Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsBolkestein wil alle drugs legaliseren

Bolkestein wil alle drugs legaliseren

47 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
D
DreugeLid
01-01-2024, 00:00
#1
toch heb ik liever niet dat het legaal word.. controle enzo. registratie van wat je wanneer en hoe vaak koopt, dat soort dingen.
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Waar komt de kleur paars eigenlijk vandaan? En waarom niet rood of groen?
I
ImmoLid
01-01-2024, 00:00
#3
AMSTERDAM - Alle drugs moeten worden gelegaliseerd. Dat bepleiten VVD-coryfee Frits Bolkestein, oud-minister van Volksgezondheid Els Borst (D66) en hoogleraar strafrecht Theo de Roos dinsdag in een opiniestuk in NRC Handelsblad.
© ANP

Bolkesteins partij is tegen legalisering van drugs. D66 wil alleen softdrugs legaliseren.

Door het opheffen van het verbod op drugs kunnen drugsbendes volgens hen worden verdreven. Daardoor zou de werkdruk van politie en justitie tientallen procenten lichter worden.

Ook wordt de samenleving door legalisering volgens de auteurs veiliger. Het stuk is verder onderschreven door een reeks hoogleraren, juristen en drugsdeskundigen.

Onwerkbaar

De auteurs stellen dat het huidige gedoogbeleid voor softdrugs 'onwerkbaar' is. "Geen enkele coffeeshop kan daarop draaien. Het geeft slechts aan het OM de macht om elke coffeeshop de nek om te draaien, en daar is het de laatste jaren ook ijverig mee bezig."

Legalisering is volgens hen ook goed voor de volksgezondheid, omdat de kwaliteit van de drugs dan is gewaarborgd. "De drugs zijn dan voorzien van bijsluiters en voorlichting wordt geloofwaardig." De drugs zouden niet moeten worden verstrekt aan minderjarigen en buitenlanders.

© Novum
D
DreugeLid
01-01-2024, 00:00
#4
productie word dan ook legaal? als dat niet het geval is voorzie ik heel dure drugs
V
VigilanteLid
01-01-2024, 00:00
#5
Door het opheffen van het verbod op drugs kunnen drugsbendes volgens hen worden verdreven. Daardoor zou de werkdruk van politie en justitie tientallen procenten lichter worden.

Legalisering is volgens hen ook goed voor de volksgezondheid, omdat de kwaliteit van de drugs dan is gewaarborgd. "De drugs zijn dan voorzien van bijsluiters en voorlichting wordt geloofwaardig." De drugs zouden niet moeten worden verstrekt aan minderjarigen en buitenlanders.
Klik om te vergroten...

Dit lijken mij toch redelijke pluspunten. Nederland dopeland.


Ik denk dat productie ook legaal wordt, of iig voor bepaalde bedrijven aangezien het dan soort medicijnen worden. Als het te duur wordt komen er vanzelf weer illegale drugs.
V
VigilanteLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ja zou wel vervelend worden als ze bij de apotheek tegen je zeggen: Ja sorry, vandaag krijg je niks want volgens onze administratie begin je een junkie te worden. Afkicken jij!
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#7
Laat 's werelds beste coke fabriek dan ook maar weer terug komen :grin:
d
dka983392hsadjkxapopsxaLid
01-01-2024, 00:00
#8
Bolkestein bewijst maar weer eens waarom hij mn favoriete politicus is.
b
bluLid
01-01-2024, 00:00
#9
Haha ik vind dit een beetje een controversiële stelling uit het kamp van een partij die de laatste tijd erg populair is geworden. Maar aan de andere kant als ze dit werkelijk kunnen doorvoeren , dan zou het wel zwaar epic zijn :grin:
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#10
Dit zeg ik ook al tijden; fijn om te zien dat er mensen in de politiek zijn die het zelfde denken, wel jammer dat het nou juist een VVD-er is want daar zou ik zelf niet snel op stemmen.

Overigens bevat mijn versie van het idee nog steeds een onderscheid tussen niet tot mild verslavend en zwaar verslavend, en ben ik er voor dat stoffen die echt zwaar verslavend zijn (zoals opiaten) alleen in verslavings klinieken verkocht/verstrekt worden zodat junk problematiek met dat soort stoffen niet al te groot wordt.
W
WackieLid
01-01-2024, 00:00
#11
Is die junk problematiek groter dan wanneer ze legaal te krijgen zijn dan wanneer dat alleen te krijgen is in klinieken waar ze niet willen komen ?

En VVD och, ze zijn een beetje te veel voor de rijken he, voornamelijk dat hypotheekrente dingetje moeten ze even ophouden zo kopig over te zijn. Maar het hoort wel een liberale partij te zijn, dus dit zou goed in hun programma passen. Verder vind ik dat de VVD ook best een plaatsje mag hebben. Ik ben wel een voorstander van paars. Zou alleen liever hebben dat er geen Pvda bij nodig is. Dat D66, groenlinks, en VVD samen genoeg zouden hebben ofzo. VVD kan dan mooi de minister van financien leveren, de linkse partijen de sociale zaken. (papa, mag ik meer zakgeld?)
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#12
Wackie zei:
Is die junk problematiek groter dan wanneer ze legaal te krijgen zijn dan wanneer dat alleen te krijgen is in klinieken waar ze niet willen komen ?

En VVD och, ze zijn een beetje te veel voor de rijken he, voornamelijk dat hypotheekrente dingetje moeten ze even ophouden zo kopig over te zijn. Maar het hoort wel een liberale partij te zijn, dus dit zou goed in hun programma passen. Verder vind ik dat de VVD ook best een plaatsje mag hebben. Ik ben wel een voorstander van paars. Zou alleen liever hebben dat er geen Pvda bij nodig is. Dat D66, groenlinks, en VVD samen genoeg zouden hebben ofzo. VVD kan dan mooi de minister van financien leveren, de linkse partijen de sociale zaken. (papa, mag ik meer zakgeld?)
Klik om te vergroten...

Zeker waar!
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#13
Hopelijk lukt het ! :grin:
g
gtedbroLid
01-01-2024, 00:00
#14
Dit gaat toch niet gebeuren.
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#15
BT2303 zei:
Dit gaat toch niet gebeuren.
Klik om te vergroten...

Ach, blijf positief denken :hearteyes:
g
gtedbroLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik zie het legaliseren van alle drugs niet echt voor me als iets positiefs.
k
knolselderijLid
01-01-2024, 00:00
#17
al zou iedereen willen. de druk van de EU is hier te groot voor, dit komt er nooit doorheen.
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Denken jullie nou echt dat ik al jullie posts lees voor ik een reactie plaats? Nee toch he? :grin:
E
ElohtibbarLid
01-01-2024, 00:00
#19
W.F.L. zei:
Petrovic zei:
Drientje zei:
Waar komt de kleur paars eigenlijk vandaan? En waarom niet rood of groen?
Klik om te vergroten...
Volgens mij omdat D66 groen is, VVD blauw en PvdA rood. Als je die mengt krijg je paars geloof ik? Volgens mij wat dat het.
Klik om te vergroten...

Dan krijg je echt wel bruin ofzo :P Blauw + rood = paars. En zie nu net dat iemand deze voor de hand liggende verklaring zelfs al opgezocht heeft. :grin:
Klik om te vergroten...

Anders herhaal je even precies wat ik al had gezegd. :wink:
E
ElohtibbarLid
01-01-2024, 00:00
#20
Dat zou je wel moeten doen om dit soort dingen te voorkomen. :P

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."