Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEven iets over racisme en anti-racisten...

Even iets over racisme en anti-racisten...

155 antwoorden
21 weergaven
18-5-2026
A
AnunnakiLid
01-01-2024, 00:00
#1
Vind jan en alleman voor racist uitmaken anders ook maar een discriminerende bedoeling.

Ja jouw kijk op de wereld komt niet overeen met de mijne dus je bent een racist. Ja deze voor je :flipping1:

En ik ben al die knuppels in de tweede kamer ook wel zat. Komt Jan-Pietje ff de moraalridder uithangen en opkomen voor een minderheid.. Net of die daar op zitten te wachten en het is overigens ook nog racisme van de bovenste plank want zoals jij zegt,
Woezoe zei:
Als je dus de link legt tussen donkere mensen en onderdrukking ben je zelf ook een racist.
Klik om te vergroten...

Alles moet tegenwoordig ook maar geaccepteerd worden alles moet kunnen, je mag nergens meer op tegen zijn.. Als ik bijvoorbeeld zou zeggen dat ik me niet prettig voel met de opkomst van een (voor ons) vreemd geloof ben je meteen een racistische, milieuhatende rechts-extremist of wtf die kneuzen ook allemaal zeggen. Ik dacht ik gooi de milieuhater er ook maar even in, staat wel gelijk aan de rest hier boven.

Hoe dan ook, we gaan nooit allemaal gelijk zijn van de buitenkant, maar zolang jij je niet gedraagt alsof je nog katoen plukt anno 2019 zijn we van binnen allemaal hetzelfde.
W
WoezoeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Voor de mensen die zich ergeren aan kleine fouten en dubbele woordjes; Ik heb deze hele tekst op mijn telefoon getypt. Morgen ga ik het wat prettiger leesbaar maken zonder die kleine foutjes, dubbele spaties enz.
W
WoezoeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Anunnaki zei:
Vind jan en alleman voor racist uitmaken anders ook maar een discriminerende bedoeling.

Ja jouw kijk op de wereld komt niet overeen met de mijne dus je bent een racist. Ja deze voor je :flipping1:

En ik ben al die knuppels in de tweede kamer ook wel zat. Komt Jan-Pietje ff de moraalridder uithangen en opkomen voor een minderheid.. Net of die daar op zitten te wachten en het is overigens ook nog racisme van de bovenste plank want zoals jij zegt,


Alles moet tegenwoordig ook maar geaccepteerd worden alles moet kunnen, je mag nergens meer op tegen zijn.. Als ik bijvoorbeeld zou zeggen dat ik me niet prettig voel met de opkomst van een (voor ons) vreemd geloof ben je meteen een racistische, milieuhatende rechts-extremist of wtf die kneuzen ook allemaal zeggen. Ik dacht ik gooi de milieuhater er ook maar even in, staat wel gelijk aan de rest hier boven.

Hoe dan ook, we gaan nooit allemaal gelijk zijn van de buitenkant, maar zolang jij je niet gedraagt alsof je nog katoen plukt anno 2019 zijn we van binnen allemaal hetzelfde.
Klik om te vergroten...

Hey, ik weet dat het misschien een beetje raar overkomt dat ik veel en grote groepen mensen tot racist uitmaak. Normaal doe ik dit nooit, heb het ook zo goed mogelijk geprobeerd te beargumenteren.

Tegenwoordig wordt je alleen maar in hokjes geplaatst, tegenwoordig kan je politieke voorkeur ook al de stempel "racisme" bevatten. Als we het over de nazi partijen hebben oké, maar er is al heel lang
vijwel geen enkele partij te koppelen aan racisme. Het erge is nog wel dat dit anno 2019 gewoon gebeurd. En het allerergste is nog wel dat veel van die valse en haatdragende demonisering van o.a. Thierry Baudet gewoon uit onze EIGEN MEDIA komt?!

Je zou zeggen dat dit een kleine groep mensen is die zo onwetend zijn en dan alles te koppelen aan racisme en weet ik veel wat, maar het zijn wonderbaarlijk genoeg onze eigen media die hen een podium geeft. En natuurlijk mogen die gekke lui ook een keertje media aandacht krijgen, je zou denken dat iedereen ze gelijk uitkotst. Maar ze krijgen nog zoveel steun van oa BN'ers en zelfs politicussen.

Maar wat je zegt, we moeten anno 2019 alles maar accepteren. En het woordje "we" laat zien dat er alleen maar meer apartheid tussen mensen is ontstaan. Het is precies wat ik omschrijf in mijn topic. Dat kleine groepje mens dat zich anders voelt dan anderen hier in Nederland, is ontstaan uit pure haat en racisme jegens blanke mensen. Dit best wel kleine groepje mensen, voelen zich apart omdat ze een donkere huidskleur hebben. Ze vinden dat WIJ blanken hen dus niet gelijkwaardig vinden aan ONS. (Tegenwoordig is racisme en dat soort dingen een mening) Maar ze baseren dat dus op (bijvoorbeeld) de identiteit van onze tradities. Volgens hen zitten er kenmerken van slavernij tussen onze geliefde Sinterklaas en zijn vrolijke Zwarte Pieten. Ze vinden dus dat wij hun idealen moeten accepteren, zodat ze zich dan weer gelijkwaardig voelen aan Wij blanken. Die splitsing van groepen hebben ze zelf veroorzaakt. Maar wat veel mensen dus niet zien is dat die zich NOOIT gelijkwaardig zullen voelen aan ons blanken. Wat we ook doen. Dat kleine groepje heeft een eigen identiteit ontwikkeld die fel tegen ons Nederlandse identiteit staat. Wat is de Nederlandse identiteit? Het vieren van de Nederlandse tradities en feesten, gelijkheid van man en vrouw, homo acceptatie enz.

Deze groep zal zich ALTIJD anders gaan voelen dan "wij". Het afschaffen van een landelijke traditie is een hele zware klap op onze Nederlandse identiteit.
Maar daar blijft het niet bij, met al die media aandacht en steun van andere mensen (die zichzelf dus ook buitensluiten) deze mensen zullen blijven doorgaan tot wat?

Er kan maar 1 drijfveer zijn voor die achterlijke idioten en dat moet ontstaan zijn uit pure haat jegens de Nederlandse Identiteit. Dus ook de mensen die de Nederlandse identiteit meedragen.
Dat zijn niet alleen blanke mensen. Ook mensen met een Arabische of Oost-Europese komaf die de Nederlandse identiteit meedragen. Wat er ongetwijfeld veel zijn, is ook niet bepaald geliefd bij dat kleine groepje mensen.

