Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDrugs in vliegtuig mee op EU-vlucht

Drugs in vliegtuig mee op EU-vlucht

48 antwoorden
61 weergaven
18-5-2026
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#1
losbanditas zei:
Hmm oke, dan wordt het de trein denk ik. Is er dan totaal geen controle? Dan wordt er toch ook niet heel streng gecontroleerd als je met het vliegtuig gaat?
Klik om te vergroten...
De trein en het vliegtuig zijn niet hetzelfde. Bij vliegtuigen wordt gewoon standaard veel strenger gecontroleerd. Daarbij is met het vliegtuig per definitie smokkelen en met de trein zou je nog kunnen zeggen dat je het niet gesmokkeld hebt ofzo. Ik weet niet precies wat de straffen zijn, maar zou zelf nog eerder proberen het dan in Berlijn te regelen.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#2
Worst case is de bak in vanwege drugssmokkel, het is maar net de vraag of je dat ervoor over moet hebben. :wink:
k
kokosmakroon900Lid
01-01-2024, 00:00
#3
losbanditas zei:
Hmm oke, dan wordt het de trein denk ik. Is er dan totaal geen controle? Dan wordt er toch ook niet heel streng gecontroleerd als je met het vliegtuig gaat?
Klik om te vergroten...

nouja, in de trein gaat niemand jou fouilleren. Als je met het vliegtuig gaat kan je net een drugshond tegen komen. Of steekproefsgewijs er uitgepikt worden.
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#4
In trein kunnen toch ook drugshonden komen? Vriendin van mij woont in Gent en heeft dat wel vaker gehad in de trein terug naar NL.
Vliegtuig is sowieso zeer strenge controle, daar zou ik het echt niet op wagen.
l
losbanditasLid
01-01-2024, 00:00
#5
kingdalton zei:
Auto geen optie?
Klik om te vergroten...

Nee helaas niet, anders zeker gedaan.

Ben niet zo een fan van daar kopen, je betaalt dan waarschijnlijk meer dan hier, krijgt meer rotzooi en je weet niet wat voor rotzooi er allemaal bij zit. Wordt dan maar met de trein en hopen dat de hondjes die dag iets anders te doen hebben.
J
JoopiejoLid
01-01-2024, 00:00
#6
ZERO- zei:
In trein kunnen toch ook drugshonden komen? Vriendin van mij woont in Gent en heeft dat wel vaker gehad in de trein terug naar NL.
Vliegtuig is sowieso zeer strenge controle, daar zou ik het echt niet op wagen.
Klik om te vergroten...
Ik heb dat ook weleens gehad in de trein in België, daar zijn ze niet mals. Bij de minste verdenking keren ze je helemaal binnenstebuiten.

Ik zou een losse pil nog wel ergens in mn koffer durven te flikkeren, maar een pakje coke niet.
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#7
Toch vraag ik me af af wat je bezielt om met drugs te gaan vliegen. Ja de kans is groot dat je gewoon door loopt zeker bij een EU vlucht controle is minimaal. Ga je naar de Zuid Amerika dan zou ik gewoon meteen naar de douane lopen. Maar dan nog het Risico wat je loopt is erg groot. Pak een trein of de auto.

Zag tijdje terug een aflevering van border patrol dat iemand eruit was gehaald door een hond puur omdat er sporen van cocaine in zijn portemonnee zaten. Ze konden hem er niet op pakken maar het geeft maar even aan hoe waanzinnig goed onze viervoeter vrienden zijn :wink:
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Als je een beetje verstandig XTC gebruikt, doe je het niet meer dan 4 tot 6 keer per jaar. Ik snap dan niet waarom een van die keren precies in het buitenland moet gebeuren als je heel veel extra risico loopt. Natuurlijk kun je meestal zo doorlopen bij EU vluchten, maar waarom zou je ook maar een beetje risico willen lopen om gepakt te worden op drugssmokkel?

Ik snap niet dat je het uberhaubt in je hoofd haalt... :confused:
k
kingdaltonLid
01-01-2024, 00:00
#9
SmartieAndMe zei:
Ik snap dan niet waarom een van die keren precies in het buitenland moet gebeuren als je heel veel extra risico loopt.
Klik om te vergroten...

