Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsKees de Kort: Schokkende cijfers over sterftecijfers IC's tijdens coronacrisis. Klopt dit echt?

Kees de Kort: Schokkende cijfers over sterftecijfers IC's tijdens coronacrisis. Klopt dit echt?

218 antwoorden
33 weergaven
18-5-2026
L
Larocca1971Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Mindless zei:
@Albedo
Aan dat filmpje te zien speelt ventilatie blijkbaar een hele grote rol... Shit, dat van die micro druppels wist ik niet. Dat die zo lang blijven hangen zonder ventilatie en zo erg verspreiden. Het is toch van enorm belang dat dit soort informatie bekend wordt? Want nu heb je dus bijvoorbeeld gewoon buschauffeurs die weigeren raampjes open te zetten in de bus. Dan zit je daar dus al die micro druppels van iedereen die hoest/niest in de bus in te ademen...

Maar nee, we blijven maar hameren op die 1,5 meter regel. Ik zag een filmpje van parken waar cirkels op het gras waren getekend zodat iedereen een plekje heeft 1,5 meter van elkaar af. Voor hetzelfde helpt dat dus geen zak, omdat buiten ideale ventilatie is... En binnen helpt het wellicht niet goed als mensen niet ventileren.
Klik om te vergroten...
Wat ik daarvoor schreef, voila :)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...56789...11
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#2
Nog meer van Rob Elens:



Zeer informatief.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Gympie zei:
waarom deze post dan nog vraag ik me af?
zoals veel dingen zegt het meer over jezelf/ men zelf hoe je op bepaalde dingen reageert.

dit stuk gaat vooral het nut van ventileren en luchten..
dus wat dat betreft.. goed dat je je hart even hebt gelucht :)
Klik om te vergroten...
Volgens mij zegt het juist iets over jezelf als je een ander per se wil overtuigen van wat jij denkt dat de realiteit is, en ik ben daar gewoonweg mee gestopt. videootjes van mensen met een mening worden voor de ultieme waarheid aangenomen en worden opgedrongen aan anderen en dat puur uit frustratie en angst. En dat is iets dat niet eens zal stoppen als de coronacrisis voorbij is, het is altijd wel wat. Sommige mensen zijn erger dan het leger des heils....

Ach ja, ieder zo zijn/haar hobby.
A
AlbedoLid
01-01-2024, 00:00
#4
Eigenlijk een leiderschapscrisis al sinds 2007;

“Ze doen alles, alles fout, het is te krankzinnig voor woorden. [..] De regering voert oorlog tegen de eigen bevolking.”

De Kort waarschuwt voor de economische gevolgen, maar bekritiseert ook de getroffen maatregelen.
“Er is eigenlijk nergens in de literatuur, in de wereld, enige basis voor. [..] En de kwetsbare groep heeft er sowieso niets aan!”

“Wat de centrale banken tot in de perfectie beheersen is het bespelen van de verwachtingen.” Zo worden grote verrassingen voorkomen zodat de economie het goed blijft doen. De Kort schetst dat dit tot een vicieuze cirkel leidt: “Met gratis geld, honderd miljard er tegenaan, dan worden het publiek en de bedrijven steeds voorzichtiger. [..] Daardoor zakt de economie door haar hoeven, en moeten er steeds grotere bedragen ingezet worden om dat te voorkomen. Maar die grotere bedragen maken het publiek en de bedrijven weer nerveus.”

De economische crisis zal uiteindelijk ook doorsijpelen in de financiële sector, zo schetst De Kort. Hierbij kunnen onze banken het misschien wel goed op orde hebben, “maar het zijn geen stand alones, het zijn netwerken. Als je partners problemen hebben, kun je zelf in de problemen komen. [..] Het gaat als een olievlek door dat stelsel heen, dat is het cruciale punt.”

Uiteindelijk zal iemand de verliezen moeten nemen om van de onderliggende problemen af te komen. “We zijn eigenlijk al twaalf jaar bezig verliezen vooruit te schuiven in de hoop dat ze kleiner worden." Maar dat gebeurt niet: de problemen worden alleen maar groter. “Daardoor worden de verliezen groter, worden reddingsbedragen groter”. Bovendien zijn de schulden daarmee op een absoluut hoogtepunt. “Daar gaan we nu de prijs voor betalen.”

