Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsFranse studente sprong van brug (o.i.v. Paddo's)

Franse studente sprong van brug (o.i.v. Paddo's)

57 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
p
pepitoLid
01-01-2024, 00:00
#1
Missert zei:
en nu op de juiste plek reageren :)

Mijn ouders denken ook dat ik dolgelukkig en brave student ben.

Ik haat zulke ouders als de hare. "zoiets doet mijn kind niet"

die mensen moeten zelf dood. Zometeen klagen ze de makers van de brug aan : "ze wilde niet dood, en die brug was er toevallig"

wedden dat het gristentuig is?
Klik om te vergroten...

Wat een nuances zeg.. je piept wel anders als je zelf ouder bent! "die mensen moeten zelf dood" en haal er meteen nog wat religie bij... Wedden dat je een puber bent? (is net zo'n flauwe nietszeggende uitroep :mrgreen: ) M.a.w. een mening is onderbouwt met argumenten!
P
PandemoniumLid
01-01-2024, 00:00
#2
thor zei:
Ieder weekend je kapot zuipen is oke, alleen dan zonder happy hour. Want ze moeten er natuurlijk wel veel aan verdienen.. Maar zón onschuldige paddo die meer mensen geholpen heeft dan dat ie kapot heeft gemaakt mag niet..
Die gristenhonden zijn zo hypocriet.. sorry dat ik het zo ongenuanceerd zeg.. maar het is gewoon de waarheid :grin:
2e kamer wordt gedoggystyled door de media :rolleyes:
Klik om te vergroten...

Je hebt helemaal gelijk.

Net als dat de accijns op sigaretten verhoogd werden, onder het mom van : ''we proberen mensen ervan af te helpen''. Ja dikke vinger. Als je verslaafd bent (en dat is of denkt de meerderheid van de rokers te zijn) leg je er toch wel een euro meer voor neer. Het zijn allemaal stiekeme maniertjes om er meer aan te verdienen.
P
PandemoniumLid
01-01-2024, 00:00
#3
zommes zei:
Nou nou, een protestactie lijkt me dan wel weer teveel van het goeie.

Dat heeft uiteindelijk alleen maar een tegengestelde werking. Je krijgt dan namelijke een vrij kleine selecte groep van mafkezen die een nieuwe rede hebben gevonden om een keer met z'n allen aan de drugs te gaan. Resultaat: De tegenstanders krijgen bevestiging van de waanzin die paddestoelen teweeg brengen en de mensen die geen mening hadden worden wakker om het allemaal nog erger te maken.
Klik om te vergroten...

Ik las vandaag weer een artikel in de krant omtrent het gedoogbeleid van wiet. Onze overheid zit daar nu ook moeilijk over te doen.

Langzaam mag er steeds minder in Nederland. Straks zijn we weer terug bij af. Ik wil echt niet leven in een land als Amerika.

Ik begrijp wat je bedoelt maar niks doen schiet ook niet op.
P
PandemoniumLid
01-01-2024, 00:00
#4
Wat een strijdlustigheid.

Jullie zijn wel in voor een protestactie mocht dit doorgedrukt worden?

Zelfs al zou het niets uit maken. Het geeft toch enigzins de voldoending om van je te laten horen en misschien nog zelfs enige frustratie opwekken.
Q
QocaïneLid
01-01-2024, 00:00
#5
Pandemonium zei:
Wat een strijdlustigheid.

Jullie zijn wel in voor een protestactie mocht dit doorgedrukt worden?

Zelfs al zou het niets uit maken. Het geeft toch enigzins de voldoending om van je te laten horen en misschien nog zelfs enige frustratie opwekken.
Klik om te vergroten...

Ik zat wel aan een protestactie te denken inderdaad. :beer:

Maar we moeten eerst eens kijken of dit werkelijk doorgedrukt gaat worden.
z
zommesLid
01-01-2024, 00:00
#6
Nou nou, een protestactie lijkt me dan wel weer teveel van het goeie.

Dat heeft uiteindelijk alleen maar een tegengestelde werking. Je krijgt dan namelijke een vrij kleine selecte groep van mafkezen die een nieuwe rede hebben gevonden om een keer met z'n allen aan de drugs te gaan. Resultaat: De tegenstanders krijgen bevestiging van de waanzin die paddestoelen teweeg brengen en de mensen die geen mening hadden worden wakker om het allemaal nog erger te maken.
z
zommesLid
01-01-2024, 00:00
#7
Er zijn al vanaf dat dat gedoogbeleid er is eindeloos veel artikelen over het afschaffen geweest, waarschijnlijk om de tegenstanders koest te houden. Het lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat dit afgeschaft gaat worden.