Dat je het niet mee moet nemen in een vliegtuig lijkt me duidelijk :grin:, maar mijn mooiste momenten op xtc en 4fa waren allebei niet in Nederland. :rock:

Als ik jullie was zou ik gewoon 1 pil per persoon meenemen de trein in en dan zal het allemaal wel meevallen. :wave:

Duitsland is tenslotte geen Bulgarije, daar zou ik wel twee keer nadenken :grin:
T
TimaeusLid
01-01-2024, 00:00
#10
Heb het ooit weleens gedaan, naar Hongarije en naar Rome, beide vanaf Eindhoven.
Geen problemen, maar slim was het in retroperspectief niet.

Als je een hostel of hotel hebt, kan je beter wat je daar wil gebruiken op de post doen. Dan bewust de naam verkeerd spellen of alleen op voornaam sturen.
Vraag wel na bij de plaats waar je overnacht of het mogelijk is daar post te ontvangen.

Met de auto of trein is inderdaad nog een veiligere slimmere optie. Succes!!!
o
ooscaarLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik kan je alleen maar afraden om het te smokkelen op deze manier. Je wilt niet het risico nemen om opgepakt te worden voor 'drugssmokkel'. En al word je niet opgepakt, je wilt toch gewoon een relaxte vakantie (en reis) in plaats van zo te moeten piekeren en te moeten stressen dat er misschien wel een drugshond komt.

Stuur twee dagen en drie dagen voor je vlucht een envelop met de drugs naar je hotel naar jezelf toe. In het hotel gaan ze echt niet zo maar je envelop open trekken. De kans dat de enveloppen worden onderschept lijkt me erg klein en als het gebeurd ben je niet in een keer de lul, aangezien je kunt ontkennen dat je ook maar iets weet van de drugs. Lijkt me een betere manier om de drugs mee te nemen.

Verder mag je zelf invullen of je het allemaal de moeite en het risico wel waard vindt als je de drugs ook gewoon voor in Nederland kun bewaren. :wink:

EDIT: Timaeus was me al voor. :mrgreen: Opsturen dus!
k
kingdaltonLid
01-01-2024, 00:00
#12
Timaeus zei:
Heb het ooit weleens gedaan, naar Hongarije en naar Rome, beide vanaf Eindhoven.
Geen problemen, maar slim was het in retroperspectief niet.

Als je een hostel of hotel hebt, kan je beter wat je daar wil gebruiken op de post doen. Dan bewust de naam verkeerd spellen of alleen op voornaam sturen.
Vraag wel na bij de plaats waar je overnacht of het mogelijk is daar post te ontvangen.

Met de auto of trein is inderdaad nog een veiligere slimmere optie. Succes!!!
Klik om te vergroten...

In Eindhoven kijken ze nergens naar inderdaad, maar ik zou het risico niet graag willen lopen.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#13
SmartieAndMe zei:
Als je een beetje verstandig XTC gebruikt, doe je het niet meer dan 4 tot 6 keer per jaar. Ik snap dan niet waarom een van die keren precies in het buitenland moet gebeuren als je heel veel extra risico loopt. Natuurlijk kun je meestal zo doorlopen bij EU vluchten, maar waarom zou je ook maar een beetje risico willen lopen om gepakt te worden op drugssmokkel?

Ik snap niet dat je het uberhaubt in je hoofd haalt... :confused:
Klik om te vergroten...
Nouja, Duitsland, berghain, Tresor, ik kan me er wel iets bij voorstellen. :P
k
kokosmakroon900Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Fool zei:
SmartieAndMe zei:
Als je een beetje verstandig XTC gebruikt, doe je het niet meer dan 4 tot 6 keer per jaar. Ik snap dan niet waarom een van die keren precies in het buitenland moet gebeuren als je heel veel extra risico loopt. Natuurlijk kun je meestal zo doorlopen bij EU vluchten, maar waarom zou je ook maar een beetje risico willen lopen om gepakt te worden op drugssmokkel?

Ik snap niet dat je het uberhaubt in je hoofd haalt... :confused:
Klik om te vergroten...
Nouja, Duitsland, berghain, Tresor, ik kan me er wel iets bij voorstellen. :P
Klik om te vergroten...

