Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsLeven na de dood?

Leven na de dood?

168 antwoorden
27 weergaven
18-5-2026
J
JbruinsmaLid
01-01-2024, 00:00
#1
Mindless zei:
Kijk, wij (de meesten dan) geloven dat we dit lichaam zijn. Daarom lijkt het alsof je ín de wereld bent. Maar je kunt weer leren zien dat je een lichaam hébt, niet bent, en dat deze samen met de rest van de wereld in jouw bewustzijn verschijnt. Nét zoals dat in een droom gebeurd. Achteraf weet je van een droom immers ook dat de hele droomwereld in jou verscheen en dat alles in die droom jou was. Je was niet slechts een persoon ín die droomwereld. Dat leek alleen maar zo, zolang je droomde. Behalve als het een lucide droom was dan. Maar we kunnen ook lucide worden in deze collectieve droom, die de meeste mensen de werkelijkheid noemen. Maar het is niet de werkelijkheid. Hetgeen wat dromen ziet is de werkelijkheid, want dat veranderd nooit en is te allen tijde aanwezig in élke ervaring.

In een eventueel volgend leven kun je mogelijk een totaal ander lichaam hebben, totaal andere gedachten en in een totaal andere wereld zijn. Maar je bent nog steeds jij toch? Anders zou het niet 'jouw' leven zijn.

Dit soort dingen vereisen veel tijd en aandacht om diep over na te denken en naar te kijken. Van jongs af aan wordt ons geleerd dat we het lichaam zijn. Dat geloof gaat er niet zomaar uit. Zelfs als je er intellectueel gezien niet meer in gelooft, zitten daaronder nog vele lagen van gevoel opgeslagen in het lichaam, die jou het gevoel geven het lichaam te zijn.
Klik om te vergroten...
Mooi gezecht trouwens. En ik dacht er ook n beetje zo over man. En ik begin het een beetje te snappen. En ik hoop dat je gelijk hebt . En wat je zei met. ( een ander lichaam gedachte en wereld) k wil.het wel geloven maar het lijkt me zo raar.dat als.je gaat bijvb het bewustzijn er is en je verder leeft als geest bijvb maar je mischien wel.na n ander wereld gaat als n mens ofzoiets. Zoals `reïncarnatie
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#2
Dood na het leven
J
JbruinsmaLid
01-01-2024, 00:00
#3
Jaa ik weet sws wel dat er iets is. Maar leven na de dood ik wil het graag gelofen maar weet het niet
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#4
MeisterQ zei:
Ik vind het lastig, ben zelf atheïst maar vind het aan de andere kant ook weer lastig om te geloven dat er helemaal niks na de dood is.
Klik om te vergroten...
Je bent hier nu immers ook. Als het 1 keer kan gebeuren, waarom niet 2 keer? Niets na de dood lijkt mij letterlijk het minst waarschijnlijke. Het leven wil groeien, uitbreiden, leren, vernieuwen, etc. En dan zou het ineens ophouden? Ik geloof er niets van. :wink:

Jbruinsma zei:
Jaa ik weet sws wel dat er iets is. Maar leven na de dood ik wil het graag gelofen maar weet het niet
Klik om te vergroten...
Dus je bent nog niks verder? :tonguewink:

Misschien niet meer geloven, maar alleen afgaan op de dingen die je wéét? Nagaan bij jezelf: wat wéét ik 100 procent zeker? Dan zul je zien dat dat maar heel weinig dingen zijn.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#5
Jbruinsma zei:
Haha egthe Jaa weetje kijk. geesten enzv zijn er ook. Dus er is sws wel iets maar n nieuw leven of zoiets na de dood. K weetniet. Jaa dat is het m ook ik weet het niet 100 procent zeker. Kan wel zegben van wel ma dan zou ik liegen
Klik om te vergroten...
Je bent teveel gericht op jouw idee van 'na de dood' denk ik.

Als je je nu eens bezighoudt met: wie/wat ben ik?

Know Thyself

Want als je een vals beeld van jezelf hebt, zal al het andere daar tot in relatie staan en dus ook vals zijn.

