#1
Dankje👍🏻
Zou me egt vaag en mooi lijken als dst echt zo is trouwensIk heb 'm hier voor het eerst gelezen: http://www.galactanet.com/oneoff/theegg_mod.html
Dankje👍🏻
Zou me egt vaag en mooi lijken als dst echt zo is trouwensIk heb 'm hier voor het eerst gelezen: http://www.galactanet.com/oneoff/theegg_mod.html
Jaa dat ook idd. ja je weet er meer van als ik. Ma je hebt wel.gelijk maar het lijkt me zoo raarJe bent teveel gericht op jouw idee van 'na de dood' denk ik.
Als je je nu eens bezighoudt met: wie/wat ben ik?
Know Thyself
Want als je een vals beeld van jezelf hebt, zal al het andere daar tot in relatie staan en dus ook vals zijn.
Als je voor jezelf weet dat je als bewustzijn buiten tijd en ruimte bestaat, weet je ook dat het eigenlijk geen kwestie van 'na de dood' is. Je bent precies waar je altijd bent geweest en "daar" zul je ook voor altijd blijven. Slechts de 'films' (wat wij een 'leven' noemen bijvoorbeeld) die afgespeeld worden in jou veranderen van tijd tot tijd.
Is het zo raar?Jaa dat ook idd. ja je weet er meer van als ik. Ma je hebt wel.gelijk maar het lijkt me zoo raar
Jaa dat wel tuurkijk. Maar dat is juist t vaagst weetjewel. En ja k hoop natuurlijk als t zo is ma k ben n eigenwijze flikker ik geloof niet snel wat hha. Maarhoe jij t zegt kan dat idd best kloppen alleen ik kan er met me hoofd niet bij dat dst echt zou kunnenIs het zo raar?
Het leven nu is toch ook (relatief gezien dan) normaal? Een volgend leven zal dan ook normaal zijn. Want je weet niet beter.
Voor mijzelf heb ik echt uit dat 'dromen' moeten stoppen. Dat voorstellingen maken van hoe dit en dat zal zijn. Beter kom je in het hier en nu en kijk je wat hier is, in de realiteit. Daar zijn imo de enige echte antwoorden te vinden.
Dat is juist een mooie eigenschap, dat je niet snel wat gelooft. Betekent dat je kritisch bent.Jaa dat wel tuurkijk. Maar dat is juist t vaagst weetjewel. En ja k hoop natuurlijk als t zo is ma k ben n eigenwijze flikker ik geloof niet snel wat hha. Maarhoe jij t zegt kan dat idd best kloppen alleen ik kan er met me hoofd niet bij dat dst echt zou kunnen
Jaa dat wel weer idd maar t liefst snapte ik het helemaal hoe het echt werkt/ gaat maar snap wel iets ervan dus dat is al mooi meegenomenDat is juist een mooie eigenschap, dat je niet snel wat gelooft. Betekent dat je kritisch bent.
Je kunt er met je hoofd niet bij zei je, maar dat waar ik het over heb (know thyself) weet je niet met je hoofd maar met je hart. Daarom heeft geloof er ook niets mee te maken. Gek genoeg zul je de drang om te willen weten op moeten geven en dan komen de echte antwoorden.Jaa dat wel weer idd maar t liefst snapte ik het helemaal hoe het echt werkt/ gaat maar snap wel iets ervan dus dat is al mooi meegenomen
Jaa mischien moet ik dat idd maar doen. maar net wat ik zei. ik gekoof niet snel wat.maar gek genoeg sommige dingen wel. had t graag meer willen weten. en ja k heb ak veel van je gelezen enzv. Maar me Engelsis niet zo best. Dus kreeg ma de helft mee. Maar al met al wat ik bedoelde is dat ik gewoon wou weten of het allemaal echt of nep is snapjeJe kunt er met je hoofd niet bij zei je, maar dat waar ik het over heb (know thyself) weet je niet met je hoofd maar met je hart. Daarom heeft geloof er ook niets mee te maken. Gek genoeg zul je de drang om te willen weten op moeten geven en dan komen de echte antwoorden.
Er is maar één manier:Jaa mischien moet ik dat idd maar doen. maar net wat ik zei. ik gekoof niet snel wat.maar gek genoeg sommige dingen wel. had t graag meer willen weten. en ja k heb ak veel van je gelezen enzv. Maar me Engelsis niet zo best. Dus kreeg ma de helft mee. Maar al met al wat ik bedoelde is dat ik gewoon wou weten of het allemaal echt of nep is snapje
Licht er aan waar je in gelooft. Kijkik geloof wel on god. En ja onderzoek doen pff heb k al heel vaak gedaanmaar bog niet goed genoeg omdat ook heel veel nep isEr is maar één manier:
Zelf onderzoek doen. Geloof is niets waard.
Oké dat was misschien ook wat te hard gezegd, geloof is niet 'niets' waard. Maar weten is toch zoveel beter dan geloof?Licht er aan waar je in gelooft. Kijkik geloof wel on god. En ja onderzoek doen pff heb k al heel vaak gedaanmaar bog niet goed genoeg omdat ook heel veel nep is
Maar hoeweet je het 100 procent ceker snapje er staat zoveel op enzvOké dat was misschien ook wat te hard gezegd, geloof is niet 'niets' waard. Maar weten is toch zoveel beter dan geloof?
Het soort onderzoek waar ik hier op doel is gewoon kijken naar/observeren van jezelf. Zonder denken, gewoon observeren, zonder aannames
Hoe bedoel je er staat zoveel op?Maar hoeweet je het 100 procent ceker snapje er staat zoveel op enzv
Zoveel mensen die dingen beweren etc.Hoe bedoel je er staat zoveel op?
Je negeert je gedachten en gaat in die stilte als het ware van je hoofd naar je hart. In je hoofd is alles concepten, overtuigingen/geloven. In je hart wéét je dingen over je/het bestaan, zonder enkele twijfel. Maar verwacht geen intellectuele kennis of zo, want dat is van het hoofd. Het is eerder een existentieel weten.
K twijfel maar k denk toch niet dat ze met zulke dingen gaan spotten. Of zoiets verzinnen lijkt mij.Volgens Freek de Jonge wel. Volgens mij niet.![]()
K twijfel maar k denk toch niet dat ze met zulke dingen gaan spotten. Of zoiets verzinnen lijkt mij.
Maar jij gelooft et dus niet inJa dat is allemaal goed hoor.
We zoeken naar iets wat we al weten. Maakt het zoeken niet minder leukHet is eerder een existentieel weten.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."