Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsKees de Kort: Schokkende cijfers over sterftecijfers IC's tijdens coronacrisis. Klopt dit echt?

Kees de Kort: Schokkende cijfers over sterftecijfers IC's tijdens coronacrisis. Klopt dit echt?

218 antwoorden
36 weergaven
18-5-2026
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#1
Mezelf zei:
Als iedereen nou eens gewoon normaal deed ! en van elkaars spullen afblijven ! en elkaar met rust laten als je elkaar niet mag !!! dan zijn er helemaal geen wapens nodig !!

Iemand dat per ongeluk op iemands land komt en dan afgeschoten worden is natuurlijk niet de manier. Dat is wat 8.6 bedoeld. Mocht jij een wandeling maken en verdwalen waarbij je op iemand land terecht komt, je niet zomaar doodgeschoten moet worden. Nou snap ik ook wel dat jij niet er op uit bent maar eens lekker iedereen neer te knallen als iemand op je land komt @Albedo

We moeten stoppen met denken in vechten en in strijden, we kunnen meer dan dat zijn! Maar we leren het maar niet. We blijven denken in "ik moet mijn bezit, land, leven beschermen" ipv "ik wil mijn bezit, land en mij leven delen met een ander".
Klik om te vergroten...
Daar ben ik het mee eens. We moeten af van het idee dat we stukjes aarde bezitten. En het idee dat je het recht hebt om "trespassers" dood te schieten omdat ze - per ongeluk of niet - op "jouw land" komen is walgelijk in mijn ogen. Ik ben blij dat we hierin niet zo denken als veel Amerikanen doen.

Mezelf zei:
De aarde heeft de mens natuurlijk niet nodig. Ondanks dat de aarde ons heeft geschapen, is dit niet zo.
Klik om te vergroten...
Maar de kosmos heeft de mens nodig om zijn magnifieke creatie te contempleren en waarderen middels de menselijke geest. :)

Ik stond vanmiddag even met de fiets stil aan de rand van een natuurgebied. (vogel rust en broed-gebied) Mijn hoofd was helemaal leeg. Er waren alleen de geluiden van allerlei verschillende vogels en een uitzicht over kilometers prachtig natuurgebied. En is dat niet de reden waarom wij er zijn? Om deze creatie te bewonderen op onze menselijke manier? Geen ander dier kan dat zoals wij dat kunnen. Op mijn fietstocht kwam ik andere mensen tegen die precies hetzelfde deden als mij. De natuur opzoeken om in stilte dit alles te bewonderen. :)

Natuurlijk, de aarde zal prima blijven voortbestaan zonder ons. Maar wij geven zoveel waarde aan dit alles, simpelweg door dat soort momenten van stille contemplatie.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...34567...11
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#2
Mindless zei:
Maar de kosmos heeft de mens nodig om zijn magnifieke creatie te contempleren en waarderen middels de menselijke geest. :)

Ik stond vanmiddag even met de fiets stil aan de rand van een natuurgebied. (vogel rust en broed-gebied) Mijn hoofd was helemaal leeg. Er waren alleen de geluiden van allerlei verschillende vogels en een uitzicht over kilometers prachtig natuurgebied. En is dat niet de reden waarom wij er zijn? Om deze creatie te bewonderen op onze menselijke manier? Geen ander dier kan dat op onze manier. Op mijn fietstocht kwam ik andere mensen tegen die precies hetzelfde deden als mij. De natuur opzoeken om in stilte dit alles te bewonderen. :)
Klik om te vergroten...
Met alles 100% eens als je de dikgedrukte woorden weglaat. Het mooie is, er hoeft geen ander woord voor in de plaats. Lees hem dan nog eens. Het is niet het menselijke wat uniek is, maar het is het bewustzijn dat uniek is. Voor bewustzijn is geen mens nodig.

Edit: Alleen bij het eerste woordje mens zou je het woordje bewustzijn kunnen neerzetten.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#3
Mezelf zei:
Met alles 100% eens als je de dikgedrukte woorden weglaat. Het mooie is, er hoeft geen ander woord voor in de plaats. Lees hem dan nog eens. Het is niet het menselijke wat uniek is, maar het is het bewustzijn dat uniek is. Voor bewustzijn is geen mens nodig.
Klik om te vergroten...
Maar als je naar de wereld kijkt, kijk je op een bepaalde manier toch sowieso door de menselijke geest? Alleen al via de menselijke zintuigen.

