De nieuwe wereldorde is toch echt een conspiracy theorie hoor!
nl.wikipedia.org
Verder heb ik niks met Rutte van de VVD of een ander element van die partij, ik ben een groene dus staat de VVD mijlenver af van mijn idealen. Ik heb niet eens een koophuis, mijn zorgpremie stijgt iets maar dat doen mijn inkomsten ook (de jouwe al 10 jaar niet meer, geen idee hoe je dat voor elkaar krijgt overigens), en naar mijn gevoel betaal ik niet veel meer belastingen.
Wel ga ik er in koopkracht iets op achteruit, maar dat is dus zoals je zelf zegt omdat door democratie de VVD aan de macht is, en dat is dus een partij die vooral opkomt voor de wat meer welgestelden onder ons, iets wat algemeen bekend is. Daarnaast hebben we nog steeds last van de staart van de economische crisis, dus moet je sowieso niet verwachten dat je er elk jaar 10% in koopkracht op vooruitgaat of zo.
We belasten de wereld veel te erg, en daar moet iets aan gedaan worden. En dat biedt inderdaad kansen aan de slimme groene ondernemer ja maar per saldo gaat dat toch echt een gigantische berg geld kosten, dat lijkt me duidelijk.
Van een toespraak van Rutte die stelt zo veel mogelijk vluchtelingen te willen en daar beleid van te maken is mij overigens dan weer niets bekend.
Ik vind het ook maar vreemd dat hele volksstammen met een laag inkomen op de VVD hebben gestemd maar het is zo en nu moeten we het maar doen met die partij tot de volgende verkiezingen. Dat noemen we democratie, de minst slechte van elke vorm van een land besturen die er is (de geschiedenis heeft ons geleerd dat andere bestuursvormen nog veel erger zijn!)
@Neo-Shulginist
Ik wist niet dat knolgewassen ook religieus waren lol!
@Woezoe
Ik heb niet zo beinvloedbaar door de media. Natuurlijk weet ik dat er media zijn die de algemene opinie proberen te beinvloeden, die heb je zowel bij links als rechts. Daarnaast geloof ik niet dat jij een extreem rechts persoon bent, je hebt gewoon een andere mening over veel zaken dan ik en dat is geen enkel probleem in een land waar je nog steeds een grote mate van vrijheid in meningsuiting hebt.
Ik woon als blanke autochtoon (geboren en getogen in deze stad) in een achterstandswijk waar ik een minderheid ben, en ik wordt dus niet gediscrimineerd door ook maar iemand van al die andere culturen die hier wonen, op een klein clubje werkloze criminele hangjongeren na dan maar die hebben voor echt helemaal niemand respect (nou ja, er is een hierachie in welke positie je op de criminele ladder hebt, onderling is er dus wel enige vorm van respect) dus dat heeft niet met mijn afkomst te maken. Gewoon negeren die gasten, ze zijn niet representatief dus kan ik geen cultuur en of religie de schuld geven voor hun gedrag.
Dit deed me ook even denken aan een show die ik gisteravond zag van stand-up comedian Bill Burr. Ik weet niet of je hem kent? (anders: aanrader!) Hij kwam dus met dat punt dat racisme vaak subtiel is (en ik jatte dat punt schaamteloos hierboven he he). En hij besprak veel kleine dingen die taboe zijn en daardoor normaal nooit onder de aandacht komen. Maar nu door dat met humor te bespreken zonder een belerende toon, zette dat mij zo nu en dan echt aan het denken. Zonet nog wat reacties op die show gekeken, waaronder een paar met wat zwarte mannen en je merkt heel erg hoe deze respectvolle wijze van benadering mensen echt tot elkaar brengt. Uiteindelijk denken we in de basis vaak heel erg hetzelfde, maar komen we vaak niet op dat punt door allerlei taboes en vaste denkwijzes.
Ik denk echt dat de bestrijding van racisme meer in die hoek gezocht moet worden en niet in bijvoorbeeld "positief racisme" en opleggen aan mensen hoe zij zouden moeten denken. Het is een gevoelig onderwerp en mensen willen gewoon niet weggezet worden als "racist" of iemand die geen empathisch vermogen heeft. Dat schiet in het verkeerde keelgat en dan is die opening om er over na te gaan denken weer gesloten.