Het is gewoon zo jammer, dat de er zoveel verdeeldheid is tussen de Nederlanders. En dat komt omdat de media nogsteeds structureel onrust en niet volledige informatie verspreidt allemaal om mekaar te "accepteren". Nederlanders zijn nu zo erg verdeeld en apart geworden. En dan heb ik het niet over verschillende huidskleuren of andere bevolkingsgroepen maar over hun idealen en aparte identiteit die erg verschild van de Nederlandse identiteit. Niemand zegt dat die verdeeldheid slecht is, maar het probleem is dat die idealen steeds meer haaks tegenover de Nederlandse identiteit gaan staan. Wat veel mensen denken is dat Nederlanders willen dat hun cultuur hetzelfde blijft. Dat zou ALTIJD zo blijven. Ook de mensen die Suikerfeest vieren, in de ramadan vasten maar ook de mensen Nederlandse televisiezenders dragen allemaal dezelfde identiteit. Het hoort allemaal bij de Nederlandse identiteit, ook al vieren veel blanke en autochtone Hollanders die andere islamitische feesten niet, tradities an allerlei andere kenmerken van de Nederlandse identiteit zoals godsdienstvrijheid zorgen ervoor dat mensen ook islamitische feesten maar ook Nederlandse feesten vieren. Het probleem is dat die kleine groep mensen die zich erg afstoten van onze Nederlandse Identiteit zoveel media aandacht krijgt waardoor Mensen met een Arabische achtergrond zich steeds aparter gaat voelen. Ze stoten de Nederlandse tradities af, de Turkse/Marokkaanse televisiezenders gaan weer aan en er ontstaat veel meer segregatie. Door die verdeeldheid in Nederland, is Nederland zijn Identiteit aan het verliezen. Het probleem is niet persé dat die groepen mensen uit Arabische landen hun eigen tradities steeds meer overnemen, maar nu er zoveel Nederlanders zijn die afstand doen van onze Nederlandse identiteit, krijgen we ook geen nieuwe identiteit, maar door al die apartheid hebben we helemaal geen identiteit. Zoveel verschillende mensen zijn het tegenwoordig zo ENORM maar dan ook echt ENORM oneens met elkaar. Zo ontstaat er dus veel meer verdeeldheid. Het gekke is dat als we de Nederlandse identiteit willen we behouden, we juist in moeten gaan op al die gekke veranderingen.

Dat willen de meeste Nederlanders gelukkig nog niet. Maar dat komt nog wel.

Wanneer heb jij voor het laatst kunnen zeggen dat je trots bent op Nederland? Vroeger was dat een typisch ding van de Nederlandse Identiteit. Maar door de jaren heen en door die apartheid zie je dat die mensen zo verschillend zijn tegenover wij Nederlanders. Nationale trots word tegenwoordig verbonden aan racisme. We mogen niet meer trots zijn op Nederland. Dan word je gelijk verbonden aan het slavernijverleden. Moet je nagaan: van vrijwel iedereen nationalistisch, naar nationalisme is RACISME en verheerlijking van de slavernij. Het is zo'n ontzettend groot verschil. En die apartheid neemt alleen maar toe he, dus reken er maar op dat er een HELE hoop drastisch veranderd gaat worden in Nederland. Maar de media zal ons allemaal verdelen en je een Nederlander voelen, zou over een tientallen jaren weleens gelijk staan aan racisme of zoiets mafs.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#4
Anunnaki zei:
Als ik bijvoorbeeld zou zeggen dat ik me niet prettig voel met de opkomst van een (voor ons) vreemd geloof ben je meteen een racistische, milieuhatende rechts-extremist of wtf die kneuzen ook allemaal zeggen
Klik om te vergroten...

Hier gaat het dus precies om: de aanname dat er een 'ons' is en dat de nieuwkomer daar fundamenteel van verschilt. Terwijl de verschillen tussen 'ons' Nederlanders soms net zo groot kunnen zijn als verschillen met mensen die elders zijn opgegroeid.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#5
Toch wil ik het gevoel van Annunaki niet gelijk wegzetten als racistisch sentiment. In mijn gedachten plaats ik het alleen in een bredere context (correct me if I'm wrong).

We leven in een steeds complexere wereld. Door globalisering is het heel makkelijk geworden om vanuit de hele wereld ergens heen te migreren. Dat merk je aan allerlei zaken: in het centrum van Amsterdam wordt nauwelijks nog Nederlands gesproken vanwege alle toeristen en expats, Aziatische gerechten worden gangbaarder, er komen drugs zoals ayahuasca ons land binnen (die voorheen alleen in het Amazoneregenwoud te vinden was), en zo kan je nog wel 100 voorbeelden noemen.

Die complexe samenleving is voor veel mensen heel lastig. Er wordt verwacht dat je je als individu constant aanpast aan een supersnel veranderende omgeving. Dat veroorzaakt gevoelens van ongemak. Een groep mensen verlangt daarom terug naar een tijd waarin er een duidelijkere dominante cultuur was en waarin conservatief-autoritaire normen bepaalden hoe we ons moesten gedragen. (Zie 'onze cultuur')

Dat kán uitmonden in racisme, als één specifieke etniciteit wordt aangewezen als zwart schaap. Maar rechts-nationalisme is niet per se racisme. Ik zie het dus eerder als een reactionaire beweging op globalisering en individualisering, wat doet verlangen naar een duidelijkere dominante cultuur en eenheidsgevoel (=nationalisme).
र
रतिLid
01-01-2024, 00:00
#6
Er ís racisme. Voor blanke NL'ers is het makkelijk om te zeggen dat het wel meevalt, maar voor gekleurde NL'ers is het geregeld terugkerende realiteit dat ze racistisch worden bejegend. Dit heb je in soorten en maten. Grapjes over ras moeten kunnen. Althans, dat vind ik zelf als persoon met een gekleurde huid. Vond dat soort grapjes altijd eerder wat sullig, maar onschuldig. En je kan er gewoon vriendelijk om lachen. Je ziet er anders uit en dat is voor mensen soms een onschuldig onderwerp om vriendelijk contact te leggen. Zo vind ik vanuit persoonlijk oogpunt die hele zwarte piet discussie totaal overbodig. Maar dan ook weer, ik ben zelf niet zwart. Dus voor mensen met een meer donkere huid ligt het soms blijkbaar gevoeliger en voelen ze zich belachelijk gemaakt. Ik kan me daar vanuit mijn positie niet veel bij voorstellen maar vanuit hun positie wel.
Eigenlijk zijn er zo legio voorbeelden, tot zeer agressief racisme aan toe. Wanneer je daar geregeld mee wordt geconfronteerd dan zit je in een andere realiteit dan de blanke NL'er.
Dus probeer je te verplaatsen in anderen. Dat 'jij' iets onbelangrijk vindt, wil nog niet zeggen dat het voor iemand anders dan ook maar onbelangrijk moet zijn.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik heb een vriend wiens ouders van Libanese komaf zijn. Hij is gewoon in Nederland geboren en opgegroeid, alleen hij ziet er niet zo uit. Wel heeft hij best een goede carrière bij een bedrijf dat iedereen hier wel zou kennen (zeg ik niet vanwege anonimiteit).
Hij wordt bijna elke week wel aangehouden. Soms als hij gewoon in een bushokje zit, dan stopt een politie-auto en moet hij mee naar het bureau. Als hij daar uitlegt wie hij is en waarom hij in dat bushokje zat, dan wordt hij gewoon niet geloofd. Soms zelfs niet als hij bewijs levert van zijn carrière of alibi.

