Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
ยฉ 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEven iets over racisme en anti-racisten...

Even iets over racisme en anti-racisten...

155 antwoorden
28 weergaven
18-5-2026
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#1
Neo-Shulginist zei:
Met elkaar in gesprek gaan en begrip tonen voor elkaars situatie is dus de oplossing.
Klik om te vergroten...
Dit deed me ook even denken aan een show die ik gisteravond zag van stand-up comedian Bill Burr. Ik weet niet of je hem kent? (anders: aanrader!) Hij kwam dus met dat punt dat racisme vaak subtiel is (en ik jatte dat punt schaamteloos hierboven he he). En hij besprak veel kleine dingen die taboe zijn en daardoor normaal nooit onder de aandacht komen. Maar nu door dat met humor te bespreken zonder een belerende toon, zette dat mij zo nu en dan echt aan het denken. Zonet nog wat reacties op die show gekeken, waaronder een paar met wat zwarte mannen en je merkt heel erg hoe deze respectvolle wijze van benadering mensen echt tot elkaar brengt. Uiteindelijk denken we in de basis vaak heel erg hetzelfde, maar komen we vaak niet op dat punt door allerlei taboes en vaste denkwijzes.

Ik denk echt dat de bestrijding van racisme meer in die hoek gezocht moet worden en niet in bijvoorbeeld "positief racisme" en opleggen aan mensen hoe zij zouden moeten denken. Het is een gevoelig onderwerp en mensen willen gewoon niet weggezet worden als "racist" of iemand die geen empathisch vermogen heeft. Dat schiet in het verkeerde keelgat en dan is die opening om er over na te gaan denken weer gesloten.
A
ATGCLid
01-01-2024, 00:00
#2
Woezoe zei:
Het is per wet verboden om te discrimineren. Door dat allemaal maar over 1 kam te scheren krijg je geen gelijk hoor.
Klik om te vergroten...

Onderscheid maken op basis van naam (en dus afkomst) gebeurt en is gewoon discriminatie.

Dat er een wet is die het verbiedt betekent niet dat het probleem zich niet meer voordoet, alleen dat het strafbaar is. "Lichte" vormen van discriminatie zijn praktisch niet te handhaven, tenzij we een politiestaat invoeren.

Maar ik heb niet echt het idee dat je je wilt verdiepen in complexe maatschappelijke onderwerpen, of dat [adminknip: zullen we dit soort opmerkingen achterwege laten?].
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#3
whitesugar zei:
Gewoon omdat vrouwen het niet doen, wil toch niet zeggen dat ze het niet kunnen? Dat het in nederland altijd normaal is geweest dat mannen altijd moeten werken en vrouwen thuis het huishouden moesten doen, kun je de vrouwen echt niet de schuld van geven.
Klik om te vergroten...
Heel eerlijk. Ik denk dat de meeste vrouwen het een heerlijk levendje vinden om gewoon lekker thuis met de kids te zijn.
T
Trippy langkousLid
01-01-2024, 00:00
#4
Oehoeboeroe zei:
Mannen bouwen en onderhouden de infrastructuur. Ik wil al die feministen wel eens horen als er morgen geen water meer uit de kraan komt en er geen elektriciteit meer is. Raffinaderijen, zeeschepen, olieplatforms, het aanleggen van wegen, het bouwen van huizen, het bevoorraden van supermarkten, noem het maar op, zo'n beetje de hele infrastructuur wordt gedragen door mannen. Het "probleem" is dat mannen hun werk zo goed hebben gedaan dat deze super verwende vrouwen niet meer weten in wat voor een ongelooflijke rijkdom ze leven. In andere arme landen hebben ze echt geen tijd voor quotums, gelijkheid, feminisme, of andere onzin. Daar zijn ze bezig, hun hele leven lang, met maar drie dingen: voedsel, kleding en onderdak. Hier, in Nederland, met onze rijkdom, komen vrouwen via een quotum op HRM terecht waar ze de hele dag achter een bureautje op hun zuignap kunnen zitten draaien. We zijn te rijk.
Klik om te vergroten...
Gewoon omdat vrouwen het niet doen, wil toch niet zeggen dat ze het niet kunnen? Dat het in nederland altijd normaal is geweest dat mannen altijd moeten werken en vrouwen thuis het huishouden moesten doen, kun je de vrouwen echt niet de schuld van geven.
T
Trippy langkousLid
01-01-2024, 00:00
#5
Rivalrie zei:
Heel eerlijk. Ik denk dat de meeste vrouwen het een heerlijk levendje vinden om gewoon lekker thuis met de kids te zijn.
Klik om te vergroten...
Dat kan, als hun dat graag willen en gelukkig van worden. Niet iets waar ik gelukkig van word, en ik snap ook niet waar ze het geld vandaan halen dan..
A
ApeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Rivalrie zei:
Heel eerlijk. Ik denk dat de meeste vrouwen het een heerlijk levendje vinden om gewoon lekker thuis met de kids te zijn.
Klik om te vergroten...
De meeste weet ik niet, maar wel genoeg. Maar dat geldt voor mannen ook wel. In mijn omgeving zie ik de verhouding werk en zorg beetje bij beetje wel veranderen.