Als je voor jezelf weet dat je als bewustzijn buiten tijd en ruimte bestaat, weet je ook dat het eigenlijk geen kwestie van 'na de dood' is. Je bent precies waar je altijd bent geweest en "daar" zul je ook voor altijd blijven. Slechts de 'films' (wat wij een 'leven' noemen bijvoorbeeld) die afgespeeld worden in jou veranderen van tijd tot tijd.
J
JbruinsmaLid
01-01-2024, 00:00
#6
Mindless zei:
Dus je bent nog niks verder? :tonguewink:

Misschien niet meer geloven, maar alleen afgaan op de dingen die je wéét? Nagaan bij jezelf: wat wéét ik 100 procent zeker? Dan zul je zien dat dat maar heel weinig dingen zijn.
Klik om te vergroten...
Haha egthe Jaa weetje kijk. geesten enzv zijn er ook. Dus er is sws wel iets maar n nieuw leven of zoiets na de dood. K weetniet. Jaa dat is het m ook ik weet het niet 100 procent zeker. Kan wel zegben van wel ma dan zou ik liegen
M
MartinusLid
01-01-2024, 00:00
#7
Mindless zei:
Bedoel je met dat laatste dat je ziet dat alles slechts uit oppervlakten bestaat en je dus "ziet" dat ze geen substantie, geen inhoud van zichzelf hebben? Dat is precies wat ik vaak zie in trips. Soms is dat zeer shockerend, want de implicatie is dat alles wat ik ooit heb gezien en meegemaakt, in wezen "leeg" zijn. Dat alles 'luchtkastelen' zijn. Het heeft vorm maar geen inhoud. Alle inhoud is alleen van de Zelf, dat wat we in essentie zijn. Tenminste, dit is mijn terugkerende ervaring in trips. Als ik die manier van kijken op voel komen word ik vaak angstig nu, omdat alle 'echtheid' die ik aan de wereld toe heb gewezen, begint te verdwijnen dan.
Klik om te vergroten...

Juist dit ja, ik dacht er eerst niet zo heel veel van. Maar laatst kwam ik langs een video waarbij de maker het had over dat het enige dat je echt ervaar je zintuigen zijn. En dat de rest allemaal verhaaltjes zijn. Dat het idee van een onderliggende realitijt alleen maar een idee is. En toen viel er een soort 5 gulden muntje in mn achterhoofd... het verklaart al die hallucinaties perfect...
N
NaschLid
01-01-2024, 00:00
#8
Martinus zei:
Sorry. Ik ben niet de beste schrijver. Zoals ik in mijn latere post schreef. Als je geloofd dat je een soort hogere ziel heb die meerdere levens in deze wereld leeft, dan zouden er ook andere van die zielen zijn. Dan zou er dus een soort hogere dimentie zijn. Een hogere realitijt boven deze.
Klik om te vergroten...
Ik zie het niet echt als een hogere ziel. Dat zou mijn ziel boven die van andere plaatsen. Als ik levens zou hebben gehad vóór mijn huidige bestaan, is het niet meer dan vanzelfsprekend dat voor de rest van de mensheid hetzelfde geldt.

Ik heb geen idee of er hogere hoogtes zijn. Dat gaat me de pet te boven en klinkt me te vaag in de oren om er iets van kunnen te maken haha.

Martinus zei:
Als je vorige levens heb, zouden dan niet alle levens die ooit gaan leven jou vorige levens zijn? Inclusief mijn leven?
Klik om te vergroten...
Nee, mijn eigen ziel staat los van die van anderen en maakt dan ook zijn eigen reis van leven tot leven, waardoor hij zich door het opdoen van levenservaring steeds meer ontwikkelt.

Ik snap trouwens best dat het voor jou kan klinken alsof ik een mafketel met een grote fantasie ben hoor hahaha
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#9
Martinus zei:
Juist dit ja, ik dacht er eerst niet zo heel veel van. Maar laatst kwam ik langs een video waarbij de maker het had over dat het enige dat je echt ervaar je zintuigen zijn. En dat de rest allemaal verhaaltjes zijn. Dat het idee van een onderliggende realitijt alleen maar een idee is. En toen viel er een soort 5 gulden muntje in mn achterhoofd... het verklaart al die hallucinaties perfect...
Klik om te vergroten...
Exact!!

