Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsFranse studente sprong van brug (o.i.v. Paddo's)

Franse studente sprong van brug (o.i.v. Paddo's)

57 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
z
zommesLid
01-01-2024, 00:00
#1
Nou nou, een protestactie lijkt me dan wel weer teveel van het goeie.

Dat heeft uiteindelijk alleen maar een tegengestelde werking. Je krijgt dan namelijke een vrij kleine selecte groep van mafkezen die een nieuwe rede hebben gevonden om een keer met z'n allen aan de drugs te gaan. Resultaat: De tegenstanders krijgen bevestiging van de waanzin die paddestoelen teweeg brengen en de mensen die geen mening hadden worden wakker om het allemaal nog erger te maken.
z
zommesLid
01-01-2024, 00:00
#2
Er zijn al vanaf dat dat gedoogbeleid er is eindeloos veel artikelen over het afschaffen geweest, waarschijnlijk om de tegenstanders koest te houden. Het lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat dit afgeschaft gaat worden.

Ik begrijp wat je bedoelt maar niks doen schiet ook niet op.
Klik om te vergroten...

Als je alleen maar schreeuwt en kraait omdat je woedend bent verhoog je de negatieve lading alleen maar. Een directe agressieve reactie zorgt voor hetzelfde geluid van de andere kant. Macht is een illusie, negativiteit is een keuze.

Langzaam mag er steeds minder in Nederland. Straks zijn we weer terug bij af. Ik wil echt niet leven in een land als Amerika.
Klik om te vergroten...

Nog geen 60 jaar geleden mochten vrouwen niet stemmen, werd je op school met een lat geslagen en konden christenen niet naar heidense radio luisteren. Zwanger voor het huwelijk? Dan was je een vieze rat en had je het verpest. Oftewel: Het valt allemaal wel mee.
D
DoerakLid
01-01-2024, 00:00
#3
zommes zei:
Als je alleen maar schreeuwt en kraait omdat je woedend bent verhoog je de negatieve lading alleen maar. Een directe agressieve reactie zorgt voor hetzelfde geluid van de andere kant. Macht is een illusie, negativiteit is een keuze.
Klik om te vergroten...
Ik snap niet goed wat je bedoelt. Je hebt het over schreeuwen en kraaien...? Een protest kan op zoveel manier worden uitgevoerd. Wie heeft het over schreeuwen en kraaien? Je kunt toch op een volwassen manier proberen de discussie aan te gaan met politici. Als je een goede brief schrijft (in correct Nederlands, that is) dan kun je echt wel een antwoord terug verwachten. Helemaal niets doen heeft sowieso geen zin. Actie voeren op normale vredige manier heeft in het verleden diverse malen bewezen te werken.

zommes zei:
Pandemonium zei:
Langzaam mag er steeds minder in Nederland. Straks zijn we weer terug bij af. Ik wil echt niet leven in een land als Amerika.
Klik om te vergroten...
Nog geen 60 jaar geleden mochten vrouwen niet stemmen, werd je op school met een lat geslagen en konden christenen niet naar heidense radio luisteren. Zwanger voor het huwelijk? Dan was je een vieze rat en had je het verpest. Oftewel: Het valt allemaal wel mee.
Klik om te vergroten...
Ook deze vergelijking is mij niet helemaal duidelijk. Pandemonium doelt op het drugsbeleid in Amerika en jij begint over allerlei zaken die op geen enkele manier in verband staan met het onderwerp van discussie.
P
PandemoniumLid
01-01-2024, 00:00
#4
zommes zei:
Er zijn al vanaf dat dat gedoogbeleid er is eindeloos veel artikelen over het afschaffen geweest, waarschijnlijk om de tegenstanders koest te houden. Het lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat dit afgeschaft gaat worden.

Ik begrijp wat je bedoelt maar niks doen schiet ook niet op.
Klik om te vergroten...

Als je alleen maar schreeuwt en kraait omdat je woedend bent verhoog je de negatieve lading alleen maar. Een directe agressieve reactie zorgt voor hetzelfde geluid van de andere kant. Macht is een illusie, negativiteit is een keuze.

Langzaam mag er steeds minder in Nederland. Straks zijn we weer terug bij af. Ik wil echt niet leven in een land als Amerika.
Klik om te vergroten...

Nog geen 60 jaar geleden mochten vrouwen niet stemmen, werd je op school met een lat geslagen en konden christenen niet naar heidense radio luisteren. Zwanger voor het huwelijk? Dan was je een vieze rat en had je het verpest. Oftewel: Het valt allemaal wel mee.
Klik om te vergroten...

Ten eerste: Wie zegt dat ik doel op een geweldadige protestactie? Ik ben tegen geweld. Mensen hebben een ratio gekregen, laten we die dan ook gebruiken. Protesteren help. Hoe denk jij anders dat vrouwen kiesrecht hebben gekregen (jij koos immers dit voorbeeld)?