Mannen en vrouwen vervullen allebei een essentiรซle rol in het gezin/de maatschappij. Gewoon waar ze beter in zijn. Mannen zijn lichamelijk meestal beter in staat voor fysiek werk. Vrouwen doen het beter op gebied van orde- en denkwerk. meestal dan.

Ik niet dat het een kwestie is van โ€œlekker thuis zitten met de kidsโ€ maar eerder de rolverdeling die op deze manier het meest efficiรซnt is. Doen waar je beter in bent.
L
Lid 153446Lid
01-01-2024, 00:00
#7
whitesugar zei:
Gewoon omdat vrouwen het niet doen, wil toch niet zeggen dat ze het niet kunnen? Dat het in nederland altijd normaal is geweest dat mannen altijd moeten werken en vrouwen thuis het huishouden moesten doen, kun je de vrouwen echt niet de schuld van geven.
Klik om te vergroten...

Vandaag de dag vind ik 't wel jammer dat de taken nog ongelijk verdeeld zijn. Dat 't eerder altijd normaal was dat mannen moesten werken en de vrouwen het huishouden deden en de kinderen verzorgden en opvingen was juist idioot, het ging totaal niet in op de persoonlijke capaciteiten en interesses van het individu.

Hoop dat meer vrouwen ook full-time voor werk willen gaan, zodat ze ook steeds meer stevige posities kiezen; Maar die krijgen nu nog het verwijt dat het slechte vrouwen of ontaarde moeders zijn.

En er zijn misschien zat mannen te vinden die het juist vinden om het thuis-front draaiende te houden; En die worden vaak ook niet voor vol aangezien.
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#8
QueerMan zei:
Vandaag de dag vind ik 't wel jammer dat de taken nog ongelijk verdeeld zijn. Dat 't eerder altijd normaal was dat mannen moesten werken en de vrouwen het huishouden deden en de kinderen verzorgden en opvingen was juist idioot, het ging totaal niet in op de persoonlijke capaciteiten en interesses van het individu.

Hoop dat meer vrouwen ook full-time voor werk willen gaan, zodat ze ook steeds meer stevige posities kiezen; Maar die krijgen nu nog het verwijt dat het slechte vrouwen of ontaarde moeders zijn.

En er zijn misschien zat mannen te vinden die het juist vinden om het thuis-front draaiende te houden; En die worden vaak ook niet voor vol aangezien.
Klik om te vergroten...
Ik probeer al meer dan een half jaar een baan te vinden voor 32 uur zodat ik een dag vrij voor de kids heb. Helaas zegt tot nu toe elk bedrijf nee tegen 32 uur. Zelfs 36 uur is een lastige....
T
Trippy langkousLid
01-01-2024, 00:00
#9
QueerMan zei:
Vandaag de dag vind ik 't wel jammer dat de taken nog ongelijk verdeeld zijn. Dat 't eerder altijd normaal was dat mannen moesten werken en de vrouwen het huishouden deden en de kinderen verzorgden en opvingen was juist idioot, het ging totaal niet in op de persoonlijke capaciteiten en interesses van het individu.