Hoe vaak overkomt jou het, dat je op straat loopt en dat je zomaar random wordt aangehouden door politie?

Hij wil er een boek over schrijven, over alle anekdotes die hem zijn overkomen. Ik juich dat hard toe, want ik sta regelmatig met mijn oren te klapperen als ik hoor wat hem is overkomen en waarom.
W
WoezoeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Neo-Shulginist zei:
Ik heb een vriend wiens ouders van Libanese komaf zijn. Hij is gewoon in Nederland geboren en opgegroeid, alleen hij ziet er niet zo uit. Wel heeft hij best een goede carrière bij een bedrijf dat iedereen hier wel zou kennen (zeg ik niet vanwege anonimiteit).
Hij wordt bijna elke week wel aangehouden. Soms als hij gewoon in een bushokje zit, dan stopt een politie-auto en moet hij mee naar het bureau. Als hij daar uitlegt wie hij is en waarom hij in dat bushokje zat, dan wordt hij gewoon niet geloofd. Soms zelfs niet als hij bewijs levert van zijn carrière of alibi.

Hoe vaak overkomt jou het, dat je op straat loopt en dat je zomaar random wordt aangehouden door politie?

Hij wil er een boek over schrijven, over alle anekdotes die hem zijn overkomen. Ik juich dat hard toe, want ik sta regelmatig met mijn oren te klapperen als ik hoor wat hem is overkomen en waarom.
Klik om te vergroten...

Ik vind het erg heftig wat je verteld, vooral voor je vriend. De politie is tegenwoordig vooral op jacht naar makkelijke en individuele mensen om een boete te kunnen vangen. Soms is het simpelweg verveling. De grote groepen jongeren zie je samenzweren maar worden vaak niet of veel te soft aangepakt.

Tegenwoordig wordt het steeds lastiger voor de politie om zijn werk te doen, met al die camera'tjes die misschien net in de agent zijn nadeel kan werken is natuurlijk wel erg vervelend. Agressie door groepen jongeren tegen politie wordt steeds groter. Daarom pakken ze de normale mensen eruit die zich gewoon keurig gedragen. Waarom? Die groepen jongeren bestaan meestal uit asociale allochtonen(geen vader, al vanaf jongs op straat), maar goed so be it. Wat er gebeurd is dat ze van dat soort tokkies een grote bek krijgen en de allochtoon die zich gewoon keurig gedraagt word hier de dupe van een opgefokte en etnisch profilerende agent.

Ik heb het zelf ook meegemaakt hoe die lui zijn tegen normale jongeren die zich gewoon gedragen. Ik was met een groepje van 3 mensen uit school verderop een jointje gaan roken. Wat gebeurd er? Er duikt ineenkeer een groot politiebusje op en we worden allemaal staande gehouden. Er was melding gedaan van jongeren die softdrugs gebruiken.

Ja echt, een laffe vent heeft eventjes de politie gebeld omdat hij om het hoekje een paar jongens een jointje zag roken. Ik was met 2 vrienden, eentje had toevallig een kleurtje. Wellicht dat die daarom had gebeld, er wonen nog al wat tokkies die hun frustratie ergens kwijt moeten kunnen.

Uiteindelijk hadden we 2 zeer intimiderende politiemannen omdat ze een grote drugsvangst hebben ontdekt. Wat een criminelen waren we zeg.

