Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsKees de Kort: Schokkende cijfers over sterftecijfers IC's tijdens coronacrisis. Klopt dit echt?

Kees de Kort: Schokkende cijfers over sterftecijfers IC's tijdens coronacrisis. Klopt dit echt?

218 antwoorden
41 weergaven
18-5-2026
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#1
En het vervelende is hoe harder hij wordt verwijderd overal, hoe meer mensen zijn onzin gaan geloven.
F
FerdFatoehaus

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...11
Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Mindless zei:
Toch nog best veel van de livestream op de site van london real zelf kunnen zien.

Ten eerste de bereikbaarheid van deze streams sucked. Eerst op youtube, dan klapt die eraf, probeer je het op hun eigen site en werkt het daar niet. Dan moet je inloggen met je e-mailadres. Liever doe ik dat niet, maar ik was benieuwd dus toch maar gedaan. Maar zelfs dan werkt het zo nu en dan niet en moet je steeds weer inloggen...

De stream zelf was eigenlijk vooral meer van hetzelfde. Icke die eerst enkele zeer controversiële dingen zegt. Welke ik overigens helemaal niet zomaar geloof. Ik geloof erin dat je naar iemand kunt luisteren, zonder dat je achter alles moet staan waar diegene voor staat. Dat je ideeën aan kunt horen, maar tegelijkertijd zelf nadenkt en kritisch over alles bent. Kortom, met een open mind kunt luisteren. Doet me ook denken aan dat boek wat @Eik voorstelde dat gaat over dat de meeste mensen uiteindelijk goed willen doen, ook al denken ze heel anders dan jezelf.

Interessant was het wel om deze hele situatie vanuit het standpunt van Icke te zien. Ja, hij zegt sommige zeer controversiële dingen, maar ik ben dan benieuwd hoe hij daartoe komt en hoe hij dat voor zichzelf uitlegt. Ik kon mij daarentegen wel helemaal vinden in het laatste halfuur. Hier ging het een beetje cliché over hoe liefde het antwoord is in deze tijd van angst. Over de dingen doen waarvan je voelt dat het de juiste dingen zijn om te doen en om niet in de angst die het hoofd over alles heeft mee te gaan. Dat was een positieve boodschap en daar kan ik me veel meer in vinden dan in het complotdenken. Natuurlijk kwam dit in de kern op hetzelfde neer als de conclusies van eerdere livestreams, maar ik denk dat het een belangrijke boodschap is die herhaald moet worden. Dat dit zo via london real een groot publiek bereikt is een goed iets in mijn ogen. Ik merk ook vooral positiviteit in de reacties.

Toch ben ik hier in het algemeen nu wel wat op afgeknapt. De beroerde bereikbaarheid, de langdradigheid van Icke en het complotdenken beginnen me meer tegen te staan. Aan de ene kant is het wel interessant om die dingen eens te horen want natuurlijk is er ook echt kwaad op deze wereld, zijn er ook echt mensen die andere mensen massaal willen controleren en onderdrukken. Aan de andere kant hoef ik dat niet te vaak en te lang te horen. De conclusie dat we ons meer moeten richten op ons hart, op onze intuïtie en dat dit het enige is dat de angst die wereldwijd heerst kan overkomen, dáár sta ik wel helemaal achter. Maar ik ben niet echt geïnteresseerd in een volgende livestream want ik verwacht dat dat grotendeels weer hetzelfde zal zijn.
Klik om te vergroten...
Ik snap je interesse op zich wel maar vergeet niet het ego van deze snuiter. Hij doet er echt alles aan om zo veel mogelijk op te vallen. En mensen die de holocaust ontkennen neem ik eigen per definitie niet meer serieus.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#3
Voor mij zijn de persoon en boodschap toch wel onlosmakend met elkaar verbonden. Hij staat voor zijn standpunten als de persoon David Icke.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#4
Je kunt je ook op een boodschap richten ipv op de persoon. Je kunt als zelfdenkend individu bepalen waar je wel waarde in ziet en waarin niet.