Voor bewust zijn van bewustzijn is geen menselijke geest nodig, maar voor bewust zijn van de wereld denk ik wel. Sterker nog, is de wereld die wij zien niet de menselijke geest(?) Een kat bijvoorbeeld ziet de wereld weer door een andere geest en ervaart zo dus ook een andere wereld.

Maar ik begrijp je ook wel vanuit jouw standpunt gezien hoor. :)
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#4
Vrijheid van meningsuiting betekent ook dat de moderators zich, al dan niet wat feller, in discussies mogen mengen. :wink: Zolang er niet gekwetst of gediscrimineerd wordt uiteraard maar ik heb persoonlijk niet het idee dat ons team uit mensen bestaat die zich hieraan schuldig maken. Natuurlijk schieten we allemaal wel eens uit onze slof (of ja, ahum, ik spreek eigenlijk voor mezelf, jawel, mezelf, dus niet Mezelf :tongueout: want ik vind niet dat Eik dit hier deed... laat ik zeggen, ík schiet zo nu en dan wel eens uit mijn slof) (wat een rare uitdrukking eigenlijk, uit je slof schieten... ik heb volgens mij geeneens sloffen... * correctie: ja toch wel, Rudolph the Rednosed Reindeer sloffen, die te groot zijn en waar ik dus inderdaad veel te vaak uitschiet!). Ik merk wel dat we regelmatig dit soort opmerkingen krijgen in ‘het heetst van de strijd’, het weerhoudt mij er soms van om me wat directer uit te spreken in discussies en dat is eigenlijk jammer. Ik ben hier als Roze Olifant en het is min of meer bijzaak dat ik daarnaast een vrijwilligerstaak doe. Maar goed, misschien is en blijft bovengemiddeld op onze woorden/toon moeten letten een automatisch gevolg van de taak die wij grotendeels dienen te accepteren.

Ik zeg dit niet omwille van vriendjespolitiek trouwens (wordt ook wel eens geroepen) of omdat ik me een slachtoffer voel of wat dan ook, maar omdat ik het oprecht zonde vind voor het verloop van discussies.

Verder wil ik dit topic verder niet nog meer ‘negativiteren’ (lol, dit is geen bestaand Nederlands woord vrees ik, ik verzin het ter plekke) en ik ga nu mijn mond ook houden want ik heb het topic ook niet voldoende gelezen om iets zinnigs te kunnen melden. In het weekend eens goed gaan bijlezen. Laten we in de tussentijd vriendelijk voor elkaar blijven, altijd belangrijk maar zeker in deze moeilijke tijden. Peace enzo.

Voordat ik nog meer zoetsappig off-topic hippegewauwel uit begin te kramen, want daar zit niemand op te wachten, slaap zacht allemaal!
G
Gebruiker 0012685732Lid
01-01-2024, 00:00
#5
interessant.. in retrospect..
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#6
Voor wie er interesse in heeft. Vanmiddag is er weer een livestream met Brian Rose van London Real en David Icke over met name de vrijheid van meningsuiting en de Orwelliaanse maatschappij waarnaar we hard op weg zijn. Inmiddels is David Icke's Youtube kanaal verwijderd door Youtube zelf en is hij van Facebook gegooid. Dit, omdat Icke controversiële dingen zei over onder andere het corona virus. Van die dingen kun je denken wat je wilt, maar zo blijft er van de vrijheid van meningsuiting natuurlijk niets meer over. Omdat de livestream nu op een pagina van London Real zelf uitgezonden zal worden, is er tenminste niet meer het gevaar dat Youtube deze zal verwijderen terwijl je zit te kijken. Hier is de livestream straks over een kleine 4 uren te bekijken:

Livestream London Real David Icke

En een video vooraf die het een en ander uitlegt:



Ik dacht dat deze hier in dit topic wel paste, maar mocht je dat liever niet willen @Albedo, dan moet je het maar even zeggen.

Edit: je moet dus wel (gratis) inloggen zie ik. Hmm, dat maakt het weer een stuk ontoegankelijker... Wellicht komt 'ie ook gewoon op Youtube op London Real's kanaal, maar dan verwacht ik dat die video ook snel offline gehaald wordt en waarschijnlijk London Real's kanaal ook verwijderd zal worden...