Kan dit volledig volgen, helemaal mee eens. Dankzij pep een reactie geschreven op dat gebeuren van racisme. 😜 Terwijl ik eerst nog rustig en onwetend het Forum afspeurde voordat ik hierin werd gezogen voor een typ verhaal van jewelste lol. Voor de fun wat smileys toegevoegd, totaal overbodig en het verhaal wordt er eigenlijk niet aantrekkelijker op, om te lezen. 🤣 🤣 🤣
We mogen blij zijn met die democratie inderdaad. Ook ik ben er mee eens dat dit de minst slechtste vorm van het besturen van een land is als ik kijk naar andere landen en dit vergelijk. Ik heb zelf niks met Rutte en ik kan me veelal niet vinden in hem. Maar onlangs zei hij dat we de oplossing van racisme niet moeten verwachten van de regering - de politiek. En daar ben ik het mee eens. We kunnen niet allemaal lekker makkelijk naar de regering wijzen. Dat is het dus, het is altijd iemands anders schuld of fout in deze maatschappij. 👉 Vrijwel niemand wilt de schuld op zich nemen, vrijwel niemand doorbreekt de taboe en vrijwel niemand wilt alleen verantwoordelijk zijn voor het oplossen van het probleem.
We kijken inderdaad allemaal vrij basic naar dit onderwerp door die taboe en vaste denkwijzes. Door die extra gevoeligheid op dit onderwerp, dat we zelf hebben gecreëerd, is het bespreken met humor van dit onderwerp een goede zet om verder te komen. Het wordt dan ook leuk om dit te bespreken omdat het dan zonder belerende toon wordt verteld. Zoals Mindless dus zegt. Maar we moeten zelf ook inzet tonen om verandering in gang te brengen i.p.v. alleen maar te wijzen. Stel jezelf de vraag hoe jij racisme kan aanpakken, wat jij kan veranderen en hoe jij iets kan bijdragen. "Hoe maak jij het verschil?"
Ik woon als blanke autochtoon in een doorsnee wijk wat altijd overspoeld is geweest met allochtonen. De buurt stond in de criminele zin serieus op z'n kop. Terwijl die allochtonen, buitenlanders of wat dan ook (om maar ff zo snel te noemen) niet hier in die wijk woonden, maar juist enkele km's verderop (in dezelfde stad). Die mensen, vluchtelingen, etc, komen hierheen omdat ze die welvaart zien. En geef ze eens ongelijk. Sommige situaties die zij hebben meegemaakt in hun geboorte land, moet je ook echt ontvluchten. Ze komen in een vreemd land aan en krijgen van alles gelijk over zich heen. Ze verschillen van ons en ze moeten of voelen zich verplicht om zich aan te passen. Omdat wij hun niet accepteren. Omdat wij vooroordelen hebben en meningen hebben klaarliggen over waarom zij zich moeten aanpassen aan ons en dat ze eigenlijk niet welkom zijn. Triest. En ik doe er zelf net zo hard aan mee. We moeten eens wachten met oordelen en eerst verder kijken dan onze neus lang is. We zijn racistisch richting deze mensen.
We moeten het verschil in de vluchtelingen zien. 🚤(Oftewel: we moeten niet gelijk oordelen, maar ons eerst maar eens gaan verdiepen in hun situatie).
Om daarna de stap te maken naar het leren kennen van deze mensen. Het leren zien van verschillen tussen deze mensen. Ze zijn niet allemaal hetzelfde, net zoals wij niet allemaal hetzelfde zijn. We scheren ons land over 1 kam en al die mensen ook.
Soms lijkt het alsof wij Nederlanders niet willen zien (en geloven) 👀 dat er ook Nederlanders zijn met minder goede bedoelingen. Nederlanders met baldadige, onrespectvolle, agressieve en criminele bedoelingen. We willen niet zien en geloven dat zij bestaan. Terwijl we in de tussentijd basic naar vluchtelingen kijken met herhaaldelijk dezelfde denkwijze. Behoorlijk tegenovergesteld. Het gaat zelfs zo ver dat er tv-programma's zijn over Nederland en de samenleving. 📽 Bijvoorbeeld: "de andere kant van NL", "een dubbeltje op z'n kant", "man bijt hond", "verslaafd!", "undercover in NL", "kees van der spek ontmaskerd", "over de streep", "jullie huis, onze regels", "dream school", "steenrijk, straatarm", "oplichters aangepakt", etc. Vraag je eens af waarom er zo veel van deze programma's/series zijn over de samenleving van NL. Het antwoord daarop is dat wij Nederlanders simpelweg niet weten met wie we nog meer in NL wonen. We weten niet eens hoe de samenleving van Nederland in elkaar steekt en wat de andere kant van NL is. Omdat we een racistische denkwijze hebben en hier niet van afwijken. We kennen ons eigen volk niet eens, maar denken wel een ander volk te kennen. 🤬
Zoals acht-zes al zegt over die groep buitenlandse hangjongeren, die totaal geen respect hebben naar andere. Die jongeren hebben we ook tussen de Nederlanders zitten. Die vernielingen plegen, op het slechte pad zijn en waarvan gedacht wordt dat ze nooit iets zullen bereiken in deze samenleving. Negeren maar, denken en doen de meeste in de meeste gevallen. Ik zelf ben hier ook overal schuldig aan, mij laat het soms ook koud over hoe/wat andere doen. We zijn bijna allemaal alleen met ons zelf bezig.