Maar voor die vriend van jou, als je nergens van verdacht (zonder redelijk vermoeden) wordt oftewel een melding of heterdaadje, mag je niet meegenomen naar het politiebureau. Dat mag absoluut niet. Ze mogen hoogstens om je ID vragen als het nog een stelletje klerelijers. Zo zie je maar dat de mens ontzettend laf kan zijn.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#9
Zo was hij een tijdje terug in Griekenland. Daar werd hij aangezien voor vluchteling en 3 dagen (!) vastgezet in een erbarmelijke gevangenis zonder verwarming of stromend water. Toen hij zijn Nederlandse paspoort liet zien geloofden ze gewoon niet dat hij dat was. Ook niet toen hij een pasje liet zien van zijn werk.
र
रतिLid
01-01-2024, 00:00
#10
Neo-Shulginist zei:
Zo was hij een tijdje terug in Griekenland. Daar werd hij aangezien voor vluchteling en 3 dagen (!) vastgezet in een erbarmelijke gevangenis zonder verwarming of stromend water. Toen hij zijn Nederlandse paspoort liet zien geloofden ze gewoon niet dat hij dat was. Ook niet toen hij een pasje liet zien van zijn werk.
Klik om te vergroten...
Wow. Dat is wel weer zeer extreem. Godzijdank nooit zoiets meegemaakt, maar ik heb dan weer andere onprettige dingen aan de hand gehad. Wanneer het je overkomt vergt het flexibiliteit om dingen in een breder perspectief te blijven zien en je niet als slachtoffer te gaan zien. Ondanks dat dit soort zaken een grotere impact hebben dan buitenstaanders soms denken. Maar je compagnon heeft denk ik genoeg gevoel voor zelfwaarde om er goed mee om te gaan. Uiteindelijk zijn dit soort zaken niet uit te bannen vrees ik. Net zoals er altijd vrouwen (mannen, kinderen...) zullen zijn die verkracht worden en anderen op straat mishandeld. Maar het is wel goed om ons ervan bewust te zijn. Vooral niet bagatelliseren. Wie weet verandert het ooit nog eens. NB: voorbeelden aangaande verkrachting en mishandeling staan misschien niet helemaal in verhouding tot dit specifieke geval, maar you get the point.)
W
WoezoeLid
01-01-2024, 00:00
#11
שמש zei:
Er ís racisme. Voor blanke NL'ers is het makkelijk om te zeggen dat het wel meevalt, maar voor gekleurde NL'ers is het geregeld terugkerende realiteit dat ze racistisch worden bejegend. Dit heb je in soorten en maten. Grapjes over ras moeten kunnen. Althans, dat vind ik zelf als persoon met een gekleurde huid. Vond dat soort grapjes altijd eerder wat sullig, maar onschuldig. En je kan er gewoon vriendelijk om lachen. Je ziet er anders uit en dat is voor mensen soms een onschuldig onderwerp om vriendelijk contact te leggen. Zo vind ik vanuit persoonlijk oogpunt die hele zwarte piet discussie totaal overbodig. Maar dan ook weer, ik ben zelf niet zwart. Dus voor mensen met een meer donkere huid ligt het soms blijkbaar gevoeliger en voelen ze zich belachelijk gemaakt. Ik kan me daar vanuit mijn positie niet veel bij voorstellen maar vanuit hun positie wel.
Dus probeer je te verplaatsen in anderen. Dat 'jij' iets onbelangrijk vindt, wil nog niet zeggen dat het voor iemand anders dan ook maar onbelangrijk moet zijn.
Klik om te vergroten...
Ik geloof zeker dat racisme nogsteeds bestaat in Nederland. Het gaat een beetje over een weer, maar ik geloof wel dat er in het bedrijfsleven nog een hoop aantal racisten zijn. (Of het nou blanke of donkere mensen zijn, het blijft schandalig)
Dat is super ernstig, maar gelukkig hebben wij een duidelijke grondwet die zoveel mogelijk vormen van racisme en discriminatie aanpakt. Men kijk alleen niet zo serieus naar racisme tegen blanke mensen, terwijl toch echt net zo erg is als bij donkere mensen
Ik herken je verhaal over het maken van grapjes over mekaar. Ik vind dat dat moet kunnen. Bijna elk volk heeft tegenwoordig een bijnaam. Voor Nederlanders zijn het tata's of Kaaskoppen. Dan zei ik bijvoorbeeld alle Marokkanen terug naar Istanbul (oud internetgekkie) en daar kon een Marokkaan dan wel om lachen en zei die iets over dat Hollanders gierig waren ofzo nou helemaal leuk maar enfin

Tegenwoordig zit het steeds anders, allerlei jongens en meiskes met(voornamelijk) Arabische afkomst claimen steeds meer hun dominante positie op bijvoorbeeld de middelbare school. En grapjes over mekaar maken wordt erg tricky. Tegenwoordig ben je geen Tata(blanke) meer maar een Vieze Tata. Je kan afentoe nog best 1 op 1 dollen met een allochtoon. Maar zodra diegene weer bij zijn oude vertrouwde groepje is kijkt diegene je scheef aan. Dan ziet hij je echt als een stuk afval, dan merk ik gewoon dat er een groepsdruk plaatsvind vanuit allochtonen die zich blijkbaar niet thuis voelen hier in Nederland.
Met dat soort mensen ben ik het zat, deze mensen spreek ik ook niet meer en zeg ik ook geen gedag.
Ben ik te min omdat ik Nederlander ben? Dan behandel ik jou ook niet met respect.



roeger waren het vooral Marokkanen die zich af en toe lastig gedroegen. Maar tegenwoordig merk ik dat het niet meer gaat om waar je vandaan komt, als je maar allochtoon bent. Zelfs mensen uit Indonesië praten nu met wollah en dat soort onzin.
Maargoed, leven en laten leven. Zolang je mij er maar niet mee lastig valt. Maar het probleem is dat het af en toe weleens misloopt. In tegen stelling tot de Nederlanders voelen veel jongeren van allochtone afkomst een bepaalde broederschap bij elkaar. De meesten zoeken mekaar altijd op en sommigen gaan dan een beetje de lastige jongens uithangen. Dit is iets wat deze generatie veel meemaakt. Het probleem is dat ons zoveel mogelijk wordt geleerd om iedereen te accepteren en niet te discrimineren enz. enz. Met een beetje een goeie opvoeding heb je dat allemaal niet nodig maar goed.

Ik snap ook dat het vervelend is voor de normale en verstandige allochtonen om de dupe te zijn van een klein groepje dat niks doet behalve racisme roepen terwijl de normale allochtonen gewoon een mooi toekomstperspectief hebben hier in Nederland.(die zijn toch wel wat ouder)

Maar als het erop aankomt gaat het nooit over racisme tegen blanken. Wij leren eigenlijk dat racisme jegens blanke mensen niet bestaat. Dat is natuurlijke grote onzin. Veel mensen voelen zich dan in de steek gelaten. Ik vind dat we elke vorm van racisme moeten aanpakken, het probleem voor mensen is dat je er in de media niks over hoort. Ik ga er vanuit dat ook donkere jongens het hier gewoon mee eens zijn. Maar toch komen die er niet voor uit. Terwijl het eigenlijk gewoon gaat om respect hebben voor elkaar en fatsoenlijk omgaan met de medemens. Daar zou geen kleur aan vast moeten zitten. Dat komt natuurlijk ook weer door dat kleine groepje racisme roepende mongolen dat dan weer alle media aandacht krijgt.

Maargoed als ik me voel gediscrimineerd door iemand van een andere afkomst moet je gewoon denken ach, ik weet wel beter. Ik ben juist trots op mijn blanke uiterlijk en postuur. Net zoals dat de neger ook trots mag zijn op zijn donkere huidskleur en sterk gebouwde lichaam.
र
रतिLid
01-01-2024, 00:00
#12
Woezoe zei:
Tegenwoordig ben je geen Tata(blanke) meer maar een Vieze Tata.
Klik om te vergroten...
Dat is duidelijk heel erg verkeerd. Wist niet dat het zo speelde.