Ik begrijp wat je bedoelt maar niks doen schiet ook niet op.
Klik om te vergroten...

Als je alleen maar schreeuwt en kraait omdat je woedend bent verhoog je de negatieve lading alleen maar. Een directe agressieve reactie zorgt voor hetzelfde geluid van de andere kant. Macht is een illusie, negativiteit is een keuze.

Langzaam mag er steeds minder in Nederland. Straks zijn we weer terug bij af. Ik wil echt niet leven in een land als Amerika.
Klik om te vergroten...

Nog geen 60 jaar geleden mochten vrouwen niet stemmen, werd je op school met een lat geslagen en konden christenen niet naar heidense radio luisteren. Zwanger voor het huwelijk? Dan was je een vieze rat en had je het verpest. Oftewel: Het valt allemaal wel mee.
D
DoerakLid
01-01-2024, 00:00
#8
zommes zei:
Als je alleen maar schreeuwt en kraait omdat je woedend bent verhoog je de negatieve lading alleen maar. Een directe agressieve reactie zorgt voor hetzelfde geluid van de andere kant. Macht is een illusie, negativiteit is een keuze.
Klik om te vergroten...
Ik snap niet goed wat je bedoelt. Je hebt het over schreeuwen en kraaien...? Een protest kan op zoveel manier worden uitgevoerd. Wie heeft het over schreeuwen en kraaien? Je kunt toch op een volwassen manier proberen de discussie aan te gaan met politici. Als je een goede brief schrijft (in correct Nederlands, that is) dan kun je echt wel een antwoord terug verwachten. Helemaal niets doen heeft sowieso geen zin. Actie voeren op normale vredige manier heeft in het verleden diverse malen bewezen te werken.

zommes zei:
Pandemonium zei:
Langzaam mag er steeds minder in Nederland. Straks zijn we weer terug bij af. Ik wil echt niet leven in een land als Amerika.
Klik om te vergroten...
Nog geen 60 jaar geleden mochten vrouwen niet stemmen, werd je op school met een lat geslagen en konden christenen niet naar heidense radio luisteren. Zwanger voor het huwelijk? Dan was je een vieze rat en had je het verpest. Oftewel: Het valt allemaal wel mee.
Klik om te vergroten...
Ook deze vergelijking is mij niet helemaal duidelijk. Pandemonium doelt op het drugsbeleid in Amerika en jij begint over allerlei zaken die op geen enkele manier in verband staan met het onderwerp van discussie.
P
PandemoniumLid
01-01-2024, 00:00
#9
zommes zei:
Er zijn al vanaf dat dat gedoogbeleid er is eindeloos veel artikelen over het afschaffen geweest, waarschijnlijk om de tegenstanders koest te houden. Het lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat dit afgeschaft gaat worden.

Ik begrijp wat je bedoelt maar niks doen schiet ook niet op.
Klik om te vergroten...

Als je alleen maar schreeuwt en kraait omdat je woedend bent verhoog je de negatieve lading alleen maar. Een directe agressieve reactie zorgt voor hetzelfde geluid van de andere kant. Macht is een illusie, negativiteit is een keuze.

Langzaam mag er steeds minder in Nederland. Straks zijn we weer terug bij af. Ik wil echt niet leven in een land als Amerika.
Klik om te vergroten...

Nog geen 60 jaar geleden mochten vrouwen niet stemmen, werd je op school met een lat geslagen en konden christenen niet naar heidense radio luisteren. Zwanger voor het huwelijk? Dan was je een vieze rat en had je het verpest. Oftewel: Het valt allemaal wel mee.
Klik om te vergroten...

Ten eerste: Wie zegt dat ik doel op een geweldadige protestactie? Ik ben tegen geweld. Mensen hebben een ratio gekregen, laten we die dan ook gebruiken. Protesteren help. Hoe denk jij anders dat vrouwen kiesrecht hebben gekregen (jij koos immers dit voorbeeld)?

Ten tweede: We leven niet 60 jaar geleden. Je moet geen appels met peren vergelijken. Ik praat over het drugsbeleid en niet over zwangerschap voor het huwelijk.
B
BillyBiloLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ga gewoon niet iets doen wat niet kan of mag, je bent de overheid niet.
D
DoerakLid
01-01-2024, 00:00
#11
Pandemonium zei:
zommes zei:
Er zijn al vanaf dat dat gedoogbeleid er is eindeloos veel artikelen over het afschaffen geweest, waarschijnlijk om de tegenstanders koest te houden. Het lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat dit afgeschaft gaat worden.

