#1
Nee.Maar jij gelooft et dus niet in
Nee.Maar jij gelooft et dus niet in
Ik vind leven een stuk enger dan de doodT lijkt me eng maar om te weten dat het echt kan bijvb is het ook weer minder eng
Het zoeken is in bepaalde zin leuk te noemen ja, maar zoeken leidt ook altijd juist weg van jezelf. Staak de zoektocht en dat wat je zoekt zal zich openbaren aan je.We zoeken naar iets wat we al weten. Maakt het zoeken niet minder leuk![]()
Je vind leven enger als de dood? Mag ik vragen wrm? of ik snap het verkeerd kan aan mij liggen maar.Ik vind leven een stuk enger dan de dood.. Leuker? weet ik in deze "nu" niet. Misschien in een latere
![]()
Tieten en kont +10?
Klinkt best intens, je had een hoge dosering toch?
Ik vond Al-Lad ook echt vreemd, maar ook erg kil en mechanisch. Miste het warme van LSD.
De laatste reis? Dat staat zeker niet vast. Misschien is de dood in werkelijkheid een nieuw begin.De dood is onlosmakelijk verbonden met het leven.
Het is de enige echte zekerheid, dat wij allemaal op een zekere dag, op een zeker moment de laatste adem uitblazen, en onze laatste reis beginnen.
Voor mij dus: naar Charon!
Dat alles staat dus vast.
Heb je weleens de verhalen van voornamelijk kleine kinderen gehoord die in detail hun vorige leven omschreven en naar de plek gingen waar hun vorige lichaam leefde en dit allemaal verifieerden?Reïncarnatie?
Leuk verzinsel, ik geloof er niet in.
Maar steken zielen echt anders in elkaar? Neemt de ziel niet eerder een bepaalde rol aan, die de ziel loslaat bij de dood.Als dit waar zou zijn, waar blijven al die zielen dan, waarvisvde kantine, het zal druk worden! ...en de zielen uit de tijd van de Romeinen en de Visigothen....die zitten en steken echt heel anders in elkaar, dan de zielen van ons uit hedendaagse tijden, dacht ik zo....
Je hebt alleen geen garantie dat je dat krijgt. Als er eeuwige rust was, waarom zijn we dan überhaupt hier in de eerste plaats? Zo'n soort rust is dus onbetrouwbaar, het is al minimaal 1 keer verstoort.Envwat gebeurt er met de zielen, die niet terug willen reincarneren, die zeggen van : voor mij geen polonaise meer, ik heb genoeg meegemaakt voor 10 andere zielen, geef die maar een voorrangsbehandeling?
Ik ben reuze gesteld op mijn rust. En dat voor eeuwig. Juist, ja.
Ik associeer "verlichting" zelf niet meteen met een helder licht, maar meer met vinden van je ware zelf en daardoor ballast laat vallen, bijvoorbeeld gedragspatronen en overtuigingen die niet bij je passen, waardoor je als het ware lichter wordt. Natuurlijk is het wel weer zo dat je daar alleen maar gelukkiger van wordt en je uitstraling daarvan als vanzelf gaat shinenZelfrealisatie en verlichting...
Verlichting treffen we aan bij diverse religies en sekten.
Zoals ik meen Boeddha, en wijlen Bhaghwan Shree Raineesh.
Vooral de laatst genoemde was eerder een plaats voor de "dolende" medemens, immers, waarom moest de leider geen 80, maar ruim 90 Rolls Royces in zijn garages hebben staan?
Wat hield in zijn sekte " verlichting" in? En, was dat vergelijkbaar met de verlichting in andere religies?
We zullen dit nooit weten.
En op één reïncarnatie zit de wereld niet te wachten.
Dat is die van Adolf Hitler en zijn henchmen...
Zandman toch... Een schat aan ongelofelijke inzichten gegeven aan de wereld en weer richten op iets triviaals als die Rolls Royce verzameling... Naar eigen zeggen zag Osho verschil tussen een 'saint' en een 'sage'. Een 'saint', oftewel heilige is altijd bezig met de minder bedeelden te helpen. Een 'sage' is een verlicht iemand, iemand die de ware aard kent. Er zijn geen regels verbonden aan hoe zo iemand zich zou moeten gedragen. Osho zag weelde ook niet als een verkeerd iets.Zelfrealisatie en verlichting...
Verlichting treffen we aan bij diverse religies en sekten.
Zoals ik meen Boeddha, en wijlen Bhaghwan Shree Raineesh.
Vooral de laatst genoemde was eerder een plaats voor de "dolende" medemens, immers, waarom moest de leider geen 80, maar ruim 90 Rolls Royces in zijn garages hebben staan?
Wat hield in zijn sekte " verlichting" in? En, was dat vergelijkbaar met de verlichting in andere religies?
We zullen dit nooit weten.
En op één reïncarnatie zit de wereld niet te wachten.
Hiermee lijk je te impliceren dat de ziel van zichzelf inherent kwaad kan zijn(?) Zelf kijk ik er zo niet naar. De ziel is een manifestatie van de pure spirit. We komen niet kwaad ter wereld. De ziel identificeert zich vervolgens met het lichaam en vormt zo het ego. Het is het ego die zich af kan sluiten van de goedheid van de ziel. Wie weet hebben wijzelf wel vorige levens geleefd waarin wij zeer slechte ego's waren...Dat is die van Adolf Hitler en zijn henchmen...