Ik moet nog steeds de eerste persoon tegenkomen die binnengelaten bij Berghain.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#15
Er schijnen daar toch echt werkelijk mensen ook binnen te lopen. :P
H
HaardrogerLid
01-01-2024, 00:00
#16
Heb een tijdje achter de douane gewerkt op Schiphol.
Wil dus zeggen dat ik elke dag bij binnenkomst alles door de scanner moest laten gaan en zelf een body scan moest laten maken.
Toch waren er nog regelmatig collega's die onbewust nog spullen van afgelopen weekend in hun tas hadden zitten.
Nooit eruit gepakt.

Of je het moet willen is inderdaad iets heel anders.
Ben zelf te schijterig daarvoor :tongueout:
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#17
Fool zei:
Nouja, Duitsland, berghain, Tresor, ik kan me er wel iets bij voorstellen.
Klik om te vergroten...

Jaa daar zou ik ook graag een keer onder invloed of nuchter staan :P Maar dat is voor mij geen reden om drugs in een vliegtuig mee te nemen... Het risico is simpelweg vele malen groter.

Liever met de auto naar Berlijn dan, een auto doorzoeken is iets meer werk dan een beetje handbagage.
k
kingdaltonLid
01-01-2024, 00:00
#18
SmartieAndMe zei:
Jaa daar zou ik ook graag een keer onder invloed of nuchter staan :P Maar dat is voor mij geen reden om drugs in een vliegtuig mee te nemen... Het risico is simpelweg vele malen groter.
Klik om te vergroten...

Dus je snapt wel waarom een van die keren precies in het buitenland moet gebeuren, ik had het zo geïnterpreteerd als in "drugs in het buitenland is dom".

Waar ik wel nieuwsgierig naar ben eigenlijk is de daadwerkelijke straf op het meesmokkelen van 1 xtc pil en of je er een strafblad aan overhoudt, weet iemand dit?
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#19
kingdalton zei:
Dus je snapt wel waarom een van die keren precies in het buitenland moet gebeuren, ik had het zo geïnterpreteerd als in "drugs in het buitenland is dom".
Klik om te vergroten...

Nee zo kort door de bocht bedoelde ik het niet :P Wellicht een beetje verkeerd verwoord. Ik bedoel meer dat ik niet snap waarom mensen een tripje zo veel waard vinden dat ze het meenemen in het vliegtuig. Ik heb zelf ook wel eens drugs in het buitenland gebruikt, maar ik ga het gewoon niet over de grens verplaatsen.

Als ik iemand op locatie ken die het verkoopt haal ik het daar wel, maar breng het er zelf niet heen. Dan wacht ik liever tot ik weer thuis ben :wink:
k
kingdaltonLid
01-01-2024, 00:00
#20
SmartieAndMe zei:
Nee zo kort door de bocht bedoelde ik het niet :P Wellicht een beetje verkeerd verwoord.
Klik om te vergroten...

Gelukkig maar, drugs in het buitenland kunnen zo gaaf zijn :)

Spoiler
[youtube]HqftXYG6fwk?t=1h7m54s[/youtube]

SmartieAndMe zei:
Ik heb zelf ook wel eens drugs in het buitenland gebruikt, maar ik ga het gewoon niet over de grens verplaatsen.

Als ik iemand op locatie ken die het verkoopt haal ik het daar wel, maar breng het er zelf niet heen. Dan wacht ik liever tot ik weer thuis ben :wink:
Klik om te vergroten...

Ik test graag alles en ik ben toch wat wantrouwig op het gebied van drugs in het buitenland dus ik neem het liever zelf mee :grin:

Daarnaast valt het met de auto allemaal nog wel mee denk ik, vooral met een beetje xtc.
Met wiet ben ik wel voorzichtiger, dit gaat eigenlijk bijna altijd in een strijkzak in een sok of een slaapzak ofzo. Tot nu toe altijd nog goed gegaan,

Sinds ik toen in een potje moest pissen en mijn hele auto overhoop is gehaald ben ik wel voorzichtiger geworden. Ik blow sowieso paar dagen niet voordat ik op heenreis ben. Mochten ze dan iets kom ik iig door drugstest heen.

Daarnaast heb ik bij de laatste keer vloeibare 4-fmp meegenomen naar Tjechie, Toen hebben we maar een Duitse auto gehuurd en zijn we express paar uur omgereden om niet door Polen te hoeven rijden.

Je zou trouwens misschien nog uit kunnen zoeken welke mdma achtige analoog niet verboden is in Duitsland, ben je niet strafbaar lijkt me :grin:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."