Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"WeAreThe99% zei: Verschrikkelijk is misschien niet de juiste woordkeuze van mij. Wat ik er ongemakkelijk van vond is dat mensen zeiden dat ze zolang clean waren maar ondertussen wel jointjes roke in de avond en bier drinken. Het is niet erg wanneer men die dingen doet maar ga dan niet op de meetings vertellen dat men uit gebruik zou zijn. Waar het op neer komt is dat ik mensen niet oprecht vond overkomen in de meetings en ik vond het ook akward om je voor te stellen met "ik ben verslaafd". Ik wil niet iederen over 1 kam scheren die naar de meetings gaan en de 12 stappen volgen. Voor velen zal het zeker helpen en dat support ik ook. Ik heb ook echt wel leuke mensen leren kennen in het programma. Maar op een gegeven moment ga je je eigen weg op en heb ik dat hoofdstuk voor mezelf afgesloten. Misschien dat ik in de toekomst wel weer heen ga voor de verbinding. Klik om te vergroten... Eens, en ik heb een hekel aan fanatiekelingen en betweters"
"WeAreThe99% zei: jah dat laatste kan ik mij wel wat bij voorstellen waarom dat gezegd word. Ik ken genoeg stelletjes die elkaar daar gevonden hebben! Klik om te vergroten... Stap 13. Lekker handig om met een andere verslaafde het bed in te duiken"
"JapieVerslaagd zei: Goede morgen, AA , hoofdprobleem voor alcohol is redelijk onder controle al heeft het wel littekens achter gelaten. Hiervoor krijg ik steun van brijderweb. En een AA groep met oude knarren. Ben zelf 40 en de rest zit boven de 60 een ton aan cleantijd en levenservaring. Perfect. Je krijgt de kans te spreken en je krijgt feedback van diegene de sessie voorzit. Dat verschilt. Mijn favoriet. NA Iedereen mag spreken en niet tegengesproken worden. Werken met muntjes voor mijlpalen mbt cleantijd. Een hoop geknuffel ook. Op zich ok nogmaals persoonlijke ervaring. Ik kneep m toen er een jongen van 18 in 15min vertelde dat hij zijn leven rikseerde omdat hij buiten een bank een joint had gerookt. Maar in de stijl alsof hij God zelf was. Mijn bloed ging koken, het werkte niet voor mij. CA, Lijkt op NA, maar uit mijn ervaring waren de mannen meetings heel goed. Met 40 man 3 min doodstil 3 min mediteren. Ik was erg onder de indruk. Ook meer recht voor zn raap. Verder hetzelfde als de NA. Maar volwassener. Wat mij stoorde waren de muntjes voor cleantijd. Alsof ik net al vroeger een sticker in mij rapport kreeg als ik goed mijn best had gedaan. Vreemd, nomaals ik veroordeel niet als het werkt, werkt het. Ik vind het jammer dat er bij de AA enkel over alcohol gesproken word. verder zijn die oude knarren mijn steun en toeverlaat. Groepsapp. Meetings gingen tijdens corona door door mini meetings bij mensen thuis. Dan is wel de anonimiteit eraf maar dat boeit mij niet. We hebben een groepsappp en staan tijd voor mij klaar. Ik hoop door dit forum hulp te vinden bij het clean worden van diazepam en kratom. En hulp bij paniek zoals gisteren toen ik door mijn onwetendheid dacht dat ik per ongeluk een dubbele dosis dia had genomen. Ik werd direct gerust gesteld. Ik denk dat het enorm scheelt welke groep je treft. Misschien probeer ik nog een andere NA groep in de nabije toekomst. Zal wel eens besproken zijn maar dit is mijn ervaring. Groetjes en veel plezier vandaag Klik om te vergroten... Ik ben er nog wat vergeten maar daar ben ik nooit geweest."
"Dopemonster zei: Dit zie je zoveel gebeuren het walgt me gewoon, ook in klinieken. Soms kom je van die vrouwen tegen die alle mannen in de kliniek willen neuken, no offence voor vrouwen mannen zijn net zo erg. Ik vind dat je met verslavingsproblemen je op jezelf moet focussen en stel je krijgt echt een oprechte connectie met een mede verslaafde moet je het alsnog goed doordenken voordat je elkaar nog erger verpest. Klik om te vergroten... De mensen die dat doen zijn of nog ietsje te jong. Al hoeft dat zeker niet uit te maken. Of naïef en er simpelweg niet klaar voor. Hier zaten geen mensen onder rechterlijke macht. Dan zou ik het wel begrijpen want die zitten daar verplicht."
"Ik denk dat het meeste wel gezegd is. 6 halve liters bier per dag is echt veel. Je lever heeft onvoldoende tijd om te herstellen. Vitamine b niveau zal ook flink tegenvallen, zelfs als je goed eet. Bij mij was tijdens het drinken de grens weg. En ging ik coke gebruiken als ik te dronken werd. Want dan kon ik nog meer drinken. Zoals al gezegd is, jij moet een keuze maken. DM mij als jij wilt. Ik heb meerdere klinieken gezien. Het fijne is dat je daar niet kan kiezen om abstinent te blijven of niet. Je komt er zelf achter wat jouw drug of choice is. Je moet het zelf beslissen. Heel veel klinieken die 12 stappen toepassen lijken religieus. Vervang het woord God in iets waar jij in geloofd. Wat mij betreft je kleine teen. Ik kreeg de keus van de politie, nu gedwongen en gesloten of zelf aanmelden bij een kliniek. De keus werd voor gemaakt. Ambulant kan werken maar er is erg makkelijk om de boel te bedonderen. Maak je eigen keuze, wat wil je? Ik denk dat je het al weet."