Woezoe zei:
Het probleem is dat ons zoveel mogelijk wordt geleerd om iedereen te accepteren en niet te discrimineren enz. enz. Met een beetje een goeie opvoeding heb je dat allemaal niet nodig maar goed.
Klik om te vergroten...
Lijkt mij dat het juist goed is dat mensen dit wordt bijgeleerd. Helaas is het wel nodig, blijkt steeds maar weer.
Woezoe zei:
Wij leren eigenlijk dat racisme jegens blanke mensen niet bestaat. Dat is natuurlijke grote onzin. Veel mensen voelen zich dan in de steek gelaten.
Klik om te vergroten...
Vaak begint het ergens waar het voor de meerderheid nog onzichtbaar is. Dit si dus nieuw voor mij. Maar ik sluit niet uit dat dit in de toekomst een nog groter probleem kan worden. Dan moet er zeker nu al aandacht aan worden gegeven. Ik weet overigens dat in Arabische landen (was recent in Saoudi Arabië) sommige Arabieren westerlingen als vuil zien. Weet niet of het specifiek met ras te maken heeft. Maar is wel net zo fout, dat is duidelijk.
Woezoe zei:
Maargoed als ik me voel gediscrimineerd door iemand van een andere afkomst moet je gewoon denken ach, ik weet wel beter. Ik ben juist trots op mijn blanke uiterlijk en postuur. Net zoals dat de neger ook trots mag zijn op zijn donkere huidskleur en sterk gebouwde lichaam.
Klik om te vergroten...
Persoonlijk vind ik het onzin om trots te zijn op je huidskleur. Net als dat ik het onzin vind dat je trots bent op je familie-achtergrond (stamboom). Je kan trots zijn op iets waar je goed in bent, niet op iets wat je toevallig door de natuur gekregen hebt. Vind het ook polariserend. Maar goed, dat is mijn mening.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#13
Woezoe zei:
Ik ben het met je eens, er is overal in de wereld racisme. In Saudi Arabië mag je niet eens de bijbel meenemen.
Klik om te vergroten...
Wat heeft dat te maken met racisme?

Woezoe zei:
komen er meldingen van discriminatie binnen over laffe Hollandse werkgevers die uit een stapel sollicitatiebrieven alle vreemde en exotische namen eruit halen en gelijk de prullenbak in gooien.
Klik om te vergroten...
Ik had een Surinaamse bazin een tijd geleden en die wou alleen nog maar blanke medewerkers. Naar eigen zeggen had ze al meer dan 15 jaar ervaringen met volgens haar "donkere jongens" gehad die volgens haar minder geschikt voor dat werk waren.

Is dat racisme? Ja. Maar om even heel politiek incorrect te zijn: Is het niet de werkgever die bepaalt wie hij/zij in dienst wil nemen? Ook al is het gebaseerd op een relatief kleine groep mensen, als zo'n werkgever ziet dat een bepaalde groep vaker meer affiniteit met bepaald werk heeft, is het dan ook niet een beetje begrijpelijk dat ze het in die hoek gaan zoeken? Een werkgever denkt in geld verdienen.

Woezoe zei:
Maar weet je wat het punt is, racisme wordt gewoon overal en zonder na te denken naar mekaar geroepen. En dan zijn de mensen die echt slachtoffer zijn van racisme ook weer de dupe van.
Klik om te vergroten...
Precies. Het woord racisme verliest zijn betekenis omdat zoveel mensen het synoniem stellen aan discriminatie, wat niet per se hetzelfde is. Je deed het zelf hierboven ook, waardoor je bijdraagt aan het verlies van betekenis van de term.

Woezoe zei:
Mensen zijn teveel bezig met het verwijderen van elk mogelijke vorm van racisme. Zoals webshops die geen kerst categorie meer hebben maar een winter categorie.
Klik om te vergroten...
Wederom, dit is geen racisme.

Racisme is het discrimineren op grond van ras.

Als je wilt dat "racisme" nog wat betekent over een tijdje, dan kun je beter de term correct gaan gebruiken.
K
KropSlaLid
01-01-2024, 00:00
#14
Woezoe zei:
Dat is super ernstig, maar gelukkig hebben wij een duidelijke grondwet die zoveel mogelijk vormen van racisme en discriminatie aanpakt. Men kijk alleen niet zo serieus naar racisme tegen blanke mensen, terwijl toch echt net zo erg is als bij donkere mensen
Klik om te vergroten...

We hebben een grondwet die dit zou moeten aanpakken, maar in de praktijk gebeurt dit lang niet altijd en is er helaas nog veel sprake van ongelijkheid. Er zijn talloze voorbeelden van sociale experimenten waarbij gelijkwaardige profielen/CV's worden opgestuurd als sollicitatie, waarvan ook met een foto of achternaam die niet Nederlands aan doet. Zoals jij zelf ook benoemt, worden die er door genoeg bedrijven uit gefilterd. Of denk eens aan discriminatie op basis van geslacht/gender zoals een lager loon aan vrouwen, eerder mannen aannemen op hogere posities, etc. En daarbij beschermd de grondwet in praktijk helaas ook helemaal niet tegen discriminerende of racistische uitingen 'op straat'.

Racisme tegenover witte mensen is in onze dominant witte cultuur toch veel minder en minder schrijnend dan andersom. Ik vind niet dat je dit kan vergelijken met andere vormen van discriminatie waar een minderheidsgroepering last van heeft. Als ik hun verhalen hoor, schrik ik keer op keer. Dat is niet te vergelijken met gekwetst zijn omdat iemand je een 'vieze tata' noemt.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#15
KropSla zei:
Racisme tegenover witte mensen is in onze dominant witte cultuur toch veel minder en minder schrijnend dan andersom. Ik vind niet dat je dit kan vergelijken met andere vormen van discriminatie waar een minderheidsgroepering last van heeft. Als ik hun verhalen hoor, schrik ik keer op keer. Dat is niet te vergelijken met gekwetst zijn omdat iemand je een 'vieze tata' noemt.
Klik om te vergroten...
Ik denk juist dat je het gevoel van ongelijkheid in stand houdt en versterkt zo. Discrimineren van blanken telt zogenaamd niet zo zwaar, want zij trekken zich er meestal niet zoveel van aan. "Er bestaat geen racisme tegen blanken" zeggen sommigen tegenwoordig al.

Politiek correcte onzin als je het mij vraagt.
Ondertussen maak je de kloof groter op deze manier, omdat je met twee maten meet. Sommige "anti-racisten" zijn de grootste racisten die er zijn.
र
रतिLid
01-01-2024, 00:00
#16
Mindless zei:
Ik denk juist dat je het gevoel van ongelijkheid in stand houdt en versterkt zo. Discrimineren van blanken telt zogenaamd niet zo zwaar, want zij trekken zich er meestal niet zoveel van aan. "Er bestaat geen racisme tegen blanken" zeggen sommigen tegenwoordig al.

