#1
En het vervelende is hoe harder hij wordt verwijderd overal, hoe meer mensen zijn onzin gaan geloven.
Ik snap je interesse op zich wel maar vergeet niet het ego van deze snuiter. Hij doet er echt alles aan om zo veel mogelijk op te vallen. En mensen die de holocaust ontkennen neem ik eigen per definitie niet meer serieus.Toch nog best veel van de livestream op de site van london real zelf kunnen zien.
Ten eerste de bereikbaarheid van deze streams sucked. Eerst op youtube, dan klapt die eraf, probeer je het op hun eigen site en werkt het daar niet. Dan moet je inloggen met je e-mailadres. Liever doe ik dat niet, maar ik was benieuwd dus toch maar gedaan. Maar zelfs dan werkt het zo nu en dan niet en moet je steeds weer inloggen...
De stream zelf was eigenlijk vooral meer van hetzelfde. Icke die eerst enkele zeer controversiële dingen zegt. Welke ik overigens helemaal niet zomaar geloof. Ik geloof erin dat je naar iemand kunt luisteren, zonder dat je achter alles moet staan waar diegene voor staat. Dat je ideeën aan kunt horen, maar tegelijkertijd zelf nadenkt en kritisch over alles bent. Kortom, met een open mind kunt luisteren. Doet me ook denken aan dat boek wat @Eik voorstelde dat gaat over dat de meeste mensen uiteindelijk goed willen doen, ook al denken ze heel anders dan jezelf.
Interessant was het wel om deze hele situatie vanuit het standpunt van Icke te zien. Ja, hij zegt sommige zeer controversiële dingen, maar ik ben dan benieuwd hoe hij daartoe komt en hoe hij dat voor zichzelf uitlegt. Ik kon mij daarentegen wel helemaal vinden in het laatste halfuur. Hier ging het een beetje cliché over hoe liefde het antwoord is in deze tijd van angst. Over de dingen doen waarvan je voelt dat het de juiste dingen zijn om te doen en om niet in de angst die het hoofd over alles heeft mee te gaan. Dat was een positieve boodschap en daar kan ik me veel meer in vinden dan in het complotdenken. Natuurlijk kwam dit in de kern op hetzelfde neer als de conclusies van eerdere livestreams, maar ik denk dat het een belangrijke boodschap is die herhaald moet worden. Dat dit zo via london real een groot publiek bereikt is een goed iets in mijn ogen. Ik merk ook vooral positiviteit in de reacties.
Toch ben ik hier in het algemeen nu wel wat op afgeknapt. De beroerde bereikbaarheid, de langdradigheid van Icke en het complotdenken beginnen me meer tegen te staan. Aan de ene kant is het wel interessant om die dingen eens te horen want natuurlijk is er ook echt kwaad op deze wereld, zijn er ook echt mensen die andere mensen massaal willen controleren en onderdrukken. Aan de andere kant hoef ik dat niet te vaak en te lang te horen. De conclusie dat we ons meer moeten richten op ons hart, op onze intuïtie en dat dit het enige is dat de angst die wereldwijd heerst kan overkomen, dáár sta ik wel helemaal achter. Maar ik ben niet echt geïnteresseerd in een volgende livestream want ik verwacht dat dat grotendeels weer hetzelfde zal zijn.
Dat ben ik zeker met je eens. Maar het ligt er wel aan over wat voor dingen iemand anders denkt. Holocaust ontkenning vind ik zo shockerend dat ik eigenlijk geen waarde meer zie in de rest van zijn standpunten. En ik hoop vele met mij, zodat het heerschap Icke zichzelf eens achter z'n oren gaat krabben.Als iemand radicaal anders dan mij denkt over 1 ding (of een paar), maar verder mogelijk interessante dingen te vertellen heeft waar ik op kan reflecteren, dan zou ik het zonde vinden om me door dat ene helemaal af te sluiten van alles wat diegene te zeggen heeft.
