Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsLeven na de dood?

Leven na de dood?

168 antwoorden
29 weergaven
18-5-2026
J
JbruinsmaLid
01-01-2024, 00:00
#1
Mindless zei:
Tja, ik heb ook levensechte dromen van plekken die niet minder echt lijken dan wat ik nu zie.


Er verschijnen nu toch ook verschillende ervaringen in jouw bewustzijn? Het beste voorbeeld zijn dromen. Een nieuwe wereld, een nieuw lichaam, maar hetzelfde bewustzijn (jij) die alles ziet. Het is niet dat jij in een nieuw leven terecht komt, het is dat een nieuwe wereld in jou verschijnt.
Klik om te vergroten...
Dat ia idd wel waar. maar vind het soms zo raar. En dus stel tis zover ja. Dan is het bewustzijn er wel maar dan in een andere wereld of plek? Of heb k t verkeerd
J
JbruinsmaLid
01-01-2024, 00:00
#2
Jbruinsma zei:
Dat ia idd wel waar. maar vind het soms zo raar. En dus stel tis zover ja. Dan is het bewustzijn er wel maar dan in een andere wereld of plek? Of heb k t verkeerd
Klik om te vergroten...
K ga t wel proberen op te zoeken ben nieuwschierig nu
J
JbruinsmaLid
01-01-2024, 00:00
#3
Mindless zei:
Kijk, wij (de meesten dan) geloven dat we dit lichaam zijn. Daarom lijkt het alsof je ín de wereld bent. Maar je kunt weer leren zien dat je een lichaam hébt, niet bent, en dat deze samen met de rest van de wereld in jouw bewustzijn verschijnt. Nét zoals dat in een droom gebeurd. Achteraf weet je van een droom immers ook dat de hele droomwereld in jou verscheen en dat alles in die droom jou was. Je was niet slechts een persoon ín die droomwereld. Dat leek alleen maar zo, zolang je droomde. Behalve als het een lucide droom was dan. Maar we kunnen ook lucide worden in deze collectieve droom, die de meeste mensen de werkelijkheid noemen. Maar het is niet de werkelijkheid. Hetgeen wat dromen ziet is de werkelijkheid, want dat veranderd nooit en is te allen tijde aanwezig in élke ervaring.

In een eventueel volgend leven kun je mogelijk een totaal ander lichaam hebben, totaal andere gedachten en in een totaal andere wereld zijn. Maar je bent nog steeds jij toch? Anders zou het niet 'jouw' leven zijn.

