Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsKees de Kort: Schokkende cijfers over sterftecijfers IC's tijdens coronacrisis. Klopt dit echt?

Kees de Kort: Schokkende cijfers over sterftecijfers IC's tijdens coronacrisis. Klopt dit echt?

218 antwoorden
34 weergaven
18-5-2026
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#1
G
Gebruiker 0012685732

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123456...11
Lid
01-01-2024, 00:00
#2
heel helder

M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#3
G
Gebruiker 0012685732Lid
01-01-2024, 00:00
#4
10:09 😍
B
BlyatmanLid
01-01-2024, 00:00
#5
936BFE8F-386C-46B7-9F56-50A0B304C892.jpeg
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#6
De fabeltjeskrant begon ook altijd om 19.00 uur
B
BlyatmanLid
01-01-2024, 00:00
#7
Natozlato zei:
De fabeltjeskrant begon ook altijd om 19.00 uur
Klik om te vergroten...

Het is nu toch de fabeltjeskrant voor volwassenen?
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#8
6 mensen in je huis, allemaal constant op 1,5 meter afstand. Hoe zie je dat voor je Rutte. :tearsofjoy:

Überhaupt nog steeds die afstand in plaats van de aerosolen serieus te nemen. Ben je in een (met name niet geventileerde) ruimte met anderen, dan adem je sowieso vochtdeeltjes van elkaar in. I know, gross... Maar het is zo.

Hoe langer het duurt hoe meer een grap het allemaal is. Wie gaat er nog nog voor de buis zitten en neemt die persconferentie poppenkast nog serieus?
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#9
Blyatman zei:
Bekijk bijlage 8499
Klik om te vergroten...
Er waren 23 minder besmettingen dan vorige week. Rond de 4000 dacht ik. Alle reden om iets voorzichtiger te doen vind ik.

Advies van max 6 personen slaat nergens op want het wordt toch niet gehandhaafd.
B
BlyatmanLid
01-01-2024, 00:00
#10
Mindless zei:
6 mensen in je huis, allemaal constant op 1,5 meter afstand. Hoe zie je dat voor je Rutte. :tearsofjoy:

Überhaupt nog steeds die afstand in plaats van de aerosolen serieus te nemen. Ben je in een (met name niet geventileerde) ruimte met anderen, dan adem je sowieso vochtdeeltjes van elkaar in. I know, gross... Maar het is zo.

Hoe langer het duurt hoe meer een grap het allemaal is. Wie gaat er nog nog voor de buis zitten en neemt die persconferentie poppenkast nog serieus?
Klik om te vergroten...

Hele persconferentie nooit serieus genomen.
mensen die verder zoeken dan de regering verteld = complotgekkie.
onafhankelijke biologen/wetenschappers en virus deskundigen die feiten op tafel slaan over dat het WHO onzin verkoopt: complotgekkies.

Ik kijk liever terug naar Piet Paulusma met z’n slechte weersvoorspellingen dan de persconferentie.
B
BlyatmanLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ganggang💯 zei:
Er waren 23 minder besmettingen dan vorige week. Rond de 4000 dacht ik. Alle reden om iets voorzichtiger te doen vind ik.

Advies van max 6 personen slaat nergens op want het wordt toch niet gehandhaafd.
Klik om te vergroten...

6 personen in huis of een feest met 110 man mag wel. Of gecontroleerd in huis of ongecontroleerd buiten. Mooie crowd control zeg ik maar.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#12
m1dynsvw905d.jpg
A
AlbedoLid
01-01-2024, 00:00
#13
Sinds twee weken zijn ingrijpende maatregelen genomen om de verspreiding van het coronavirus tegen te gaan. Kinderen gaan niet naar school, horeca zijn dicht en iedereen dient overal anderhalve meter afstand te houden. Volgens De Kort wegen deze maatregelen niet op tegen de gigantische consequenties die dit zal hebben voor de economie, het sociale leven en de andere zorg. Bovendien wordt over deze gevolgen te weinig nagedacht.

Gespreksonderwerpen:
0:18 Twee weken geleden zaten we hier ook, wat is er gebeurd in de tussentijd?
4:10 Hoe kunnen we het getalsmatig helder krijgen wat er nu gebeurt?
7:05 Jij zegt: de economie is in een lockdown en dat staat in geen verhouding
11:30 Heb jij zicht op hoe het in China gaat? Is het reëel dat de economie na drie maanden weer wordt opgepakt?
14:45 Wanneer ben je eigenlijk een coronadode? Waarom zijn de cijfers in Duitsland zo laag?
18:40 Wat zou er allemaal in beweging worden gezet als dit beleid nog maandlang aanhoudt?
24:27 Mondiaal gezien voert bijna iedereen hetzelfde beleid, met een paar uitzonderingen.
29:48 “Men denkt niet na over de consequenties, daar heb ik moeite mee”
33:20 Is het sentiment nu niet, alles moet nu wijken voor wat er op het spel staat?
35:55 Jouw verhaal is: we moeten er meer mee omgaan zoals bij een normale griepgolf.
41:10 “Er is nu een soort massapsychose gecreëerd”
43:00 Heeft het tempo van de verspreiding het schrikeffect teweeggebracht? Geeft dat een vertekend beeld?