Grappig dat ze door al dat bannen en verwijderen dit alles gigantisch onder de aandacht hebben gebracht onder de mensen. Het werkt alleen maar averechts.
G
Gebruiker 0012685732Lid
01-01-2024, 00:00
#7
het punt met die gasten is imo.. ze slaan door.. waardoor de baby met het badwater wordt weggegooid.
er zit in sommige dingen wellicht wel een kern van waarheid.
het blijkt gevaarlijk wanneer in dit tijdperk mensen zichzelf van alles wijs maken omdat ze het van gekkigheid niet meer weten wat wat is
en diezelfde mensen er ook naar gaan handelen.. zoals 5G torens in de fik steken..
en auto's over de rand van de aarde duwen.. hmm, wach effe.. :tongueout:
G
Gebruiker 0012685732Lid
01-01-2024, 00:00
#8
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#9
@Mindless
Inmiddels is David Icke's Youtube kanaal verwijderd door Youtube zelf en is hij van Facebook gegooid. Dit, omdat Icke controversiële dingen zei over onder andere het corona virus. Van die dingen kun je denken wat je wilt, maar zo blijft er van de vrijheid van meningsuiting natuurlijk niets meer over.
Klik om te vergroten...
Ik ben over dit soort dingen van mening veranderd.

Die Icke heeft gewoon vrijheid van meningsuiting, hij mag gewoon zeggen wat hij wil hoor. Maar als mediabedrijf heb je ook de vrijheid om te beslissen wat je wel of niet op je kanaal wil hebben, dat is ook een vrijheid.

Ik vind het maar weer zo'n gekke henkie met zijn complottheorieen, holocaustontkenning en antisemitisme. Die zou ik ook geen podium geven als ik een mediabedrijf had.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#10
En daar gaan we weer...

Stream stopt na een paar minuten al op youtube. De youtube chat is ook uitgeschakeld. Zelfs de stream op de site van London Real zelf doet het niet. Iemand is hard bezig om ze de mond te snoeren.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Mindless zei:
En daar gaan we weer...

Stream stopt na een paar minuten al op youtube. De youtube chat is ook uitgeschakeld. Zelfs de stream op de site van London Real zelf doet het niet. Iemand is hard bezig om ze de mond te snoeren.
Klik om te vergroten...
En terecht, wat een sneu figuur is me dat zeg! En dat jij daar aandacht aan besteedt en die malloot zelfs propageert, je zou je eens wat meer moeten informeren over zijn standpunten en denkbeelden, daar zitten echt heel enge bij.

Je zet jezelf er mee voor lul.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#12
8️⃣6️⃣ zei:
En terecht, wat een sneu figuur is me dat zeg! En dat jij daar aandacht aan besteedt zeg, je zou je eens wat meer moeten informeren over zijn standpunten en denkbeelden, daar zitten echt heel enge bij.
Klik om te vergroten...
Ik ben helemaal geen fan of volger van David Icke. Maar dit is op het moment iets heel groots en ik ben benieuwd wat hij te zeggen heeft.

Stream is (voor nu) weer online op youtube.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#13
@Mindless
Het is helemaal niet groot, kom op man. Die gast stelt geen reet voor en hij heeft waanideeen, en dan ben jij benieuwd wat die engnek die de holocaust ontkent en de joden de schuld geeft en zo te zeggen hebt?

Heb je dan echt niks beters te doen?
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#14
Wat doe je nou helemaal moeilijk man, ik ben gewoon benieuwd. :laughing:

Van de holocaust ontkenning en joden de schuld geven weet ik trouwens niets. De host Brian Rose is daar in ieder geval wel tegen.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#15
@Mindless
Van de holocaust ontkenning en joden de schuld geven weet ik trouwens niets.
Klik om te vergroten...
Daarom. Je weet niet eens waar je achteraan loopt te rennen, want dat zijn toch echt ook zaken die hij beweert.

Dat de joden achter Covid19 zitten en zo. Doe toch eens normaal denk ik dan. En dan kom jij hier doen alsof die gast even wereldnieuws komt brengen omdat hij terecht geweerd wordt van sociale media?

Is gewoon een antisemiet die nepnieuws verspreidt. Het is een groot complot jegens de wereldburger door Bill Gates en de Rotschilds en de Joden die ons met 5g en Corona en chips onder onze tenen tot slaven willen maken, lol.

https://www.thejc.com/news/uk-news/icke-antisemitic-conspiracies-viewed-over-30-million-times-new-research-shows-1.499368

Of zou ik ook in het complot zitten denk je? Of ben ik iemand die overal intrapt en alles voor zoete koek slikt? Of ben jij dat eigenlijk?
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#16
Wauw, dit ligt echt super gevoelig bij je.