Ik begrijp wat je bedoelt maar niks doen schiet ook niet op.
Klik om te vergroten...

Als je alleen maar schreeuwt en kraait omdat je woedend bent verhoog je de negatieve lading alleen maar. Een directe agressieve reactie zorgt voor hetzelfde geluid van de andere kant. Macht is een illusie, negativiteit is een keuze.

Langzaam mag er steeds minder in Nederland. Straks zijn we weer terug bij af. Ik wil echt niet leven in een land als Amerika.
Klik om te vergroten...

Nog geen 60 jaar geleden mochten vrouwen niet stemmen, werd je op school met een lat geslagen en konden christenen niet naar heidense radio luisteren. Zwanger voor het huwelijk? Dan was je een vieze rat en had je het verpest. Oftewel: Het valt allemaal wel mee.
Klik om te vergroten...

Ten eerste: Wie zegt dat ik doel op een geweldadige protestactie? Ik ben tegen geweld. Mensen hebben een ratio gekregen, laten we die dan ook gebruiken. Protesteren help. Hoe denk jij anders dat vrouwen kiesrecht hebben gekregen (jij koos immers dit voorbeeld)?

Ten tweede: We leven niet 60 jaar geleden. Je moet geen appels met peren vergelijken. Ik praat over het drugsbeleid en niet over zwangerschap voor het huwelijk.
Klik om te vergroten...
Dit komt ongeveer neer op wat ik zei. Ik ben het hier dus volledig mee eens!! :mrgreen:

BillyBilo zei:
Ga gewoon niet iets doen wat niet kan of mag, je bent de overheid niet.
Klik om te vergroten...
Precies. Er zijn genoeg andere manieren om te protesteren.
P
Psycho_ChronoLid
01-01-2024, 00:00
#12
teken die petitie nou maar, je kunt meerdere keren tekenen, gewoon andere naam en e-mail invullen...
z
zommesLid
01-01-2024, 00:00
#13
Doerak zei:
zommes zei:
Pandemonium zei:
Langzaam mag er steeds minder in Nederland. Straks zijn we weer terug bij af. Ik wil echt niet leven in een land als Amerika.
Klik om te vergroten...
Nog geen 60 jaar geleden mochten vrouwen niet stemmen, werd je op school met een lat geslagen en konden christenen niet naar heidense radio luisteren. Zwanger voor het huwelijk? Dan was je een vieze rat en had je het verpest. Oftewel: Het valt allemaal wel mee.
Klik om te vergroten...
Ook deze vergelijking is mij niet helemaal duidelijk. Pandemonium doelt op het drugsbeleid in Amerika en jij begint over allerlei zaken die op geen enkele manier in verband staan met het onderwerp van discussie.
Klik om te vergroten...

Dat was een antwoord op "Langzaam mag er steeds minder in Nederland."

Een brief schrijven noem ik niet echt protesteren. Maar als dat het wel is, dan zal dat in ieder gevaal géén nut hebben.
D
DoerakLid
01-01-2024, 00:00
#14
zommes zei:
Doerak zei:
zommes zei:
Pandemonium zei:
Langzaam mag er steeds minder in Nederland. Straks zijn we weer terug bij af. Ik wil echt niet leven in een land als Amerika.
Klik om te vergroten...
Nog geen 60 jaar geleden mochten vrouwen niet stemmen, werd je op school met een lat geslagen en konden christenen niet naar heidense radio luisteren. Zwanger voor het huwelijk? Dan was je een vieze rat en had je het verpest. Oftewel: Het valt allemaal wel mee.
Klik om te vergroten...
Ook deze vergelijking is mij niet helemaal duidelijk. Pandemonium doelt op het drugsbeleid in Amerika en jij begint over allerlei zaken die op geen enkele manier in verband staan met het onderwerp van discussie.
Klik om te vergroten...

Dat was een antwoord op "Langzaam mag er steeds minder in Nederland."

Een brief schrijven noem ik niet echt protesteren. Maar als dat het wel is, dan zal dat in ieder gevaal géén nut hebben.
Klik om te vergroten...
Dan geloof jij dat toch lekker :wave:
Ik weet dat er tal van zaken door middel van simpele communicatie in de Tweede Kamer aan de orde komen. De kamerleden zijn de vertegenwoordigers van de Nederlandse burgers en zijn in zekere zin verplicht te reageren op serieuze brieven e.d.
P
PandemoniumLid
01-01-2024, 00:00
#15
zommes zei:
Doerak zei:
zommes zei:
Pandemonium zei:
Langzaam mag er steeds minder in Nederland. Straks zijn we weer terug bij af. Ik wil echt niet leven in een land als Amerika.
Klik om te vergroten...
Nog geen 60 jaar geleden mochten vrouwen niet stemmen, werd je op school met een lat geslagen en konden christenen niet naar heidense radio luisteren. Zwanger voor het huwelijk? Dan was je een vieze rat en had je het verpest. Oftewel: Het valt allemaal wel mee.
Klik om te vergroten...
Ook deze vergelijking is mij niet helemaal duidelijk. Pandemonium doelt op het drugsbeleid in Amerika en jij begint over allerlei zaken die op geen enkele manier in verband staan met het onderwerp van discussie.
Klik om te vergroten...