Dit soort dingen vereisen veel tijd en aandacht om diep over na te denken en naar te kijken. Van jongs af aan wordt ons geleerd dat we het lichaam zijn. Dat geloof gaat er niet zomaar uit. Zelfs als je er intellectueel gezien niet meer in gelooft, zitten daaronder nog vele lagen van gevoel opgeslagen in het lichaam, die jou het gevoel geven het lichaam te zijn.
Klik om te vergroten...
Mooi gezecht trouwens. En ik dacht er ook n beetje zo over man. En ik begin het een beetje te snappen. En ik hoop dat je gelijk hebt . En wat je zei met. ( een ander lichaam gedachte en wereld) k wil.het wel geloven maar het lijkt me zo raar.dat als.je gaat bijvb het bewustzijn er is en je verder leeft als geest bijvb maar je mischien wel.na n ander wereld gaat als n mens ofzoiets. Zoals `reïncarnatie
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#4
De Zandman zei:
Ik hoop, dat dit niet dit is, wat mij te wachten staat.
Ik leef solitair, ben solitair, en wil dit blijven.
Dus: vwb mijn restant: niet samensmelten met wat dan ook!
Klik om te vergroten...
Dat wordt je laten balsemen dan. En zelfs dan is het een langzaam proces van degradatie waarin je steeds meer uiteenvalt tot het sterrenstof waaruit je bent verrezen.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#5
Jbruinsma zei:
Jaa ik ook op dit moment maarja, waarom eigelijk?
Klik om te vergroten...
In mijn geval:
Het is allemaal genoeg geweest.
Ik heb zeer waarschijnlijk net zoveel beleefd als 3 standaard burgers.
Het is wel mooi zo.
Ik ga kapot van de rugpijn, mijn lijf laat me steeds meer in de steek.
C'est fini pour moi.
Bien sur!
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#6
Neo-Shulginist zei:
Dat wordt je laten balsemen dan. En zelfs dan is het een langzaam proces van degradatie waarin je steeds meer uiteenvalt tot het sterrenstof waaruit je bent verrezen.
Klik om te vergroten...
Ik ga de oven in....geen gebalsem aan mijn lijf...
Ik heb een serie gevolgd over de mummies van het Oude Egypte, en tssja hoe deze eruitzien na 4000 jaar...en, erger nog, je zadelt anderen op met het verzorgen van jouw stoffelijk overschot...
Dat ken je toch niet maaaken!
Die onzin moet je staaaken!
Nee.
Ik wil gewoon in de anderhalve kilogram as in zee worden verstrooid, en dan is het:
Dat was dat.
De cirkel is rond.
J
JbruinsmaLid
01-01-2024, 00:00
#7
De Zandman zei:
In mijn geval:
Het is allemaal genoeg geweest.
Ik heb zeer waarschijnlijk net zoveel beleefd als 3 standaard burgers.
Het is wel mooi zo.
Ik ga kapot van de rugpijn, mijn lijf laat me steeds meer in de steek.
C'est fini pour moi.
Bien sur!
Klik om te vergroten...
Ooh zo jaa is ook niet best ik dacht door wat anders het is raar dat ik het zeg maar ik wou maar dat het zoiets was want mischien kun je dr nog wat aan doen(weet niet of dat in jou geval kan ) maar de mijne niet meer en wie weet denk je morgen al heel anders weer je weet maar nooit
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#8
De Zandman zei:
Ik hoop, dat dit niet dit is, wat mij te wachten staat.
Ik leef solitair, ben solitair, en wil dit blijven.
Dus: vwb mijn restant: niet samensmelten met wat dan ook!
Klik om te vergroten...
Ik heb het meermaals meegemaakt. Met psychedelica dan uiteraard: ego-oplossing.

Ik wou ook niet gaan, maar je gaat. Althans, alles dat niet echt jou is gaat. En je komt er "aan de andere kant" weer uit en ziet dat je nooit datgene bent geweest dat niet wou gaan. Dat waren slechts gedachten die zich voordeden/doen als jou. Wat je altijd bent geweest ís het geheel. Er is geen sprake van samensmelten met iets. Alleen wegvallen van dat wat niet jou is, wat illusie is.

Geloof me, eenmaal in aanraking met dat, wil je dat. Geen grenzen meer, betekent geen ander meer. Geen ander meer betekent einde conflict. Maar de boodschap voor mij is ook altijd geweest: dat is de onderliggende realiteit. Niet iets dat je "krijgt" na je fysieke dood. Wellicht heb je hier niet geleerd waarvoor je hier kwam om te leren en krijg je nog een ronde. Niet als straf, maar voor jezelf om uit vrije wil terug te keren naar het geheel. Het lijkt alsof het universum absoluut consistent is in het geven van die vrije wil.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#9
Zoals ik al zei...ik w i l niet terugkomen hier..
Want mijn redenatie is, dat dit terugkomen alleen maar in de toekomst mogelijk zou kunnen zijn, als het al mogelijk is.
En om dan te moeten aanzien wat voor een enorme teringzooi het hier op aarde geworden is, vol met egoïstische, materialistische, keiharde mensen, dan zeg ik: nee dank u beleefd, deze ronde sla ik over..
Ga gerust uw gang maar ik doe niet mee!
Mijn laatste diepgaande trip ( zie report 2fdck, de K.K. ,) heeft mij ook laten zien en ervaren, hoe dat proces gaat verlopen.
Prima en o.k.
Waar blijft die Hein nou..

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...56789
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."