Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsLeven na de dood?

Leven na de dood?

168 antwoorden
26 weergaven
18-5-2026
I
IkbeneenfietsLid
01-01-2024, 00:00
#1
Mezelf zei:
Ja vind het redelijk logisch en bijna onontkomelijk al gaat het nog veel verder als The Egg natuurlijk. Ik kom er alleen altijd weer achter dat deze onderwerpen alleen in woorden is uit te leggen zodra die woorden elkaar tegen spreken. Niet alleen woorden maar ook gedachten.

Een voorbeeld gaf @Mindless al aan: " Maar je zult in ieder geval een ervaring hebben, want geen-ervaring is niet een ervaring die je kunt hebben" . De zin spreekt zichzelf tegen maar toch is het volledig waar. Tenminste in mijn belevingswereld :)
Klik om te vergroten...
Jij zou een goede zen boeddhist zijn dan! Die hebben van existentiële paradoxen een kunstvorm gemaakt. Alhoewel je daar geen makkelijke antwoorden zult vinden.
J
JbruinsmaLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hallo ik zie en hoor vaak mensen zeggen dat er leven is na de dood etc. En dat je mischien terug komt . Of als iets anders? enzv.En ik zelf zou het niet weten natuurlijk. Hoe denken jullie erover ben benieuwd.
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#3
Volgens mij heeft je ziel, geest, spirit,... wat het ook mag noemen al heel wat levens doorstaan zoals wij het zogenaamde leven kennen. Elke dood is een start van een nieuw leven en misschien neem je wel bepaalde levenswijsheid of kennis mee uit het vorige leven. We gebruiken zo weinig van onze hersenen en daardoor vergeten we eigenlijk hoe de overgang is. Alles wat we wisten of kenden word gewist bij een nieuwe start. Je ziel kan zich in elke vorm en soort van leven overschakelen. Mens en dier.
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#4
Jbruinsma zei:
Vaag he dit zet je wel aan het denken en goed ook🤔. Als het echt zo zou gaan hoef je ook geen angstte hebben ervoor vind ik
Klik om te vergroten...
Ja vind het redelijk logisch en bijna onontkomelijk al gaat het nog veel verder als The Egg natuurlijk. Ik kom er alleen altijd weer achter dat deze onderwerpen alleen in woorden is uit te leggen zodra die woorden elkaar tegen spreken. Niet alleen woorden maar ook gedachten.

Een voorbeeld gaf @Mindless al aan: " Maar je zult in ieder geval een ervaring hebben, want geen-ervaring is niet een ervaring die je kunt hebben" . De zin spreekt zichzelf tegen maar toch is het volledig waar. Tenminste in mijn belevingswereld :)
J
JbruinsmaLid
01-01-2024, 00:00
#5
🐺PsyTekz zei:
Volgens mij heeft je ziel, geest, spirit,... wat het ook mag noemen al heel wat levens doorstaan zoals wij het zogenaamde leven kennen. Elke dood is een start van een nieuw leven en misschien neem je wel bepaalde levenswijsheid of kennis mee uit het vorige leven. We gebruiken zo weinig van onze hersenen en daardoor vergeten we eigenlijk hoe de overgang is. Alles wat we wisten of kenden word gewist bij een nieuwe start. Je ziel kan zich in elke vorm en soort van leven overschakelen. Mens en dier.
Klik om te vergroten...
Oke want nu je t veel hoort en vaker ziet. En dat mensen het erover hebben.Ben ik er tog wel benieuwd naar. al is het onmogelijk te bewijzen. Maar lijkt me wel mooi als je bijvb k zeg maar wat hoor. n nieuw leven krijgt ofs als n ander mens. al weet je niets meer wat er is gebeurt enzv weet niet eens hoe ik het uit moet leggen 🤦‍♀️maar hoop wel dat het bestaat.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#6
Dit filmpje van Alan Watts heeft het onder andere over opnieuw geboren worden en eenzelfde soort ervaring hebben:



"Nature abhors a vacuüm" Je kunt geen ervaring van niets hebben, dus zul je weer een ervaring van iets hebben. We zijn nu ook mens en weten nu ook niets meer van onze vorige leven(s). We willen altijd weten wat hierna komt. Als we in het volgende leven aankomen, willen we weten wat daarna komt. Maar wat is hier nu? :wink:
J
JbruinsmaLid
01-01-2024, 00:00
#7
Mindless zei:
Dit filmpje van Alan Watts heeft het onder andere over opnieuw geboren worden en eenzelfde soort ervaring hebben:



