#1
Ja de situatie is daar wel anders dan hier, maar het idee dat iemand op "jouw land" komt en dat je dan het recht hebt om diegene dood te schieten, vind ik gewoon heel erg. Vaak zijn de grondgrenzen daar ook helemaal niet zo afgebakend als hier, waar elke vierkante meter telt en alles gedefinieerd is. Loop je dan ergens zonder te weten dat je op iemands eigendom bent, kom je ineens een boze redneck met een shotgun tegen (even het stereotype als voorbeeldHet is daar zo enorm groot dat je zelden iemand tegenkomt en ze kennen hun buren meestal goed. Ze helpen elkaar waar nodig of vallen in bij nood. Als er een onbekende met slechte bedoelingen op je land komt kan een verkeerde inschatting of aarzeling je laatste zijn. Iedereen daar heeft (meerdere) wapens. Er zitten nl. ook beren en ze jagen er natuurlijk mee. Ze kijken je vreemd aan als je geen wapens hebt en wellicht zijn ze bereid je er zelfs een te geven/lenen omdat ze bezorgd om je zijn. Bearspray kan ook, maar dat werkt alleen dichtbij. Omgekeerd lachen zij zich rot om stadsmensen. Dicht bij elkaar opgehokt, overal lawaai en drukte. Ze weten waarschijnlijk niet eens waar NL ligt.
Maar natuurlijk, er zijn kwaadwillende mensen. En soms moeten we onszelf daartegen beschermen. Maar ik krijg vaak het idee dat Amerikanen daar al gauw vanuit gaan bij een vreemdeling. Of misschien is dat gewoon mijn vertekende beeld daarvan...