Ten tweede: We leven niet 60 jaar geleden. Je moet geen appels met peren vergelijken. Ik praat over het drugsbeleid en niet over zwangerschap voor het huwelijk.
B
BillyBiloLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ga gewoon niet iets doen wat niet kan of mag, je bent de overheid niet.
D
DoerakLid
01-01-2024, 00:00
#6
Pandemonium zei:
zommes zei:
Er zijn al vanaf dat dat gedoogbeleid er is eindeloos veel artikelen over het afschaffen geweest, waarschijnlijk om de tegenstanders koest te houden. Het lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat dit afgeschaft gaat worden.

Ik begrijp wat je bedoelt maar niks doen schiet ook niet op.
Klik om te vergroten...

Als je alleen maar schreeuwt en kraait omdat je woedend bent verhoog je de negatieve lading alleen maar. Een directe agressieve reactie zorgt voor hetzelfde geluid van de andere kant. Macht is een illusie, negativiteit is een keuze.

Langzaam mag er steeds minder in Nederland. Straks zijn we weer terug bij af. Ik wil echt niet leven in een land als Amerika.
Klik om te vergroten...

Nog geen 60 jaar geleden mochten vrouwen niet stemmen, werd je op school met een lat geslagen en konden christenen niet naar heidense radio luisteren. Zwanger voor het huwelijk? Dan was je een vieze rat en had je het verpest. Oftewel: Het valt allemaal wel mee.
Klik om te vergroten...

Ten eerste: Wie zegt dat ik doel op een geweldadige protestactie? Ik ben tegen geweld. Mensen hebben een ratio gekregen, laten we die dan ook gebruiken. Protesteren help. Hoe denk jij anders dat vrouwen kiesrecht hebben gekregen (jij koos immers dit voorbeeld)?

Ten tweede: We leven niet 60 jaar geleden. Je moet geen appels met peren vergelijken. Ik praat over het drugsbeleid en niet over zwangerschap voor het huwelijk.
Klik om te vergroten...
Dit komt ongeveer neer op wat ik zei. Ik ben het hier dus volledig mee eens!! :mrgreen:

BillyBilo zei:
Ga gewoon niet iets doen wat niet kan of mag, je bent de overheid niet.
Klik om te vergroten...
Precies. Er zijn genoeg andere manieren om te protesteren.
P
Psycho_ChronoLid
01-01-2024, 00:00
#7
teken die petitie nou maar, je kunt meerdere keren tekenen, gewoon andere naam en e-mail invullen...
z
zommesLid
01-01-2024, 00:00
#8
Doerak zei:
zommes zei:
Pandemonium zei:
Langzaam mag er steeds minder in Nederland. Straks zijn we weer terug bij af. Ik wil echt niet leven in een land als Amerika.
Klik om te vergroten...
Nog geen 60 jaar geleden mochten vrouwen niet stemmen, werd je op school met een lat geslagen en konden christenen niet naar heidense radio luisteren. Zwanger voor het huwelijk? Dan was je een vieze rat en had je het verpest. Oftewel: Het valt allemaal wel mee.
Klik om te vergroten...
Ook deze vergelijking is mij niet helemaal duidelijk. Pandemonium doelt op het drugsbeleid in Amerika en jij begint over allerlei zaken die op geen enkele manier in verband staan met het onderwerp van discussie.
Klik om te vergroten...

Dat was een antwoord op "Langzaam mag er steeds minder in Nederland."

Een brief schrijven noem ik niet echt protesteren. Maar als dat het wel is, dan zal dat in ieder gevaal géén nut hebben.
D
DoerakLid
01-01-2024, 00:00
#9
zommes zei:
Doerak zei:
zommes zei:
Pandemonium zei:
Langzaam mag er steeds minder in Nederland. Straks zijn we weer terug bij af. Ik wil echt niet leven in een land als Amerika.
Klik om te vergroten...
Nog geen 60 jaar geleden mochten vrouwen niet stemmen, werd je op school met een lat geslagen en konden christenen niet naar heidense radio luisteren. Zwanger voor het huwelijk? Dan was je een vieze rat en had je het verpest. Oftewel: Het valt allemaal wel mee.
Klik om te vergroten...
Ook deze vergelijking is mij niet helemaal duidelijk. Pandemonium doelt op het drugsbeleid in Amerika en jij begint over allerlei zaken die op geen enkele manier in verband staan met het onderwerp van discussie.
Klik om te vergroten...

Dat was een antwoord op "Langzaam mag er steeds minder in Nederland."

