100% mee eens, alcohol is soms wel tof, ik drink het niet vaak, en bijna nooit voor zat te worden. Meestal samen met speed als ik op café ben. Maar ik haat het feit dat alcohol legaal is en bv wiet niet. Ik heb bijna alle bekende drugs, en een hele hoop minder bekende drugs geprobeerd en ik heb me van niks zo rot gevoeld de dag erna als van alcohol (behalve DXM, daar was ik echt ziek van achteraf). Echt bullshit.
Klik om te vergroten...



Dag erna wel jah, maar op lange termijn heeft andere drugs meestal toch meer schade toegebracht aan je
Klik om te vergroten...

Takedown84, ik ga nu toch echt even op je reageren.

Jij weet duidelijk niet waar je het over hebt.
Alcohol is de schadelijkste drug die er bestaat.
Dit is een FEIT.
Hiermee probeer ik niet te suggereren dat het
ook de meest verslavende drug is, nee dat is wat anders.
Mensen gaan vaak kapot aan coke etc. omdat
ze het niet meer kunnen betalen en niet meer zonder
kunnen, dit heeft direct niks te maken met de schadelijkheid ervan.

Alcohol is puur vergif, het breekt hersencellen af.
Coke bv zorgt er slechts voor dat je hersenen
anders gaan functioneren.
Coke blokkeert de opname van een bepaalde
neurotransmitter ( dopamine ) , maar het breekt niks af.

Onderbouw je redeneringen voortaan,
over welke "andere drugs" heb je het eigenlijk?
Klik om te vergroten...

XTC bv ook
Coke niet schadelijk?
Ik las laatst iets over coke (hier dacht ik) over iemand die ... gram per dag snoof (weet nimmer net hoevee) en begon stemmen enzo te horen, je word er gewoon para van lijkt me dan? bij af en toe gebruiken wil ik wel geloven dat coke midner schadelijk is maar op lange termijn zeker niet :)
Klik om te vergroten...

Op korte termijn is alcohol juist het schadelijkst, mij heb je overigens nooit horen zeggen dat coke niet schadelijk is.
Klik om te vergroten...

op lange termijn? ik dacht op korte, ik heb is gelezen dat alcohol bij matig gebruik schadelijker was als coke.... :)

en bij alcohol ga je toch geen stemmen horen enzo...
dus dan lijkt het wel dat alcohol minder schadelijk is
Klik om te vergroten...

En deze hypothese baseer je puur op het feit dat je gelezen hebt dat iemand stemmen ging horen na het gebruik van coke? Nou ik kan je genoeg voorbeelden van mensen geven die daar ook last van hebben en regelmatig alcohol ipv coke nuttigen.
Het feit dat je stemmen gaat horen hoeft dus helemaal niks met de drugs die je gebruikt te maken te hebben. Kan het niet zijn dat die persoon in kwestie gewoon psychisch labiel is ?

Hier wil ik nog even aan toevoegen dat iemand die stemmen hoort last heeft van auditieve hallucinaties. Dit wil niet zeggen dat de persoon in kwestie een beschadiging heeft opgelopen. Alcohol breekt daarentegen je brein wel degelijk af.
Klik om te vergroten...

tja, maar wat is er beter, afbreken of veranderen? en ik heb nog nooit gehoort dat iemand stemmen ging horen van alcohol hoor;..
Klik om te vergroten...

De clue van mijn verhaal is dus dat ik er van overtuigd ben dat psychiatrische problemen niet altijd met drugs te maken hebben.
Of die personen nou wel of geen alcohol gebruikt hebben is een bijzaak.

Het staat toch niet vast dat je alleen met een dergelijke problematiek te maken kan krijgen als je drugs gebruikt? Alsof je geen stemmen kan horen als je clean bent..?

Je gebruikt dus steeds drogredeneringen die elkaar tegen spreken.
Bepaalde zaken hoeven niet per se betrekking op elkaar te hebben.
Als iemand die een bepaalde soort van kanker krijgt jarenlang 2 koppen koffie per dag dronk, wil dat niet zeggen dat die koppen koffie een direct verband zouden moeten hebben met deze desbetreffende ziekte.

Ik citeer van jou " bij af en toe gebruiken wil ik wel geloven dat coke midner schadelijk is maar op lange termijn zeker niet"

Je hebt het dus wel degelijk over een beschadiging en NIET over een verandering. Het is dus relatief gezien een redelijk complex verhaal waarin je prioriteiten moet stellen aan bepaalde zaken die belangrijk voor jou zijn. Ikzelf vind de verslavende werking ook een doorslaggevende factor wat betreft coke. Dit neemt niet weg dat ik er bij blijf dat je nooit mag zeggen dat coke schadelijker is dan alcohol, want dit is volstrekt onjuist.
t
takedown84Lid
01-01-2024, 00:00
#17
BADJASMAN zei:
takedown84 zei:
BADJASMAN zei:
takedown84 zei:
BADJASMAN zei:
takedown84 zei:
BADJASMAN zei:
takedown84 zei:
chrzz zei:
Overcome zei:
ik vind het lelijk dat alcohol zo geacepteerd word, terwijl andere drugs uit den boze zijn, alsof de meeste mensen alcohol gewoon niet als drugs zien, dat vind ik verschrikkelijk, laatst nog, was op een verjaardag, iedereen zo lam als een balletje, tot kotsen aan toe, maar omdat ik 1 pilletje op had was ik daar echt de satan zelf... :confused:.
Klik om te vergroten...