Politiek correcte onzin als je het mij vraagt.
Ondertussen maak je de kloof groter op deze manier, omdat je met twee maten meet. Sommige "anti-racisten" zijn de grootste racisten die er zijn.
Klik om te vergroten...
Dat is volgens mij niet wat @KropSla zegt. Hij beaamt racisme tegen blanken (en terecht) maar differentieert tussen racisme tegen blank of gekleurd omdat het laatste meestal toch wel veel grover van karakter is. Uitzonderingen daargelaten.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#17
Woezoe zei:
Niet ingaan op mijn punt, erg jammer.
Oh ja, ik slaap overdag niet. Ik werk.
Klik om te vergroten...
Het is bewezen dat men op buitenlandse naam discrimineert. Zoek maar eens de aflevering terug van Radar toen. Zelfs uitzendbureau's zeggen keihard de toezegging aan bedrijven dat zij NL personeel leveren. Dus als de klant geen Turk wil kan dat. Is een hele uitzending over geweest. Als je bv Mohammed heet word je cv echt minder vaak naar bedrijven gestuurd als wanneer je Jan of Klaas heet.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#18
Anunnaki zei:
Er is ook een "ons" want daarmee doel ik op de Nederlanders aangezien Nederland voorheen een voornamelijk Christelijk land was (En nu zijn we het meest on-christelijke land in Europa nota bene). In dat geval is er dus een ons en is alles buiten dat dus een "vreemd geloof", tenminste dat was het.
Klik om te vergroten...
Dat "ons" verdwijnt langzaamaan. Tenminste, in bepaalde delen van Nederland. Hier in Friesland is er bijvoorbeeld nog een sterk "ons" gevoel en een rijke cultuur en wordt dat ook niet als iets verkeerds gezien. Dat verklaart misschien ook wel waarom ik hier anders over denk dan een aantal mensen die hier reageerden.

Zelf denk ik, wat maakt Nederland straks nog Nederland? Als alles dat ons "ons" maakt verdwijnt, wat voor gezamelijks hou je dan over? Wat voor dominante cultuur? Waarom dan überhaupt nog een land zijn, als je niets anders deelt dan een tolerantie voor álles. Ik hou juist van culturen en zie ze niet graag verdwijnen. Als ik op vakantie ga naar bijvoorbeeld Duitsland, Engeland, Frankrijk, dan doe ik dat grotendeels om de dominante cultuur daar te beleven en niet dezelfde multicultuur als hier.

Ik besef me heel goed dat dit denken inmiddels zeer politiek incorrect is. Krijg er zelfs een soort onderbuik gevoel van dat ík verkeerd zit met mijn denken. Maar heb tegelijkertijd sterk het gevoel dat dat soort schuldgevoel niet vanuit mijzelf komt. En ik denk dat juist dit geluid ook gesproken mag worden. Het zou wat zijn als we allemaal maar hetzelfde moesten denken omdat dát het "correcte" is om te denken.
W
WoezoeLid
01-01-2024, 00:00
#19
De Dunne zei:
Het is bewezen dat men op buitenlandse naam discrimineert. Zoek maar eens de aflevering terug van Radar toen. Zelfs uitzendbureau's zeggen keihard de toezegging aan bedrijven dat zij NL personeel leveren. Dus als de klant geen Turk wil kan dat. Is een hele uitzending over geweest. Als je bv Mohammed heet word je cv echt minder vaak naar bedrijven gestuurd als wanneer je Jan of Klaas heet.
Klik om te vergroten...
En nogmaals, ik ontken dat niet. Ik kaart dat probleem notabene zelf aan in dit topic. Lees maar terug. Nogmaals, ik vraag me af of iedereen uberhaupt mijn topic heeft gelezen. Ik kaartte een probleem zoals dit al aan, maar zoiets ga je niet oplossen door bedrijven of andere instanties te verplichten om een aantal allochtonen in je bedrijf op te nemen. Dat is natuurlijk lekker politiek correct en werkt op de korte termijn, maar op den duur verlies je alleen maar verbondenheid tussen de mensen. En door deze uitspraken word ik gelijk geframed als iemand die discriminatie ontkent, of ben ik extreem rechts. Maar dat is precies wat de media jullie heeft aangeleerd.
W
WoezoeLid
01-01-2024, 00:00
#20
Beste Forum leden,

Ik word het zo spuugzat over dat constante en kapotmakende gezeik over rassen of bijvoorbeeld genderidentiteiten. Zo maak je mensen er alleen maar meer bewust van dat je anders of zogenaamd minderwaardig bent dan de ander omdat jij een ander kleurtje hebt. En dat is helemaal niet zo! Jij bent namelijk helemaal niks meer of niks minder vanwege jouw huidskleur of postuur. Sterker nog, die uiterlijke kenmerken hebben NIKS te maken met jouw persoonlijkheid. WEL met jouw identiteit. Racisten beoordelen jouw persoonlijkheid dus op basis van jouw identiteit. Goed dat er tegenwoordig veel aandacht wordt besteed aan het voorkomen en vervolgen van racisme en discriminatie. Maar op de verkeerde manier! Het beoordelen en rangschikken van de mens op basis van hun identiteit is racisme en kan dus niet. Maar omdat ELK mens zijn eigen identiteit heeft, moet er wel iets ontstaan zijn waardoor zij zich anders voelen dan de rest.
Mensen moeten niet op hun identiteit beoordeeld worden maar puur en alleen op hun persoonlijkheid. Daar mag je wel iemand op rangschikken.
Ik vind namelijk dat iemand die meer gedreven is in zijn beroep het wel verdiend om meer waardering te krijgen. En ik doe dit dus op basis van hun persoonlijkheid. Dit heeft niks met identiteit te maken. Hoe kan je uberhaupt bedenken dat bijvoorbeeld dikke mensen meer gedreven zijn dan anderen. Je beoordeelt iemand hier dus op zijn identiteit dit noemen we discrimineren.

