Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsKees de Kort: Schokkende cijfers over sterftecijfers IC's tijdens coronacrisis. Klopt dit echt?

Kees de Kort: Schokkende cijfers over sterftecijfers IC's tijdens coronacrisis. Klopt dit echt?

218 antwoorden
40 weergaven
18-5-2026
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#1
Albedo zei:
Het is daar zo enorm groot dat je zelden iemand tegenkomt en ze kennen hun buren meestal goed. Ze helpen elkaar waar nodig of vallen in bij nood. Als er een onbekende met slechte bedoelingen op je land komt kan een verkeerde inschatting of aarzeling je laatste zijn. Iedereen daar heeft (meerdere) wapens. Er zitten nl. ook beren en ze jagen er natuurlijk mee. Ze kijken je vreemd aan als je geen wapens hebt en wellicht zijn ze bereid je er zelfs een te geven/lenen omdat ze bezorgd om je zijn. Bearspray kan ook, maar dat werkt alleen dichtbij. Omgekeerd lachen zij zich rot om stadsmensen. Dicht bij elkaar opgehokt, overal lawaai en drukte. Ze weten waarschijnlijk niet eens waar NL ligt.
Klik om te vergroten...
Ja de situatie is daar wel anders dan hier, maar het idee dat iemand op "jouw land" komt en dat je dan het recht hebt om diegene dood te schieten, vind ik gewoon heel erg. Vaak zijn de grondgrenzen daar ook helemaal niet zo afgebakend als hier, waar elke vierkante meter telt en alles gedefinieerd is. Loop je dan ergens zonder te weten dat je op iemands eigendom bent, kom je ineens een boze redneck met een shotgun tegen (even het stereotype als voorbeeld :wink: ) die dan dus het recht heeft om op jou te schieten. Ik vind dat niet hoe wij mensen met elkaar om zouden moeten gaan. Zeker niet iets om als 'recht' in te stellen.

Maar natuurlijk, er zijn kwaadwillende mensen. En soms moeten we onszelf daartegen beschermen. Maar ik krijg vaak het idee dat Amerikanen daar al gauw vanuit gaan bij een vreemdeling. Of misschien is dat gewoon mijn vertekende beeld daarvan...

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...11
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Albedo zei:
Het is daar zo enorm groot dat je zelden iemand tegenkomt en ze kennen hun buren meestal goed. Ze helpen elkaar waar nodig of vallen in bij nood. Als er een onbekende met slechte bedoelingen op je land komt kan een verkeerde inschatting of aarzeling je laatste zijn. Iedereen daar heeft (meerdere) wapens. Er zitten nl. ook beren en ze jagen er natuurlijk mee. Ze kijken je vreemd aan als je geen wapens hebt en wellicht zijn ze bereid je er zelfs een te geven/lenen omdat ze bezorgd om je zijn. Bearspray kan ook, maar dat werkt alleen dichtbij. Omgekeerd lachen zij zich rot om stadsmensen. Dicht bij elkaar opgehokt, overal lawaai en drukte. Ze weten waarschijnlijk niet eens waar NL ligt.
Klik om te vergroten...

Ik ga dit soort discussies met jou niet meer aan.
Klik om te vergroten...
Waarom niet met mij maar wel met een ander in discussie?
A
AlbedoLid
01-01-2024, 00:00
#3
8️⃣6️⃣ zei:
Waarom niet met mij maar wel met een ander in discussie?
Klik om te vergroten...

Door een eerdere ervaring elders. Ik was daar toen niet de enige. Ik zag het al aankomen.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#4
@Albedo
Welke ervaring dan? Wat zag je dan aankomen? En over wie heb je het nog meer?
A
AlbedoLid
01-01-2024, 00:00
#5
8️⃣6️⃣ zei:
@Albedo
Welke ervaring dan? Wat zag je dan aankomen? En over wie heb je het nog meer?
Klik om te vergroten...

