#1
Angst voor de toekomst hebben, daarmee heeft men uiteraard wel een groot punt. Jazeker.
De realiteit:
Allereerst, Wat kan je daar nu nog aan doen, sommige zaken zijn nu nog totaal onbekend, en van speculeren krijg je zeer zeker 1 ding, namelijk zware hoofdpijn.
De Dalai Lama had een mooie spreuk over problemen en angst voor het verkeerd aflopen.
Hoe die precies was weet ik even niet meer, het kwam erop neer dat als de gevolgen van een probleem al vast stonden, het geen zin meer zou hebben om er wakker van re liggen, want er was al niets meer aan te veranderen.
Het ware beter, om vanuit de afloop te bedenken, hoe de draad vanaf dat punt weer op te nemen, en vanuit een positieve opbouw een positief einde te kunnen verkrijgen.
Op dit vlak ben ik het dus niet met de eerwaarde Dalai Lama eens. Nee.
Zó werkt het niet.
Wat wij wel met zekerheid kunnen verwachten is dat er straks na de zondvloed absoluut de rekening op tafel gelegd wordt.
Alle steun, te gering nu overigens, doet de staatsschuld stijgen. En niet zo weinig, óók.
En Wat er daarop gaat volgen, wel, dat weten we nog wel.
De rekening moet, en zal dan ook, betaald moeten worden. Reken daar alvast op!
Het wordt ongetwijfeld weer met, zoals wijlen Wim Kan, al zong:
Zuinig over de drempel...En de bekende buikriem aanhalen.
Ben uk daar nu bang voor? Nee.
Want dit heeft geen zin.
Het heeft veel meer zin, om te bedenken, hoe dit op te vangen is, zonder huis en haard te verliezen. En Ja, dat gebeurt nu al helaas, de mooie woorden van dhr. Rutte ten spijt.
Want, wat zijn nu 5000 euro, als het om een bedrijf op gang houden gaat. Zoals de horeca.
Ik ben benieuwd.
Maar ik raak niet in paniek.
De realiteit:
Allereerst, Wat kan je daar nu nog aan doen, sommige zaken zijn nu nog totaal onbekend, en van speculeren krijg je zeer zeker 1 ding, namelijk zware hoofdpijn.
De Dalai Lama had een mooie spreuk over problemen en angst voor het verkeerd aflopen.
Hoe die precies was weet ik even niet meer, het kwam erop neer dat als de gevolgen van een probleem al vast stonden, het geen zin meer zou hebben om er wakker van re liggen, want er was al niets meer aan te veranderen.
Het ware beter, om vanuit de afloop te bedenken, hoe de draad vanaf dat punt weer op te nemen, en vanuit een positieve opbouw een positief einde te kunnen verkrijgen.
Op dit vlak ben ik het dus niet met de eerwaarde Dalai Lama eens. Nee.
Zó werkt het niet.
Wat wij wel met zekerheid kunnen verwachten is dat er straks na de zondvloed absoluut de rekening op tafel gelegd wordt.
Alle steun, te gering nu overigens, doet de staatsschuld stijgen. En niet zo weinig, óók.
En Wat er daarop gaat volgen, wel, dat weten we nog wel.
De rekening moet, en zal dan ook, betaald moeten worden. Reken daar alvast op!
Het wordt ongetwijfeld weer met, zoals wijlen Wim Kan, al zong:
Zuinig over de drempel...En de bekende buikriem aanhalen.
Ben uk daar nu bang voor? Nee.
Want dit heeft geen zin.
Het heeft veel meer zin, om te bedenken, hoe dit op te vangen is, zonder huis en haard te verliezen. En Ja, dat gebeurt nu al helaas, de mooie woorden van dhr. Rutte ten spijt.
Want, wat zijn nu 5000 euro, als het om een bedrijf op gang houden gaat. Zoals de horeca.
Ik ben benieuwd.
Maar ik raak niet in paniek.