Maar wat er nu ontstaat is dat bijvoorbeeld de dikke mensen die in de minderheid zijn tegenover dunne mensen in ons land, zich anders voelen doordat er over het algemeen gedacht word dat dunne mensen sneller en gezonder zijn dan dikke mensen. Dat is een typisch gevalletje over 1 kam scheren en discrimineren. Dat is vervelend voor die mensen, maar het probleem is dat mensen alleen maar proberen door te drukken dat die dikke mensen niet verschillen van die dunne mensen. Oké prima, qua persoonlijkheid zal er niks verschillen. Er zullen vast wel een paar klootzakjes aan beide kanten zitten. Maar nu krijg je een effect waarbij de de dikke mensen zich alleen maar meer anders gaan voelen dan de dunne mensen. En niet meer omdat ze minder snel zijn, maar omdat zij dunne mensen niet meer zien als MENSEN die sneller kunnen rennen, maar omdat ze hen zien als "de dunne mens" die sneller kunnen rennen en anders is dan wij. Maar nu ook de dunne mensen gaan zich alleen maar aparter voelen dan "de dikke mensen" Want DIE dikke mensen kunnen minder snel rennen dan WIJ "dunne mensen". En Zo ontstaat er dus alleen maar meer apartheid over verschillende bevolkingsgroepen die elkaar dan gaan beoordelen op hun identiteit. Nu ontstaat er dus racisme terwijl er daarvoor alleen nog maar een VERSCHIL zat in identiteit. Iets wat ik juist heel mooi vind maar dat word nu gezien als racisme. Niks mag namelijk meer verschillend zijn. En natuurlijk zou ik willen dat niemand zich anders voelt. Ik wil alleen zeggen dat de reden is dat bepaalde mensen zich anders voelen vanwege hun identiteit, omdat mensen daar dusdanig voor hebben gezorgd door het ontkennen van uiterlijke verschillen tussen elkaar. Als we namelijk er gewoon bij blijven dat het MENSEN zijn en dat iedereen zijn eigen identiteit heeft, ontstaat er niet zulke verdeeldheid over groepen mensen. De dikke en dunne mensen vormen dus een aparte identiteit die zich gebonden voelt en zich anders voelt dan de rest. Maar als er nou nooit zo werd benadrukt dat ZIJ "dikke mensen" qua identiteit niet verschillen van DIE "dunne mensen" krijg je juist het tegenovergestelde effect. Misschien heb je je als "dikke persoon" wel nooit anders of minderwaardiger gevoeld, dan een "dun persoon". Jij voelt je gewoon mens, met een wat dikker buikje. Daarentegen heb je ook nog mensen die gewoon volslank zijn en mensen die wat dunner zijn. En dan vergelijk ik ze ze dus niet tegenover mensen met een dikker buikje. Maar omdat mensen dat dus wel doen want MENSEN verschillen tenslotte allemaal van elkaar en niemand is minderwaardig.

Maar doordat continu door te drammen dat "dikke mensen" even gelijkwaardig zijn aan de "dunne mensen" (wat niet zo is) WANT uiteindelijk zijn we ALLEMAAL MENSEN en we zijn allemaal gelijkwaardig aan elkaar. Maar het eindigt nu alleen maar in meer apartheid tussen mensen die zich nu anders gaan voelen op basis van hun identiteit. Ze koppelen hun identiteit aan een aparte groep wat eerst helemaal niet BESTOND. Eerst waren het nog MENSEN.


Nu dus een wat realistischer voorbeeld:
Mensen die donker zijn zijn even gelijkwaardig als blanken. (Vinden we vrijwel allemaal toch?) Maar wat er nu fout gaat is dat er nu dus weer twee verschillende groepen ontstaan die zich alleen maar meer anders gaan voelen dan elkaar. Waarom blijft de politiek en de media onnodig veel apartheid veroorzaken tussen verschillende mensen. Met als doel om racisme beter te bestrijden en mekaar te accepteren. Maar het probleem is daardoor dat al die verschillende groepen gaan ontstaan. Omdat er een paar mensen alle media aandacht krijgen.
Kunnen we niet beter blijven zeggen, ieder MENS is gelijkwaardig aan elkaar? En gewoon vredig doorgaan met het bestrijden van racisme door mensen op te pakken en te vervolgen wanneer zij racisme plegen. Zoals het in ons wetboek van Strafrecht staat? Dan krijg je dus niet dat mensen in hokjes plaatsen, waardoor er alleen maar meer onnodige verdeeldheid komt en het gevolg is dat er alleen maar minder acceptatie komt. Om mekaar te accepteren heb je een gevoel van verbondenheid nodig. En dat gaan die Stumpers uit de politiek en de media niet voor ons doen hoor. Dat gebeurd vanzelf wanneer we mekaar weer zien als MENS die allemaal verschillend zijn van elkaar. Accepteer dat we VERSCHILLEND zijn ONTKEN het niet. Zoals de man met een blanke kleur grote handen en zwart haar. Of de man met de bruine huidskleur en zijn lange baard. Of de wat kleinere vrouw met spleetogen. En ja die zal inderdaad van Aziatisch afkomst zijn. Ieder MENS heeft zijn eigen identiteit toch? Begrijp me ook niet verkeerd, benoem iemand gewoon bij zijn echte naam en komaf. Dat is het probleem niet!!! Dat is dus wat vele mensen denken maar het gaat fout wanneer je MENSEN en hun verschillende identiteiten tegen over elkaar gaat zetten en vertellen dat DIE Aziaten gelijkwaardig zijn aan DIE Nederlanders. Want nu ontstaan er dus die verschillende groepen en gaat het juist de verkeerde kant op. Wij hebben de politiek niet nodig om mekaar te accepteren als MENS. Want de politiek zorgt alleen maar voor onnodige verdeeldheid tussen de MENS. Zie je dat de identiteit van de identiteit van de Aziatische Vrouw allemaal ik hetzelfde hokje wordt gezet, terwijl ze allemaal zo erg verschillen van persoonlijkheid? Ze worden nu dus op basis van hun afkomst geplaatst bij elkaar. En niet meer op hun persoonlijkheid, dus als MENS.

"Mensen met een donkere huidskleur in Nederland hebben het financieel moeilijker DAN (en hier gaat het fout) blanke mensen in Nederland"
En hier zet je dus weer 2 groepen tegen elkaar.
Wat denken mensen nu? "DIE donkere mensen" heb het moeilijk. "WIJ Blanke Nederlanders" hebben het zo goed. En boem er ontstaat weer nieuwe apartheid waardoor alleen nog maar meer mensen worden beoordeeld op hun identiteit ipv hun persoonlijkheid.

Misschien heeft die donkere persoon het financieel moeilijk omdat hij verslaafd is aan heroïne? Het heeft helemaal niks met huidskleur te maken. Dat kan je niet zeggen? Donkere mensen HEBBEN helemaal geen mindere kans op de arbeidsmarkt. Tenzij de donkere man niet aan een baan kan komen omdat er werkgevers zijn die denken dat donkere mensen dom zijn. We weten allemaal hoe we dit soort werkgevers noemen. (Vuile) Racisten. En hoe zijn die 2 verschillende groepen identeiten ontstaan? En hoe ontsaat er dus alleen maar meer racisme? Doordat ze niet meer als MENS worden worden behandeld met elk hun eigen identieit. Gelukkig is racisme en discriminatie per wet verboden, dat wel.