Graag verder via pm.
A
AlbedoLid
01-01-2024, 00:00
#6
Het begint duidelijker te worden welke schade de draconische Corona maatregelen als gevolg zullen hebben. Er zal flink moeten worden bezuinigd, want een hoop geld is in rook opgegaan. Mensen hier nog voorstander van een langere lockdown?

nos.nl

IMF: zware klap wereldeconomie door corona, in Nederland 7,5 procent krimp

Geen land blijft een zware recessie bespaard. De ramingen zijn erg onzeker. Als de pandemie langer aanhoudt, kan de situatie nog veel erger worden.
nos.nl nos.nl
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#7
@Albedo
Jij kent zeker niemand die aan Corona gestorven is? Of is een beetje geld belangrijker dan een hoop mensenlevens?
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#8
Albedo zei:
Het begint duidelijker te worden welke schade de draconische Corona maatregelen als gevolg zullen hebben. Er zal flink moeten worden bezuinigd, want een hoop geld is in rook opgegaan. Mensen hier nog voorstander van een langere lockdown?

nos.nl

IMF: zware klap wereldeconomie door corona, in Nederland 7,5 procent krimp

Geen land blijft een zware recessie bespaard. De ramingen zijn erg onzeker. Als de pandemie langer aanhoudt, kan de situatie nog veel erger worden.
nos.nl nos.nl
Klik om te vergroten...
Het is tijd om van de rijken het geld af te pakken. Iedereen met een spaarrekening van meer dan 200miljoen, moet alles daarboven inleveren.
A
AlbedoLid
01-01-2024, 00:00
#9
We zullen allemaal moeten gaan inleveren. De overheid komt altijd wel aan zijn geld.
A
AlbedoLid
01-01-2024, 00:00
#10
8️⃣6️⃣ zei:
@Albedo
Of is een beetje geld belangrijker dan een hoop mensenlevens?
Klik om te vergroten...

Een beetje geld?!
'Naar schatting zal er dit en volgend jaar voor minstens 9000 miljard dollar (8000 miljard euro) verloren gaan. Dat is net zoveel als de hele economie van Duitsland en Japan samen.'

De bezuinigingen kunnen nog meer doden als gevolg hebben. Nu zijn er al minder diagnoses van kanker, omdat mensen uit angst voor besmetting niet naar het ziekenhuis gaan. Kans dat ze in een later stadium pas worden geholpen met meer doden/leed als gevolg.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#11
@Albedo
Miljoenen doden is ook weer zioets he...

Overigens zijn er helemaal geen 'bezuinigingen', hoe kom je daar nu weer bij? Bij een bezuiniging geeft een overheid juist minder geld uit, nu gaan ze juist met geld strooien om veel mensen gedeeltelijk te kunnen compenseren.

We hebben net een recessie achter de rug, en daar zijn we ook uitgekomen.

Van mij mag de nadruk nu wel af van 'groei groei groei groei ten koste van alles' en mag er wat mij betreft wel wat zuiniger geleefd worden en het geld wat er is wat beter verdeeld worden. En dan is er volgens mij nauwelijks een probleem.

Maar ik ben bang dat de wereld gewoon doorgaat met 'ikke ikke ikke' en 'hebben hebben hebben'....
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#12
Alle kipjes van de leg natuurlijk.

Dit is waarschijnlijk het dichtst dat ik ooit bij een pensioen zal komen, puur genieten dit.
B
BuuLid
01-01-2024, 00:00
#13
Rivalrie zei:
Het is tijd om van de rijken het geld af te pakken. Iedereen met een spaarrekening van meer dan 200miljoen, moet alles daarboven inleveren.
Klik om te vergroten...
Lol wat een onzin. :tearsofjoy:
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#14
8️⃣6️⃣ zei:
Overigens zijn er helemaal geen 'bezuinigingen', hoe kom je daar nu weer bij? Bij een bezuiniging geeft een overheid juist minder geld uit, nu gaan ze juist met geld strooien om veel mensen gedeeltelijk te kunnen compenseren.
Klik om te vergroten...
Natuurlijk waar maar dat geld gaat uiteindelijk wel weer uit onze zakken vandaan komen natuurlijk. Moet toch ergens vandaan komen. EN ergens zo verkeerd nog niet. Zo slecht hebben we het hier niet.
8️⃣6️⃣ zei:
We hebben net een recessie achter de rug, en daar zijn we ook uitgekomen.
Klik om te vergroten...
Ja natuurlijk maar ik ken er wel een paar die een heel hoop (bijna alles) kwijt zijn geraakt.
8️⃣6️⃣ zei:
Van mij mag de nadruk nu wel af van 'groei groei groei groei ten koste van alles' en mag er wat mij betreft wel wat zuiniger geleefd worden en het geld wat er is wat beter verdeeld worden. En dan is er volgens mij nauwelijks een probleem.
Klik om te vergroten...
100% en helemaal mee eens. Ik denk dat mensen als jij en ik niet eens zoveel hoeven in te leveren. Die ultieme rijken mensen natuurlijk wel, die zullen dan een hoop onnodige shit missen. Waardoor vele arme mensen een veel beter leven kunnen hebben. Gelijkwaardig aan die van ons, de gemiddelde Nederlander :wink: .
8️⃣6️⃣ zei:
Maar ik ben bang dat de wereld gewoon doorgaat met 'ikke ikke ikke' en 'hebben hebben hebben'....
Klik om te vergroten...
Ja daar ben ik ook bang voor.