Hoe we nu uit deze crisis kunnen komen? “Mijn verhaal is al heel lang: ga ongelimiteerd geld steken in het beschermen van de zwakkeren en gooi de rest gewoon open.” Tegelijkertijd moeten de dieper liggende financiële problemen eerlijk aangepakt worden, zo betoogt De Kort. “We leven op dit moment boven onze stand, maar dat willen we niet accepteren.” De enige oplossing is dan ook het betalen van het verlies. “Zo lang we niet het verlies nemen, hoef je niet te denken dat het beter gaat.”

0:26 Ben je inmiddels al wat vrolijker gestemd?
3:52 “De discussie moet alleen maar zijn: hoe helpen wij opa en oma, en voor de rest moet je iedereen z’n gang laten gaan”
11:20 Over de werkeloosheid als gevolg van de crisis
16:19 Hoe kijk jij nu naar de beurs? Het staat behoorlijk hoog.
21:09 De reële economie wordt hard geraakt terwijl de financiële markt naar boven gaat. Wanneer treedt daar een keer een correctie op?
28:05 Hoe groot acht jij de kans dat we in een hyperinflatie komen, wat is voor jou het toekomstbeeld?
34:02 Heb jij een idee van hoeveel de schuld dit jaar toeneemt?
36:45 Zie je dat men nu, bijvoorbeeld in China of andere plekken op de wereld, recupereert?
45:52 Hoe denk jij dat we nog uit deze verkramping kunnen komen?


A
AlbedoLid
01-01-2024, 00:00
#5
@Mindless

"Angst und Macht"

"Warum schweigen die Lämmer?"

Diffuse angst en hoe dit werd of wordt gebruikt door de machthebbers. Ook informatief. Deel 2 ga ik later bekijken.

G
Gebruiker 0012685732Lid
01-01-2024, 00:00
#6
8️⃣6️⃣ zei:
Volgens mij zegt het juist iets over jezelf als je een ander per se wil overtuigen van wat jij denkt dat de realiteit is, en ik ben daar gewoonweg mee gestopt. videootjes van mensen met een mening worden voor de ultieme waarheid aangenomen en worden opgedrongen aan anderen en dat puur uit frustratie en angst. En dat is iets dat niet eens zal stoppen als de coronacrisis voorbij is, het is altijd wel wat.

Ach ja, ieder zo zijn/haar hobby.
Klik om te vergroten...
lol.. ik probeerde niemand te overtuigen..
jullie hadden een discussie en ik heb alleen de materie op internet opgezocht en hier gepost..
schreef nog: "oordeel zelf", geloof ik.
ofwel vrij interpretabel.. en geen conclusie door mij.
ik vond het persoonlijk lastig om er uit op te maken wat hij precies bedoelde.. verwarrende man..wss is D.I. ook een verwarde man lol.

verder heeft iedereen zich tegen anti-semitisme uitgesproken geloof ik.
..
en is alleen het feit dat dingen gezien mogen worden in deze vrije wereld bepleit...
maar dat was tussen jullie guys.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Was een algemene reactie, niet per se aan jou gericht @Gympie.
G
Gebruiker 0012685732Lid
01-01-2024, 00:00
#8
8️⃣6️⃣ zei:
Was een algemene reactie, niet per se aan jou gericht @Gympie.
Klik om te vergroten...
aha, I see..
iedereen is vrij te doen en laten wat ze willen.. min of meer hè.. lol.. thank god.. nog wel, nog wel.
A
AlbedoLid
01-01-2024, 00:00
#9
www.spectator.co.uk

Norway health chief: lockdown was not needed to tame Covid

Norway is assembling a picture of what happened before lockdown and its latest discovery is pretty significant. It is using observed data – hospital figures, infection numbers and so on – to construct a picture of what was happening in March. At the time, no one really knew. It was feared that...
www.spectator.co.uk www.spectator.co.uk

It was feared that virus was rampant with each person infecting two or three others – and only lockdown could get this exponential growth rate (the so-called R number) down to a safe level of 1. This was the hypothesis advanced in various graphs by Imperial College London for Britain, Norway and several European countries.