Echt niet álles wat Icke zegt is onzin. En ook al zijn sommige dingen nogal 'out there', zoals dat reptielen verhaal, vind ik het interessant om te horen. Dat betekent niet dat ik erin geloof.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#5
Als iemand radicaal anders dan mij denkt over 1 ding (of een paar), maar verder mogelijk interessante dingen te vertellen heeft waar ik op kan reflecteren, dan zou ik het zonde vinden om me door dat ene helemaal af te sluiten van alles wat diegene te zeggen heeft.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#6
Mindless zei:
Als iemand radicaal anders dan mij denkt over 1 ding (of een paar), maar verder mogelijk interessante dingen te vertellen heeft waar ik op kan reflecteren, dan zou ik het zonde vinden om me door dat ene helemaal af te sluiten van alles wat diegene te zeggen heeft.
Klik om te vergroten...
Dat ben ik zeker met je eens. Maar het ligt er wel aan over wat voor dingen iemand anders denkt. Holocaust ontkenning vind ik zo shockerend dat ik eigenlijk geen waarde meer zie in de rest van zijn standpunten. En ik hoop vele met mij, zodat het heerschap Icke zichzelf eens achter z'n oren gaat krabben.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ganggang💯 zei:
Dat ben ik zeker met je eens. Maar het ligt er wel aan over wat voor dingen iemand anders denkt. Holocaust ontkenning vind ik zo shockerend dat ik eigenlijk geen waarde meer zie in de rest van zijn standpunten. En ik hoop vele met mij, zodat het heerschap Icke zichzelf eens achter z'n oren gaat krabben.
Klik om te vergroten...
Ik ben dit geloof ik nog steeds niet echt tegengekomen in zijn eigen uitspraken. Ik heb even op google gezocht en zie mensen er wel over praten, maar ik moet hem er zelf nog even over zien praten om te zien hoe hij dit verantwoordt.

Wel een ongelukkige uitspraak en ik begrijp ook niet waarom hij dit zou zeggen.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#8
@Gympie
Het is dus helemaal geen antisemitisme of simpele holocaust ontkenning en het ligt allemaal veel genuanceerder.

Zo zie je maar weer. Nooit zomaar geloven wat er in de media rond geblaat wordt, maar de originele bron raadplegen.

Bedankt voor de quote.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#9
Zet een paar raampjes open mensen. Houd het luchtig!
G
Gebruiker 0012685732Lid
01-01-2024, 00:00
#10
ja, hier zou echt naar gehandeld moeten worden..
baat het niet dan schaadt het niet in dit geval.
frustrerend.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Uit deze discussie stappen was het beste wat ik ooit deed op dit forum.

Inmiddels is er wat veranderd, ik ben wat meer naar het midden gegaan betreffende de materie en ik heb besloten me niet meer te mengen in discussies over complotten en corona want het levert mij gewoon niks op behalve verspilde tijd en frustratie.
Mindless zei:


Wat mij betreft klinkt dit toch vrij aannemelijk. Natuurlijk zou dit verder onderzocht moeten worden, maar wat een verademing om dit te horen vergeleken bij al die constante bangmakerij.

Kijk en oordeel zelf...
Klik om te vergroten...
Ik pas dus en wens jullie nog een prettige discussie. :)
A
AlbedoLid
01-01-2024, 00:00
#12
@Mindless
M. de Hond heeft op zijn website een oproep en gebruikt hierbij hetzelfde filmpje als ik eerder heb geplaatst.



Er is nog geen overtuigend bewijs dat verspreiding via de lucht een groot aandeel heeft in het aantal besmettingen maar er zijn genoeg onderzoeken die aantonen dat het op deze manier mogelijk is. Vooralsnog alleen dichtbij (6 foot) maar hangt van de omstandigheden af en zgn. superspreaders. Ventilatie speelt waarschijnlijk ook een grote rol.

www.scientificamerican.com

How Coronavirus Spreads through the Air: What We Know So Far

The virus that causes COVID-19 can persist in aerosol form, some studies suggest. But the potential for transmission depends on many factors, including infectiousness, dose and ventilation
www.scientificamerican.com www.scientificamerican.com
A
AlbedoLid
01-01-2024, 00:00
#13
Albedo zei:
Verder in de UK daagt een bedrijf via Crowdfunding de regering voor de rechter over de 'social distancing' maatregelen. Verweer van de Engelse regering is een paar dagen geleden gekomen. 13 pagina's lang!
Klik om te vergroten...

"A judicial review is the only effective means of challenging what the Government is doing and holding them properly to account."

www.crowdjustice.com

Join the Legal Challenge to the UK Govt Lockdown

UK Entrepreneur fed up with the increasing Govt control being exerted.
www.crowdjustice.com www.crowdjustice.com
G
Gebruiker 0012685732Lid
01-01-2024, 00:00
#14
8️⃣6️⃣ zei:
Uit deze discussie stappen was het beste wat ik ooit deed op dit forum.

Inmiddels is er wat veranderd, ik ben wat meer naar het midden gegaan betreffende de materie en ik heb besloten me niet meer te mengen in discussies over complotten en corona want het levert mij gewoon niks op behalve verspilde tijd en frustratie.

Ik pas dus en wens jullie nog een prettige discussie. :)
Klik om te vergroten...

waarom deze post dan nog vraag ik me af?
zoals veel dingen zegt het meer over jezelf/ men zelf hoe je op bepaalde dingen reageert.

dit stuk gaat vooral het nut van ventileren en luchten..
dus wat dat betreft.. goed dat je je hart even hebt gelucht :)
G
Gebruiker 0012685732Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Albedo zei:
@Mindless
M. de Hond heeft op zijn website een oproep en gebruikt hierbij hetzelfde filmpje als ik eerder heb geplaatst.