Ik denk dat dit alles enorme gevolgen gaat hebben en dat er op dit moment ook zoveel achter de schermen gebeurd dat wij binnenkort mogen ervaren dat alles voor altijd anders is. Misschien wel ten goede hoor, maar ik denk eerder dat grootmachten en "de elite" al te machtig zijn en ervoor zullen zorgen dat ze het topje van de pyramide blijven. Ze gaan er echt wel voor zorgen dat het verschil tussen rijk en arm groter zal worden en het groepje rijk een stukje kleiner. Ik schat tot zo'n 500.000 rijke mensen en de rest...tja.....

Verder weet ik te weinig over de waarheid wat betreft het Corona. Express verspreid? Niet express verspreid? Echt dodelijker dan bijvoorbeeld influenza? ook dat betwijfel ik nog steeds. De "geregistreerde" dodelijke influenza gevallen zijn er nog steeds vele malen meer. Terwijl daaraan ook vele dood gaan die niet geregistreerd worden. In ieder geval niet zo nauwkeurig als bij deze Corona. Wil niet zeggen dat ik Corona niet serieus neem hoor maar wel dat ik er dus te weinig over weet om echt een goed oordeel te vellen. Zo betwijfel ik ook of de lockdown niet schadelijker is dan het virus. Waarom geen lockdown voor alleen 55+ ofzo. Zoveel vragen, zoveel twijfel en Ó zoveel leugen zijn er in de wereld..... Ik weet het niet meer maar wat ik wel weet:
"Worry never robs tomorrow of its sorrow, it only saps today of its joy"
A
AlbedoLid
01-01-2024, 00:00
#15
Mezelf zei:
Waardoor vele arme mensen een veel beter leven kunnen hebben
Klik om te vergroten...

Mezelf zei:
Ik denk dat dit alles enorme gevolgen gaat hebben en dat er op dit moment ook zoveel achter de schermen gebeurd dat wij binnenkort mogen ervaren dat alles voor altijd anders is
Klik om te vergroten...

Mezelf zei:
Zo betwijfel ik ook of de lockdown niet schadelijker is dan het virus
Klik om te vergroten...

Ongeveer 137.000 doden wereldwijd, waaronder de meesten met onderliggende ziekten.

Verspreiding nieuw coronavirus (COVID-19) | RIVM

De Johns Hopkins Universiteit houdt een kaart bij met realtime data over het aantal gediagnosticeerde patiënten met het nieuwe coronavirus, het aantal overleden patiënten en het aantal patiënten dat gezond verklaard is.
www.rivm.nl www.rivm.nl

Volgens het filmpje gaat 80% op de IC dood. Voor hun maakt de IC dus niks uit. Ze gaan toch dood. De overige 20% op de IC zal er niet meer goed van herstellen. Ervan uitgaande dat de zorg wereldwijd op hetzelfde niveau is als hier dan zijn er 34.250 IC overlevenden (obv bovenstaande 137.000). Voor hun doen we het voornamelijk. Alle genomen maatregelen waren bedoeld om het virus te vertragen vanwege de beperkte IC-capaciteit, althans in NL en een hoop andere landen.

Ervan uitgaande dat er alleen dit jaar wereldwijd 8000 miljard Euro verloren gaat (zie bovenstaand artikel). Om dit in perspectief te plaatsen; wereldwijd is er dan dit jaar per IC overlevende een bedrag van ca. 233,6 miljoen Euro verloren gegaan!