But the Norwegian public health authority has published a report with a striking conclusion: the virus was never spreading as fast as had been feared and was already on the way out when lockdown was ordered.

This raises an awkward question: was lockdown necessary?

‘Our assessment now, and I find that there is a broad consensus in relation to the reopening, was that one could probably achieve the same effect – and avoid part of the unfortunate repercussions – by not closing. But, instead, staying open with precautions to stop the spread.’ This is important to admit, she says, because if the infection levels rise again – or a second wave hits in the winter – you need to be brutally honest about whether lockdown proved effective.

Norway’s statistics agency was also the first in the world to calculate the permanent damage inflicted by school closures: every week of classroom education denied to students, it found, stymies life chances and permanently lowers earnings potential. So a country should only enforce this draconian measure if it is sure that the academic foundation for lockdown was sound. And in Stoltenberg’s opinion, ‘the academic foundation was not good enough’ for lockdown this time.

There is a wealth of UK data to draw from
: 999 calls, infections, hospital data, weekly figures on respiratory infections and some 37,000 Covid deaths. And from this it’s not hard for the UK government to do what the Norwegian and Swedish authorities have done: produce an estimate of the R number dating back to February or March. And use observed data – rather than assumptions and models – to measure the lockdown effect. The results of such a study might make for uncomfortable reading for a government still asking police to enforce lockdown. But these things have a habit of becoming public eventually.

There might be a strong story to tell. The UK data, when assembled, might well show that hundreds of thousands would have died without lockdown – and that, while brutal, it was vital. But if the data points to something different, as it has in Norway, then this is a discussion worth having. Our leading article concludes with this point:

“It is time to restore liberty and move to a voluntary system: to ask for continued caution but ask people to use common sense
. The country is ready to be trusted. The question is whether the Prime Minister feels ready to trust us.
A
AlbedoLid
01-01-2024, 00:00
#10
Redirecting

The World Health Organization and a number of national governments have changed their Covid-19 policies and treatments on the basis of flawed data from a little-known US healthcare analytics company, also calling into question the integrity of key studies published in some of the world’s most prestigious medical journals.

On Wednesday, the NEJM and the Lancet published an expression of concern about the hydroxychloroquine study, which listed respected cardiologist Mandeep Mehra as the lead author and Desai as co-author.

“The very serious concerns being raised about the validity of the papers by Mehra et al need to be recognised and actioned urgently, and ought to bring about serious reflection on whether the quality of editorial and peer review during the pandemic has been adequate. Scientific publication must above all be rigorous and honest. In an emergency, these values are needed more than ever.”

Mandeep R. Mehra - Wikipedia

en.wikipedia.org en.wikipedia.org

Mandeep Rajinder Mehra
Professor at Harvard Medical School
Medical Director of Brigham Heart and Vascular Center


As the controversy spiralled, the NEJM joined The Lancet in withdrawing the study.[12] Mehra apologised for rushing to publish during the COVID-19 crisis: "I did not do enough to ensure that the data source was appropriate for this use. For that, and for all the disruptions—both directly and indirectly—I am truly sorry."
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Albedo zei:
Redirecting

The World Health Organization and a number of national governments have changed their Covid-19 policies and treatments on the basis of flawed data from a little-known US healthcare analytics company, also calling into question the integrity of key studies published in some of the world’s most prestigious medical journals.

On Wednesday, the NEJM and the Lancet published an expression of concern about the hydroxychloroquine study, which listed respected cardiologist Mandeep Mehra as the lead author and Desai as co-author.

“The very serious concerns being raised about the validity of the papers by Mehra et al need to be recognised and actioned urgently, and ought to bring about serious reflection on whether the quality of editorial and peer review during the pandemic has been adequate. Scientific publication must above all be rigorous and honest. In an emergency, these values are needed more than ever.”