Er is nog geen overtuigend bewijs dat verspreiding via de lucht een groot aandeel heeft in het aantal besmettingen maar er zijn genoeg onderzoeken die aantonen dat het op deze manier mogelijk is. Vooralsnog alleen dichtbij (6 foot) maar hangt van de omstandigheden af en zgn. superspreaders. Ventilatie speelt waarschijnlijk ook een grote rol.

www.scientificamerican.com

How Coronavirus Spreads through the Air: What We Know So Far

The virus that causes COVID-19 can persist in aerosol form, some studies suggest. But the potential for transmission depends on many factors, including infectiousness, dose and ventilation
www.scientificamerican.com www.scientificamerican.com
Klik om te vergroten...

eeww gross! lol 😳😅
L
Larocca1971Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Corona. Ik woon in België. Het enige dat ik onthouden heb, is corona-gestapo. Een woord uit Nederland, maar het omschrijft mijn gevoel. Ik ben groot genoeg om zelf na te denken. Een groot aantal mensen denkt dat ze zich plots in het leven kunnen wringen van andere mensen door de politie uit te hangen. Ik kan dood vallen van dit gedrag. Wij zijn hier nog altijd gezond. Doch hebben wij blijven "swingen". Ik ben te oud, teveel meegemaakt, te veel verstand (sorry) om mijn leven door anderen te laten bepalen of te leiden. Ik volgde de situatie via alternatieve kanalen van 15 januari, was voorbereid, eigen keuzes gemaakt. Voor mij nog altijd niets aan de hand. Moest ik het krijgen, ze moeten mij niet beademen. Maar iemand met gezond verstand, krijgt het niet. Veel buiten, geen kleine niet verluchte ruimtes (aerosollen). Geen langdurige contacten in kleine ruimtes. Voila. Verder gaat mijn leven de gewone gang. In mijn kring is niemand dood, in mijn kring kent zelfs niemand iemand die dood is. Voila. Wees realistisch en geloof niet al die onzin van de WHO en overheid.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#17
@Albedo
Aan dat filmpje te zien speelt ventilatie blijkbaar een hele grote rol... Shit, dat van die micro druppels wist ik niet. Dat die zo lang blijven hangen zonder ventilatie en zo erg verspreiden. Het is toch van enorm belang dat dit soort informatie bekend wordt? Want nu heb je dus bijvoorbeeld gewoon buschauffeurs die weigeren raampjes open te zetten in de bus. Dan zit je daar dus al die micro druppels van iedereen die hoest/niest in de bus in te ademen...

Maar nee, we blijven maar hameren op die 1,5 meter regel. Ik zag een filmpje van parken waar cirkels op het gras waren getekend zodat iedereen een plekje heeft 1,5 meter van elkaar af. Voor hetzelfde helpt dat dus geen zak, omdat buiten ideale ventilatie is... En binnen helpt het wellicht niet goed als mensen niet ventileren.
L
Larocca1971Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Mindless zei:
@Albedo
Aan dat filmpje te zien speelt ventilatie blijkbaar een hele grote rol... Shit, dat van die micro druppels wist ik niet. Dat die zo lang blijven hangen zonder ventilatie en zo erg verspreiden. Het is toch van enorm belang dat dit soort informatie bekend wordt? Want nu heb je dus bijvoorbeeld gewoon buschauffeurs die weigeren raampjes open te zetten in de bus. Dan zit je daar dus al die micro druppels van iedereen die hoest/niest in de bus in te ademen...

Maar nee, we blijven maar hameren op die 1,5 meter regel. Ik zag een filmpje van parken waar cirkels op het gras waren getekend zodat iedereen een plekje heeft 1,5 meter van elkaar af. Voor hetzelfde helpt dat dus geen zak, omdat buiten ideale ventilatie is... En binnen helpt het wellicht niet goed als mensen niet ventileren.
Klik om te vergroten...
Wat ik daarvoor schreef, voila :)
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#19
Nog meer van Rob Elens:



Zeer informatief.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Gympie zei:
waarom deze post dan nog vraag ik me af?
zoals veel dingen zegt het meer over jezelf/ men zelf hoe je op bepaalde dingen reageert.

dit stuk gaat vooral het nut van ventileren en luchten..
dus wat dat betreft.. goed dat je je hart even hebt gelucht :)
Klik om te vergroten...
Volgens mij zegt het juist iets over jezelf als je een ander per se wil overtuigen van wat jij denkt dat de realiteit is, en ik ben daar gewoonweg mee gestopt. videootjes van mensen met een mening worden voor de ultieme waarheid aangenomen en worden opgedrongen aan anderen en dat puur uit frustratie en angst. En dat is iets dat niet eens zal stoppen als de coronacrisis voorbij is, het is altijd wel wat. Sommige mensen zijn erger dan het leger des heils....

Ach ja, ieder zo zijn/haar hobby.
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."