Hoop dat meer vrouwen ook full-time voor werk willen gaan, zodat ze ook steeds meer stevige posities kiezen; Maar die krijgen nu nog het verwijt dat het slechte vrouwen of ontaarde moeders zijn.

En er zijn misschien zat mannen te vinden die het juist vinden om het thuis-front draaiende te houden; En die worden vaak ook niet voor vol aangezien.
Klik om te vergroten...
Wat ik eerder al zei, als vrouwen er echt gelukkig van worden moeten ze het doen. Persoonlijk heb ik echt niks met huoshouden. Ik moet thuis alles doen (omdat ik alleen woon) en dit vind ik al meer dan zat..
T
Trippy langkousLid
01-01-2024, 00:00
#10
Die ene zei:
De meeste weet ik niet, maar wel genoeg. Maar dat geldt voor mannen ook wel. In mijn omgeving zie ik de verhouding werk en zorg beetje bij beetje wel veranderen.

Mannen en vrouwen vervullen allebei een essentiรซle rol in het gezin/de maatschappij. Gewoon waar ze beter in zijn. Mannen zijn lichamelijk meestal beter in staat voor fysiek werk. Vrouwen doen het beter op gebied van orde- en denkwerk. meestal dan.

Ik niet dat het een kwestie is van โ€œlekker thuis zitten met de kidsโ€ maar eerder de rolverdeling die op deze manier het meest efficiรซnt is. Doen waar je beter in bent.
Klik om te vergroten...
Het grappige is dat ik juist niet goed ben in het denk werk maar juist meer van het doen. En ik ben het eens met het punt van mannen vaak beter in staat zijn voor zwaar fysiek werk. Maar er zijn genoeg beroepen wat fysiek niet zwaar is en je bijna alleen maar mannen ziet werken..
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#11
God, heb ik spijt dat ik dit topic geopend heb๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚ wat een onzin zeg! En dat te horen van de forumgasten die de grootste kritiek op de overheid en weet ik het allemaal wel niet hebben... Allemaal verzonnen door mannen hoor!!!

Oehoeboeroe zei:
Zonder mannen zijn vrouwen binnen een maand dood.
Klik om te vergroten...
Nou ik heb zonder de zorg van een man toch al minstens 180 maanden fantastisch voor mezelf gezorgd, dank u vriendelijk.

Blyatman zei:
De vrouw jaagde net zo veel als de man bij de Vikingen. Ga eens goed terug de tijd in.
Klik om te vergroten...
Rivalrie zei:
Maar dan heb je het over niet Hollandse vrouwen.
Klik om te vergroten...
Amen. Laatste keer dat ik checkte stammen we nogsteeds af voor Germanen. Is natuurlijk wel gewoon een feit dat gemiddeld mannen fysiek sterkter zijn dan vrouwen. Zegt alleen precies niets over de overlevingskansen in deze wereld (je weet wel, die waar we nu in leven en niet meer op ons hoede hoeven te zijn om te overleven)

Blyatman zei:
Hedendaagse man is geen man meer.
Klik om te vergroten...
Ben ik het dan wel weer mee oneens, maar hangt erg van je definitie van man zijn af, denk niet dat wij dezelfde hebben ๐Ÿ˜‚

Oehoeboeroe zei:
Ik wil al die feministen wel eens horen als er morgen geen water meer uit de kraan komt en er geen elektriciteit meer is.
Klik om te vergroten...
Is goed ik dm je! Onee wacht...
Nee maar even serieus, er zijn net zo weinig mannen die zelf een fikkie kunnen stoken of een visje kunnen vangen hoor. Ik weet wel welke ik op sleeptouw zou kunnen nemen mocht deze situatie ooit voordoen.
Blyatman zei:
Hele generaties naar de klote omdat niemand meer voor zichzelf kan zorgen.
Klik om te vergroten...
Dit dus. Behalve dat ik het niet "naar de klote" vind (of iig niet om deze reden haha). In onze maatschappij is dat helemaal niet meer nodig, we hebben wel andere problemen.