Dat wat je "van de wereld" ervaart zijn alleen je zintuigen. Maar daar leg je normaal een interpretatie overheen. Wat je denkt dat je ziet, is niet wat je echt ziet. Normaal zie je het "verleden". Je interpreteert de wereld aan de hand van je eerdere ervaringen, dus je ziet niet wat Nu is, maar je ziet de wereld gefilterd door jouw verleden. En het ding dat mij dus heel vaak gebeurt tijdens met name trips (ook tijdens meditaties soms) is dat dat verleden soms helemaal verdwijnt en ik puur en alleen zie wat mijn zintuigen zien. En dan zie ik dus bijvoorbeeld geen 'tafel' meer, geen 'muren', geen 'lichaam', geen 'diepte', geen 'ruimte', geen 'tijd'. Al dat is alleen maar gedachten interpretatie gebaseerd op herinneringen: verleden. Hetgeen dat ik echt zie is enkel ongefilterde zintuiglijke informatie dat geen naam heeft.

Soms ben ik zo overdonderd door die manier van kijken dat ik letterlijk schreeuw: no fucking way!! no fucking way!! Want ik zie dan dat dat niet slechts een trip effect is of zo, ik doorzie dan dat dingen écht niet zijn hoe ik normaal dénk dat ze zijn. Dat mijn hele leven een soort droom is waar ik zelf betekenis aan álles heb gegeven en ik nu heel even wakker word uit die droom.
M
MartinusLid
01-01-2024, 00:00
#10
Nasch zei:
Ik zie het niet echt als een hogere ziel. Dat zou mijn ziel boven die van andere plaatsen. Als ik levens zou hebben gehad vóór mijn huidige bestaan, is het niet meer dan vanzelfsprekend dat voor de rest van de mensheid hetzelfde geldt.

Ik heb geen idee of er hogere hoogtes zijn. Dat gaat me de pet te boven en klinkt me te vaag in de oren om er iets van kunnen te maken haha.


Nee, mijn eigen ziel staat los van die van anderen en maakt dan ook zijn eigen reis van leven tot leven, waardoor hij zich door het opdoen van levenservaring steeds meer ontwikkelt.

Ik snap trouwens best dat het voor jou kan klinken alsof ik een mafketel met een grote fantasie ben hoor hahaha
Klik om te vergroten...

Nee hoor. Ik vind zelf alternative realiteiten verzinnen waar ik heen zou willen gaan super leuk. Ik ben ook een ego en vind niks leuker dan mijn eigen onstervelijkheid bij elkaar te verzinnen.

Mindless zei:
Dat wat je "van de wereld" ervaart zijn alleen je zintuigen. Maar daar leg je normaal een interpretatie overheen. Wat je denkt dat je ziet, is niet wat je echt ziet. Normaal zie je het "verleden". Je interpreteert de wereld aan de hand van je eerdere ervaringen, dus je ziet niet wat Nu is, maar je ziet de wereld gefilterd door jouw verleden. En het ding dat mij dus heel vaak gebeurt tijdens met name trips (ook tijdens meditaties soms) is dat dat verleden soms helemaal verdwijnt en ik puur en alleen zie wat mijn zintuigen zien. En dan zie ik dus bijvoorbeeld geen 'tafel' meer, geen 'muren', geen 'lichaam', geen 'diepte', geen 'ruimte', geen 'tijd'. Al dat is alleen maar gedachten interpretatie gebaseerd op herinneringen: verleden. Hetgeen dat ik echt zie is enkel ongefilterde zintuiglijke informatie dat geen naam heeft.
Klik om te vergroten...

Beschrijf je daar niet op een mooie manier egodood? Het klinkt wel heel anders dan ik me zou voorstellen. Omdat het misschien onmogelijk is om voor te stellen.

Mindless zei:
Soms ben ik zo overdonderd door die manier van kijken dat ik letterlijk schreeuw: no fucking way!! no fucking way!! Want ik zie dan dat dat niet slechts een trip effect is of zo, ik doorzie dan dat dingen écht niet zijn hoe ik normaal dénk dat ze zijn. Dat mijn hele leven een soort droom is waar ik zelf betekenis aan álles heb gegeven en ik nu heel even wakker word uit die droom.
Klik om te vergroten...

Ik had vorig weekend het idee op al-lad dat ik kon besturen hoe mijn vriendin er uit zag. Dat freakte me behoorlijk uit.

