Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Op sommige sites staat dat mensen met astma geen xtc kunnen gebruiken. Ik heb zelf astma en een paar keer xtc gedaan maar ik heb nergens last van gehad. Ik snap ook niet waarom het niet zou kunnen. Sommige sites geven aan dat dat dus niet kan en andere sites weer niet. Mijn vraag aan jullie is, of jullie hier wat meer van weten. Ik vind het een beetje vaag allemaal en geloof er niet veel van maar misschien is me wel iets ontgaan?"
"matthijs zei: Werken uppers niet op die dingen die zuurstof opnemen..? Misschien dat het in de knel raakt met medicijnen tgen astma..? Klik om te vergroten... Ik dacht ook dat het door de medicijnen kon komen dus nam ik van te voren geen medicijnen. Astma medicijnen verhogen de bloeddruk behoorlijk net zoals XTC en ik dacht dat het dat misschien kon zijn. Maar waarom zou er dan niet op de sites staan dat het alleen niet kon in combinatie met de MEDICIJNEN. Want er stond gewoon: Mensen met astma."
"matthijs zei: Hmm. weet wel dat astma patienten vroeger amfetamine's kregen voorgeschreven. MDMA is ook een amfetamine-soort. Klik om te vergroten... Klopt. Als ik speed gebruik voel ik me wat mijn astma betreft ook véél beter. Ik voel mijn astma helemaal niet meer. Maar dat is juist het probleem, want de amfetamine ONDERDRUKT alles, maar geneest natuurlijk niets."
"deadlock zei: Wat voor verplichtingen? Het aantal leden van jongeren in verenigingen loopt hard terug, inclusief studentenverenigingen. Daarnaast lopen schoolprestaties ook nog eens terug. De jeugd is lui en wilnix.nl. Laat ze optyfen met hun duitse onderzoeken. Toen ik een 'tiener' was, en dat is niet zo lang geleden, gingen wij ons niet vervelen en hangen op straat. Vervelen wel, maar we deden er geen rare dingen door. Even onrealistisch wezen; Jongeren moeten minder zeiken; In de jaren 80 en daarvoor waren ze ook niet zo fokking emo en deden ze gewoon wat ze opgedragen werd! Klik om te vergroten... Dat men dat vroeger gewoon vond wil niet zeggen dat dat ook het beste is."
"Play_bunny zei: Op zich zit er wel wat waarheid in dat onderzoek. Je hoort tegenwoordig meer over drugsgebruik bij jongeren. Er wordt ook veel verwacht van jongeren. Als je kijkt wat er tijdens een studie allemaal van je verwacht wordt, ook vanuit de overheid, dan is het niet zo gek dat mensen onder die druk rare dingen doen. Dingen veranderen, gelukkig zijn we niet zoals mensen 30 jaar geleden waren. Dat is gewoon realiteit. Jongeren van tegenwoordig (daar valt een groot deel van dit forom onder, nl tot 27 jaar), gaan anderes met dingen om dan vroeger. Drugs is toegankelijker dan destijds, zeker softdrugs. Wij leven in een tijd waarin we niet meer opgevoed worden met de naweeen van de oorlog enzo, dat was met mensen die in jaren 70 en 80 jong waren wel zo. Er moet gewoon wat meer aandacht zijn voor wat er in mensen om gaat, tijd en aandacht voor elkaar. Niet alleen maar werk en geld. Dat zou veel veranderen, denk ik. Klik om te vergroten... Wat jij nu zegt is precies wat de filosoof Habermas ook heeft gezegt: 'Het vrije markt systeem koloniseert onze leefwereld'. Met andere woorden: Alles word steeds meer prestatiegericht en geld word een steeds belangrijkere waarde waardoor waarden zoals vriendschap en aandacht voor elkaar hebben steeds minder belangrijk worden. Het is dan ook helemaal geen gekke gedachte dat steeds meer jongeren drugs gaan gebruiken door prestatiedruk van allerlei kanten. Een mens heeft waarden als vriendschap en aandacht voor elkaar nodig maar tegenwoordig lijkt het allemaal meer om je prestaties (en de daaraan verbonden status) en geld te gaan."
"Ik vind het echt belachelijk. Het is gewoon een schending van je privacy. Ik begrijp best dat scholen vinden dat ze iets tegen het drugsgebruik onder jongeren moeten doen, maar dit is niet de goede manier. Zo zorg je er eerder voor dat er een grote kloof ontstaat tussen jongeren en de school wat er nou niet bepaald voor zorgt dat de jongeren beter gaan luisteren naar wat goed en slecht voor hen is. De school heeft dan straks misschien truucjes om drugsgebruik te controleren maar de scholieren hebben straks weer truucjes om het te verbergen en dan is er toch een zeker 'vertrouwen' geschonden."