IEDEREEN is gelijkwaardig maar niet iedereen is hetzelfde. We zijn allemaal zo verschillend eigenlijk, sommigen hebben een andere huidskleur, maar het verschil is dat ik dit niet link aan minderwaardigheid, bevoordeeld of criminaliteit. Je hebt inderdaad een andere huidskleur. Ik ben blank en jij bent bijvoorbeeld donker. Hé wat leuk dan verschillen we op dat gebied met elkaar. Daarbij vind ik helemaal niet dat ik bevoordeeld ben omdat ik blank ben. Wat heeft die huidskleur daar nou mee te maken? Hoe kom je daarbij? Jij bent donker, dus ik moet je op een andere manier behandelen omdat vroeger donkere mensen werden onderdrukt? Doordat "anti-racisten" dit soort shit zo doordrammen worden we ons dus alleen maar meer bewust van hoe verschillend we zijn. Je zou denken, we zijn toch ook verschillend? Dat klopt, maar het probleem is dus dat mensen mekaar gaan beoordelen op hun huidskleur. Al die gelijkheid voor iedereen is goeie bedoeling, maar het gaat precies de verkeerde kant op. Mensen worden onbewust zelf de racist. Ook al bedoelen ze het goed: acceptatie van onze blanke of donkere medemens, wordt men beoordeeld op hun huidskleur of andere uiterlijke kenmerken
Anti racisten vinden dat donkere mensen minder kansen krijgen dan blanke mensen (Nogmaals ik ontken niet dat dit niet bestaat, er zijn helaas nog steeds gevallen waarbij donkere mensen niet aangenomen worden)

Maar het probleem is dat ze dus racisme met racisme willen bestrijden. En wat komt daar van? Alleen maar meer bewustwording van de uiterlijke verschillen tussen de mens. En zoals ik al zei, die uiterlijke verschillen zijn er ook. Maar het probleem is dus dat door het bestrijden van racisme met racisme, mensen het idee krijgen dat de uiterlijke verschillen ook iets te maken hebben met de persoonlijkheid van die persoon. Dit is een typisch geval racisme.


Donkere mensen of blanke mensen zijn niet meerderwaardig/minderwaardiger/zieliger/liever dan de elkaar. Maar de persoon zelf kan wel liever zijn dan een andere blanke vent. Dit heeft niks te maken met huidskleur. Daar zijn we het allemaal over eens toch?


Toch zijn er helaas mensen die bijvoorbeeld wel vinden dat blanke mensen meer rechten zouden moeten hebben dan donkere mensen of andersom. Waarom? Omdat die MENSEN andere MENSEN wil indelen op basis van hun uiterlijk. In dit geval de huidskleur. We weten allemaal dat dit racisten zijn. En ja, ik mag die mensen racisten noemen want ik veroordeel ze op hun uitspraken en denkwijze over verschillende mensen. Niet omdat zij blank of zwart zijn. Wij zijn juist allemaal zo verschillend, maar niemand is meerderwaardig dan de ander.

Jij bent gewoon een mens. Aardig, gemeen of gek in z'n koppie. En niet meerderwaardig omdat je een blanke huidskleur hebt. Maar ik vind bijvoorbeeld blond haar bij blanke meisjes erg mooi, kroeshaar vind ik over het algemeen beter staan staan bij donkere mensen. We verschillen namelijk qua uiterlijk en innerlijk allemaal van elkaar. Maar tegenwoordig word je dan "racist" genoemd. Want nu beledig ik zogenaamd blanke mensen die kroeshaar hebben of donkere mensen die blond haar hebben. Maar het verschil is dat ik jouw innerlijk/persoonlijkheid NIET veroordeel op je huidskleur. Zien jullie de link die mensen tegenwoordig leggen? Die huidskleur heeft niks met jouw persoonlijkheid te maken, als jij mij zomaar uitscheld en intimideert vind ik jou een enge vent. Niet omdat je een vol gespoten anabool bent, maar omdat je een MENS bent die mij uitscheld. Dan vind ik je een enge vent.

Maar omdat mensen mekaar teveel forceren om geen verschil meer te zien gaat het juist de verkeerde kant op. Ik ben volledig voor de acceptatie en gelijkwaardigheid van iedereen.(thankgod dat ze dit ook in het het Wetboek van Strafrecht hebben verwerkt) Maar qua uiterlijk verschillen mensen alsnog ontzettend van elkaar. Dat is toch mooi? Hun uiterlijk zegt namelijk niks over hun innerlijk. Hij/zij is niet vriendloos en game verslaafd omdat hij dik is en een buitenboord beugel draagt. Maar omdat hij misschien depressief is en het liefst zo ver mogelijk weg van mensen wegblijft.
Mensen die in een donker iemand slaverernij verleden en onderdrukking ziet, zijn racisten. Gek genoeg leggen zogenaamde "Anti-racisten/racisten" wel die link en beoordelen ze iemand op jij uiterlijk.
Ik word spuugzat van! NIEMAND hier is vervelend omdat hij zwart of wit is. Maar omdat die gene misschien zich als een onwijze arrogante klootzak gedraagd. Vanuit dat baseer ik mijn mening over jou. Racisten vinden bijvoorbeeld dat donkere mensen niet in Nederland thuishoren. Omdat ze niet dezelfde huidskleur als hen hebben. Maar ook wanneer je vind dat iemand die donker is, zielig is. Omdat donkere mensen vroeger werden onderdrukt. Als je dus de link legt tussen donkere mensen en onderdrukking ben je zelf ook een racist. Je beoordeeld namelijk iemand zijn persoonlijkheid op zijn huidskleur!!!

Ik ben het spuugzat dat ik mensen overal mekaar zie uitmaken voor racist. Het woord heeft naar mijn idee zijn waarde verloren. Mensen denk alsjeblieft na voordat je iemand anders voor racist uitmaakt. Misschien ben je wel geen haar beter! We zijn niet allemaal hetzelfde. We zijn wel gelukkig allemaal gelijkwaardig. En die gelijkwaardigheid heeft niks met onze huidskleur te maken, maar met onze persoonlijkheid. Mensen zijn mensen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...8
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."