Een brief schrijven noem ik niet echt protesteren. Maar als dat het wel is, dan zal dat in ieder gevaal géén nut hebben.
Klik om te vergroten...
Dan geloof jij dat toch lekker :wave:
Ik weet dat er tal van zaken door middel van simpele communicatie in de Tweede Kamer aan de orde komen. De kamerleden zijn de vertegenwoordigers van de Nederlandse burgers en zijn in zekere zin verplicht te reageren op serieuze brieven e.d.
P
PandemoniumLid
01-01-2024, 00:00
#10
zommes zei:
Doerak zei:
zommes zei:
Pandemonium zei:
Langzaam mag er steeds minder in Nederland. Straks zijn we weer terug bij af. Ik wil echt niet leven in een land als Amerika.
Klik om te vergroten...
Nog geen 60 jaar geleden mochten vrouwen niet stemmen, werd je op school met een lat geslagen en konden christenen niet naar heidense radio luisteren. Zwanger voor het huwelijk? Dan was je een vieze rat en had je het verpest. Oftewel: Het valt allemaal wel mee.
Klik om te vergroten...
Ook deze vergelijking is mij niet helemaal duidelijk. Pandemonium doelt op het drugsbeleid in Amerika en jij begint over allerlei zaken die op geen enkele manier in verband staan met het onderwerp van discussie.
Klik om te vergroten...

Dat was een antwoord op "Langzaam mag er steeds minder in Nederland."

Een brief schrijven noem ik niet echt protesteren. Maar als dat het wel is, dan zal dat in ieder gevaal géén nut hebben.
Klik om te vergroten...

Ik had het ook niet over een brief schrijven maar over een protestactie in de zin van we gaan naar buiten. Zoals ik eerder al zei: 'niet geschoten is altijd mis'.
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#11
Was er maar een land waar haast alles legaal was en in winkels te koop, waar weinig mensen woonden en een atheistische regering en..

.. ach wakker worden. Dat bestaat niet. Dat kan niet bestaan. Dat zál niet bestaan. Want mensen zijn.. gewoon.. kut.
d
deadlockLid
01-01-2024, 00:00
#12
hmm ik zie dat er in de discussie vanuit gegaan wordt, dat ze zelfmoord heeft gepleegd.
Dat punt durf ik alleen al ter discussie te stellen. Water is zó ongelofelijk fijn als je onder invloed van paddo's bent. Het ligt als een deken om je heen (koud of niet hehe).
Of ze dacht niet dat het water was, maar iets waarop ze kon lopen oid.

@Pyscho_Krono:
Ik doelde niet op paddo's in die landen, maar op coke en opiaten in resp. Colombia en Afghanistan.
P
Play_bunnyLid
01-01-2024, 00:00
#13
ik heb begrepen dat ze het gedeelte is in gesprongen waar de auto's rijden.
P
Psycho_ChronoLid
01-01-2024, 00:00
#14
@Deadlock: ah ok, ik wist niet dat die drugs legaal waren in die landen, al kan ik me van Columbia wel wat voorstellen hehe.
M
Mindless1985Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Die zijn ook niet legaal maar komen daar wel voor een groot deel vandaan :wink:
P
Psycho_ChronoLid
01-01-2024, 00:00
#16
Dzy zei:
Die zijn ook niet legaal maar komen daar wel voor een groot deel vandaan :wink:
Klik om te vergroten...

Dat weet ik, maar het punt in mijn verhaal is dat paddo's hier LEGAAL zijn oftewel: ouders klagen de smartshops aan omdat het legaal is.

Coke is ILLEGAAL, als iemand dus dood gaat d.m.v. coke heeft hij al een misdaad gepleegt en kunnen de nabestaanden dus niemand aanklagen.

Doordat de paddestoelen legaal zijn (en laten we dat zou houden) is er een manier om er nog geld of een regelgeving uit te slaan voor die ouders.
S
Sweet_ShadowLid
01-01-2024, 00:00
#17
Je kunt paddo's moeilijk verbieden, ze groeien op de hei namelijk. Of ben ik naief als ik denk dat de regering geen paddovernietigingstroepen de natuur in gaat sturen? :wink:

Trouwens triest dat er iemand zo is overleden, en ook triest dat het op zo'n manier in de media neergezet wordt.
c
cordeliaLid
01-01-2024, 00:00
#18
Als je het gaat verbieden krijg je mensen die zelf gaan plukken wat nog veel gevaarlijker is aangezien je er maar 1 verkeerde hoeft te plukken en die zal maar net dodelijk zijn en die zijn er ook.
D
DoerakLid
01-01-2024, 00:00
#19
Psycho_Chrono zei:
Dat weet ik, maar het punt in mijn verhaal is dat paddo's hier LEGAAL zijn oftewel: ouders klagen de smartshops aan omdat het legaal is.
Klik om te vergroten...
Ik denk dat je bedoelt dat de ouders de staat aanklagen, omdat paddo's legaal zijn. De smartshops verkopen ze alleen, die kunnen aan de wet verder weinig doen. Doet aan je verhaal verder niks af, overigens.
M
MissertLid
01-01-2024, 00:00
#20
en nu op de juiste plek reageren :)

Mijn ouders denken ook dat ik dolgelukkig en brave student ben.

Ik haat zulke ouders als de hare. "zoiets doet mijn kind niet"

die mensen moeten zelf dood. Zometeen klagen ze de makers van de brug aan : "ze wilde niet dood, en die brug was er toevallig"

wedden dat het gristentuig is?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."