Mandeep R. Mehra - Wikipedia

en.wikipedia.org en.wikipedia.org

Mandeep Rajinder Mehra
Professor at Harvard Medical School
Medical Director of Brigham Heart and Vascular Center


As the controversy spiralled, the NEJM joined The Lancet in withdrawing the study.[12] Mehra apologised for rushing to publish during the COVID-19 crisis: "I did not do enough to ensure that the data source was appropriate for this use. For that, and for all the disruptions—both directly and indirectly—I am truly sorry."
Klik om te vergroten...
hoe is het verders, Albedo?
A
AlbedoLid
01-01-2024, 00:00
#12
8️⃣6️⃣ zei:
hoe is het verders, Albedo?
Klik om te vergroten...

Redelijk. Heb zoveel gelezen om uit te zoeken wat er van alles klopt. Het is lastig goede internationale bronnen te vinden. Hier in NL door de massamedia kijk ik al lang niet meer naar.

Ik twijfel nog tussen of het virus mogelijk toch erger is en dat er daarom is afgeweken van groepsimmuniteit naar het uitbannen ervan. Echter ga ik steeds meer de richting in dat de overheid bijna alles fout heeft gedaan (behalve in het begin misschien) en dat er alles aan wordt gedaan om de maatregelen (lockdown) te rechtvaardigen en dat de enige oplossing een vaccin is (Bill Gates).

Maurice de Hond krijgt intussen steeds meer gelijk dat zijn theorie over aerosolen klopt. Het is eerder andersom. Meer besmettingen hierdoor dan door contact.

Rob Elens methode met oa HCQ (Hydroxychloroquine) in de eerste lijn (huisarts) had veel opnames op de IC kunnen voorkomen. Dat FAKE onderzoek hierboven blijkt te zijn gebruikt door de overheid om dit als kwakzalverij af te doen alsook door het huisartsengenootschap om het niet toe te staan. Het SWAB ontraadt het off-label gebruik nog steeds. Er zijn genoeg internationale onderzoeken die aantonen dat het werkt. Rob Elens heeft het niet zomaar gedaan natuurlijk.

Heb rapporten gevonden van een kritische deskundige die de RT-PCR als ook de Antibody test afkraakt. Die laatste kan gebruikt worden om aan te tonen dat er geen groepsimmuniteit is en dat er daarom een vaccin moet komen. Ik zoek nog naar een video die dat helder uitlegt.

Zag deze video, op basis van het werk van deze deskundige, die een mogelijke verklaring geeft dat het geen virus is maar exosolen. Ga je die met een open blik bekijken? Lees ook de 83 reacties eronder op die van Charles Eisenstein.

A
AlbedoLid
01-01-2024, 00:00
#13
Hier die 2 rapporten. Eruit citeren gaat lastig met mijn tekst verwerker. Verhelderend en genoeg om te twijfelen aan wat ons niet wordt verteld door de 'deskundigen'.

https://theinfectiousmyth.com/book/CoronavirusPanic.pdf
Interessant is Appendix A vanaf blz. 43; Confusing test results.

https://theinfectiousmyth.com/coronavirus/AntibodyTestingForCOVID.pdf

Ouder rapport. Vanaf blz. 76 nav Koch's Postulates neemt hij Dutch Researchers al in 2003 op de hak!
https://theinfectiousmyth.com/book/SARS.pdf

Korte samenvatting RT-PCR test;
Issues with the RT-PCR Coronavirus Test

Conclusions

RT-PCR testing for the Coronavirus seems to be designed to produce as many positive tests as possible. The fear of missing a true positive is so great that those designing the specific testing methodology based on RT-PCR completely ignore the risk of false positives. False positives make the epidemic appear larger, and justify the complete shutdown of the economy, locking people in their own homes, and destroying just about everything in the lives of people that brings them joy, such as playing ball in the park, going for coffee with a friend, going to the theater or a sports event, going swimming, going to the county fair.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Albedo zei:
Redelijk. Heb zoveel gelezen om uit te zoeken wat er van alles klopt. Het is lastig goede internationale bronnen te vinden. Hier in NL door de massamedia kijk ik al lang niet meer naar.