Laatst op tv zag ik iets over een koppel dat een dakloze in huis nam. Die hem langzaam aan kansen en mogelijkheden gaven zodat hij z'n verleden achter zich kon laten en kon veranderen in een beter mens. In de tijd dat hij daar verbleef leerde die persoon alles opnieuw van wat hij geleerd had. Alles wat een puber meekreeg van zijn ouders om zelfstandig verder te gaan, werd hem weer opnieuw bijgeleerd. Kijk, dat is iets wat we allemaal willen zien! Maar als het erop aankomt om ook echt dit te doen, haken vrijwel iedereen af. Dan wachten we liever tot iemand anders het doet.
Die jongeren die we negeren, zoals acht-zes al aangaf;
zijn de jongeren die juist ons discrimineren en ons als racisten zien. Zowel Nederlandse als buitenlandse hangjongeren. Dat komt omdat wij ze namelijk niet willen zien en niet willen accepteren in de Nederlandse samenleving.
En waarom dan niet? Omdat ze onder andere onrespectvol zijn richting ons, ze crimineel gedrag vertonen en ze weinig tot geen toekomst plannen hebben. Zonder tekst en uitleg negeren we deze mensen. Omdat we ze niet willen of durven leren te kennen, die taboe. Mensen die misschien zo zijn geworden doordat ze diep in de problemen zijn geraakt. Mensen die misschien eerst goedwillige bedoelingen, toekomstplannen en een doel hadden. Die van het een op het andere moment alles zijn kwijtgeraakt, waarna ze ook nog eens worden uitgekotst door de samenleving. 🤮
Mensen die alleen maar willen dat naar hun gekeken en geluisterd word. Zodat ze er weer bovenop kunnen komen. Dat is wat deze jongeren willen, zelfde geldt voor de vluchtelingen. Zo ver gaat racisme. We denken niet eens meer na over het onderwerp als we het woord uitspreken. Ik wed dat een klein deel Nederlanders niet eens weet wat racisme betekent en hoe breed je die betekenis wel niet kunt maken.
Hier in mijn stad zijn er ook volop minderheden. Maar ook ik word als minderheid, net zoals acht-zes, niet racistisch beoordeeld of discriminerend behandeld (behalve door die groep jongeren) - door de mensen (met religies ☪ en andere culturen - buitenlanders) die ik en Nederlanders júist wel weer discrimineren en racistisch behandelen! Want dat gebeurt juist, al behandelen ze ons normaal, wij blijven ons vasthouden aan die denkwijze en zijn daardoor discriminerend en racistisch richting hun. Niemand geeft bijna meer om mekaar. Dat moet veranderen.
Ik moet veranderen, wij moeten veranderen, Nederland moet veranderen. Ik vind dat wij meer en meer racistisch worden ter vergelijking met andere landen. En dat terwijl we het juist beter hebben dan andere landen. 🇳🇱 Als nog hebben we het lef om te klagen over hoe we het hebben. Andere zouden dolgraag willen ruilen met ons of willen leven in ons land. In plaats van aan andere te gaan denken, sluiten we ons juist af en denken we meer en meer aan ons zelf.
Dat is hoe ik denk over racisme. Eventjes in het uitgebreid verteld, zonder logische volgorde, iets wat in het kort in mijn hoofd zat, iets dat ik nu eigenlijk helemaal niet wilde delen. ❄ Maar uiteindelijk toch heb gedeeld omdat ik door m'n pep avond, op het DF belandde en ik van geen kwaad bewust topics ging lezen. 😝🙃
Volgende keer ga ik wel naar een muur staren of een filmpje keer op keer opnieuw bekijken, dat racisme zit rete diep in mn hoofd en gedachten nu, fuck dat. 🤣🤣🤣