Nu ik er terug aan probeer te denken is het moeilijk te bevatten.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#11
Martinus zei:
Beschrijf je daar niet op een mooie manier egodood? Het klinkt wel heel anders dan ik me zou voorstellen. Omdat het misschien onmogelijk is om voor te stellen.
Klik om te vergroten...
Thanks :wink:

Ja, maar het vreemde is: er is niet echt sprake van de dood of oplossing van een ego, want het ego is slechts het verleden en de toekomst. Of beter gezegd: het refereren aan het verleden en de toekomst, wat natuurlijk alsnog altijd nu gebeurt. Als er dus alleen de zintuiglijke perceptie "van de wereld" overblijft, wat alreeds onze echte ervaring is (onder onze interpretatie), is er in de eerste plaats al geen ego om dood te gaan of op te lossen. Het is echt een soort optische illusie.

Nog vreemder is dat ondanks dat dit gezien kan worden, je alsnog terugkeert naar die ego illusie omdat die illusie je hele leven is. :laughing: We zitten met zijn allen gewoon een soort toneelstuk op te voeren eigenlijk...

Martinus zei:
Ik had vorig weekend het idee op al-lad dat ik kon besturen hoe mijn vriendin er uit zag. Dat freakte me behoorlijk uit.

Nu ik er terug aan probeer te denken is het moeilijk te bevatten.
Klik om te vergroten...
Tieten en kont +10? :sweatsmile:

Klinkt best intens, je had een hoge dosering toch?

Ik vond Al-Lad ook echt vreemd, maar ook erg kil en mechanisch. Miste het warme van LSD.
M
MartinusLid
01-01-2024, 00:00
#12
Mindless zei:
Tieten en kont +10? :sweatsmile:

Klinkt best intens, je had een hoge dosering toch?

Ik vond Al-Lad ook echt vreemd, maar ook erg kil en mechanisch. Miste het warme van LSD.
Klik om te vergroten...

Ik moet het nog maar een paar keer ervaren denk. Ze voelde wel verschillend.
G
Gebruiker 0012685732Lid
01-01-2024, 00:00
#13
1624663051103.png
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#14
De dood is onlosmakelijk verbonden met het leven.
Het is de enige echte zekerheid, dat wij allemaal op een zekere dag, op een zeker moment de laatste adem uitblazen, en onze laatste reis beginnen.
Voor mij dus: naar Charon!

Dat alles staat dus vast.

Reïncarnatie?
Leuk verzinsel, ik geloof er niet in.
Als dit waar zou zijn, waar blijven al die zielen dan, waarvisvde kantine, het zal druk worden! ...en de zielen uit de tijd van de Romeinen en de Visigothen....die zitten en steken echt heel anders in elkaar, dan de zielen van ons uit hedendaagse tijden, dacht ik zo....
Envwat gebeurt er met de zielen, die niet terug willen reincarneren, die zeggen van : voor mij geen polonaise meer, ik heb genoeg meegemaakt voor 10 andere zielen, geef die maar een voorrangsbehandeling?
Ik ben reuze gesteld op mijn rust. En dat voor eeuwig. Juist, ja.

Fini c'est fini! Post toute les legionnaires:
Marche ou decreve!
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#15
De Zandman zei:
De dood is onlosmakelijk verbonden met het leven.
Het is de enige echte zekerheid, dat wij allemaal op een zekere dag, op een zeker moment de laatste adem uitblazen, en onze laatste reis beginnen.
Voor mij dus: naar Charon!

Dat alles staat dus vast.
Klik om te vergroten...
De laatste reis? Dat staat zeker niet vast. Misschien is de dood in werkelijkheid een nieuw begin.

De Zandman zei:
Reïncarnatie?
Leuk verzinsel, ik geloof er niet in.
Klik om te vergroten...
Heb je weleens de verhalen van voornamelijk kleine kinderen gehoord die in detail hun vorige leven omschreven en naar de plek gingen waar hun vorige lichaam leefde en dit allemaal verifieerden?

De Zandman zei:
Als dit waar zou zijn, waar blijven al die zielen dan, waarvisvde kantine, het zal druk worden! ...en de zielen uit de tijd van de Romeinen en de Visigothen....die zitten en steken echt heel anders in elkaar, dan de zielen van ons uit hedendaagse tijden, dacht ik zo....
Klik om te vergroten...
Maar steken zielen echt anders in elkaar? Neemt de ziel niet eerder een bepaalde rol aan, die de ziel loslaat bij de dood.