Ik ben dit geloof ik nog steeds niet echt tegengekomen in zijn eigen uitspraken. Ik heb even op google gezocht en zie mensen er wel over praten, maar ik moet hem er zelf nog even over zien praten om te zien hoe hij dit verantwoordt.Dat ben ik zeker met je eens. Maar het ligt er wel aan over wat voor dingen iemand anders denkt. Holocaust ontkenning vind ik zo shockerend dat ik eigenlijk geen waarde meer zie in de rest van zijn standpunten. En ik hoop vele met mij, zodat het heerschap Icke zichzelf eens achter z'n oren gaat krabben.
Ik pas dus en wens jullie nog een prettige discussie.
Wat mij betreft klinkt dit toch vrij aannemelijk. Natuurlijk zou dit verder onderzocht moeten worden, maar wat een verademing om dit te horen vergeleken bij al die constante bangmakerij.
Kijk en oordeel zelf...
Verder in de UK daagt een bedrijf via Crowdfunding de regering voor de rechter over de 'social distancing' maatregelen. Verweer van de Engelse regering is een paar dagen geleden gekomen. 13 pagina's lang!
Uit deze discussie stappen was het beste wat ik ooit deed op dit forum.
Inmiddels is er wat veranderd, ik ben wat meer naar het midden gegaan betreffende de materie en ik heb besloten me niet meer te mengen in discussies over complotten en corona want het levert mij gewoon niks op behalve verspilde tijd en frustratie.
Ik pas dus en wens jullie nog een prettige discussie.![]()
@Mindless
M. de Hond heeft op zijn website een oproep en gebruikt hierbij hetzelfde filmpje als ik eerder heb geplaatst.
Er is nog geen overtuigend bewijs dat verspreiding via de lucht een groot aandeel heeft in het aantal besmettingen maar er zijn genoeg onderzoeken die aantonen dat het op deze manier mogelijk is. Vooralsnog alleen dichtbij (6 foot) maar hangt van de omstandigheden af en zgn. superspreaders. Ventilatie speelt waarschijnlijk ook een grote rol.
![]()
How Coronavirus Spreads through the Air: What We Know So Far
The virus that causes COVID-19 can persist in aerosol form, some studies suggest. But the potential for transmission depends on many factors, including infectiousness, dose and ventilationwww.scientificamerican.com
Wat ik daarvoor schreef, voila@Albedo
Aan dat filmpje te zien speelt ventilatie blijkbaar een hele grote rol... Shit, dat van die micro druppels wist ik niet. Dat die zo lang blijven hangen zonder ventilatie en zo erg verspreiden. Het is toch van enorm belang dat dit soort informatie bekend wordt? Want nu heb je dus bijvoorbeeld gewoon buschauffeurs die weigeren raampjes open te zetten in de bus. Dan zit je daar dus al die micro druppels van iedereen die hoest/niest in de bus in te ademen...
Maar nee, we blijven maar hameren op die 1,5 meter regel. Ik zag een filmpje van parken waar cirkels op het gras waren getekend zodat iedereen een plekje heeft 1,5 meter van elkaar af. Voor hetzelfde helpt dat dus geen zak, omdat buiten ideale ventilatie is... En binnen helpt het wellicht niet goed als mensen niet ventileren.
Volgens mij zegt het juist iets over jezelf als je een ander per se wil overtuigen van wat jij denkt dat de realiteit is, en ik ben daar gewoonweg mee gestopt. videootjes van mensen met een mening worden voor de ultieme waarheid aangenomen en worden opgedrongen aan anderen en dat puur uit frustratie en angst. En dat is iets dat niet eens zal stoppen als de coronacrisis voorbij is, het is altijd wel wat. Sommige mensen zijn erger dan het leger des heils....waarom deze post dan nog vraag ik me af?
zoals veel dingen zegt het meer over jezelf/ men zelf hoe je op bepaalde dingen reageert.
dit stuk gaat vooral het nut van ventileren en luchten..
dus wat dat betreft.. goed dat je je hart even hebt gelucht![]()
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."