Rivalrie zei:
Dit krijg je als je vrouwen de leiding laat nemen.... En dit is dan nog alleen kleding.
Klik om te vergroten...
Hahaha kee hilarische mediadump wel, maar valt niet aan af te lezen dat het bedacht of verkocht is door vrouwen. Grotere kans van niet namelijk.

Oehoeboeroe zei:
Het is zelfs zo dat zelfs vrouwen dolgraag mannen zouden willen zijn.
Klik om te vergroten...
En veel mannen vrouw... Werkt hardstikke beiden kanten op. Om nog maar te zwijgen over mensen die helemaal niets willen worden en hun vrouwelijke en mannelijke kanten durven waarderen.

Oehoeboeroe zei:
Maar konden ze Y-chromosoompjes kopen bij de supermarkt om de hoek..... :)
Klik om te vergroten...
Als we toch kindjes zou kunnen kopen zouden de meeste mannen al helemaal buitenspel staanโœŒ๐Ÿป

Rivalrie zei:
Top 10 rijkste mensen.... Ja allemaal mannen
Klik om te vergroten...
Precies de mensen die kei en kei hard hebben moeten werken voor hun centen, de juiste keuzes maken en er goede dingen voor moesten doen! Wat een voorbeelden! Wat een mannen๐Ÿ˜๐Ÿ˜๐Ÿ˜๐Ÿ˜

Rivalrie zei:
Heel eerlijk. Ik denk dat de meeste vrouwen het een heerlijk levendje vinden om gewoon lekker thuis met de kids te zijn.
Klik om te vergroten...
Heel eerlijk? Ik denk niet dat je dit voor andere en zeker niet "de meeste" kunt of mag invullen... Ik ken er HEEL VEEL die dit helemaal niet zien zitten. Punt is dat er voor hen niet een makkelijke kans is om deze gendernorm te doorbreken. Dat is wat er met gelijke kansen wordt bedoeld en wat er ontbreekt.

Die ene zei:
Mannen en vrouwen vervullen allebei een essentiรซle rol in het gezin/de maatschappij. Gewoon waar ze beter in zijn. Mannen zijn lichamelijk meestal beter in staat voor fysiek werk. Vrouwen doen het beter op gebied van orde- en denkwerk. meestal dan.
Klik om te vergroten...
๐Ÿ™๐Ÿป
En dan zijn er dus nog mannen die de "vrouwelijke" eigenschappen beter beheersen en leuker vinden en (surprise!!!) andersom ook. Waar ook niets mis mee is.

QueerMan zei:
Hoop dat meer vrouwen ook full-time voor werk willen gaan, zodat ze ook steeds meer stevige posities kiezen; Maar die krijgen nu nog het verwijt dat het slechte vrouwen of ontaarde moeders zijn.
Klik om te vergroten...
Precies, ik hoop dit ook maar vrouwen hebben die kans op dit moment nog niet volledig. Meer dan de helft van de vrouwen neemt nog 80% van de zorgtaken op zich. Ongewenst. En onbetaald :')

QueerMan zei:
En er zijn misschien zat mannen te vinden die het juist vinden om het thuis-front draaiende te houden; En die worden vaak ook niet voor vol aangezien.
Klik om te vergroten...
Dit!!!!
Rivalrie zei:
Ik probeer al meer dan een half jaar een baan te vinden voor 32 uur zodat ik een dag vrij voor de kids heb. Helaas zegt tot nu toe elk bedrijf nee tegen 32 uur. Zelfs 36 uur is een lastige....
Klik om te vergroten...
Dit is ook echt zullllllke bullshit. Niet alleen in het man-vrouw perspectief hoor. Ieder mens zou vrij moeten zijn om niet elk vrije uur aan geld verdienen te moeten besteden en dat kan bijna niet (thank u fucking Bill Gates en alles waar deze fucking miljardairs voor staan)

QueerMan zei:
Gewoon respect over en weer voor iedereen en dat ze hun ding doen.
Klik om te vergroten...
๐Ÿ’•๐Ÿ’•๐Ÿ’•๐Ÿ’•๐Ÿ’•