"BillyBilo zei: Pandemonium zei: BillyBilo zei: fs180 zei: iemand trouwens nog zin om mee te doen aan een demonstratie, niets doen geeft de politiek alleen meer macht Klik om te vergroten... demonstreren dan, misschien dat je ze dan aan het lachen maakt ook nog Klik om te vergroten... We moeten gehoord worden. Ik zat zelf ook al te denken aan een demonstratie. Of wou jij alles gewoon over je kant laten gaan? Klik om te vergroten... Niet geschoten is altijd mis. Iets proberen te doen aan een situatie die er hopeloos uit ziet is toch altijd nog beter dan thuis zitten kniezen. Het interessert me geen ene ruk of de politiek in de eerste instantie luistert. Als we maar hard genoeg schreeuwen horen ze ons wel. Vergeet een ding niet. De macht ligt áltijd bij het volk. Als de wil maar sterk genoeg is. En ik moet zeggen dat ik tot dusver nog geen een reactie heb gehoord, en dat kan ook aan mij liggen, van iemand die wel wil dat het verboden word naar aanleiding van deze gebeurtenis. Zelfs mensen die zelf geen paddo's hebben gebruikt, of willen gebruiken vinden het maar onzinnig. je kan er weinig tegen doen, iedereen weet wel dat er een partij is die het niet met het verbod eens is, maar je blijft altijd die partij. Klik om te vergroten..."
"zommes zei: Er zijn al vanaf dat dat gedoogbeleid er is eindeloos veel artikelen over het afschaffen geweest, waarschijnlijk om de tegenstanders koest te houden. Het lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat dit afgeschaft gaat worden. Ik begrijp wat je bedoelt maar niks doen schiet ook niet op. Klik om te vergroten... Als je alleen maar schreeuwt en kraait omdat je woedend bent verhoog je de negatieve lading alleen maar. Een directe agressieve reactie zorgt voor hetzelfde geluid van de andere kant. Macht is een illusie, negativiteit is een keuze. Langzaam mag er steeds minder in Nederland. Straks zijn we weer terug bij af. Ik wil echt niet leven in een land als Amerika. Klik om te vergroten... Nog geen 60 jaar geleden mochten vrouwen niet stemmen, werd je op school met een lat geslagen en konden christenen niet naar heidense radio luisteren. Zwanger voor het huwelijk? Dan was je een vieze rat en had je het verpest. Oftewel: Het valt allemaal wel mee. Klik om te vergroten... Ten eerste: Wie zegt dat ik doel op een geweldadige protestactie? Ik ben tegen geweld. Mensen hebben een ratio gekregen, laten we die dan ook gebruiken. Protesteren help. Hoe denk jij anders dat vrouwen kiesrecht hebben gekregen (jij koos immers dit voorbeeld)? Ten tweede: We leven niet 60 jaar geleden. Je moet geen appels met peren vergelijken. Ik praat over het drugsbeleid en niet over zwangerschap voor het huwelijk."
"zommes zei: Doerak zei: zommes zei: Pandemonium zei: Langzaam mag er steeds minder in Nederland. Straks zijn we weer terug bij af. Ik wil echt niet leven in een land als Amerika. Klik om te vergroten... Nog geen 60 jaar geleden mochten vrouwen niet stemmen, werd je op school met een lat geslagen en konden christenen niet naar heidense radio luisteren. Zwanger voor het huwelijk? Dan was je een vieze rat en had je het verpest. Oftewel: Het valt allemaal wel mee. Klik om te vergroten... Ook deze vergelijking is mij niet helemaal duidelijk. Pandemonium doelt op het drugsbeleid in Amerika en jij begint over allerlei zaken die op geen enkele manier in verband staan met het onderwerp van discussie. Klik om te vergroten... Dat was een antwoord op "Langzaam mag er steeds minder in Nederland." Een brief schrijven noem ik niet echt protesteren. Maar als dat het wel is, dan zal dat in ieder gevaal géén nut hebben. Klik om te vergroten... Ik had het ook niet over een brief schrijven maar over een protestactie in de zin van we gaan naar buiten. Zoals ik eerder al zei: 'niet geschoten is altijd mis'."
"Dat is juist wat ik zo leuk vind aan speed. Dat je je echt super goed kan concentreren of dat je echt die drang hebt om veel te gaan praten. Soms voel ik me behoorlijk down na gebruik maar zo erg vind ik dat niet. Het klinkt misschien stom maar ik heb altijd het idee dat ik me veel bewuster ben van alles als ik me down voel. Overigens heb ik net ook de dextro-amphetamine gebruikt en ik vond het erg prettig. Ik kreeg echt die praat-drang."