Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsLeven na de dood?

Leven na de dood?

168 antwoorden
34 weergaven
18-5-2026
J
JbruinsmaLid
01-01-2024, 00:00
#1
Jbruinsma zei:
Dankje👍🏻
Klik om te vergroten...
hardcoredrugsnl zei:
Ik heb 'm hier voor het eerst gelezen: http://www.galactanet.com/oneoff/theegg_mod.html
Klik om te vergroten...
Zou me egt vaag en mooi lijken als dst echt zo is trouwens
J
JbruinsmaLid
01-01-2024, 00:00
#2
Mindless zei:
Je bent teveel gericht op jouw idee van 'na de dood' denk ik.

Als je je nu eens bezighoudt met: wie/wat ben ik?

Know Thyself

Want als je een vals beeld van jezelf hebt, zal al het andere daar tot in relatie staan en dus ook vals zijn.

Als je voor jezelf weet dat je als bewustzijn buiten tijd en ruimte bestaat, weet je ook dat het eigenlijk geen kwestie van 'na de dood' is. Je bent precies waar je altijd bent geweest en "daar" zul je ook voor altijd blijven. Slechts de 'films' (wat wij een 'leven' noemen bijvoorbeeld) die afgespeeld worden in jou veranderen van tijd tot tijd.
Klik om te vergroten...
Jaa dat ook idd. ja je weet er meer van als ik. Ma je hebt wel.gelijk maar het lijkt me zoo raar
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#3
Jbruinsma zei:
Jaa dat ook idd. ja je weet er meer van als ik. Ma je hebt wel.gelijk maar het lijkt me zoo raar
Klik om te vergroten...
Is het zo raar?

Het leven nu is toch ook (relatief gezien dan) normaal? Een volgend leven zal dan ook normaal zijn. Want je weet niet beter.

Voor mijzelf heb ik echt uit dat 'dromen' moeten stappen. Dat voorstellingen maken van hoe dit en dat zal zijn. Beter kom je in het hier en nu en kijk je wat hier is, in de realiteit. Daar zijn imo de enige echte antwoorden te vinden.
J
JbruinsmaLid
01-01-2024, 00:00
#4
Mindless zei:
Is het zo raar?

Het leven nu is toch ook (relatief gezien dan) normaal? Een volgend leven zal dan ook normaal zijn. Want je weet niet beter.

Voor mijzelf heb ik echt uit dat 'dromen' moeten stoppen. Dat voorstellingen maken van hoe dit en dat zal zijn. Beter kom je in het hier en nu en kijk je wat hier is, in de realiteit. Daar zijn imo de enige echte antwoorden te vinden.
Klik om te vergroten...
Jaa dat wel tuurkijk. Maar dat is juist t vaagst weetjewel. En ja k hoop natuurlijk als t zo is ma k ben n eigenwijze flikker ik geloof niet snel wat hha. Maarhoe jij t zegt kan dat idd best kloppen alleen ik kan er met me hoofd niet bij dat dst echt zou kunnen
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#5
Jbruinsma zei:
Jaa dat wel tuurkijk. Maar dat is juist t vaagst weetjewel. En ja k hoop natuurlijk als t zo is ma k ben n eigenwijze flikker ik geloof niet snel wat hha. Maarhoe jij t zegt kan dat idd best kloppen alleen ik kan er met me hoofd niet bij dat dst echt zou kunnen
Klik om te vergroten...
Dat is juist een mooie eigenschap, dat je niet snel wat gelooft. Betekent dat je kritisch bent.
J
JbruinsmaLid
01-01-2024, 00:00
#6
Mindless zei:
Dat is juist een mooie eigenschap, dat je niet snel wat gelooft. Betekent dat je kritisch bent.
Klik om te vergroten...
Jaa dat wel weer idd maar t liefst snapte ik het helemaal hoe het echt werkt/ gaat maar snap wel iets ervan dus dat is al mooi meegenomen
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#7
Jbruinsma zei:
Jaa dat wel weer idd maar t liefst snapte ik het helemaal hoe het echt werkt/ gaat maar snap wel iets ervan dus dat is al mooi meegenomen
Klik om te vergroten...
Je kunt er met je hoofd niet bij zei je, maar dat waar ik het over heb (know thyself) weet je niet met je hoofd maar met je hart. Daarom heeft geloof er ook niets mee te maken. Gek genoeg zul je de drang om te willen weten op moeten geven en dan komen de echte antwoorden.
J
JbruinsmaLid
01-01-2024, 00:00
#8
Mindless zei:
Je kunt er met je hoofd niet bij zei je, maar dat waar ik het over heb (know thyself) weet je niet met je hoofd maar met je hart. Daarom heeft geloof er ook niets mee te maken. Gek genoeg zul je de drang om te willen weten op moeten geven en dan komen de echte antwoorden.
Klik om te vergroten...
Jaa mischien moet ik dat idd maar doen. maar net wat ik zei. ik gekoof niet snel wat.maar gek genoeg sommige dingen wel. had t graag meer willen weten. en ja k heb ak veel van je gelezen enzv. Maar me Engelsis niet zo best. Dus kreeg ma de helft mee. Maar al met al wat ik bedoelde is dat ik gewoon wou weten of het allemaal echt of nep is snapje
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#9
Jbruinsma zei:
Jaa mischien moet ik dat idd maar doen. maar net wat ik zei. ik gekoof niet snel wat.maar gek genoeg sommige dingen wel. had t graag meer willen weten. en ja k heb ak veel van je gelezen enzv. Maar me Engelsis niet zo best. Dus kreeg ma de helft mee. Maar al met al wat ik bedoelde is dat ik gewoon wou weten of het allemaal echt of nep is snapje
Klik om te vergroten...
Er is maar één manier:

Zelf onderzoek doen. Geloof is niets waard.
J
JbruinsmaLid
01-01-2024, 00:00
#10
Mindless zei:
Er is maar één manier:

Zelf onderzoek doen. Geloof is niets waard.
Klik om te vergroten...
Licht er aan waar je in gelooft. Kijkik geloof wel on god. En ja onderzoek doen pff heb k al heel vaak gedaanmaar bog niet goed genoeg omdat ook heel veel nep is
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#11
Jbruinsma zei:
Licht er aan waar je in gelooft. Kijkik geloof wel on god. En ja onderzoek doen pff heb k al heel vaak gedaanmaar bog niet goed genoeg omdat ook heel veel nep is
Klik om te vergroten...
Oké dat was misschien ook wat te hard gezegd, geloof is niet 'niets' waard. Maar weten is toch zoveel beter dan geloof? :)

Het soort onderzoek waar ik hier op doel is gewoon kijken naar/observeren van jezelf. Zonder denken, gewoon observeren, zonder aannames.
J
JbruinsmaLid
01-01-2024, 00:00
#12
Mindless zei:
Oké dat was misschien ook wat te hard gezegd, geloof is niet 'niets' waard. Maar weten is toch zoveel beter dan geloof? :)

Het soort onderzoek waar ik hier op doel is gewoon kijken naar/observeren van jezelf. Zonder denken, gewoon observeren, zonder aannames
Klik om te vergroten...
Maar hoeweet je het 100 procent ceker snapje er staat zoveel op enzv
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#13
Jbruinsma zei:
Maar hoeweet je het 100 procent ceker snapje er staat zoveel op enzv
Klik om te vergroten...
Hoe bedoel je er staat zoveel op?

Je negeert je gedachten en gaat in die stilte als het ware van je hoofd naar je hart. In je hoofd is alles concepten, overtuigingen/geloven. In je hart wéét je dingen over je/het bestaan, zonder enkele twijfel. Maar verwacht geen intellectuele kennis of zo, want dat is van het hoofd. Het is eerder een existentieel weten.
J
JbruinsmaLid
01-01-2024, 00:00
#14
Mindless zei:
Hoe bedoel je er staat zoveel op?

Je negeert je gedachten en gaat in die stilte als het ware van je hoofd naar je hart. In je hoofd is alles concepten, overtuigingen/geloven. In je hart wéét je dingen over je/het bestaan, zonder enkele twijfel. Maar verwacht geen intellectuele kennis of zo, want dat is van het hoofd. Het is eerder een existentieel weten.
Klik om te vergroten...
Zoveel mensen die dingen beweren etc.
Maar denk wel haast ceker dat wat je zei met bewustzijn enzv dat dat wel zo is.
Maar in t begin leek me datzo raar
J
JbruinsmaLid
01-01-2024, 00:00
#15
k kwam deze tegen he en het is echt wel geloofwaardig vind ik hij zal er wel niet om liegen ma best raar dat ze zulke dingen kunnen meemaken
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#16
Volgens Freek de Jonge wel. Volgens mij niet. :smirk:
J
JbruinsmaLid
01-01-2024, 00:00
#17
C-Man zei:
Volgens Freek de Jonge wel. Volgens mij niet. :smirk:
Klik om te vergroten...
K twijfel maar k denk toch niet dat ze met zulke dingen gaan spotten. Of zoiets verzinnen lijkt mij.
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#18
Jbruinsma zei:
K twijfel maar k denk toch niet dat ze met zulke dingen gaan spotten. Of zoiets verzinnen lijkt mij.
Klik om te vergroten...

Ja dat is allemaal goed hoor.
J
JbruinsmaLid
01-01-2024, 00:00
#19
C-Man zei:
Ja dat is allemaal goed hoor.
Klik om te vergroten...
Maar jij gelooft et dus niet in
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#20
Mindless zei:
Het is eerder een existentieel weten.
Klik om te vergroten...
We zoeken naar iets wat we al weten. Maakt het zoeken niet minder leuk :wink:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...9
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."