Dat was een antwoord op "Langzaam mag er steeds minder in Nederland."

Een brief schrijven noem ik niet echt protesteren. Maar als dat het wel is, dan zal dat in ieder gevaal géén nut hebben.
Klik om te vergroten...

Ik had het ook niet over een brief schrijven maar over een protestactie in de zin van we gaan naar buiten. Zoals ik eerder al zei: 'niet geschoten is altijd mis'.
B
BillyBiloLid
01-01-2024, 00:00
#16
ach schrijf een miljoen brieven en je hebt nog niets gewonnen, de inkt in je pen is slechts op, een stelletje paddo gebruikers zijn in de ogen van de tweede kamer een lachertje.
z
zommesLid
01-01-2024, 00:00
#17
Doerak zei:
zommes zei:
Doerak zei:
zommes zei:
Pandemonium zei:
Langzaam mag er steeds minder in Nederland. Straks zijn we weer terug bij af. Ik wil echt niet leven in een land als Amerika.
Klik om te vergroten...
Nog geen 60 jaar geleden mochten vrouwen niet stemmen, werd je op school met een lat geslagen en konden christenen niet naar heidense radio luisteren. Zwanger voor het huwelijk? Dan was je een vieze rat en had je het verpest. Oftewel: Het valt allemaal wel mee.
Klik om te vergroten...
Ook deze vergelijking is mij niet helemaal duidelijk. Pandemonium doelt op het drugsbeleid in Amerika en jij begint over allerlei zaken die op geen enkele manier in verband staan met het onderwerp van discussie.
Klik om te vergroten...

Dat was een antwoord op "Langzaam mag er steeds minder in Nederland."

Een brief schrijven noem ik niet echt protesteren. Maar als dat het wel is, dan zal dat in ieder gevaal géén nut hebben.
Klik om te vergroten...
Dan geloof jij dat toch lekker :wave:
Ik weet dat er tal van zaken door middel van simpele communicatie in de Tweede Kamer aan de orde komen. De kamerleden zijn de vertegenwoordigers van de Nederlandse burgers en zijn in zekere zin verplicht te reageren op serieuze brieven e.d.
Klik om te vergroten...

Zie de post hierboven.
U
UshaLid
01-01-2024, 00:00
#18
Reken eens uit hoeveel het drugstoerisme de Nederlandse economie opbrengt, voor economisch gewin is elke politicus vatbaar.
Maak er een wetenschappelijk rapport van.

Petities hebben geen nut, tenzij ze duidelijk maken dat je volgende keer echt niet op hen gaat stemmen (is er een goed alternatief dan?), en de politici dreigen hun vetbetaalde postje te verliezen.

Gewelddadig verzet, werkt alleen contraproductief. Luisteren we soms naar moslimterroristen? Nee, we werken ze alleen nog meer tegen.

Wordt zelf politicus, zei ze naief, dan kan je iets veranderen. Maar eens dat je daar op je mooie stoeltje in de regering zit, ben je je idealen al lang vergeten.

Catch 22.
Z
ZI09Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Usha zei:
Reken eens uit hoeveel het drugstoerisme de Nederlandse economie opbrengt, voor economisch gewin is elke politicus vatbaar.
Maak er een wetenschappelijk rapport van.
Klik om te vergroten...

Houd er rekening mee, dat bij Christenen principes VOOR geld gaan.

Ik heb zelf een baas die echt dikke vadsige enorme bakken geld opbrengende orders van shops en sexgerelateerde zaken weigerd, terwijl dat om enrome hoeveelheden gaat.

Rotvolk. Maargoed, heb daar opzich wel bewondering voor. Geld VS principes is in deze tijd praktisch geen strijd meer. Helaas.





Ik wil trouwens fransen verbieden.
z
zommesLid
01-01-2024, 00:00
#20
ZI09 zei:
Ik wil trouwens fransen verbieden.
Klik om te vergroten...

Wat is dat nou weer voor onzin, ga je dan voortaan de energie voor je computer zelf aanfietsen?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."