Maar als pasgeborene al? Ja, kleine kinderen vertonen al "kwade" karaktertrekken. Het is misschien ook niet per se aangeleerd, maar ontstaat door de identificatie met het lichaam. Identificatie met je lichaam, betekent dat alles buiten jouw lichaam "niet jou" is. Een baby in de baarmoeder heeft dat besef nog niet. De baby leeft compleet als 1 met zijn/haar omgeving. Bij de geboorte ontstaat de eerste breuk tussen zelf en "de ander" al. Als een baby of kind dan vervolgens niet de liefde krijgt die nodig is, kan dit een kwaadaardig karakter bouwen. Tenminste, zo zie ik het. Maar misschien heb je gelijk en is er al iets daarvan aanwezig in de ziel. Maar de ziel is gelukkig het eindstation nog niet.Ik geloof dus wél, dat er zielen zijn, die met een hele hoop kwaadaardigheid ter wereld komen.
Dat noem ik dan: een kwaadaardig karakter.
Eigenschappen zoals jaloezie, narcisme, hebzucht, materialisme, moordzucht, deze karaktertrekken leer je niet aan. Nee, daarmee behept kom je ter aarde.
Ik heb anders van mensen die de oorlog mee hebben gemaakt gehoord dat gewoon normale mensen in staat waren tot gruwelen in de "juiste" situatie. Of gruwelen goedkeurden voor het "grotere goed".Adolf, die uiterst slechte man, Himmler met zijn zwarte garde, dit leer je niet.
Als je één van de allerslechtste plaatsen ter wereld bezoekt, Birkenau Stammlager II, dat niet te bevatten vernietigingskamp, dan "voel" je deze allerzwartste plaats, en ik geloof dus niet, dat mensen die gang van zaken aangeleerd is, behalve het aanleren van systemen om dat daar draaiende te kunnen (vol) houden.
Maar als je die kwaadaardige instelling niet hebt, (of had), dan kan je die handelingen daar absoluut niet uitvoeren.
Laat staan volhouden.
Het is OshoTal van inzichten gegeven aan de wereld, door die meneer Sosho?
Welke steekhoudende inzichten waren dat?
Het in rode kleding steken van de sannyasins? En de "worship" van die volgelingen? Want het moesten meer dan 100 dure auto's worden?
2 jaar lang je mond houden, en dan toch inzien, dat er misbruik van gemaakt werd?
Ik hoef niet verlicht te zijn, om deze voorspelling te doen, namelijk: natuurlijk gaat dat fout. Ja.
Ik zie ze daar nog staan, een rij van vele honderden in het rood geklede mensen, in opperste staat van aanhankelijkheid/afhankelijkheid van die meneer die in een auto langzaam voorbij kwam rijden, de weg vóór hem eerst uitvoerig natspuitende omdat hij niet tegen stof kon..
En een jongedame, die 6 dollar bij zich had, en beweerde, dat zij kon kopen wat zij wilde terwijl een handijsje al 12 (!!) Dollar kostte...
In dat laatste gevalletje had en heb ik toch de stellige overtuiging, dat deze dame toch echt nog moet leren hoofdrekenen...
En 12 dollar voor een ijsje, dat is niks anders dan oplichterij van je eigen volgelingen!
Het moet gezegd worden dat die commune economisch bezien draaide als een tierelier in een emmer olijfolie.
Maar op bovenstaande manier kan ik dit ook...
Er is ooit een documentaire over die mensen in het rood uitgezonden.
Ik zou het er zelf nog geen halve dag kunnen volhouden daar.
Maar dat is onbelangrijk.
De mensen die het er wél konden volhouden, daar ging het om.
Maar de wijsheden, die vind ik, (mocht ik daar behoefte aan hebben) in het oude boek, dat de naam: Bijbel draagt.
Niet inbdie video's van Sosho.
Zij die daar anders over denken, prima.
Ik ga er igg niet in mee.
Ik hoop, dat ik de eeuwige rust krijg...Hallo ik zie en hoor vaak mensen zeggen dat er leven is na de dood etc. En dat je mischien terug komt . Of als iets anders? enzv.En ik zelf zou het niet weten natuurlijk. Hoe denken jullie erover ben benieuwd.
Jaa ik ook op dit moment maarja, waarom eigelijk?Ik hoop, dat ik de eeuwige rust krijg...
Ik hoop, dat dit niet dit is, wat mij te wachten staat.Ik denk dat de dood een harde overgang is van het bestaan van het concept 'ik' naar een collectief bestaan. Het 'ik' houdt vrij plotseling op met bestaan. Een dergelijke ervaring kun je ook meemaken bij een heftige psychedelische ervaring; een ego-dood. Bij het daadwerkelijk doodgaan verdwijnen ook alle andere vormen van bewustzijn. Daarna volgt een langzaam proces waarbij alle onderdelen van je lichaam langzaam onderdeel worden van het grote geheel. Het is dus een samensmelting met de rest van de wereld. In het begin is dat misschien even beangstigend. Maar uiteindelijk is het juist een vereniging met al het andere wat is. Dat ook best wel weer mooi.
Dat wordt je laten balsemen dan. En zelfs dan is het een langzaam proces van degradatie waarin je steeds meer uiteenvalt tot het sterrenstof waaruit je bent verrezen.Ik hoop, dat dit niet dit is, wat mij te wachten staat.
Ik leef solitair, ben solitair, en wil dit blijven.
Dus: vwb mijn restant: niet samensmelten met wat dan ook!
In mijn geval:Jaa ik ook op dit moment maarja, waarom eigelijk?
Ik ga de oven in....geen gebalsem aan mijn lijf...Dat wordt je laten balsemen dan. En zelfs dan is het een langzaam proces van degradatie waarin je steeds meer uiteenvalt tot het sterrenstof waaruit je bent verrezen.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."