"Nogal wat werk om alles te lezen. Sorry daarvoor. Ik vandaag nieuwe bestellen incl maatschepjes om er uiteindelijk vanaf te komen. Welke strain adviseren jullie voor afbouw? Kratom werkt alleen nog maar als ik het niet neem. Zonder kratom zwaar irritante ontwenning verschijnselen."
"Dopemonster zei: Heftig man. 80 gram per dag is best een hoop smerig poeder in de mik, hoe hoog doseerde je per keer dat je innam? Ben benieuwd mijn dosis ligt meestal tussen de 5 en 9 gram op lege maag zo'n 2 a 3x per dag. Alleen momenteel gaat het de mist in op andere vlakken en ook met andere middelen. Als je 80gr per dag gebruikt kan je best wel een sterke ontwenning krijgen lijkt mij. Succes met het afbouwen van de kratom en valium. Ps doseringen mag je wel benoemen Ook raad ik je aan om eerst de kratom af te bouwen en daarna de diazepam maar zeker niet tegelijkertijd. Weet niet wat je van plan was en hoe heftig een kratom ontwenning kan zijn. Mij lijkt de kratom zeker nu heftiger tenzij je ook 100mg diazepam per dag slikt maar daar ga ik niet van uit. Sterkte! Klik om te vergroten... Ik neem 5 of 6 keer een volle eetlepel met heet water per dag. Ik heb geen microgram weegschaal. Was een gok"
"Dopemonster zei: Heftig man. 80 gram per dag is best een hoop smerig poeder in de mik, hoe hoog doseerde je per keer dat je innam? Ben benieuwd mijn dosis ligt meestal tussen de 5 en 9 gram op lege maag zo'n 2 a 3x per dag. Alleen momenteel gaat het de mist in op andere vlakken en ook met andere middelen. Als je 80gr per dag gebruikt kan je best wel een sterke ontwenning krijgen lijkt mij. Succes met het afbouwen van de kratom en valium. Ps doseringen mag je wel benoemen Ook raad ik je aan om eerst de kratom af te bouwen en daarna de diazepam maar zeker niet tegelijkertijd. Weet niet wat je van plan was en hoe heftig een kratom ontwenning kan zijn. Mij lijkt de kratom zeker nu heftiger tenzij je ook 100mg diazepam per dag slikt maar daar ga ik niet van uit. Sterkte! Klik om te vergroten... Ik ga eerst voor afbouw kratom. Er zal al veel over geschreven zijn. Ik dacht laat ik eens beginnen alleen te nemen als de ontwenning inzet en dan grofweg een lagere dosis te nemen. Uiteindelijk wil ik weer terug naar recreatief gebruik maar ik denk niet dat dat er in zit. Ik ben ook alcoholist maar nu 2 jaar niet in gebruik. Ik blijf alleen zoeken naar alternatieven opties en dan loopt dat weer uit de hand. Zoals je duidelijk kunt lezen in mijn post"
"JapieVerslaagd zei: Ik ga eerst voor afbouw kratom. Er zal al veel over geschreven zijn. Ik dacht laat ik eens beginnen alleen te nemen als de ontwenning inzet en dan grofweg een lagere dosis te nemen. Uiteindelijk wil ik weer terug naar recreatief gebruik maar ik denk niet dat dat er in zit. Ik ben ook alcoholist maar nu 2 jaar niet in gebruik. Ik blijf alleen zoeken naar alternatieven opties en dan loopt dat weer uit de hand. Zoals je duidelijk kunt lezen in mijn post Klik om te vergroten... Om nog even terug te komen op je vraag. In het begin was het niet veel. 3 x per dag ongeveer hoeveel gram weet ik niet. Nu heb ik al na 1 na wakker worden 3 glazen op met volle theelepels. Inkopen doen ik maar met kiloos want dat scheelt gewoon veel geld."
"De Zandman zei: Zorg, dat je er wegblijft! Dat is geen leven, daar... Je hebt een eigen verantwoordelijkheid Handel daarnaar! Als ik dat kan, dan kan jij dat ook! Klik om te vergroten... Dat weet ik al, makkelijke leuke dingen herinneren zijn voor mij makkelijk op te halen als het even minder gaat. Het stelde mij gerust dat dit niet uniek is en niet gek ben. Eigen verantwoordelijkheid, ik ben verantwoordelijk voor het leven zoals ik wil. En ik heb een verantwoordelijkheid naar mijn naasten. Dat laatste geld niet voor iedereen. Ik denk dat iedereen het verschillend beleefd. Bedankt voor je bemoedigende woorden!!"