Ik weet niet precies waar hij voor staat omdat ik hem niet constant aan het volgen ben. Maar om te weten waar hij voor staat moet ik toch even naar hem luisteren. :wink:

Maar wees gerust, dat lukt nu toch niet, want hij is weer offline gehaald.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#17
@Mindless
Wauw, dit ligt echt super gevoelig bij je.
Klik om te vergroten...
Ja, zaken als de meute ophitsen met bullshit en jodenhaat daar gaan mijn nekharen wel van overeind staan inderdaad.

Ik weet niet precies waar hij voor staat omdat ik hem niet constant aan het volgen ben. Maar om te weten waar hij voor staat moet ik toch even naar hem luisteren.
Klik om te vergroten...
Ik heb nog geen 5 minuten gegoogled naar die gast om achter zijn denkbeelden te komen overigens.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#18
@Mindless
Die gast is helemaal niet van de liefde, hij wordt geregeerd door irreele angst en haat tegen joden en probeert de bevolking op te hitsen met bewezen onwaarheden alsmede de schuld af te schuiven van zaken als de Coronacrisis op bepaalde groepen en individuen die daar helemaal niks mee te maken hebben.

Geen liefde dus maar angst en haat en die proberen ook bij anderen op te roepen.

Is gewoon gevaarlijk dat soort mensen.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#19
Toch nog best veel van de livestream op de site van london real zelf kunnen zien.

Ten eerste de bereikbaarheid van deze streams sucked. Eerst op youtube, dan klapt die eraf, probeer je het op hun eigen site en werkt het daar niet. Dan moet je inloggen met je e-mailadres. Liever doe ik dat niet, maar ik was benieuwd dus toch maar gedaan. Maar zelfs dan werkt het zo nu en dan niet en moet je steeds weer inloggen...

De stream zelf was eigenlijk vooral meer van hetzelfde. Icke die eerst enkele zeer controversiële dingen zegt. Welke ik overigens helemaal niet zomaar geloof. Ik geloof erin dat je naar iemand kunt luisteren, zonder dat je achter alles moet staan waar diegene voor staat. Dat je ideeën aan kunt horen, maar tegelijkertijd zelf nadenkt en kritisch over alles bent. Kortom, met een open mind kunt luisteren. Doet me ook denken aan dat boek wat @Eik voorstelde dat gaat over dat de meeste mensen uiteindelijk goed willen doen, ook al denken ze heel anders dan jezelf.

Interessant was het wel om deze hele situatie vanuit het standpunt van Icke te zien. Ja, hij zegt sommige zeer controversiële dingen, maar ik ben dan benieuwd hoe hij daartoe komt en hoe hij dat voor zichzelf uitlegt. Ik kon mij daarentegen wel helemaal vinden in het laatste halfuur. Hier ging het een beetje cliché over hoe liefde het antwoord is in deze tijd van angst. Over de dingen doen waarvan je voelt dat het de juiste dingen zijn om te doen en om niet in de angst die het hoofd over alles heeft mee te gaan. Dat was een positieve boodschap en daar kan ik me veel meer in vinden dan in het complotdenken. Natuurlijk kwam dit in de kern op hetzelfde neer als de conclusies van eerdere livestreams, maar ik denk dat het een belangrijke boodschap is die herhaald moet worden. Dat dit zo via london real een groot publiek bereikt is een goed iets in mijn ogen. Ik merk ook vooral positiviteit in de reacties.

Toch ben ik hier in het algemeen nu wel wat op afgeknapt. De beroerde bereikbaarheid, de langdradigheid van Icke en het complotdenken beginnen me meer tegen te staan. Aan de ene kant is het wel interessant om die dingen eens te horen want natuurlijk is er ook echt kwaad op deze wereld, zijn er ook echt mensen die andere mensen massaal willen controleren en onderdrukken. Aan de andere kant hoef ik dat niet te vaak en te lang te horen. De conclusie dat we ons meer moeten richten op ons hart, op onze intuïtie en dat dit het enige is dat de angst die wereldwijd heerst kan overkomen, dáár sta ik wel helemaal achter. Maar ik ben niet echt geïnteresseerd in een volgende livestream want ik verwacht dat dat grotendeels weer hetzelfde zal zijn.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#20
En het vervelende is hoe harder hij wordt verwijderd overal, hoe meer mensen zijn onzin gaan geloven.
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."