#1
Daar ben ik het mee eens. We moeten af van het idee dat we stukjes aarde bezitten. En het idee dat je het recht hebt om "trespassers" dood te schieten omdat ze - per ongeluk of niet - op "jouw land" komen is walgelijk in mijn ogen. Ik ben blij dat we hierin niet zo denken als veel Amerikanen doen.Als iedereen nou eens gewoon normaal deed ! en van elkaars spullen afblijven ! en elkaar met rust laten als je elkaar niet mag !!! dan zijn er helemaal geen wapens nodig !!
Iemand dat per ongeluk op iemands land komt en dan afgeschoten worden is natuurlijk niet de manier. Dat is wat 8.6 bedoeld. Mocht jij een wandeling maken en verdwalen waarbij je op iemand land terecht komt, je niet zomaar doodgeschoten moet worden. Nou snap ik ook wel dat jij niet er op uit bent maar eens lekker iedereen neer te knallen als iemand op je land komt @Albedo
We moeten stoppen met denken in vechten en in strijden, we kunnen meer dan dat zijn! Maar we leren het maar niet. We blijven denken in "ik moet mijn bezit, land, leven beschermen" ipv "ik wil mijn bezit, land en mij leven delen met een ander".
Maar de kosmos heeft de mens nodig om zijn magnifieke creatie te contempleren en waarderen middels de menselijke geest.De aarde heeft de mens natuurlijk niet nodig. Ondanks dat de aarde ons heeft geschapen, is dit niet zo.
Ik stond vanmiddag even met de fiets stil aan de rand van een natuurgebied. (vogel rust en broed-gebied) Mijn hoofd was helemaal leeg. Er waren alleen de geluiden van allerlei verschillende vogels en een uitzicht over kilometers prachtig natuurgebied. En is dat niet de reden waarom wij er zijn? Om deze creatie te bewonderen op onze menselijke manier? Geen ander dier kan dat zoals wij dat kunnen. Op mijn fietstocht kwam ik andere mensen tegen die precies hetzelfde deden als mij. De natuur opzoeken om in stilte dit alles te bewonderen.
Natuurlijk, de aarde zal prima blijven voortbestaan zonder ons. Maar wij geven zoveel waarde aan dit alles, simpelweg door dat soort momenten van stille contemplatie.