Vele levens zullen worden verwoest voor zo weinig overlevenden.

Als er geen lockdown was geweest, dan was zoals we het nu deden, de IC overspoeld en hadden we niet genoeg IC capaciteit. Echter veel landen, waaronder NL, negeerden tot 3 keer toe eerdere dringende adviezen om internationaal met een plan van aanpak te komen als er een wereldwijde pandemie uitbreekt.
'Nederland negeerde adviezen voor internationale aanpak pandemie'
"Nederland 'medeschuldig' aan problemen WHO"
"Door het uitblijven van internationale samenwerking zijn landen overvallen door het coronavirus en is er geen gemeenschappelijk beleid of visie over hoe uit deze crisis te komen."

Volgend jaar verkiezingen. In de aanloop hier naar toe zal er door politici veel gestrooid gaan worden met cijfers en aantallen.
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#16
Mezelf zei:
Echt dodelijker dan bijvoorbeeld influenza?
Klik om te vergroten...
Als een virus / ziekte zeer dodelijk is is deze meestal niet zo heel succesvol. Ik denk dat ze met deze SARS variatie vooral bang zijn voor mutatie.

Als ik Plague Inc. mag geloven in ieder geval. :relaxed:
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik heb me de laatste tijd vrij uitvoerig ingelezen in het hele Corona gebeuren. Veel wetenschappers gehoord, artikelen gelezen en conflicterende meningen gehoord. Ik kom vooralsnog tot de volgende conclusies:

- Corona is wel degelijk serieuzer dan een griepvirusje. Het is zeer besmettelijk en er gaan, zelfs met zeer zware maatregels, meer mensen aan dood dan bij een griepvirus. Ook het aantal mensen onder de 60 die ernstig/kritiek ziek worden is vele malen groter dan bij een griepvirus. Dus laten we de "corona is niet erger dan een griepje" discussie maar afsluiten;
- Het aantal officieel opgegeven doden schat ik op circa 50% van het werkelijke aantal
- De aanpak in Nederland was volgens mij veel te traag en gestoeld op de verkeerde wetenschappelijke inschatting dat we dit virus konden laten woekeren om uiteindelijk immuniteit op te bouwen. Wellicht begrijpelijk maar uiteindelijk wel de verkeerde keuze.
- Er is volgens mij door het RIVM te laat ingegrepen, te weinig getest en veelal verkeerde inschattingen gemaakt.
- De lockdown is economisch waanzinnig pijnlijk maar is/was wel noodzakelijk om onze gezondheidszorg niet over te belasten

Mijn hoop is dat we deze crisis gebruiken om een aantal zaken in onze samenleving fundamenteel anders aan te pakken. Waaronder:
- Meer begrip voor elkaar
- Eerlijkere verdeling tussen arm en rijk
- Meer aandacht voor klimaat

Mijn zorg is dat we dit allemaal niet gaan doen. Een eerlijke verdeling tussen arm en rijk kunnen we vergeten met de VVD als grootste partij. De klimaatramp die zich aan het voltrekken is, is vele malen trager maar ook groter dan deze corona-crisis. Maar net zoals bij corona negeren we massaal de waarschuwingen. En meer begrip voor elkaar is lastig als iedereen het zelf moeilijk heeft door deze crisis situatie.

Ik blijf hoopvol dat mensen inzien dat dingen echt anders moeten in de toekomst maar ik begrijp heel goed dat er ook mensen zijn die hier minder vertrouwen in hebben. Ik ben benieuwd naar jullie mening.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#18
@Eik
Duidelijk betoog, ik zet bij deze mijn alu-hoedje af en ik zie toch maar af van het in de fik zetten van de plaatselijke 5g zendmasten... :upsidedown:
A
AlbedoLid
01-01-2024, 00:00
#19
Jmths zei:
Als een virus / ziekte zeer dodelijk is is deze meestal niet zo heel succesvol
Klik om te vergroten...

Zag datzelfde in een docu. Het principe was dat deze ook willen overleven/vermenigvuldigen net als elk ander organisme. Dat gaat lastig als de geïnfecteerde 'host' snel doodgaat.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#20
m1dynsvw905d.jpg
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."