Ik twijfel nog tussen of het virus mogelijk toch erger is en dat er daarom is afgeweken van groepsimmuniteit naar het uitbannen ervan. Echter ga ik steeds meer de richting in dat de overheid bijna alles fout heeft gedaan (behalve in het begin misschien) en dat er alles aan wordt gedaan om de maatregelen (lockdown) te rechtvaardigen en dat de enige oplossing een vaccin is (Bill Gates).

Maurice de Hond krijgt intussen steeds meer gelijk dat zijn theorie over aerosolen klopt. Het is eerder andersom. Meer besmettingen hierdoor dan door contact.

Rob Elens methode met oa HCQ (Hydroxychloroquine) in de eerste lijn (huisarts) had veel opnames op de IC kunnen voorkomen. Dat FAKE onderzoek hierboven blijkt te zijn gebruikt door de overheid om dit als kwakzalverij af te doen alsook door het huisartsengenootschap om het niet toe te staan. Het SWAB ontraadt het off-label gebruik nog steeds. Er zijn genoeg internationale onderzoeken die aantonen dat het werkt. Rob Elens heeft het niet zomaar gedaan natuurlijk.

Heb rapporten gevonden van een kritische deskundige die de RT-PCR als ook de Antibody test afkraakt. Die laatste kan gebruikt worden om aan te tonen dat er geen groepsimmuniteit is en dat er daarom een vaccin moet komen. Ik zoek nog naar een video die dat helder uitlegt.

Zag deze video, op basis van het werk van deze deskundige, die een mogelijke verklaring geeft dat het geen virus is maar exosolen. Ga je die met een open blik bekijken? Lees ook de 83 reacties eronder op die van Charles Eisenstein.

Klik om te vergroten...
@Albedo
Ik ben er niet meer mee bezig, met de Corona.

Zoals je weet zat ik van het begin in het kamp van de mensen die uiterst voorzichtig waren, maar inmiddels zit ik al een tijdje in het midden. Met al die uitersten zou je bijna vergeten dat er ook een middenweg is, dat wil zeggen zo veel mogelijk aan de maatregelen houden zonder je ergens druk over te maken.
Ik denk dat de overheid en ook de onderzoekers ons niet voorliegen, ik weet uit eerste hand dat het waar was dat onze ziekenhuizen in eerste instantie veel te weinig IC capaciteit had (mijn zus werkt in het ziekenhuis) dat de maatregelen dus terecht waren, dat de maatregelen effect hadden (de cijfers gingen dalen), en dat de cijfers inmiddels laag genoeg zijn om de maatregelen te versoepelen (zo liggen er in mijn stad geen coronapatienten meer op de IC). Maar de oorlog is nog niet gewonnen, ik denk dat het een goeie beslissing is om de komende tijd voorzichtig te zijn en nog maar even geen handen te schudden en aan massa-bijeenkomsten te doen. Maar ik ben wel inmiddels gewoon weer aan het werk, sprek met vrienden af, zal binnenkort weer een terrasje pikken enzovoort.
Ik heb dus geen enkele reden om info te vergaren buiten eens in de paar dagen de cijfers te checken en dat doe ik dan ook niet. Dus het spijt me dat ik je links niet ga bekijken. Ik ben niet ziek, dus is er ook geen enkele reden om me op Corona te laten testen.

Hoe de toekomst er uit zal zien weet ik niet, dus daar ga ik me ook al niet druk over maken. Ze zijn overal aan het proberen een vaccin te ontwikkelen, misschien komt die er, misschien dat het onmogelijk blijkt om een vaccin tegen Corona te ontwikkelen. Mocht dat vaccin er wel komen, dan zie ik nog wel of ik voor vaccinatie ga of niet (eigen keuze, geen enkele reden om aan te nemen dat een vaccin verplicht zal zijn). Dus geen vaccinatiestress, sowieso lijkt het me geen goed idee om nu te gaan stressen over iets wat er nu niet is en de kans bestaat dat een vaccin er niet eens zal komen. en of een toekomstig vaccin al dan niet risico's met zich mee brengt.