"Nature abhors a vacuüm" Je kunt geen ervaring van niets hebben, dus zul je weer een ervaring van iets hebben. We zijn nu ook mens en weten nu ook niets meer van onze vorige leven(s). We willen altijd weten wat hierna komt. Als we in het volgende leven aankomen, willen we weten wat daarna komt. Maar wat is hier nu? :wink:
Klik om te vergroten...
Had m gekeken best raar eigelijk. dus het komt erop neer. Dat als het je tijd is zegmaar . Dat hetzelfde weer opnieuw gebeurd qua leven enzv wel als iemand anders maar k bedoel maar en alleen je herrinnert je niks natuurlijk.
J
JbruinsmaLid
01-01-2024, 00:00
#8
Jaa ik snap m nog man. Hha jaa raar he eigelijk.tog geloofde ik het eerst niet maar. Beetje bij beetje wel want heb verhalen gelezen van mensen. Die bde(bijna doods ervaring) hebben meegemaakt en even uit zijn/haar lichaam traden zegmaar.en je kan het niet vergelijken maar die zeiden geen angst het is hartstikke mooi daarboven. En dan denk ik bij mezelf zouden ze er allemaal om liegen.? Of niet weetjewel
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#9
Jbruinsma zei:
Had m gekeken best raar eigelijk. dus het komt erop neer. Dat als het je tijd is zegmaar . Dat hetzelfde weer opnieuw gebeurd qua leven enzv wel als iemand anders maar k bedoel maar en alleen je herrinnert je niks natuurlijk.
Klik om te vergroten...
Ik wil zelf niet beweren dat ik weet welke vorm het leven na de dood aan zal nemen, want dat kan niemand weten. Maar je zult in ieder geval een ervaring hebben, want geen-ervaring is niet een ervaring die je kunt hebben (snap je 'm nog :sweatsmile:, raak hier zelf soms ook van in de war).

Lijkt me vrij klote als je al je vorige levens herinnerde... Dus vind het wel een goed idee dat we dat niet weten.

Veel belangrijker (imo) is om te leren wat dit leven is, voor de dood. Want eenmaal in het hiernamaals ben je weer hier en nu en zit je nog steeds in dezelfde situatie. De vorm is misschien totaal anders, of misschien ook wel subtiel anders, maar je bent nog steeds waar je altijd bent en waar je alleen maar kan zijn: hier en nu.
t
transformatedLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik geloof dat er iets is achter de dood maar wat zou het zijn.
Heb eens ergens gelezen of gehoord dat je iedere keer word herboren in hetzelfde lichaam maar dat je leven beter word iedere keer als je sterft en opnieuw geboren word.
B
BlauweaapLid
01-01-2024, 00:00
#11
🐺PsyTekz zei:
Volgens mij heeft je ziel, geest, spirit,... wat het ook mag noemen al heel wat levens doorstaan zoals wij het zogenaamde leven kennen. Elke dood is een start van een nieuw leven en misschien neem je wel bepaalde levenswijsheid of kennis mee uit het vorige leven. We gebruiken zo weinig van onze hersenen en daardoor vergeten we eigenlijk hoe de overgang is. Alles wat we wisten of kenden word gewist bij een nieuwe start. Je ziel kan zich in elke vorm en soort van leven overschakelen. Mens en dier.
Klik om te vergroten...
Dan vraag ik me af in welk leven het mis is gegaan
M
MiemsLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik zelf geloof in leven na de dood. Ik geloof dat er een hel en hemel is.
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#13
Nou.. ik laat me gewoon lekker verrassen.. 😄😄
J
JbruinsmaLid
01-01-2024, 00:00
#14
Miems zei:
Ik zelf geloof in leven na de dood. Ik geloof dat er een hel en hemel is.
Klik om te vergroten...
Jaa ik ook dat wel wou maar dat er meer bewijs was ervoor.
J
JbruinsmaLid
01-01-2024, 00:00
#15
transformated zei:
Ik geloof dat er iets is achter de dood maar wat zou het zijn.
Heb eens ergens gelezen of gehoord dat je iedere keer word herboren in hetzelfde lichaam maar dat je leven beter word iedere keer als je sterft en opnieuw geboren word.
Klik om te vergroten...
Klopt dat had ik idd ook gelezen. En zag ook n filmje erover best raar he als je er zo over nadenkt en uit je lichaam treden enzv.
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik vind dit wel plausible:



.
Jullie zijn allemaal Mezelf!!
J
JbruinsmaLid
01-01-2024, 00:00
#17
Syl zei:
Nou.. ik laat me gewoon lekker verrassen.. 😄😄
Klik om te vergroten...
Jaa zo kan het ook Hahaa surpriseee😂
t
transformatedLid
01-01-2024, 00:00
#18
Jbruinsma zei:
uit je lichaam treden enzv.
Klik om te vergroten...
Is me eens gelukt toen ik lag te rusten en met drugs. Best wel een aparte ervaring om mee te maken als je zo je lichaam ziet terwijl je aan de andere kant van de kamer staat.
J
JbruinsmaLid
01-01-2024, 00:00
#19
Mezelf zei:
Ik vind dit wel plausible:



.
Jullie zijn allemaal Mezelf!!
Klik om te vergroten...
Vaag he dit zet je wel aan het denken en goed ook🤔. Als het echt zo zou gaan hoef je ook geen angstte hebben ervoor vind ik
T
TaktakLid
01-01-2024, 00:00
#20
Misschien een vreemde uitspraak, maar men gedachten kunnen dat niet aan.

De meningen hieromtrent blijven boeiend en fascinerend.

De dood, de uiterste grenservaring van de mens. Wie zal het weten...

Kan er niet dieper over nadenken.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...9
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."