(jkโค๏ธ)
L
Lid 153446Lid
01-01-2024, 00:00
#12
whitesugar zei:
Wat ik eerder al zei, als vrouwen er echt gelukkig van worden moeten ze het doen. Persoonlijk heb ik echt niks met huoshouden. Ik moet thuis alles doen (omdat ik alleen woon) en dit vind ik al meer dan zat..
Klik om te vergroten...
Denk niet dat conformeren aan vastgeroeste rollen goed is.
En als mensen er wel echt gelukkig van worden, ook prima. Gewoon respect over en weer voor iedereen en dat ze hun ding doen.

Klein kamtekeningetje dat mopperen over het niet kunnen maken van carriรจre; maar tegelijkertijd alleen deeltijd of max 40 uur gaan werken raar overkomt.

Een moeder die na een paar jaar weer herintreed, moet dan wel voor vol worden aangezien en dat 'gat' in haar CV moet ook niet tegen die vrouwen gebruikt worden. Zoiets... streng maar flexibel ofzo?
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Niets aan toe te voegen

Mee eens?
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#14
B
BlyatmanLid
01-01-2024, 00:00
#15
ljuv zei:
Ben ik het dan wel weer mee oneens, maar hangt erg van je definitie van man zijn af, denk niet dat wij dezelfde hebben ๐Ÿ˜‚
Klik om te vergroten...
Laat ik het anders formuleren:
Hedendaags is de definitie van man anders geworden.
tuurlijk heb je nog echte mannen zoals vroeger. Maar veel jongens groeien nu op met een compleet andere standaard.
ik zie 30โ€™ers om me heen die goed juist volwassen zijn en harder zijn opgevoed, en verwende nesten die zichzelf mannen noemen maar geen eitje kunnen maken, geen huis kunnen bouwen of geen wiel van de auto kunnen vervangen. ๐Ÿ˜œ
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#16
Msloverdj zei:
Niets aan toe te voegen

Mee eens?
Klik om te vergroten...
Yup. Geweldige man.
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#17
Blyatman zei:
Laat ik het anders formuleren:
Hedendaags is de definitie van man anders geworden.
tuurlijk heb je nog echte mannen zoals vroeger. Maar veel jongens groeien nu op met een compleet andere standaard.
ik zie 30โ€™ers om me heen die goed juist volwassen zijn en harder zijn opgevoed, en verwende nesten die zichzelf mannen noemen maar geen eitje kunnen maken, geen huis kunnen bouwen of geen wiel van de auto kunnen vervangen. ๐Ÿ˜œ
Klik om te vergroten...
Waarom zou je een wiel vervangen als je gewoon de ANWB kan bellen? :P
B
BlyatmanLid
01-01-2024, 00:00
#18
Rivalrie zei:
Waarom zou je een wiel vervangen als je gewoon de ANWB kan bellen? :P
Klik om te vergroten...
Waarom zou ik aanhankelijk zijn van een ander terwijl ik het zelf kan? Kan jij dat niet dan? ๐Ÿคฃ
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#19
Rivalrie zei:
Waarom zou je een wiel vervangen als je gewoon de ANWB kan bellen? :P
Klik om te vergroten...
Waarom zou je autorijden. Fuck auto's๐Ÿ˜Š

Blyatman zei:
Hedendaags is de definitie van man anders geworden
Klik om te vergroten...
Ja dit is vgm ook zeker zo, maar das toch niet iets slechts? De samenleving verandert dus definities als mannelijk en vrouwelijk veranderen mee!

Blyatman zei:
verwende nesten
Klik om te vergroten...
Deze zijn absoluut onuitstaanbaar. Vrouwelijke verwende nesten net zo zeer. Maarrrrr het zegt imo niets over hoe mannelijk of vrouwelijk je bent.
A
ApeLid
01-01-2024, 00:00
#20
even iets anders over racisme
0D7C563D-1C49-4731-80AB-50B76CFFDBE7.jpegDe zadels vandaag de dag..

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...345678
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."