Maar goed, genoeg over Corona, hoe is het met jou zelf bedoelde ik eigenlijk te zeggen, dus afgezien van de Coronaproblematiek. Lijkt me leuk om weer eens gezellig ouderwets over vanalles en nog wat te keuvelen, er zijn nog genoeg andere gespreksonderwerpen behalve Corona.

Maar dat zal niet voor nu zijn, want het is maandagochtend, ik moet aan het werk.

Een fijne dag nog, aan iedereen trouwens!
A
AlbedoLid
01-01-2024, 00:00
#15
8️⃣6️⃣ zei:
Maar goed, genoeg over Corona, hoe is het met jou zelf bedoelde ik eigenlijk te zeggen, dus afgezien van de Coronaproblematiek. Lijkt me leuk om weer eens gezellig ouderwets over vanalles en nog wat te keuvelen, er zijn nog genoeg andere gespreksonderwerpen behalve Corona.
Klik om te vergroten...

Zou leuk zijn inderdaad. Als mannen onder elkaar :) Ik zou alleen niet zo snel weten welke gespreksonderwerpen. Zal moeilijk zijn de Corona-knop om te draaien. Het is immers nog lang niet over. Direct of indirect komt het daarop terug. Voor Corona ergerde ik me al genoeg aan alles.

Ik ben nog zeker een jaar bezig met alle klussen afwerken binnen en buiten. Deze zomer probeer ik meer te gaan sporten om een buffer te hebben voor de winter en de 2e golf die dan waarschijnlijk gaat komen. Als vaper ben ik misschien gevoeliger voor het virus ivm ACE-2 en als mijn bronnen kloppen dan gebruikt dit virus de immuniteits antilichamen, zodat de ziekte nog heftiger is. Een vaccin zal daarom niet werken. Tevens schijnt dit virus nog sneller te muteren. Las dat het komende vaccin geen gewone zal worden, maar een die ons DNA zal veranderen.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#16
Blyatman zei:
maar waarom niet? Het licht schijnt aan beide zijden.. Daarom is Nederland toch Nederland: alles is ter discussie mogelijk.
Klik om te vergroten...
Ik wind me er teveel over op.
B
BlyatmanLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ganggang💯 zei:
Ik wind me er teveel over op.
Klik om te vergroten...

Begrijpelijk dat je er dan meer afzijdig van wilt houden dan.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#18
geflipt zei:
Vraag is: hoe lang moeten we al deze maatregelen toepassen en volgen vooraleer we het 'onder controle' krijgen? Tot er een vaccin komt?
Klik om te vergroten...
Ik sta er nu zo anders in dan toen dit hele gebeuren begon. Ik geloof het niet meer dat ze terug willen naar hoe het was. Ze wíllen dit.

Onder controle? Ze willen ons controleren. Noem me maar lekker een complot denker. :blush: Niet dat ik me er verder mee bezig houd ofzo. De enige keer in de week dat ik me met corona bezig houd is in de AH. Wil niet zeggen dat het niet verschrikkelijk is voor alle getroffenen, maar die hele angst cultuur tegenwoordig is echt voorbij absurd.

geflipt zei:
En dan nog, gaan we de hele wereldbevolking 'dwingen' om zich te laten vaccineren? En wie gaat dat betalen in de arme(re) landen?
Klik om te vergroten...
Gates?
M
MartinusLid
01-01-2024, 00:00
#19
Mindless zei:
De enige keer in de week dat ik me met corona bezig houd is in de AH.
Klik om te vergroten...

Ja dat is dus ook je fout. Ga naar de lidl. Daar is stiekem het bord met winkelwagen verplicht verdwenen en kun je zonder muntje geen kar meer pakken :P.
Loop daar heerlijk rond alsof er niks aan de hand is.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#20
Martinus zei:
Ja dat is dus ook je fout. Ga naar de lidl. Daar is stiekem het bord met winkelwagen verplicht verdwenen en kun je zonder muntje geen kar meer pakken :P.
Loop daar heerlijk rond alsof er niks aan de hand is.
Klik om te vergroten...
Nice!

Weg met die massahysterie.
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."