र
रतिLid
01-01-2024, 00:00
#14
Persoonlijk vind ik het júist bijzonder goed dat dit virus er is - met bijkomend gevolg dat deze wereld in shock is. Ja, de doden onder mensen dat is verschrikkelijk, dat leidt geen twijfel. Maar de hele hysterie en angst is uitstekend voor onze aarde en mogelijk ook voor het leerproces waar we als mensheid in gedwongen worden- het virus dwingt ons te kijken naar waar we nou eigenlijk mee bezig zijn. Even een meditatiemomentje in een decadente wereld die anderszins maar blijft door razen in zijn waanzinnige, futiele race naar de afgrond. In dit licht gezien is het ook goed dat mensen veel geld gaan kwijtraken (sprekend over futiliteit...) Want pas als mensen in hun beurs geraakt worden, dán gaan sommigen, pas echt nadenken. Echter bij De Kort is het kwartje blijkbaar nog niet helemaal gevallen (er moet eerst een paar ton gaan vallen vermoed ik).
Waar deze De Kort voor staat is oude maatschappij denken. Hij houdt krampachtig vast aan het oude, terwijl alles in deze wereld er op wijst dat we dingen radicaal anders moeten aanpakken. Geen wonder dat hij zo bang is want hij dreigt even goed geraakt te worden, ofwel in zijn beurs ofwel in zijn gezondheid (alhoewel ik niet het idee heb dat hij dat laatste wel op waarde inschat).

Kort om- wat deze wereld precies nodig heeft is een totale ineenstorting van de wereldeconomie.
A
AlbedoLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik ga ervan uit dat de cijfers kloppen met 80% IC doden en de andere 20% wordt erna niet meer echt beter van. Afscheid kunnen nemen van je familieleden vond ik ook een goed argument. Een vrijwillige lockdown van iedereen boven de 60 zou dan denk ik een goede optie zijn. Het beste natuurlijk als dat na overleg globaal kan. De ketens moeten weer op gang komen om alle schade zoveel mogelijk te beperken.

रति zei:
Kort om- wat deze wereld precies nodig heeft is een totale ineenstorting van de wereldeconomie.
Klik om te vergroten...

We moeten zeker een andere koers gaan varen en hebben een andere mentaliteit nodig, maar niet op deze manier. Zal denk ik niet werken.

Er zal globale verarming ontstaan, maar een totale ineenstorting van de wereldeconomie zal koste wat kost geprobeerd worden te voorkomen. Teveel grote belangen staan hierbij op het spel. Er zal veel achter de schermen worden overlegd om het geld krampachtig te laten blijven rollen. Er zullen waarschijnlijk nieuwe internationale spanningen ontstaan. Een incident zou makkelijk kunnen uitmonden in een gewapend conflict, maar ik denk geen wereldoorlog. Daar heeft niemand wat aan. Het volk zal grotendeels het nakijken hebben en het moeten slikken.
र
रतिLid
01-01-2024, 00:00
#16
Albedo zei:
We moeten zeker een andere koers gaan varen en hebben een andere mentaliteit nodig, maar niet op deze manier. Zal denk ik niet werken.
Klik om te vergroten...
Ik denk dat het juist heel goed gaat werken. Maar een oorlog die tot de totale vernietiging leidt van het mensenras zou ook prima werken.
Maar ik ben dan ook van mening dat deze aarde beter af is zonder mensen. Ik kan overigens begrijpen dat niet iedereen het daar graag mee eens is (en zeker niet de 'rijken der aarde' die het hier nu al lange tijd voor het zeggen hebben...)
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#17
रति zei:
Ik denk dat het juist heel goed gaat werken. Maar een oorlog die tot de totale vernietiging leidt van het mensenras zou ook prima werken.
Maar ik ben dan ook van mening dat deze aarde beter af is zonder mensen. Ik kan overigens begrijpen dat niet iedereen het daar graag mee eens is (en zeker niet de 'rijken der aarde' die het hier nu al lange tijd voor het zeggen hebben...)
Klik om te vergroten...
Het probleem met mensen is dat wij geen natuurlijke vijanden hebben die onze populatie in stand houdt. Wellicht is corona nu een natuurlijke vijand ?
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#18
@Albedo
Miljoenen doden is ook weer zioets he...

Overigens zijn er helemaal geen 'bezuinigingen', hoe kom je daar nu weer bij? Bij een bezuiniging geeft een overheid juist minder geld uit, nu gaan ze juist met geld strooien om veel mensen gedeeltelijk te kunnen compenseren.

We hebben net een recessie achter de rug, en daar zijn we ook uitgekomen.

Van mij mag de nadruk nu wel af van 'groei groei groei groei ten koste van alles' en mag er wat mij betreft wel wat zuiniger geleefd worden en het geld wat er is wat beter verdeeld worden. En dan is er volgens mij nauwelijks een probleem.

Maar ik ben bang dat de wereld gewoon doorgaat met 'ikke ikke ikke' en 'hebben hebben hebben'....
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#19
Alle kipjes van de leg natuurlijk.

Dit is waarschijnlijk het dichtst dat ik ooit bij een pensioen zal komen, puur genieten dit.
B
BuuLid
01-01-2024, 00:00
#20
Rivalrie zei:
Het is tijd om van de rijken het geld af te pakken. Iedereen met een spaarrekening van meer dan 200miljoen, moet alles daarboven inleveren.
Klik om te vergroten...
Lol wat een onzin. :tearsofjoy:
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."