De Zandman zei:
Envwat gebeurt er met de zielen, die niet terug willen reincarneren, die zeggen van : voor mij geen polonaise meer, ik heb genoeg meegemaakt voor 10 andere zielen, geef die maar een voorrangsbehandeling?
Ik ben reuze gesteld op mijn rust. En dat voor eeuwig. Juist, ja.
Klik om te vergroten...
Je hebt alleen geen garantie dat je dat krijgt. Als er eeuwige rust was, waarom zijn we dan überhaupt hier in de eerste plaats? Zo'n soort rust is dus onbetrouwbaar, het is al minimaal 1 keer verstoort.

Geloven dat de dood sowieso eeuwige rust zal geven is dus niet meer dan wishful thinking denk ik. Maar er zijn mensen die beweren complete rust te hebben gevonden in dít leven en beweren daarmee uit het 'wiel van Samsara' te zijn gestapt: uit de cyclus van dood en wedergeboorte. Maar daarvoor is zelfrealisatie nodig: verlichting. In dít leven. Volgens die mensen.

Dat lijkt mij in ieder geval al minder een gok dan afwachten tot de dood.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#16
Zelfrealisatie en verlichting...
Verlichting treffen we aan bij diverse religies en sekten.
Zoals ik meen Boeddha, en wijlen Bhaghwan Shree Raineesh.
Vooral de laatst genoemde was eerder een plaats voor de "dolende" medemens, immers, waarom moest de leider geen 80, maar ruim 90 Rolls Royces in zijn garages hebben staan?
Wat hield in zijn sekte " verlichting" in? En, was dat vergelijkbaar met de verlichting in andere religies?
We zullen dit nooit weten.
En op één reïncarnatie zit de wereld niet te wachten.
Dat is die van Adolf Hitler en zijn henchmen...
N
NaschLid
01-01-2024, 00:00
#17
De Zandman zei:
Zelfrealisatie en verlichting...
Verlichting treffen we aan bij diverse religies en sekten.
Zoals ik meen Boeddha, en wijlen Bhaghwan Shree Raineesh.
Vooral de laatst genoemde was eerder een plaats voor de "dolende" medemens, immers, waarom moest de leider geen 80, maar ruim 90 Rolls Royces in zijn garages hebben staan?
Wat hield in zijn sekte " verlichting" in? En, was dat vergelijkbaar met de verlichting in andere religies?
We zullen dit nooit weten.
En op één reïncarnatie zit de wereld niet te wachten.
Dat is die van Adolf Hitler en zijn henchmen...
Klik om te vergroten...
Ik associeer "verlichting" zelf niet meteen met een helder licht, maar meer met vinden van je ware zelf en daardoor ballast laat vallen, bijvoorbeeld gedragspatronen en overtuigingen die niet bij je passen, waardoor je als het ware lichter wordt. Natuurlijk is het wel weer zo dat je daar alleen maar gelukkiger van wordt en je uitstraling daarvan als vanzelf gaat shinen :wink:
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#18
De Zandman zei:
Zelfrealisatie en verlichting...
Verlichting treffen we aan bij diverse religies en sekten.
Zoals ik meen Boeddha, en wijlen Bhaghwan Shree Raineesh.
Vooral de laatst genoemde was eerder een plaats voor de "dolende" medemens, immers, waarom moest de leider geen 80, maar ruim 90 Rolls Royces in zijn garages hebben staan?
Wat hield in zijn sekte " verlichting" in? En, was dat vergelijkbaar met de verlichting in andere religies?
We zullen dit nooit weten.
En op één reïncarnatie zit de wereld niet te wachten.
Klik om te vergroten...
Zandman toch... Een schat aan ongelofelijke inzichten gegeven aan de wereld en weer richten op iets triviaals als die Rolls Royce verzameling... Naar eigen zeggen zag Osho verschil tussen een 'saint' en een 'sage'. Een 'saint', oftewel heilige is altijd bezig met de minder bedeelden te helpen. Een 'sage' is een verlicht iemand, iemand die de ware aard kent. Er zijn geen regels verbonden aan hoe zo iemand zich zou moeten gedragen. Osho zag weelde ook niet als een verkeerd iets.