100% mee eens, alcohol is soms wel tof, ik drink het niet vaak, en bijna nooit voor zat te worden. Meestal samen met speed als ik op café ben. Maar ik haat het feit dat alcohol legaal is en bv wiet niet. Ik heb bijna alle bekende drugs, en een hele hoop minder bekende drugs geprobeerd en ik heb me van niks zo rot gevoeld de dag erna als van alcohol (behalve DXM, daar was ik echt ziek van achteraf). Echt bullshit.
Klik om te vergroten...



Dag erna wel jah, maar op lange termijn heeft andere drugs meestal toch meer schade toegebracht aan je
Klik om te vergroten...

Takedown84, ik ga nu toch echt even op je reageren.

Jij weet duidelijk niet waar je het over hebt.
Alcohol is de schadelijkste drug die er bestaat.
Dit is een FEIT.
Hiermee probeer ik niet te suggereren dat het
ook de meest verslavende drug is, nee dat is wat anders.
Mensen gaan vaak kapot aan coke etc. omdat
ze het niet meer kunnen betalen en niet meer zonder
kunnen, dit heeft direct niks te maken met de schadelijkheid ervan.

Alcohol is puur vergif, het breekt hersencellen af.
Coke bv zorgt er slechts voor dat je hersenen
anders gaan functioneren.
Coke blokkeert de opname van een bepaalde
neurotransmitter ( dopamine ) , maar het breekt niks af.

Onderbouw je redeneringen voortaan,
over welke "andere drugs" heb je het eigenlijk?
Klik om te vergroten...

XTC bv ook
Coke niet schadelijk?
Ik las laatst iets over coke (hier dacht ik) over iemand die ... gram per dag snoof (weet nimmer net hoevee) en begon stemmen enzo te horen, je word er gewoon para van lijkt me dan? bij af en toe gebruiken wil ik wel geloven dat coke midner schadelijk is maar op lange termijn zeker niet :)
Klik om te vergroten...

Op korte termijn is alcohol juist het schadelijkst, mij heb je overigens nooit horen zeggen dat coke niet schadelijk is.
Klik om te vergroten...

op lange termijn? ik dacht op korte, ik heb is gelezen dat alcohol bij matig gebruik schadelijker was als coke.... :)

en bij alcohol ga je toch geen stemmen horen enzo...
dus dan lijkt het wel dat alcohol minder schadelijk is
Klik om te vergroten...

En deze hypothese baseer je puur op het feit dat je gelezen hebt dat iemand stemmen ging horen na het gebruik van coke? Nou ik kan je genoeg voorbeelden van mensen geven die daar ook last van hebben en regelmatig alcohol ipv coke nuttigen.
Het feit dat je stemmen gaat horen hoeft dus helemaal niks met de drugs die je gebruikt te maken te hebben. Kan het niet zijn dat die persoon in kwestie gewoon psychisch labiel is ?

Hier wil ik nog even aan toevoegen dat iemand die stemmen hoort last heeft van auditieve hallucinaties. Dit wil niet zeggen dat de persoon in kwestie een beschadiging heeft opgelopen. Alcohol breekt daarentegen je brein wel degelijk af.
Klik om te vergroten...

tja, maar wat is er beter, afbreken of veranderen? en ik heb nog nooit gehoort dat iemand stemmen ging horen van alcohol hoor;..
Klik om te vergroten...

De clue van mijn verhaal is dus dat ik er van overtuigd ben dat psychiatrische problemen niet altijd met drugs te maken hebben.
Of die personen nou wel of geen alcohol gebruikt hebben is een bijzaak.

Het staat toch niet vast dat je alleen met een dergelijke problematiek te maken kan krijgen als je drugs gebruikt? Alsof je geen stemmen kan horen als je clean bent..?

Het kan idd maar ik ben er heeeeeeeeeel zeker van dat het met coke de kans vergroot

Je gebruikt dus steeds drogredeneringen die elkaar tegen spreken.
Bepaalde zaken hoeven niet per se betrekking op elkaar te hebben.
Als iemand die een bepaalde soort van kanker krijgt jarenlang 2 koppen koffie per dag dronk, wil dat niet zeggen dat die koppen koffie een direct verband zouden moeten hebben met deze desbetreffende ziekte.

Gaan we koppen koffie met coke vergelijken?

Ik citeer van jou " bij af en toe gebruiken wil ik wel geloven dat coke midner schadelijk is maar op lange termijn zeker niet"

Je hebt het dus wel degelijk over een beschadiging en NIET over een verandering. Het is dus relatief gezien een redelijk complex verhaal waarin je prioriteiten moet stellen aan bepaalde zaken die belangrijk voor jou zijn. Ikzelf vind de verslavende werking ook een doorslaggevende factor wat betreft coke. Dit neemt niet weg dat ik er bij blijf dat je nooit mag zeggen dat coke schadelijker is dan alcohol, want dit is volstrekt onjuist.

Vraag jezelf eens af of afbreken veel beter is dan veranderen? 
En aan coke geraak je sneller verslaafd dan alcohol, meer verslaafden > meer gebruik > meer hersenschade
Klik om te vergroten...
B
BADJASMANLid
01-01-2024, 00:00
#18
Caffeine en coke behoren anders wel allebei tot de alkaloïden.
Maar dat was slechts een voorbeeld, je moet niet alles letterlijk opvatten.

Wij gaan het nooit eens worden vrees ik! :wave:
b
boterkoek17Lid
01-01-2024, 00:00
#19
alcohol is voor mij echt nr 1.

geen druks die ik ff lekker na me werk gematigd inneem dan alcohol.
B
BlackRobBluntLid
01-01-2024, 00:00
#20
Van alcohol wordt je zo snel aggressief...

nee bedankt.

:stoned:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...10
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."