Jezus was wellicht zowel een saint als een sage. Zo klinkt het als je over zijn leven en inzichten leest, maar wie weet het echt... Het belangrijke is denk ik dat wij allemaal onze ware aard leren kennen, in dít leven.

De Zandman zei:
Dat is die van Adolf Hitler en zijn henchmen...
Klik om te vergroten...
Hiermee lijk je te impliceren dat de ziel van zichzelf inherent kwaad kan zijn(?) Zelf kijk ik er zo niet naar. De ziel is een manifestatie van de pure spirit. We komen niet kwaad ter wereld. De ziel identificeert zich vervolgens met het lichaam en vormt zo het ego. Het is het ego die zich af kan sluiten van de goedheid van de ziel. Wie weet hebben wijzelf wel vorige levens geleefd waarin wij zeer slechte ego's waren...
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#19
Vanochtend vroeg wou ik een video opzetten tijdens het mediteren en toevallig stuitte ik op een video over de dood, over vergankelijkheid. En wauw wat een goede dingen worden hierin gezegd:



Your youth, your strength, your beauty, your good family... You'll lose them all.
You must go forth alone, but actions white and black not left behind, will shadow you.
Other than the dharma, there's no other refuge at that time.
Why then, do you not pass your time in diligence?
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#20
Dat is idd een goed stuk, Mindless.
Ik geloof dus wél, dat er zielen zijn, die met een hele hoop kwaadaardigheid ter wereld komen.
Dat noem ik dan: een kwaadaardig karakter.
Eigenschappen zoals jaloezie, narcisme, hebzucht, materialisme, moordzucht, deze karaktertrekken leer je niet aan. Nee, daarmee behept kom je ter aarde.
Adolf, die uiterst slechte man, Himmler met zijn zwarte garde, dit leer je niet.
Als je één van de allerslechtste plaatsen ter wereld bezoekt, Birkenau Stammlager II, dat niet te bevatten vernietigingskamp, dan "voel" je deze allerzwartste plaats, en ik geloof dus niet, dat mensen die gang van zaken aangeleerd is, behalve het aanleren van systemen om dat daar draaiende te kunnen (vol) houden.
Maar als je die kwaadaardige instelling niet hebt, (of had), dan kan je die handelingen daar absoluut niet uitvoeren.
Laat staan volhouden.

Tal van inzichten gegeven aan de wereld, door die meneer Sosho?
Welke steekhoudende inzichten waren dat?
Het in rode kleding steken van de sannyasins? En de "worship" van die volgelingen? Want het moesten meer dan 100 dure auto's worden?
2 jaar lang je mond houden, en dan toch inzien, dat er misbruik van gemaakt werd?
Ik hoef niet verlicht te zijn, om deze voorspelling te doen, namelijk: natuurlijk gaat dat fout. Ja.
Ik zie ze daar nog staan, een rij van vele honderden in het rood geklede mensen, in opperste staat van aanhankelijkheid/afhankelijkheid van die meneer die in een auto langzaam voorbij kwam rijden, de weg vóór hem eerst uitvoerig natspuitende omdat hij niet tegen stof kon..
En een jongedame, die 6 dollar bij zich had, en beweerde, dat zij kon kopen wat zij wilde terwijl een handijsje al 12 (!!) Dollar kostte...
In dat laatste gevalletje had en heb ik toch de stellige overtuiging, dat deze dame toch echt nog moet leren hoofdrekenen...
En 12 dollar voor een ijsje, dat is niks anders dan oplichterij van je eigen volgelingen!
Het moet gezegd worden dat die commune economisch bezien draaide als een tierelier in een emmer olijfolie.
Maar op bovenstaande manier kan ik dit ook...
Er is ooit een documentaire over die mensen in het rood uitgezonden.
Ik zou het er zelf nog geen halve dag kunnen volhouden daar.
Maar dat is onbelangrijk.
De mensen die het er wél konden volhouden, daar ging het om.
Maar de wijsheden, die vind ik, (mocht ik daar behoefte aan hebben) in het oude boek, dat de naam: Bijbel draagt.
Niet inbdie video's van Sosho.
Zij die daar anders over denken, prima.
Ik ga er igg niet in mee.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...9
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."